Team LottoNL-Jumbo 2015

1 2 ... 15 ... 182 183
ti-raleigh

'@ kilco welderman
Zo ver ik begrepen heb, hadden ze aan het begin van het seizoen al gepland om met Kruiswijk als kopman naar de Giro te gaan. Daarnaast zou ook Hofland als sprinter meegaan. Ik denk niet dat ze er veel kunnen scoren, want volgens mij kan Kruiswijk geen kopmanschap aan. Hij is meer iemand die in de slipstream van een kopman een goed klassement rijdt. En Hofland is niet opgewassen tegen de topsprinters.

Glorious

Dramatische ploeg... geen winnaar, geen toptijdrijder, geen top sprinter geen top klimmer, geen top heuvelklassiekers, in de breedte is het team ook qua aantal te klein (25). Waardoor je op dat vlak ook te kort komt. (zie blessures waardoor er soms geen voltallige ploeg afgevaardigd kan worden)
De beste Nederlanders rijden ook nog is voor een andere ploeg.

Hoop was op Kelderman, maar is nog jong. (ook te zien in de uitslagen) En hoop op Vanmarcke. (niet zo goed als ze hoopten) Meer is er niet..

Als er 7 man moeten knechten voor Vanmarcke dan is het toch slim om er i.i.g. één in een ontsnapping te laten zitten.

Ongelofelijk slechte ploeg, veruit de slechtste van de Worldtour.

Netraam

"De slechtste uit de WorldTour"
Ben ik het niet mee eens, kijk ook maar bij IAM. Dat ze bij de 'degradatiekandidaten' zitten, dat klopt.

Wat betreft een dramatisch seizoen *kijkt naar Garmin-Cannondale*

Coma Cat

De koersen waar Garmin grote kanshebbers heeft moeten nog komen, terwijl LTJ het toch van het Vlaamse voorjaar moest hebben voor de beste resultaten. Daar is alleen Paris-Roubaix nog van over wat de klassiekers betreft. Aan het eind van het jaar zal Garmin ruim boven Lotto-Jumbo staan, lijkt mij. IAM zullen ze niet veel ontlopen denk ik.

Laatst gewijzigd
Tisyaboy

Bij de ronde van het Baskenland is nu ook Bulgac uitgevallen. Wat een slappe ploeg.

Allen maar DNF, ziekte en valpartijen. En 0 overwinningen.

Arema Pro Cycling Team

En Flens rijdt toch geen Scheldeprijs morgen; niet fit....

ijzerenthijs

Hoop voor Sep dat hij volgend jaar bij een betere ploeg kan gaan rijden.
Hij zit op een dood spoor bij Lotto/Jumbo.
Deze ploeg is een drama!!

Hoop voor hem dat Trek of Lotto/Soudal in de gaten hebben dat ze hem moeten gaan halen.
Met de steun die daar rond rijd gaat hij korte uitslagen rijden in de grote wedstrijden.

Het is al jaren tobben met Verhoeven en co.........

Laatste man

Niveautje weer. Niks gemist de afgelopen weken/maanden dus.

kelderfan

Na Flens is ook Hofland niet fit genoeg om mee te doen met de Scheldeprijs. Met 6 man moet 't toch ook lukken.
Gelukkig heeft Robert Gesink er weer zin in! Quote Strava Gesink: "200km Ride with Dennis van Winden. #NiceRide! #StrongGuy"
Kennelijk een hint voor de ploegleiding.

Wheely

Rahimns had waarschijnlijk een iets andere discussie voor ogen toen hij dit topic startte.

Het lijkt the roast of LottoNL-Jumbo wel!

