Team LottoNL-Jumbo 2015

1 2 ... 128 ... 182 183
xistnc

Als LottoNL hem geen nieuw contract heeft aangeboden, dan is de kans dat hij vertrekt ruimschoots groter dan dat hij blijft. In de specifieke situatie van Laurens kan ik me heel goed voorstellen dat de ploeg heeft gezegd: "Lau, we weten wat jij graag wil aan het eind van je carrière, dus ga je gang. Mocht je op enig moment alsnog van ons een voorstel willen ontvangen, dan zullen we dat onmiddellijk doen - maar verwacht daar niet te veel van."

Sagan=hulk

Begin nu niet over die tijdrit in Polen. Om te beginnen was de tijdrittop afwezig én had Flens nog eens een duidelijk voordeel tov de latere starters door de weersomstandigheden. Als ene Bialoblocki je op een minuut rijdt kan je niet spreken van een topprestatie. Het was gewoon puur geluk. Als iedereen gelijke omstandigheden had, zat hij daar rond de 15e à 20e plaats. Bij Lotto-Soudal zitten er toch zeker even goede tijdrijders als Flens! Wellens, JVDB, De Gendt en Hansen om er zo maar even vier op te noemen.

Leg me dan eens uit wat Flens dan allemaal doet in het begin van de race, waardoor hij niet meer van belang kan zijn in de finale en moet opgeven. Volgens mij helemaal niets buiten wat bidons gaan halen. Op kop rijden zou oerdom zijn, want de kans dat Lotto Jumbo de koers wint ligt erg laag. Flens en heel de ploeg trouwens moeten dringend een echte vechtersmentaliteit krijgen. Eens je als opgeven begint, dan zal je veel sneller opnieuw opgeven. Maar je moet juist doorzetten om op het einde nog iets te kunnen doen. Vandaag zag je bvb. De Bie en De Buyst met elkaar overleggen op 10 km van de streep om elk om de beurt aan te vallen. Dat wil ik wel nog eens zien bij Lotto NL.

Als ploeg heb je een visie nodig en dat hebben ze volgens mij nauwelijks. Wat een belachelijk transferbeleid is er ook weer dit jaar. Elke ploeg heeft een afmaker nodig die makkelijk een dikke 5 koersen wint per jaar. Lotto NL heeft die niet. Als ploegleiding zou je dan moeten zeggen: we hebben slechts één transferdoel om te beginnen en dat is Van Poppel of Coquard. En desnoods steek je er veel geld in, zo'n renner is o zo belangrijk. En dan moet je gewoon doorduwen voor die renner en als hij onder contract ligt kun je denken aan volgende versterkingen. Tweede noodzakelijke versterking is een goede knecht voor Vanmarcke, wat hij nog altijd niet heeft.

Nu zijn ze opnieuw weer de goedkope vrije renners aan het afschuimen ipv gerichte versterkingen. Tijdrijders heb je toch al genoeg? En ik zou vol voor Oomen gaan ipv Battaglin. Al zou het me verbazen dat die komt. Maar het aller allergrootste probleem van Lotto Jumbo is dat het renners niet of nauwelijks beter maakt. Van Asbroeck rijdt slechter rond dan vorig jaar terwijl een Waeytens, vorig jaar nog relatief onbekend, nu gewoon duidelijk beter is dan hem. Hierdoor zullen renners ook minder rap komen. Je kan mss zeggen dat het aan de renners ligt, maar alles begint bij de ploeg.

Deze reactie kan misschien als een bommetje klinken, maar je moet weten dat ik Lotto Jumbo een aardig en sympathieke ploeg vind. Ik zou niets liever willen dan dat ze een goed seizoen draaien, maar ik vind dat jullie iets kritischer mogen zijn.

Laatst gewijzigd
oscarito1908

Aardige en sympathieke ploeg? Daar win je geen koersen mee. Liever onaardig en onsympathiek, maar wel koersen winnen die er toe doen.

Spruch

'@DCF
Volgens mij noem ik Martens en Tankink, aardige klimknechten, dat is iets anders dan sterke klimknechten, maar niet iedere ploeg heeft het budget zoals Sky of Astana om een treintje bergop te vormen. En met het budget dat TLJ heeft zijn dit toch echt wel jongens die hun kopmannen vaak tot de laatste berg bij kunnen staan. Daarna heb je, als je met twee kopmannen per ronde rijdt, normaliter deze twee renners die elkaar kunnen ondersteunen.

