Team LottoNL-Jumbo 2015

1 2 ... 12 ... 182 183
Timocycling

Wat verwachten jullie van Sep zondag? Ik vrees dat hij weer tekort zal komen. Het is mijn favoriete renner maar het is geen winnaar helaas.

ti-raleigh

'@ vlek.
Nee, ik heb geen betere. Sterker nog die aanname had ik zelf ook al min of meer geopperd op de topic over Gesink vandaag. Maar, no offense, waarom zeg je dat niet dan in het bericht. Je doet het nu voorkomen alsof het een feit is.

ti-raleigh

'@ Timocycling
Het is ook mijn favoriete renner. Hij hoort wat mij betreft thuis in de categorie Kuiper, Boogerd. Altijd aanvallen en nooit opgeven. Alleen tactisch schort er nog wel eens wat aan bij dit soort renners, maar dat manco is juist ook de reden dat ik fan ben van ze. Ik hoop dat hij wint, maar het verstand zegt dat hij toch weer iets te druistig zal zijn en op het eind net weer te kort zal komen. Overigens denk ik dat hij in P-R iets meer kans heeft.

S. Morgenstern

Je doet het nu voorkomen alsof het een feit is.

Gelukkig is dat dan nu rechtgezet. Iedereen weer tevreden.

Timocycling

'@ti-raleigh: het is inderdaad ook een type voor Parijs Roubaix meer. Weet je wat ook het probleem is? Hij kan niet spelletjes spelen zoals Stybar en Terpstra, of Degenkolb en Kristoff die altijd op hun sprint kunnen rekenen. Als hij bijvoorbeeld voorop is met Stybar of Terpstra kan het zomaar gebeuren dat er geen samenwerking is. Zelf kan hij geen enkele kaart spelen omdat als we bij de finale aankomen heel Lotto Jumbo uitgeteld is.

ti-raleigh

'@ Timocycling.
Inderdaad, dat pokeren/bluffen kan hij niet zo goed.
Ik weet niet hoe ik de knechten van TLJ op dit moment moet inschatten. Het hele seizoen was het niet best, maar in Gent Wevelgem zaten ze toch met veel mensen vooraan. Dat geeft dus hoop, wat mij betreft. Ik hoop vooral dat ze zich kunnen inhouden en dat ze zich niet 'inbeelden' de koers te moeten bepalen en onnodig veel op kop gaan rijden. Nadeel is namelijk dat de teller nog op nul staat en dat ze zich zo graag willen bewijzen, dat ze zich zelf voorbij rijden.

ti-raleigh

'@ vlek.
Ja, gelukkig wel. Stel je voor zeg, dat iedereen hier denkt dat je altijd met feiten komt, blijken het gewoon aannames te zijn.

S. Morgenstern

Aannames waarvoor ik me dan wel weer altijd probeer te verantwoorden als daar naar gevraagd wordt. Daar zouden anderen dan weer iets van kunnen leren.

Timocycling

'@ti-raleigh: ja ze zaten erbij, tot de finale echt begon. Toen waren ze uitgeschakeld. Etixx heeft minimaal 3 mensen in de finale. BMC met Oss ook een tweede sterke man. Lotto-soudal heeft debusschere benoot en Roelandts. Katusha heeft Kristoff en Paolini voor de finale. Sky Thomas en normaal gesproken Stannard maar die is niet in vorm.

Ben het overigens volledig met je eens, laat de rest maar werken. Wellicht een mannetje als Leezer in de vlucht meesturen.

S. Morgenstern

Tankink was in de E3 op de Kwaremont eerder boven dan Benoot, Roelandts (Debusschere en de finale van een koers als Vlaanderen zie ik sowieso niet zo), Stannard en Paolini. De meest maatgevende finale voor Vlaanderen heeft dus weinig zwakte getoond van de ondersteuning van Vanmarcke. Dat er ploegen zijn die kunnen spelen met meerdere speerpunten is zeker een feit, maar dat Vanmarcke een kopman is die zwak ondersteund wordt is een opvatting waarin mensen elkaar (of de Sporza mannetjes) wat lijken na te praten.