Laatst gewijzigd
simplex

'@Wheely. Rahims kennende is dit wel degelijk het geval. Hij als meest betrokkene bij deze ploeg en altijd eerlijk en objectief en kunnen incasseren mis ik al een tijdje. Ik ben bang dat zijn afwezigheid om andere redenen is dan de tsunami van negativiteit van de afgelopen weken.
Ik hoop dat hij zich weer snel kan melden.

ti-raleigh

'@Spruch, n.a.v. bericht op quotes-forum.
Ik ben het niet met je eens dat een Nederlandse WT-ploeg (dus ook TLJ) ook alleen maar uit Nederlandse renners moet bestaan. Ik vind dat er best meer buitenlanders bij mogen. En ik neem daarbij Rabobank als voorbeeld. Dat waren hoofdzakelijk Nederlanders, maar ook enkele buitenlandse prijzenpakkers/winnaars. En dat is dan niet alleen omdat ze prijzen pakken, maar ook omdat ze vaak een totaal andere kijk op de wereld, het leven en dus ook de sport hebben. En dat kan verfrissend zijn, denk ik.
Ik ben vóór, als het gaat om kansen geven aan Nederlands talent. Alleen is dat in dit geval, bij TLJ uit nood geboren. Er was simpelweg geen geld voor buitenlandse (en ook Nederlandse trouwens) toppers. Dus móet men het wel doen met goedkopere talenten. Dat Plugge dat nu probeert te verkopen als kansen geven aan Nederlands talent, vind ik hypocriet van hem. Want waarom deed hij dat niet dan in 2013 toen hij met Blanco/Belkin begon ?? Dus nee, ik heb ook geen vertrouwen in Plugge, maar dat had ik al vaker aangegeven, zodat ik al bijna een Plugge-basher ben. De rest van het management vind ik moeilijk om aan te geven. Ze doen dit jaar bijna allemaal ongelukkige uitspraken en maken gekke beslissingen. Het lijkt wel of ze de weg helemaal kwijt zijn. Maar alle ploegleiders hebben in het verleden wel bewezen dat ze goeie professionals zijn. Maar misschien zijn ze ondanks dat inderdaad wel over datum en zou het beter zijn om frisse jonge honden aan het werk te zetten. Misschien zijn ze inderdaad wel vastgeroest in hun plannen en zienswijze. Maar dát er iets moet gebeuren , is wat mij betreft een feit. Alleen weet ik niet waar de zere plek ligt (op Plugge na dan) waar de vinger op moet.

Wheely

'@simplex
Hij is nog zeer actief als fan op twitter. Ik denk dat hij om verschillende redenen even genoeg heeft van wielerflits. De negativiteit jegens zijn ploeg zal er één van zijn.

Maar er zijn meerdere oud leden die ik weinig zie.

Laatst gewijzigd
simplex

'@ ti-raleigh: Enkele opmerkingen bij je betoog waar ik het in de grote lijnen mee eens ben.
Mijn probleem ligt zeker niet bij de renners. Die doen hun best ondanks alle tegenslag.
Ik denk ook eerder aan het beleid. Het lijkt en is een voortzetting van de Rabo cultuur.
Plugge wordt daar neergezet en kan deze opdracht onmogelijk goed uitvoeren. Financiën uiteraard maar waarom was dat het probleem? Rabogelden, reservepotjes, twee en eigenlijk meer grotere sponsors en toch geen WT ploeg kunnen formeren.
In ieder geval was het totale voorspel, midden - en eindspel niet transparant, zoals toch steeds geprobeerd te schetsen, en het resultaat bleek met een leegloop van klasserenners en de aanvulling met jeugd en 2e garnituur.
Prioriteiten in geldmiddelen en salarissen lijken niet te zijn toegepast.
Naast deze overgenomen Rabo cultuur lijken toch ook de overige aspecten weer te zijn overgenomen. Een eerste schifting van ploegleiders leek succesvol maar is niet geslaagd. Verhoeven was goed bij de opleiding, dus is nu de Riis van LJN?
Dekker heeft los van zijn geschiedenis en een voor velen ongewenst persoon ook al enige staaltjes van dom ploegleiderschap laten zien. Elijzen zag de bui al hangen? Nee niet dat alleen, hij past niet in dat plaatje.
Van Zeeman krijg niet ik alleen het op mijn zenuwen vermoed ik.
Inzake Delahaye's taak ben ik niet deskundig, maar heb grote twijfels gezien de diverse verkeerde vormpieken in de afgelopen jaren.
Inzake Bianchi materiaal en amateurisme hoop ik dat dit echt voorbij is.
Maar al met al een aantal aardige leuke mannen die de ploeg bestieren en het tij tegen hebben.
Toch zal er iets op vrij korte termijn (2015!) moeten veranderen om deze sponsors langer te binden. Misschien zitten daar ook wel kenners zoals wij bij Wielerflits.
Ik heb zomaar wat impulsief geschreven maar weet nog niets van andere verantwoordelijke lagen boven of naast Plugge.
Want anders zal er ook weinig kunnen veranderen?