Formolo zou inderdaad een mooie aanwinst zijn, maar ik vraag me af in hoeverre die haalbaar is, en aangezien Battaglin al wordt genoemd, lijkt het me niet logisch om 2 Italianen binnen te halen.

oscarito1908

Zou wel slim zijn om er 2 te nemen. Een Italiaan in een volledig Nederlandstalige ploeg gaat niet werken.
Die krijgt meteen heimwee, en gaat verlangen naar de pasta's van mama.

sjeepee

Geen UHC voor LTD bron: cyclingnews.com

S. Morgenstern

Waarom zou het meteen als een bommetje klinken? Je presenteert gewoon je mening. Genoeg mensen die het met je eens zijn. Mensen die denken dat er meer onderbouwing nodig is zullen daar naar vragen. Als ze het er niet mee eens zijn, dan zullen ze waarschijnlijk aangeven waarom niet. Dat zijn dan van hun kant weer niet meteen neerbuigende reacties. Beetje vertrouwen in het kritisch vermogen van je lezers mag je best hebben. Ik denk zelf wel dat het verschil tussen het uiteindelijke resultaat in de praktijk van ons onbekende plannen, in vergelijking met een als ideaal ingeschatte aanpak, niet altijd gekwalificeerd moet worden als onbegrijpelijk, belachelijk of armoedig.

Inhoudelijk: wat betreft de vergelijking tussen Van Asbroeck en Waeytens was het een jaar geleden al duidelijk dat de tweede een groter talent was voor het Vlaamse voorjaar. Daarmee mocht hij wat mij betreft ook ingeschat worden als een renner die eerder uit de voeten zou kunnen in de WT. Van Asbroeck was dan weer een renner die goed uit de voeten kon op een lager niveau, maar ook nergens in uitblonk. Of hij nu slechter is geworden valt erg moeilijk te zeggen, het programma is niet te vergelijken met dat van vorig jaar. De Vuelta ging bijvoorbeeld in de sprints niet best, maar het algehele niveau bergop vond ik beter dan verwacht. Zoals eigenlijk zijn voorjaar, rondom al die valpartijen van hem, eigenlijk ook boven verwachting was. Vooral Roubaix was veelbelovend. Waeytens vond ik de overstap erg goed maken, maar viel in de Vuelta dan weer wat tegen. Vooral in de eerste helft reed hij uitslagen waarvoor Flens hier afgemaakt zou worden.

Laatst gewijzigd
Dutch Cycling Fan

'@spruch in een grote ronde wanneer het spel eerder op de wagen gaat lukt het Tankink of Martens meestal niet om er tot de voet van de laatste klim bij te zijn (althans als er ook een 1e of HC berg voor de slotklim is). Prima renners hoor en zie ze graag bij TLJ maar denk dat ze te kort komen voor het hooggebergte als echte klimknecht (wat je zelf min of meer ook al aangeeft). Uiteraard is het beperkte budget in deze alles bepalend.

Overigens zou het mij juist goed lijken om naast Battaglin (als die komt) een tweede Italiaan aan te trekken. Ik denk dan aan Formolo mocht Ten Dam weg gaan of anders aan Daniel Os. Denk dat die laatste een forse boost kan geven aan je klassieker ploeg!

Laatst gewijzigd
wolfje

'@sagan=hulk
Ik had het over een goede uitslag in Polen, daar maak jij een topprestatie van.En de tijdrittop was afwezig, maar er waren genoeg tijdrijders die eveneens vroeg starten en die hij achter zich hield (zoals Sergent, Gretsch, Howson, Bodnar). Daarnaast de 2e plek op het NK. 13e in Eneco. Dan kan je gewoon best een stukje tijdrijden. Beter als Hansen (geen top-75 afgelopen 2 jaar. Minimaal gelijkwaardig aan Wellens (9e plek in Parijs Nice, verder geen top-10 de afgelopen 2 jaar.