Leezer is trouwens iemand die na de eerste koershelft als geen ander in staat is om Vanmarcke op beslissende momenten af te zetten. Ik denk dat zoiets voor Vanmarcke waardevoller zal zijn dan een vooruitgeschoven Leezer die daardoor misschien net wat langer in de wedstrijd zit.

Laatst gewijzigd
Timocycling

'@Vlek: ik zeg niet dat hij zwak ondersteund wordt. Tot de finale zitten ze meestal bij hem, daarna zijn ze klaar en heeft hij niets meer aan ze. Het zou juist goed zijn om een mannetje erbij te hebben dan. (zoals Boom als hij fit was en nog bij TLJ reed:P)

Dan kan je verschillende kaarten trekken en andere scenario's laten uit spelen. Nu kan hij maar een ding: overal op reageren en altijd zelf het vuile werk opknappen, dat kost kracht. Als hij bij Etixx zou rijden (hoe spijtig ik dat ook zou vinden) zou hij veel meer kunnen winnen.

S. Morgenstern

Gezien de namen die je noemde leek het er op dat je het ook over de ondersteuning had, aangezien je ook namen noemde die geen finale zullen rijden in Vlaanderen. Maar inderdaad, een tweede kopman heeft zijn voordelen (al kan het natuurlijk ook nadelen hebben voor de individuele kansen van Vanmarcke). Ik heb echter het idee dat Vanmarcke zich zelf beter voelt bij de huidige verhoudingen (buiten de haalbaarheid van een schaduwkopman voor zijn ploeg).

Laatst gewijzigd
xistnc

Als Wynants zondag kan, wat hij normaalgesproken kan (maar dit seizoen nog niet), dan zou Sep in een zetel aan de finale kunnen beginnen. Dan ga ik er gemakshalve vanuit dat Tankink, Leezer en Tjallingii hun vorm kunnen volhouden en dat die laatste even vergeet om in beeld te willen rijden. Flens en Wagner zijn de mannen voor de eerste uren (DNF-alert) en Van Asbroeck mag een poging wagen om mee te zitten in de vroege vlucht.

Voor mij wordt het weer videowerk, hopelijk nu inclusief de laatste 5km die ik bij Gent-Wevelgem miste...

Daan°

Eens met xistnc! (ps: zal ik dan maar verslag doen? :p)

xistnc

'@DaanCTRLALTNOGWAT
Niet zo vaak vragen, niet zo bedelen om complimentjes, maar gewoon doen als je zin hebt. Of niet doen als je geen zin hebt, ook goed.

ti-raleigh

'@ Timocycling
Ik denk dat TLJ in RvV niet iemand vanaf het begin vooruit zal sturen, maar dat ze vol op de kaart Vanmarcke spelen en hem met zoveel mogelijk mannen tot diep in de finale willen ondersteunen. Als er een groep vluchters ontstaat in de laatste 100 kilometer, dan zouden ze er wél bij moeten zitten, want dan zullen gevaarlijke outsiders proberen weg te komen.
In P-R zal er eerder iemand vanaf het begin willen wegspringen, zoals Tjalingii.

ti-raleigh

'@ vlek
Misschien is het een idee om van tevoren aan te geven dat het aannames zijn, scheelt een boel verkeerde interpretaties en ander gedoe achteraf.
Als anderen net zo veel willen leren als jij van anderen, wordt het een langdurige geschiedenis.

S. Morgenstern

Ik zal voortaan volledig bronvermelding geven en in het geval van aannames spreken over waarschijnlijkheden.