Spruch

'@ti-raleigh
Begrijp me niet verkeerd, ik vind niet dat het enkel Nederlandse renners bij TLJ moeten zijn. Nederlandstalig, dus ook de Vlamingen en andere renners die snel de taal oppikken, zijn wat mij betreft zeer welkom. Ik denk namelijk dat het handiger is als de voertaal Nederlands binnen een Nederlands team. Verhoevens 'Kom aan he', klinkt toch beter als 'Come on he' ;). Daar komt bij dat ik veel liever juich voor een Nederlandse kopman dan een buitenlandse kopman in Nederlandse dienst.
Het beleid zal misschien uit nood geboren zijn, maar ik denk dat de sponsor De Lotto, wat dat betreft een dikke vinger in de pap heeft. Die zullen bewust ervoor hebben gekozen om het zo te doen.

kelderfan

Het verhaal van Zeeman geeft 't wel een beetje aan. Doordat te veel renners door ziekte {Gesink} en vallen {Van Emden} niet inzetbaar zijn, loop je achter de feiten aan. Wat niet klopt in zijn verhaal is, dat zij wel kleine 1.1 koersen rijden, alleen meer in Vlaanderen. Ik heb eens aangegeven, dat renners als Wallays en Theuns van toegevoegde waarde zouden kunnen zijn. En wat blijkt die jongens hebben wel gezorgd voor de nodige zeges voor hun team. Wallays kan TLJ wel vergeten, want die kan nu kiezen. Ik denk, dat Vanmarcke met zijn vuisten op tafel moet gaan slaan, want hij heeft in Tankink en Tjallingii goede knechten, maar dat is te weinig van 't goede op korte termijn. Jongens als Teunissen/ Van Asbroeck/Roosen komen er aan.
Bij Sporza heeft Eddy Planckaert eens gezegd, dat Vanmarcke bij bijv. Etixx al meerdere zeges had kunnen binnenhalen.
Ook de ondersteuning voor Kelderman was helaas ondermaats, door het wegvallen van Goos had hij alleen van Kruijswijk {die nog op de weg terug is} goede steun. Wij weten toch inmiddels, dat jongens als Ten Dam en Martens zich eerst moeten inrijden om te kunnen presteren.

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

'@ Spruch
Die vinger in de pap van Lotto klinkt inderdaad wel logisch, of het dan inderdaad zo gegaan is weet ik niet. De sponsor zal toch vooral zijn naam positief in beeld willen hebben denk ik en of dat nou gebeurd door Jantje of door Karl-Heinz zou toch niet veel mogen/kunnen uitmaken. Maar misschien hebben Lotto en Jumbo inderdaad geëist dat hoofdzakelijk Nederlanders hun naam moeten uitdragen. Ik heb dit echter nergens gelezen of gehoord in de pers of op websites. Dan hadden ze dit toch krachtiger moeten duidelijk maken, vind ik. Dat had in ieder geval een boel begrip gekweekt bij de wielerfans. En omdat dat niet is gebeurd, heb ik sterke twijfels of het inderdaad zo is.
De taal zou geen probleem mogen zijn. Ik mag er toch vanuit gaan dat Nederlanders in ieder geval Engels en Duits kunnen.
Ik ben wel enigszins chauvinistisch*, maar van mij mocht liever een buitenlander van mijn favoriete ploeg (b.v. Vanderaerden, Fondriest of Anderson namens Panasonic of Sörensen, Zberg of Freire namens Rabobank) winnen dan een Nederlander.
Maar misschien moeten we dan inderdaad maar onze blik op de toekomst vestigen en Lotto-B als voorbeeld nemen. Daar is het ook een paar jaar niet zo bijzonder geweest en heeft alleen Greipel de meubelen gered. Maar het laatste jaar presteren ze goed en hebben ze een mooie lichting talenten die is doorgebroken met Wellens, Debusschere en Benoot.

