Team LottoNL-Jumbo 2015

1 2 ... 14 ... 182 183
achtpuntzes

volgende week nog een kans, en dan is het over voor LTJ. nog even afwachten naar de reden dat Vanmarcke niet in de eerste groep zat, maar als het geen pech was, krijgt hij van mij maar 1 ster voor P-R

Timocycling

De kans dat ze degraderen is zeer reëel vind ik. Kelderman rijdt nooit top 10 tour DENK ik. Vanmarcke in deze vorm is ineens helemaal niets meer, ik hoop dat ie zich herpakt volgende week maar zie het somber in. Verder zie ik niemand WT-punten pakken helaas. Wat moet dat worden in de Ardennen straks? Man man man...

Javier

'@Timo

In de Ardennen misschien een top-10 plaats met Martens in de Amstel en Pijl. In LBL kan ik even niemand bedenken voor top-10?

Kelderman top-10 in de Tour vind ik nog wel een reëel doel. Kruijswijk wellicht voor plek 8 in de Giro en Gesink dan voor top-6 in de Vuelta. In eneco tour misschien nog kansen voor Vanmarcke en in Canada geen kansen als Gesink niet mee rijdt.

kelderfan

Het geeft toch iets aan, dat een jongeling Tom Van Asbroeck als 2e. LJ man binnenkomt.
Flens zat al na 100 km achter in 't peloton.
Het is jammer dat Tjallingii en Tankink als de oude garde de mannen zijn, die Vanmarcke moeten bijstaan.

Wieltjes plakker

Pfuu, bedenkelijk niveau van TLJ. Ik maak me een beetje zorgen voor wat nog moet komen, TLJ heeft gewoon op alle fronten de plank mis geslagen.
MB Is een ander training schema en of trainer een begin.

kelderfan

@8.6 Het was geen pech, als ik goed heb gelezen. Alleen een minder moment, dat door gebrek aan ondersteuning Vanmarcke fataal werd.
Quote: "Ik kende een slecht moment op de Taaienberg, dat had ik zelf niet verwacht. Op dat moment was er een splitsing in de groep en was ik op achtervolgen aangewezen.”
“Wynants probeerde het gat zo klein mogelijk te houden. Daarna heb ik me redelijk kunnen herpakken op de Kruisberg, maar het lukte uiteindelijk net niet.”
Dat een kopman een minder moment heeft kan gebeuren, maar dat hij dan aangewezen is op de hulp van alleen Wynants lijkt mij geen goede zaak. Dat Tankink geen goede dag heeft kan gebeuren. Maar hoe zit 't met Leezer en Tjallingii?

petoi

Tankink is ook ziek, gaar lekker zo met zieken en die kleine selectie.

ti-raleigh

Achteraf kun je een koe in de kont kijken, maar het interview met Vanmarcke bij Studio Sport gisteravond was veelzeggend. Hij klaagde over vermoeidheid en was bang voor pech. Wat mij betreft niet bepaald de lichaamstaal van iemand die er van overtuigd is de stenen uit de straat te rijden.
Ze zullen elkaar eens diep in de ogen moeten kijken en op tafel moeten gooien wat er mis is. Want zo aanmodderen kan niet. Het seizoen kent nog vele mooie wedstrijden, er is nog genoeg om voor te strijden. Uithuilen en in P-R met nieuwe moed aan de start.

kelderfan

'@ ti-Raleigh
Dan lijkt mij, dat Sep Vanmarcke een iets langere rustpauze zou moeten inlassen. Hij kan de Scheldeprijs overslaan.
Volgens Verhoeven is er binnen 't team geen onrust over 0 zeges. Ik denk ook, dat Plugge eens met de ploegleiders om de tafel moet gaan zitten. Dit los je niet op door alleen maar 1 WT-zege.

