Ik zou zeggen:
Kelderman giro kopman (door aantal tijdritkilometers) en als er nog wat in de tank zit vuelta.
Gesink tour kopman
Kruijswijk Tour schaduwkopman en wie weet vuelta.
Dan neem je als knecht Bennett mee ipv kelderman. Schept meteen duidelijkheid en start je ook niet met 4 "potentiële" kopmannen.
Nico: iemand ambitie voor de dubbel Giro/Vuelta? Geen vingers.
Nico: iemand interesse in de Giro, die in Nederland start? Gemompel, geaarzel, opzij kijken links en rechts, maar nog altijd geen vingers.
Nico: wie wil er per se naar de Tour? Ikke! Ikke! Ikke! Alle vingers omhoog.
Nico: ja, zo komen we er niet. De Giro is ook een mooie koers, toch, Steven?
Steven: ja, maar...
Nico: Mooi! En die tijdritten in de Giro, is dat niks voor jou, Wilco?
Wilco: nou, ja, maar...
Nico: Mooi! Steven, Wilco, jullie rijden de combinatie Giro/Tour. De details vullen we later in. Robert doet de combinatie Tour/Vuelta.
'@tendam
Ja, dat was de afgelopen jaren zo en ik vermoed dat Kruijswijk ook wel Giro-fan blijft. Maar hij heeft dit jaar ook gezien waartoe hij in staat is en dan is de Tour toch echt het hoogste podium. Kelderman zal na de afgelopen Tour flink tabak hebben, maar toch ook revanche willen nemen. Als de balans doorslaat naar het eerste, dan zou hij inderdaad voor de dubbel Giro/Vuelta kunnen opteren. Maar ik kan me niet voorstellen dat Nederlandse klassementsrenners niet naar de Tour willen.
'@kelderfan
Waar lees jij precies in het bericht van rahimns dat Ten Dam weggaat?
En waarom zouden de talenten niet naar TLJ willen? Omdat Oomen wellicht naar Giant gaat? Andere jaren kozen talentvolle jongens ook regelmatig voor een ander team. Niks mis mee voor het Nederlands wielrennen lijkt me, op die manier krijgen de talenten meer op maat wat zij zoeken.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.