Team LottoNL-Jumbo 2015

1 2 ... 11 ... 182 183
kelderfan

'@8.6 Ik kan 't helaas alleen maar met je eens zijn. Toch heeft Vanmarcke een berenklus verricht en ik hoop, dat hij zich kan revancheren in de R.V.V. Helaas is Van Asbroeck nog niet zover om Vanmarcke waar nodig bij te kunnen staan. Maar die jongen zit eraan te komen en als Plugge nog geld op de plank heeft liggen, dan zou ik Theuns heel snel proberen binnen te hengelen, want die kan de ploeg voor 't Vlaamse werk op een hoger plan brengen.
In 't waaiergedeelte was team LJ heel goed bezig met ook Tankink en Tjallingii {de oudjes}.
Ik denk, dat zij zich heel goed hebben getoond in dit episch gebeuren.

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

Ik heb het helaas niet kunnen zien vandaag en lees net pas wat ik gemist heb. Balen. In de breedte heeft TLJ het keurig gedaan dus als ik de uitslag en het wedstrijdverslag lees. Dit zal de ploeg het nodige zelfvertrouwen geven voor RvV en P-R.

kelderfan

Helaas voor Ten Dam heeft hij toch gebroken ribben. Hij is enige weken uitgeschakeld.

kelderfan

Als wij de Telegraaf mogen geloven, dan zijn de plannen 24 renners voorlopig in de ijskast beland.
Ik denk, dat de renners hier blij mee zullen zijn.

Javier

'@Kelderfan

Wat zegt de Telegraaf precies dan?

kelderfan

'@Javier
"QUOTE": "De UCI zal voorlopig geen grote hervormingen doorvoeren. De Telegraaf meldt dat de internationale wielerunie onder druk van organisatoren en ploegen de voorgenomen plannen voorlopig in de ijskast heeft gezet.
De wielerbond was van plan om het aantal wedstrijddagen terug te brengen van 153 naar 120. Ploegen zouden ingekrompen worden van 30 naar 22 renners en er zou een promotie- en degradatiesysteem voor de WorldTour moeten komen."
Iets in deze trant!
Het lijkt mij een goede zaak, dat dit prul in de ijskast wordt gezet. Laten zij eerst maar met een fatsoenlijk plan komen.
Want om een 1/8 deel van de wielrenners brodeloos te maken en de doorstroming van de jeugd te blokkeren vind ik een slechte oplossing.

achtpuntzes

niet alle ideeen van Cookson zijn goed. dus ik ben blij dat dit voorlopig niet doorgaat. ik zie ook echt niet wat de meerwaarde zou zijn van ingekorte (ook grote) rondes en kleinere ploegen.

Stelvio-fan

'@8.6: ik denk meer spreiding van toprenners, maar ik vraag me af of dat ook echt zou gaan gebeuren...

achtpuntzes

'@ Stelvio-fan:
dat zou dan betekenen dat we een stuk meer WT-ploegen zouden moeten krijgen. is daar wel animo voor?

kelderfan

Het lijkt erop, dat Tom Van Asbroeck de R.V.V. gaat rijden met Sep Vanmarcke , Wynants, Leezer, Tankink, Tjallingii en Wagner. Hij doet vandaag de recon met Vanmarcke en Wynants.

nafnikleb

Wagner is toch geblesseerd? De rest lijkt me wel waarschijnlijk.

kelderfan

Wagner geeft zelf aan, dat hij bijna ok is. Volgens mij rijdt Van Asbroeck in de plaats van Van Emden, die voor enige tijd is uitgeteld.
Het betekent wel, dat de Volta Limburg Classic namens TLJ maar met 6 man wordt gereden.

Hengacity1

Ik vind dat ze nu deze plannen van de baan zijn sowieso 1 of 2 wellicht mindere renners moeten aannemen om te zorgen dat er op zen minst overal 8 renners kunnen opstellen. Zo kan je je net niet kopmannen (martens, lindeman, Hofland, Markus) wel de ondersteuning geven die ze nodig hebben.

kelderfan

Het wordt er niet leuker op bij TLJ. Hopelijk komt Gesink op tijd in vorm voor de TdF2015 {want op 90% wordt 't niks}.
Het lijkt mij beter dat Gesink zich gaat voorbereiden op de Amgen Tour of California en The Larry H. Miller Tour of Utah met Bennett, v.d. Lijke en Tusveld {10 actie} als maatjes en in 't najaar de Vuelta.
Waar ik mij meer zorgen over maak is, dat zij ook bij UWT - wedstrijden geen volwaardig team kunnen opstellen.
En als je bij Hofland op Strava kijkt, dan is hij voorlopig ook niet inzetbaar.
Dan zijn de volgende renners niet beschikbaar: Goos, Ten Dam, Van Emden, Gesink, Hofland.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Dan hebben we er nog twee nodig voor het gemiddelde van 15 inzetbare renners.

Wagner rijdt zondag trouwens Vlaanderen. Teunissen lijkt me dan weer geen vraagteken.

kelderfan

'@vlek
Er moet wat gebeuren, want om nu weer een WT-wedstrijd "Vuelta Ciclista al Pays Vasco"
zonder kopman te rijden, is toch niet goed te noemen.
Maar met Bennett gaat 't denk ik de goede kant op. Hij wordt nu getest. {bronTLJ}
Met Wagner heb je gelijk, die start gewoon.
Maar waarom Teunissen niet start in de Volta Limburg Classic snap ik niet Of hij moet de plek van Gesink invullen!