sooike

Sep Vanmarcke vindt dat hij heeft gefaald. Onzin, de ploegleiding en het management van TLJ hebben gefaald. Allereerst door een kopman aan te wijzen en blijkbaar iedereen de opdracht te geven iedere meter koers in de buurt van die kopman te blijven. In geen enkele ontsnapping meegaan, alleen de kopman steunen. En op de tweede plaats leggen ze een onverantwoord zware druk vooraf op de schouders van Vanmarcke. Hij moest door een overwinning het hele voorseizoen redden. En wat zijn de concrete feiten? TLJ koerste weer eens als Rabo/Belkin al seizoenen lang deden: niet meerijden, niet meespringen, behoudend koersen, afwachtend rijden en alles in dienst van de kopman. Anoniem meekoersen dus, zelf geen initiatief nemen, dat was en is het beeld van de laatste seizoenen. Resultaat: op enkele uitzonderingen na al drie of vier anonieme seizoenen. En verkeerde keuzes maken bij de samenstelling van teams. Tot slot: hoe zou het toch komen dat de beste prestaties van Nederlandse toprenners niet op naam komen van TLJ? Zouden de ploegleiders misschien ook eens de hand in eigen boezem kunnen steken?

tristania

'@sooike: Deels wel met je eens. Ploegleiding maar ik denk vooral de trainer falen keer op keer. Ze krijgen de renners niet op tijd in vorm en ze presteren vaak bij andere ploegen beter.
Ten opzichte van vorig jaar zijn bv Nordhaug, Hivert, Mollema, Boom en Clement vertrokken. Die renners hebben vorig jaar volgens mij bij elkaar 2 overwinningen geboekt. Deze renners zouden de huidige ploeg ook niet sterker gemaakt hebben wat betreft meer overwinningen.
Kijk, je ziet ze amper mee gaan met ontsnappingen. Talenten blijven hangen in ontwikkeling. Renners zijn op verkeerde moment in vorm.

kelderfan

Ik hoop dat die jonge talenten Bennett, v.d. Lijke, Teunissen, Lindeman en Roosen zich in de kijker kunnen rijden tijdens Vuelta Ciclista al Pays Vasco. Dan kunnen zij weer een stap voorwaarts maken.
@sooike
Kun je dat nog eens toelichten over die verkeerde keuzes maken bij de samenstelling van de teams?

Laatst gewijzigd
xistnc

Als de nood het hoogste is, is de redding nabij... Gesink reed vandaag voor het eerst weer wat serieuze KOM-metjes op Strava, daarbij opgejaagd door de cameraploeg van Tacx Real Life Experience.

kelderfan

'@xistnc
Dat klinkt goed. Hopelijk zien wij Gesink weer terug in 't peloton en op zijn oude niveau terugkeren.
Weet jij toevallig met wie van TLJ hij daar traint?

Laatst gewijzigd
xistnc

Weet jij toevallig met wie van TLJ hij daar traint?

In jouw vraag zit een veronderstelling opgesloten dat hij daar met iemand van TLJ traint. In dat geval weet ik het antwoord op jouw vraag niet.

Ik weet wel, dat hij vorige week enkele keren met zijn voormalig ploeggenoot Dennis van Winden op (fiets-)pad is geweest.

kelderfan

Quote van Mike Teunissen: "Gave it a shot, aaaaand didn't make it.. Suffered too much, hand and hip are still not good enough."
Om een renner op te stellen, die nog niet eens hersteld is, lijkt mij niet goed te praten. Ik denk steeds meer dat Ti-Raleigh gelijk heeft, dat er meer speelt dan te weinig renners/malheur.

Laatst gewijzigd
mollemarijden

De leiding van het team heeft gefaald. Niet alleen afgelopen jaar, maar voornamelijk de jaren ervoor.

Waarom?
Ze laten toptalenten als Slagter & Matthews vertrekken.
Vervolgens laten ze gevestigde toprenners als Mollema (voornamelijk enorm goed in de klassiekers) + Boom vertrekken.

