Team LottoNL-Jumbo 2015

1 2 ... 129 ... 182 183
Timocycling

Geef Lau groot gelijk, misschien dat hij met Giant in Amerika wat meer kan rijden ook.

wolfje

'@Sagan=Hulk

Met dit verhaal ben ik het dan wel weer grotendeels eens. Lotto-Jumbo heeft te veel renners die op zich wel nuttig werk kunnen verrichten, maar wel altijd in dienst moeten rijden omdat ze de kwaliteiten niet hebben om in de finale eens een keer te verrassen. In deze categorie zitten Keizer, Flens, van Winden, Wagner, Wynants, Tjallingii, Tankink, Bennett, Martens, Leezer, vd Lijke, Roosen en Van Emden. Dat zijn er te veel. En dan heb/had je ook nog Bulgac, Markus en De Weert. En als een aantal van de kopmannen (eigenlijk praktisch alle) ook geen veelwinnaars zijn dan kom je op het aantal zeges van dit jaar uit. Dat kan je oplossen door het aantrekken van Coquard, Van Poppel of een andere renner die elk jaar een handvol koersen wint of je moet een aantal van deze knechten vervangen door een ander type renner, een wat opportunistische renner. Als je daar een paar van hebt, schiet je vanzelf ook een aantal keer raak.

Eigenlijk sluit jouw verhaal zeer behoorlijk aan bij mijn pleidooi tegen het aantrekken van middelmatige renners van buitenaf een paar pagina's terug (Craddock noemde ik toen, maar ook de nu soms genoemde Meyer en Warbasse passen hierin). Ook allemaal geen slechte renners, maar niet van het type waar TLJ behoefte aan heeft. Als je dan toch in de buidel tast om een renner aan te trekken die zich al heeft laten zien in te WT, ga dan ook vol voor een renner die echt wat toevoegt. Jij noemt Coquard en Van Poppel. Daar ben ik het volledig mee eens. En naast een sprinter vind ik ook dat TLJ een echte puncher mist. Jij noemt Battaglin, minder een zekerheid op overwinningen, maar wel een renner waarmee je regelmatig een serieuze kans maakt overwinningen te boeken. Ook mee eens dus. Bij Nathan Haas heb ik hetzelfde idee (al is zijn erelijst nog een tikje minder). Een tijdje terug hoopte ik vooral op Tom Jelte Slagter, maar dat gaat dus helaas niet door.

Aangezien ze wel bezig zijn geweest met Van Poppel, Craddock, Van Baarle en Slagter, is er toch enige ruimte in het budget om met renners van dit niveau te praten. En als deze renners toch onbetaalbaar blijken te zijn, dan hoop ik dat TLJ zich gaat richten op renners die over één of enkele jaren winnaars kunnen worden. En dan kom ik uit bij renners als Groenewegen en Gerts. Niet de zekerheid op overwinningen waar jij voor gaat, maar wel het type renner en genoeg potentie om dat binnen afzienbare tijd te worden. Dat gaat komend seizoen een tussenjaar worden en daar heb ik minder moeite mee dan de meeste anderen op dit forum.

Overigens hebben ze dus wel geprobeerd oa Van Poppel aan te trekken. Maar ja, als Sky langskomt dan gaat het lastiger worden. Dat jij het oerdom vindt dat ze Van Poppel niet hebben gehaald is wel erg simplistisch gesteld. Als het uiteindelijk helemaal niet gaat lukken om zo'n renner of een renner die dat kan worden binnen te halen, dan is dat voor mij ook een flinke tegenvaller.