En op kop rijden heeft hij dus wel gedaan vandaag. En met succes, want oa de teamgenoten van Van Poppel waren weg. Dat de andere TLS's daar geen gebruik van maken door ook aan te vallen is dan toch niet de fout van Flens. Wel van de ploegleiding en de renners die nog wel in de kopgroep zaten. Of het een domme tactiek is: ja, die was vandaag wel matig. Verder hoor je regelmatig van de kopmannen dat ze goed uit de wind gehouden zijn door het team (en dat hoor je bij veel meer ploegen). Daarvoor zijn de Flensen van deze wielerwereld. Het is allemaal niet indrukwekkend, wel nuttig.

Overigens kan Flens wel wedstrijden uitrijden: vier grote rondes gereden, allemaal tot het einde. Dit jaar afgestapt tijdens de laatste etappe van de Eneco, maar voor de rest alle meerdaagse wedstrijden uitgereden. Het zijn vooral de eendaagse wedstrijden waar hij afstapt na gedane arbeid. En ik snap nog steeds niet waarom het uitrijden voor een pakweg 100e plek nou zo belangrijk is.

Betreft de transfertactiek heb je een duidelijk en goed verhaal. Het aantrekken van een afmaker zoals Van Poppel of Coquard kan inderdaad voor succes zorgen. Ik verwacht nog steeds veel van Hofland, maar dat valt maar moeilijk te staven met zijn rijden dit seizoen. Betreft de knecht voor Vanmarcke verwacht ik nog altijd veel van Jos van Emden. Dit jaar geblesseerd, maar die maakt elk jaar stappen. Over de breedte is TLJ echter niet zo sterk in het Vlaamse als we graag denken.

Betreft het beter maken van renners ben ik het maar een klein beetje met je eens. Je noemt nu een naam (v Asbroeck) waarbij het niet gelukt is om hem beter te maken, maar ik kan er ook wel een aantal opnoemen waarbij dat wel lukt: Van Emden wordt ieder jaar beter, Kelderman, Teunissen. Het tijdrijden is over de gehele linie verbeterd, de sprinttrein valt weer erg tegen. Het is wisselvallig, maar dat ze "niet of nauwelijks beter maken", is te eenzijdig.

Overigens is jouw verhaal geen bommetje hoor. Beargumenteerde kritiek is altijd prima. Het zijn de altijd negatieve azijnpissers die claimen de waarheid te verkondigen en nergens voor, maar alleen tegen TLJ zijn die mij wel flink kunnen irriteren. Ik heb zelf ook met enige regelmaat kritiek op TLJ hoor (oa het nutteloos door laten rijden van ten dam in de tour, de onpersoonlijke, saaie manier waarop ze met social media omgaan, vanmarcke opbranden in een kansloze aanval in de tour). Ik ben het alleen nu grotendeels niet met je eens dus ga ik de discussie aan.

Wielerfan1987

Ik denk niet dat het een goed idee is om eventueel een tweede Italiaan te halen in verband met de al eerder door iemand genoemde eilandjesvorming.
Ik zou de ene Italiaan die komt aan een of twee andere renners koppelen om hem de taal goed over te laten nemen zoals eerder geopperd werd.

En als Ten Dam weg zou gaan zie ik dan liever Formolo komen die kopman zou kunnen zijn in koersen en bovendien wellicht al wat Engels heeft opgepikt bij Canondale.

Battaglin (ik weet niet hoe hij in zijn talen zit) is toch maar een renner van de tweede of derde lijn terwijl Formolo toch een talent is wat het niveau Kelderman zou moeten kunnen benaderen en bovendien heeft hij nog de nodige groeimarge gezien zijn leeftijd.