Daarnaast Gesink, vind heel erg wat hem overkomt, maar vind wel dat z'n salaris flink omlaag mag om toprenners te kunnen behouden die wel presteren of voor versterkingen.
Als ik ergens door m'n werk dat ik lever 8ton verdien mooi, maar als ik vervolgens 2 jaar nagenoeg de hele tijd ziek ben en niet presteer slaat het nergens op als ik die 8ton per jaar zou blijven verdienen.

Vooral zo door gaan met het beleid en we rijden volgend jaar gegarandeerd PRO cont.

Javier

Ik ben zelfs geneigd te zeggen dat het voor de 'top'-renners in deze ploeg verstandiger is zsm over te stappen naar een wel professionele ploeg om zichzelf daar verder te ontwikkelen.

kelderfan

Sorry ik ben nog steeds fan. En ik hoop, dat het knopje omgaat bij TLJ-NL, want op deze manier doorgaan lijkt mij niet goed.
Het is goed van de ploeg om Teunissen erbij te houden in Baskenland; zodat hij daar nog kan trainen om zich voor te bereiden voor de komende koersen.

Laatst gewijzigd
Rhohan

Ik vraag mij af of ze zich bij deze ploeg niet een beetje misrekent hebben. Laten we vooropstellen dat ze ook gewoon te maken hebben gehad met pech. Zo simpel is het gewoon. Gesink is normaalgesproken goed voor een 50-tal punten rond deze tijd en Kelderman kan nog niet brengen wat Mollema bracht. Laten we over 'Lau' nog maar niet beginnen ;)

Toch mis ik ook een vervanger van Boom en Mollema. Dat zijn echt máár twee man die je hoeft te vervangen. George Bennett als semi-kopman aantrekken heeft ook weinig zin, want die had vorig jaar geen één punt behaald. Er heeft zich nog geen ramp voltrokken, maar een beetje fatsoenlijk management ontbreekt er tot dusver.

De Bezemwagen!

LTJ geeft zelf ook aan een fout te hebben gemaakt met Vanmarcke in de Ronde. Ze wilde hem anders laten rijden, slim rijden zonder veel energieverspilling voordat de finale begint. Maar blijkbaar werkt dit averechts bij hem en mag hij zondag laten zien dat dit een incident was en lekker weer gaan aanvallen. Tjallingi in de aanval en de rest maar zien hoever ze met Sep meekunnen.

StonedCamel

Wat Jumbo nu mist is een renner die af en toe de ergste storm weet te stillen door her en der een ritje te pakken. Van Asbroeck zou dat bijv moeten kunnen maar die heeft nog maar weinig koersen gereden waar dat er in zat. En vroeger hadden ze altijd nog LL Sanchez of Freire die dan even een ritje in Spanje won, of Bos die er in Langkawi 4 won. Als dat ontbreekt dan wordt het allemaal erg dunnetjes, zeker als de kopmannen ook nog eens ziek/geblesseerd zijn en het gat met de renners daarachter groot is. En dan valt het met 4 tweede plaatsen toch ook allemaal net niet de goede kant op.

Volgend jaar moet TLJ gewoon weer starten in Qatar, Oman of Langkawi, dan kun je met een paar overwinningen toch de druk wat weghalen.

kelderfan

Hopelijk kunnen zij weer starten in Qatar en Oman, want dat heeft de hele voorbereiding in de war geschopt. Nu moesten zij met de grote jongens starten in de Ruta en dat pakte niet goed uit. Ook 't experiment met 24 renners bracht niet wat er van verwacht werd.

Kilco Welderman

Misschien een beetje off-topic, maar wie gaan de giro rijden? Wordt kruiswijk kopman?