Zie ik verder met genoegen je onderbouwing van eerdere stellingen van deze week die niet van een bronvermelding of gedegen verwijzing zijn voorzien tegemoet. Ik kan zelf wel leven met gemakkelijke uitwegen, maar we willen natuurlijk niet dat andere die stelling als feiten gaan beschouwen mochten het toch (verkeerde) aannames blijken.

simplex

test omdat ik elders niet kan posten

ti-raleigh

'@ simplex. Scheelt weer een concurrent bij quotes raden ;-)

kelderfan

Van Asbroeck toont gelukkig progressie en lijkt mij de man om vooruit te sturen.
Leezer en Wagner moeten toch meekunnen tot de finale begint.
Hopelijk kan Wynants weer zijn oude vorm tonen.
Tankink lijkt al vanaf P/N in goede vorm, die hij getoont heeft in de E3 en GW.
Hopelijk kan hij met Tjallingii en Wynants {als hij weer zijn oude vorm weet te benaderen} hun kopman bijstaan in de finale.
De Hoogmis wordt weer leuk en spannend om te volgen.

De Bezemwagen!

Komende twee koersen wordt voor Lotto erg belangrijk om eigenlijk minstens eentje te winnen omdat ze nog geen zege hebben behaald. Kan me nog wel herinneren dat het Belgische Lotto ook dit probleem had en toen Greipel binnenhaalde. Die zorgde voor rust binnen de door her en der overwinningen binnen te rijden in al dan niet grote koersen. Dit is mijn inziens wat Lotto Jumbo dit jaar mist. Een sprinter die de druk wegneemt bij de ploeg door her en der overwinningen te pakken.
Hofland en Asbroeck zijn daarvoor denk ik te licht of worden uitgespeeld in koersen met teveel topsprinters. Maar goed welke goede sprinter die beter zijn dan Hofland en van Asbroeck past binnen het budget? (doel ik niet over budget van dit jaar wat op is)

xistnc

Leezer en Wagner moeten toch meekunnen tot de finale begint.

Leezer moet dat zeker kunnen, als piloot voor Vanmarcke. Wagner niet. Die zou samen met Van Asbroeck op de vroege vlucht kunnen gokken. Als één van hen daarin slaagt, dan is de ander samen met Flens de eerste koersuren de klos aan de achterkant van het peloton. Ook als beide de vroege vlucht missen, zal Wagner samen met Flens die klus moeten opknappen.

Greipel zorgde voor rust door her en der overwinningen binnen te rijden in al dan niet grote koersen.

Dat soort jaren heeft Rabello ook gehad. Maar in de praktijk blijken kleine overwinningen dan alsnog averechts te werken: "tja, als het nergens om gaat kunnen ze het wel, maar tijdens het echte werk laten ze het afweten..."

Laatst gewijzigd
kelderfan

Quote van Gesink: "1 week of pain-free training doesn't make you ready for some of the toughest races of the season, Pays Vasco and the classics. Thanks to the team for acknowledging that and helping me prepare for new goals! #TeamLottoNLJumbo".
Gelukkig is hij weer in training.
Quote van Teunissen:"In overleg met de ploegleiding heeft Mike besloten om zaterdag niet te starten in de Volta Limburg Classic. Het wedstrijdprogramma dat Mike komende weken voorgeschoteld krijgt, hangt vooral af van de al dan niet snelle genezing van een brandwond aan zijn hand".
Eerst 2* met zijn schouder en nu een vervelend wond aan zijn hand, die het niet makkelijk maken om te fietsen. Hij is nog jong, dus hopelijk kan hij de training snel hervatten.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@xistnc
Quote:"Die zou samen met Van Asbroeck op de vroege vlucht kunnen gokken. Als één van hen daarin slaagt, dan is de ander samen met Flens de eerste koersuren de klos aan de achterkant van het peloton."
Heb ik wat gemist. Volgens mij was van Asbroeck de man, die het langst bij Vanmarcke kon blijven in GW en in de E3 kwam hij gelijk met Wynants na Tankink over de streep. Dus waarom denk jij, dat hij aan de achterkant van het peloton moet fietsen.
Die jonge gasten {Van Asbroeck, Teunissen en Roosen} komen vaker in beeld dan bijv. Flens, Markus en Bulgac.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 12 ... 182 183

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.