Ik ben trouwens niet tegen het aantrekken van Castelijns en Campenaerts. Hiervoor heb ik twee redenen: Ten eerste hebben beiden nog groeimarge, in tegenstelling tot sommige van de bovengenoemde knechten. Soms kan de ontwikkeling van een renner positiever verlopen dan je verwacht, maar dan moet je ze wel de kans geven. Ten tweede hebben beiden wel degelijk kwaliteiten. Campenaerts zit dicht tegen een overwinning aan, daarin zie ik wel degelijk een renner die ieder jaar voor één a twee zeges kan zorgen. Castelijns gaat zeer waarschijnlijk wel tot het bovenstaande rijtje van knechten behoren. De reden dat ik niet tegen zijn komst ben is omdat hij dit jaar de kans verdient heeft op een hoger niveau te tonen wat hij kan, waarschijnlijk een goedkope kracht (goedkoper dan Meyer of Warbasse bijvoorbeeld) is en omdat het team toch gevuld moet worden. Daarnaast heb ik ook gewoon een zwak voor Castelijns, dus ben ik helemaal niet objectief hierin. Als iemand anders in hem een onnodige aankoop ziet, dan kan ik dat best begrijpen. Als vervanger van De Weert en/of Bulgac lijkt het me echter geen verkeerde zet.

En dan de overige punten in het kort
Betreft Van Emden worden wij het niet eens. Ik zie daar echt een goede man voor de vlaamse klassiekers in. Niet de schaduwkopman die ook kan winnen, maar dat lijkt mij onhaalbaar als je ook een sprinter en een heuvelrenner wil hebben. Wel een knecht die vanmarcke tot diep in de finale kan ondersteunen. Een prima 2e man mijns inziens.
Het laten gaan en terughalen van Van Winden is inderdaad korte termijn denken en getuigt niet van een lange termijn visie. Soms is korte termijn handelen eventjes nodig, maar echt lekker gemanaged is het niet.
Dit seizoen beter geworden zijn mijn inziens Teunissen, Roosen, Van Emden en Lindeman. Daarnaast hebben ze kruiswijk na lange blessures toch weer op een zeer goed niveau gekregen. Kelderman heeft vorig jaar flinke stappen gemaakt, dit jaar viel de tour tegen, maar die gaat nog wel doorgroeien. Het is inderdaad niet indrukwekkend qua ontwikkeling, dat geef ik direct toe (en deed ik ook in mijn vorige post), maar dat ze niemand beter maken vind ik te eenzijdig.

wolfje

'@jvh93
Niet l-b-l maar k-b-k ;)

Dutch Cycling Fan

Die geeft er duidelijk de voorkeur aan boor iets nieuws te gaan (uitdaging). Zal denk ik geen TLJ worden. Dan moet er m.i. Wel een sterke klimmer komen als vervanger. Kan wat mij betreft een Bookwalter zijn als Amerikaan of een Formolo die en voldoet aan de wens om een Italiaan aan te trekken en jong en talentvol.

jvh93

'@wolfje die koers zocht ik inderdaad. thnks!

tendam

'@sagan=hulk
Er zijn hier genoeg mensen die LottoNL bekritiseren, redelijk danwel onredelijk, en ze vinden zichzelf allemaal uniek ;) De omstandigheden zullen vast in z'n voordeel zijn geweest, maar dan nog, je kunt moeilijk zeggen dat een knecht de 3e wordt in een tijdrit de WT niet aankan.

De overeenkomst tussen Waeytens en Van Asbroeck zie ik ook niet helemaal... die Waeytens is zeker leuk bezig, volgens mij niet beter dan vorig jaar trouwens, maar is ook een totaal ander type renner dan Van Asbroeck. Die laatste komt nu een niveautje hoger erachter dat sprinten tegen de wereldtop gewoon te hoog gegrepen is, en dat was het vorig jaar ook.

Als je vindt dat LottoNL renners niet beter maakt, tsja, kun je vinden, maar dat Van Emden top-5 zou rijden in de openingstijdrit van de Tour hadden weinig mensen aan het begin van z'n carriere verwacht. Of dat Kruijswijk het tempo zou bepalen bij de toppers in de Giro. Om maar wat te noemen. Er rijden ook een hoop minder getalenteerde renners bij LottoNL, maar dan kun je moeilijk wonderen van hun ploeg gaan verwachten om ze ineens tussen de wereldtop te brengen.