Netraam

Even alle renners van LottoNL onder de loep leggen:
BENNETT, George
Een taaie klimmer, goede knecht, maar geen winnaar helaas.
BULGAC, Brian
Een paar jaar geleden een talent in de heuvelklassiekers, maar na die paar weken langzaamaan weggezakt. Vorig jaar bij Argos weggestuurd, dit jaar op het laatste moment opgepikt als extra knecht voor LottoNL. Een OK knecht.
DE WEERT, Kevin
Weinig in actie gezien sinds zijn crash in 2013, maar daarvoor toch een paar goede uitslagen in de Tour. Kan een prima knecht zijn.
FLENS, Rick
Eerste 100 kilometer, een goede schakel in de teamtijdritten, rest van het team heeft hem er graag bij.
GESINK, Robert
In goede doen een alleszins prima kopman, maar helaas al een paar jaar door pech achtervolgt.
GOOS, Marc
Geblesseerd, zal dit jaar niet veel meer doen.
HOFLAND, Moreno
Een jonge sprinter die best nog wel eens stuk kan groeien. Helaas sinds eind vorig seizoen ruzie met zijn gezondheid.
KEIZER, Martijn
Goede knecht over heuvelgebied, werd al eens vergeleken met Stef Clement en Bram Tankink.
KELDERMAN, Wilco
Toptalent, maar van hem kan je niet nu al verwachten dat hij een veelwinnaar is.
KRUIJSWIJK, Steven
Was een groot talent, nog steeds een goede tot uitstekende knecht, mag weer laten zien dat hij het in zich heeft om kopman te zijn in een grote ronde.
LEEZER, Tom
Een OK knecht, redelijke pion in de TTT, veel kopmannen van TLJ hebben hem er graag bij en dat zal echt wel zijn reden hebben. Jammer dat hij zich nooit op het sprinten heeft toegelegd, had hij toch talent voor vroeger.
LINDEMAN, Bert-Jan
Goede knecht, moet het van de aanval hebben om te winnen.
MARKUS, Barry
Lijkt als sprinter zijn top al bereikt te hebben, helaas nog nooit iets gewonnen. Dat zal voorlopig waarschijnlijk nog niet veranderen.
MARTENS, Paul
Als heuvelrijder best goed, met een sterk eindschot, maar geen veelwinnaar.
ROOSEN, Timo
Doet het best prima voor iemand van mijn leeftijd :P leerjaar, maar verwacht niet dat de zeges binnen gaan stromen over een jaar of 2.
TANKINK, Bram
De degelijkheid zelve, prima knecht en koerskapitein. Voelt misschien de leeftijd wat meer tegenwoordig, maar geen winnaar.
TEN DAM, Laurens
Heeft veel kilometers nodig om goed te zijn, kan dan wel een top 10 rijden in een grote ronde. Daarna is het seizoen ook voorbij, de afgelopen 2 jaar.
TEUNISSEN, Mike
Neo-pro, geblesseerd geweest begin dit jaar, no judgement.
TJALLINGII, Maarten
Voelt waarschijnlijk de leeftijd, maar verder een prima knecht.
VAN ASBROECK, Tom
Jammer van de blessure, anders had hij ergens wel iets gewonnen denk ik. Maar ondanks de heersende gedachte ook geen veelwinnaar...
VAN EMDEN, Jos
Sterk, lijkt zich nog ieder jaar te verbeteren. Toch vooral een knecht.
VAN DER LIJKE, Nick
Een talent op heuvelachtig gebied, met een sterke finish. Misschien iemand die over een paar jaar garant kan staan voor een paar overwinningen, maar nu nog wat jong.
VANMARCKE, Sep
Een topper op kasseigebied, vraag me af of hij niet te veel wedstrijden rijdt, maar in zijn hele carrière toch pas 4 overwinningen.
WAGNER, Robert
Goede knecht, jammer dat hij zich niet in sprints gooit want dat kon hij ook.
WYNANTS, Maarten
Prima knecht, nooit te beroerd om te werken, maar ook van hem moeten de overwinningen niet komen.

Met alle blessures en bovenstaand lijstje is het eigenlijk geen wonder dat er zo weinig gewonnen wordt. De grootste winnaars in het team zijn Gesink (13 overwinningen) en Hofland (10, waarvan 5 in Hainan)...

1 2 ... 14 ... 182 183

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.