S. Morgenstern

Willen ze meer kopmannen voor verschillende WT-koersen dan zal er flink wat geld bij moeten. Als er voor een extra renner alleen geld is voor Bulgac, dan kun je dat zelf ook wel bedenken. Vorig najaar werd het volgens mij ook al aangekondigd, dat ze niet meer in iedere koers kunnen starten met een kopman. Misschien een realiteit die je ook gewoon eens onder ogen kunt zien?

Wat betreft Teunissen is het toch duidelijk dat hij nog last heeft van die val in Dwars Door Vlaanderen waarbij hij afgevoerd werd naar het ziekenhuis?

kelderfan

'@vlek
Volgens zijn eigen website zou hij gewoon starten in de Volta Limburg.
Er staan nu voor de Pays Vasco 7 renners opgesteld.
Ik snap best, dat zij met een beperkt budget de nodige problemen zouden ondervinden met invullen van de renners.
Maar je hebt ook meegekregen, dat Gesink zijn taak als kopman niet kan invullen. Er zijn nu een aantal WF'ers, die zich negatief gaan uiten over Gesink en het Team en dat zullen de sponsors niet leuk vinden.

S. Morgenstern

Volgens zijn eigen website zou hij gewoon starten in de Volta Limburg.

Dat soort websites worden meestal niet heel goed bijgehouden. Misschien kunnen we beter afgaan op de berichtgeving van deze week, waarin werd aangegeven dat Ten Dam en Teunissen niet starten wegens blessures die het gevolg zijn van hun valpartijen. Combineren we dat met de wetenschap dat Teunissen er vorig week heel slecht uit zag en afgevoerd werd naar het ziekenhuis, dan zie ik weinig redenen om zijn afwezigheid niet te snappen..

Ik snap best, dat zij met een beperkt budget de nodige problemen zouden ondervinden met invullen van de renners.

Mooi.

kelderfan

'@vlek
Teunissen is zwaar gevallen en dat wordt ook op zijn eigen website verteld. Maar hij heeft niets gebroken en dat ligt bij Ten Dam iets anders.

S. Morgenstern

Alleen als je iets gebroken hebt ben je geblesseerd genoeg om niet te koersen?

Arema Pro Cycling Team

Gesink kan toch gewoon de AGR rijden op 90% of wacht hij rijdt niet graag voor een ploegmaat...

S. Morgenstern

Gesink kan toch gewoon de AGR rijden op 90%

Het is volgens mij voor ons, zonder inzicht in de aard van zijn knieklachten en zijn conditieachterstand, moeilijk beoordelen of dat gewoon te doen is en vooral of het een verstandige beslissing zou zijn om daar te hervatten. Met enkele maanden knieklachten achter de rug, die mede voortkwamen uit een drang om snel de moeilijke winter achter zich te laten, is het denk een afweging die je als ploeg heel verstandig aan moet pakken. Ondanks de tegenvallende seizoensstart kan het daarom lonen om toch de lange termijn in het oog te houden met dat soort blessures en een renner af te remmen in zijn trainingsarbeid. Zondag hebben ze daar in Spanje naar gekeken, gekeken hoe het er voor staat met de knie en beslist wat volgens hun de beste optie was in de komende weken. Blijkbaar is dit de beslissing waar zij uit zijn gekomen. Of wij gewoon even kunnen zeggen wat ze beter kunnen doen betwijfel ik. Hoe verleidelijk het ook is om gevoelsmatig te oordelen dat hij maar weer eens moet gaan koersen...

of wacht hij rijdt niet graag voor een ploegmaat…

Interessante mening. Paul Martens denkt daar in ieder geval heel anders over, net als een pak andere die met hem hebben gekoerst.
Zelfs Rob Ruijgh zou je eens kunnen bellen voor een andere mening op dit punt.

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

Quote vlek: die mede voortkwamen uit een drang om snel de moeilijke winter achter zich te laten
Als je dit weet, waar staat dat dan ? Heb je ergens een bron ? Of is het een aanname van je ?

Quote vlek: Zondag hebben ze daar in Spanje naar gekeken, gekeken hoe het er voor staat met de knie en beslist wat volgens hun de beste optie was
Zelfde vraag.

S. Morgenstern

Dat eerste is een aanname, maar volgens mij een vrij logische aanname als je de verhalen van zijn vorige moeilijke winter in het achterhoofd houdt. De afleiding die hij deze winter gezocht heeft in al die verschillende fietsen van hem leek me de hoofdoorzaak (ook een aanname trouwens), maar als je vervolgens met beleid overstapt op je wegfiets zijn knieklachten niet noodzakelijk. Hij is echter stug door blijven trainen ondanks aanhoudende knieklachten. Ik durf wel te stellen dat de achterstand die hij in de winter heeft opgelopen daar erg veel mee te maken heeft. Daarom de aanname, maar als er betere zijn...

Dat tweede heeft hij op Strava aangegeven. Zaterdag heeft hij bij het team dat in de Volta aanwezig was in het hotel overnacht en daar hebben ze naar zijn knieklachten en vervolgstappen gekeken.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 11 ... 182 183

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.