Als TLJ Formolo uit de hoge hoed zou kunnen toveren word ik daar wel blij van, hij word niet voor niets door Nibali bestempeld als 'the next big thing' als het gaat over Italiaans talent.
Maar daar zit natuurlijk wel een prijskaartje aan

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Formolo is een groot talent en heeft ook al bevestigd dat hij bij de profs ook tot grote prestaties in staat is. Ik denk niet dat TLJ momenteel in staat is dat soort renners te halen. Ik zou dan eerder denken aan iemand als Villella. Bij hem is het er nog niet echt uitgekomen, maar zijn prestaties bij de beloften maken hem wel interessant. Ben het echter met je eens dat een tweede Italiaan niet per definitie de beste oplossing is. Ik zou Battaglin aan Hofland en/of Kruijswijk koppelen.

xistnc

Dat soort jonge Italianen zijn toch in eerste instantie interessant voor Lampre, als enige Italiaanse ploeg. Die lijken bovendien voor 2016 nog volop ruimte te hebben (bron: PCS). Vanwege garantie op het starten in de Giro en (bijna) alle andere grote Italiaanse koersen, zouden ze ook zo maar een stap terug kunnen doen naar procontinentaal. Wat hebben dat soort jongens eraan om een groot deel van het jaar strontkoersen te moeten rijden?

Laatst gewijzigd
xistnc
Dutch Cycling Fan

Zijn dat Marcus en Bulgac....?! 😁

S. Morgenstern

Bulgac heeft zich er al bij neergelegd zo te zien. Markus als een boer met kiespijn. Bulgac heeft natuurlijk eerder dit jaar in Utrecht al eens ervaren wat de voordelen kunnen zijn van zo'n functie.

Olifanto

'Haas en Clarke {een nieuwe naam}, waarvan ik Haas een betere optie vind. En bij Orica moet ook....'

Zijn geen Amerikanen dus vergeet t maar. Warbusse zal t wel worden. Samen met Battaglin de nieuwe Bianchi renners.

Netraam

Als ze Warbasse en Battaglin kunnen betalen, en dat lijkt alleen te kunnen als Ten Dam daadwerkelijk vertrekt.
Ten Dam zal wel spijt hebben dat hij vorig jaar niet ergens anders voor meer geld heeft getekend, slecht jaar gehad en niemand hoeft hem nog te hebben...

Sagan=hulk

'@wolfje

Ik heb het niet specifiek over Flens, maar over heel LTJ. Flens, Van Emden, Keizer e.d. zijn renners die als knecht boven zichzelf kunnen uitstijgen als ze een echte afmaker in de ploeg hebben waarvoor ze alles maar dan ook alles geven. Flens is nog een twijfelgeval, maar LTJ heeft dit jaar te veel renners die nauwelijks van nut kunnen zijn voor een kopman en m.i. dus World tour onwaardig zijn. Met Bulgac, Markus, De Weert en Vd Lijke als dieptepunt. Gelukkig vertrekken zij. Maar omdat LTJ geen echt afmaker heeft zijn de degelijke knechten zoals Van Emden, Tjalingii en Tankink nauwelijks van nut.

Daarom blijf ik het oerdom vinden dat ze geen Coquard of Van Poppel hebben gehaald. Dan zijn die jongens echt van nut. De enige wedstrijden dat ze dit seizoen duidelijk een goede knecht waren was in het voorjaar bij Vanmarcke, ook al losten ze zelfs daar erg vroeg. De tour was wel fantastisch! Dat mag gezegd worden, hoe ze daar voor elkaar reden was mooi om te zien en het was dan ook de beste wedstrijd van het jaar. Dan kom je tot het besluit dat LTJ 2 kopmannen heeft: Gesink en Vanmarcke. Hoe goed Kelderman en Kruijswijk soms zijn, ze hebben niet de maturiteit om een ploeg naar hun hand te zetten. Gesink heeft dat wel en met een schaduwkopman (Kelderman of Kruijswijk) kan je hem beschouwen als een kopman waar andere ploegen jaloers op zouden zijn.

Vanmarcke heeft ook zo iemand nodig. Iemand die net iets minder is dan hem zodat ze met tweeën kunnen koersen in de finale. Vanmarcke is geen Sagan, Kristoff of Cancellara. Hij zal veel makkelijker een koers winnen als er een schaduwkopman is, kijk maar naar de andere ploegen. Welke ploeg heeft 1 absolute kopman? Van Emden komt toch totaal niet in aanmerking voor deze rol, hij is een goede knecht tot de finale meer niet. Op termijn zou Teunissen dit misschien kunnen doen, maar naar mijn gevoel heeft LTJ nu niemand voor die rol in de selectie.