Timocycling

Goeiemorgen wat een verhaal @Wolfje. Ga een heel stuk mee, maar vind dat je wel van Emden nogal overschat. Ik heb al vaker gezegd hoe belangrijk het is om in finales van grote kasseienklassiekers te kunnen schuiven met pionnen of eventueel extra mannetjes hebt die werk kunnen doen. Juist in deze koersen is geïsoleerd raken funest. van Avermaet heeft bijvoorbeeld altijd een man als Oss over. Vanmarcke zit steevast alleen en heeft dus een zwakke positie ten opzichte van de concurrentie.

jvh93

wat betreft dat interview met laurens ten dam ben ik heel erg benieuwd waar hij op doelt met 'dingen die nog nooit eerder zijn gedaan'. Zal hij het wielrennen zelf gaan combineren met het trainerschap/ploegleiding?

Je zag in ieder geval een enorme glimlach op zijn gezicht en de passie in zijn ogen toen hij erover sprak dus hij heeft dr zelf heel veel zin in. Ik gun hem het beste na zijn mooie jaren maar hoop toch stiekem dat ze hem kunnen behouden bij tlj.

tendam

'@timocycling
Waar heb je 't over? Dit jaar was Vanmarcke steeds al gelost als de finale begon, vorig jaar had hij steeds genoeg ondersteuning tot aan de finale.

wolfje

'@Timo
Zo help ik mijzelf door een brakke zondagmiddag ;)

Het kunnen schuiven met pionnen tijdens de grote klassiekers (en zeker de vlaamse) kan inderdaad een behoorlijk voordeel opleveren, maar ik denk niet dat het de prioriteit voor TLJ moet zijn in deze transferperiode. En er zijn meer mensen die Van Emden lager inschatten dan ik doe, dus je staat niet alleen. Ik blijf stug vertrouwen in hem houden.

kelderfan

Op 't WK in Richmond rijden ook een aantal Amerikanen met o.a. Craddock, Phinney maar ook met jongens, die hier ook zijn genoemd: Brent Bookwalter en Benjamin King. Kijken hoe die 't doen.

jvh93

zo verschrikkelijk zonde dat jos van emden snel pech kreeg in de ploegentijdrit. dat scheelt flink wat tijd ben ik bang.

wolfje

Tot nu toe doen ze het ook zonder Jos van Emden goed, maar uiteindelijk gaat het toch tijd kosten

Yeez

Top 7 is mogelijk, maar met van emden had hier top 5 ingezeten, maar dat blijft uiteraard gissen

jvh93

hele mooie tijd als je het mij vraagt. had alleen veel meer in gezeten met jos van emden aan boord. Lijkt een beetje op de rest van het seizoen, pech op de momenten dat het moet. hopelijk wordt volgend seizoen beter.

EazyE

Contract van Kristof vandewalle bij Trek wordt niet verlengd. Mooie wagon in de TLJ trein lijkt mij.

jvh93

volgend jaar gewoon meedoen voor de medailles. kijk wat een enorme progressie ze dit jaar geboekt hebben met de nieuwe tijdritfietsen. als ze deze lijn doortrekken zijn ze volgend jaar topfavoriet.

jvh93

6e plek, topprestatie! hulde!

Dutch Cycling Fan

Uitstekende prestatie hoor en dat ondanks de pech met van Emden.

Als we dan toch nog een Italiaan aan moeten trekken haal dan Daniel Oss 😛💪🏻. Meteen forse versterking voor d'r voorjaarsploeg als 2e kopman en wereldkampioen in de TTT...

Laatste man

Oss is wel vrij. Aparte gast ook. Zal zeker bij BMC blijven.

jvh93

Uitstekende renner die Oss. Kan ook nog redelijk hard aankomen, heeft een goede tijdrit en kan heel erg goed over de kasseien. Zal een geweldige aanwinst zijn, maar denk dat hij onhaalbaar is.

Timocycling

Oss is echt een geweldige versterking voor het Vlaamse werk. Helaas zal die niet komen denk ik...

Kilco Welderman

oss wel een italiaan... misschien wil bianchi nog wat bijleggen voor oss

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

En kunnen we nu ophouden met de discussie of deze ploeg wel of niet in de WT thuishoort. Een ploeg die 6e wordt op het WK TTT hoort gewoon in de WT thuis... ;)

xistnc

Vroeg uitvallen van Van Emden kost een half minuutje, zelfs als Tinkoff recht was gebleven had een top-5 erin gezeten. Podium allicht niet, maar het zag er prima uit.

1 2 ... 129 ... 182 183

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.