Als je Van Winden laat vertrekken, wat meer dan normaal is, en hem na enkele maanden weer terughaalt, kan je toch niet spreken van een transferbeleid met een duidelijke visie. Nee, het is zomaar wat nemen wat vrij is. Campenaerts, Castelijns en dan de geruchten (bvb Sprengers) zijn niet de renners die je moet halen. Heel je selectie zit al vol met zo'n renners. Battaglin zou wel een knappe transfer zijn, want die kan echt wel een koers winnen.

En van welke renners kan je dan echt zeggen dat die beter is geworden. Teunissen heeft wel stappen gezet, maar voor de rest. Van Emden zijn tijdrit is wat verbetert, maar dat ligt puur aan de nieuwe fiets. Kruijswijk heeft een goede Giro gereden, maar meer ook niet. Voor de rest niets. Sorry, maar qua begeleiding lijkt LTJ me niet beter dan Iam.

S. Morgenstern

Daarom blijf ik het oerdom vinden dat ze geen Coquard of Van Poppel hebben gehaald.

Dit soort uitspraken kan ik niet zo goed plaatsen.

Sagan=hulk

'@vlek
Het zou toch veel beter zijn dat ze één transfer doen, waar ze al hun transfergeld in steken voor Van Poppel of Coquard, ipv verschillende transfers die eerlijk gezegd nauwelijks een meerwaarde zijn voor het team.

Verweggistan

'@sagan=hulk: Er moet ook helaas ook kwantitatief geïnvesteerd worden, want dit jaar verschenen ze al bij diverse koersen met tekort renners aan de start. 24-25 is echt te weinig en als je met hetzelfde budget dan 26-27 renners wil hebben, dan komt je uit bij renners als Castelijns en Campenaerts.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Als de mogelijkheid bestaat om een zekere afmaker te halen, iemand die goed is voor een handvol overwinningen, dan zouden ze inderdaad het grootste 'gebrek' van de huidige selectie aan kunnen pakken. Die analyse is helder. Aangezien ze deze zomer achter Van Poppel aangegaan zijn delen ze die analyse. Vervolgens zijn ze echter op praktische beperkingen gestuit. Neemt niet weg dat het beter was geweest wanneer ze wel Van Poppel hadden kunnen halen, maar dat maakt het nog niet oerdom of belachelijk dat het niet gebeurd is. Die conclusie kan ik niet plaatsen bij de rest van de analyse.

Wielerfan1987

'@Sagan=hulk

Dan moet zo'n type winnaar natuurlijk ten eerste ook zelf willen en ten tweede binnen het team en de filosofie passen.

Een Coquard is nooit een optie geweest, we kennen allemaal de Hivert mislukking nog, en wat moet je met een geisoleerde fransman.

Mijn gevoel zegt mij dat van Poppel dichtbij een overstap was, maar dat Sky is wakker geworden door Danny zijn goede afgelopen 1 a 2 maanden en nog op tijd een dikke enveloppe Britse ponden op tafel heeft gegooid. (Anders had hij al lang als gerucht bij Sky rondgezongen en niet bij TLJ)

Een geisoleerde Italiaan dan? Tjah die Italiaan is niet de wens van de ploegleiding maar van een sponsor.

En dan, van Poppel en Coquard geen opties (meer), maar in wie had jij anders een goede optie gezien die ook realistisch was geweest als TLJ op tijd en met goede visie gehandeld had???

Laatst gewijzigd
jvh93

Ik verwacht komend seizoen ook hofland in de klassiekers naast vanmarcke. Dit jaar kom hij daar door blessures en ziekte niet aan deelnemen maar hij heeft vorig jaar toch laten zien ook dit werk aan te kunnen (l-b-l 2e achter boonen als ik het me goed herinner)

Wielerfan1987

http://nos.nl/artikel/2058752-vanuit-zijn-kelder-praat-ten-dam-over-wk-en-toekomst.html

Hier zinspeelt Lau toch wel op een aanstaand vertrek bij TLJ....

Mijn gok?? Giant!

Lau is erg gecharmeerd van Dumoulin en het zijn trainingsmaatjes.

Bovendien heeft Lau zijn beste prestaties behaald op de Giant fietsen.

Hij gaat nog 1 of twee jaar proberen met zijn kopman(nen) een grote ronde te winnen.

1 2 ... 128 ... 182 183

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.