* Ik ben een klein beetje chauvinistisch als het op sport aankomt, voor de rest nauwelijks.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Theuns laat weer zien, dat hij de stap naar een WT-team makkelijk aan kan. Ik hoop alleen maar dat 't TLJ wordt, die hem vastlegt.;)
Hofland is weer beter zie onderstaande quote SEG Cycling; dus niet TLJ!
"Hofland is recovered from illness and back on his bike! Decided to do quality training (instead of racing) with focus on new goals."

Laatst gewijzigd
xistnc

Verwacht voorlopig nog maar even niets van de TLJ-mannen. Op Strava tellen ze hun uren, waar ze hun tochtjes bovendien precies op afronden: dat is in het algemeen een symptoom van 'trainen omdat het moet'.

kelderfan

Dus quality training is trainen omdat het moet. Vanmarcke reed de Scheldeprijs omdat hij juist wat quality training kon doen.
Ik hoop dat de val van Van Asbroeck zonder gevolgen blijft nu Hofland zoiets heeft als Kittel.
Gelukkig heeft Van Asbroeck niets gebroken. Dus 1 week rust lijkt mij wel nuttig.

Laatst gewijzigd
Spruch

'@ti-raleigh
Een quote van Zeeman afgelopen oktober aan nu.nl

"Het is een ander project in zoverre dat dit een echt Nederlands team is dat jonge renners wil begeleiden naar de wereldtop."

En een andere quote van Verhoeven ook van nu.nl

De formatie is nog meer op Nederland georiënteerd dan voorheen met achttien Nederlanders, vier Belgen, twee Duitsers en een Nieuw-Zeelander. "We spreken ook gewoon Nederlands. Alleen George Bennett moet dat nog leren, maar dat komt wel goed."

"Het is veel prettiger dan met Spanjaarden en Russen. Toen werden wij gedwongen om Engels te spreken en nu moeten de anderen wel Nederlands praten. Dat maakt het allemaal net iets makkelijker uit te leggen."

Ik kende deze quotes niet, ik heb ze net even opgezocht, maar het bevestigt het beeld wat ik heb wel.

Laatst gewijzigd
Spruch

En ik meen iets te hebben gelezen dat het Lotto er vooral om gaat om het geld dat ze ophalen terug te stoppen in Nederlandse topsport. Dan wil je als sponsor ook een vooral Nederlands getint team, lijkt mij.

ti-raleigh

'@ spruch
Dat argument van Lotto klinkt op zich best aannemelijk. Alleen zou ik het dus niet zo hebben gedaan. Maar ik werk dan ook niet bij Lotto ;-)

Ik begrijp de quote van Verhoeven niet zo goed, want die Spanjaarden en Russen hebben een boel wedstrijden gewonnen voor het team. Sterker nog er zijn Tour de Frances geweest waarin LL Sanchez en Garate tot etappewinsten kwamen en daarmee het gezicht hebben gered voor de ploeg. En dan zouden ze worden afgeserveerd omdat ze geen Nederlands praten? Daar geloof ik niks van. Bovendien zou ik het kwalijk vinden als een ploegleider in een internationale sport als wielrennen, niet fatsoenlijk Engels kan. En ik ga er vanuit dat ze het wél kunnen, dus dat vind ik een kulargument van Verhoeven.

Spruch

'@ti-raleigh
Ik spreek zelf dagelijks drie talen, die ik alledrie heel aardig beheers. Daarnaast spreek ik dan ook nog aardig Engels. En toch merk ik dat je feitelijk nergens zo goed nuance in kan leggen als in je eigen taal. Ik ben ervan overtuigd dat als je niet vanaf je geboorte tweetalig bent opgevoed, je toch altijd bepaalde nuances blijft missen in een andere taal. Ik begrijp daarom wel enigszins wat Verhoeven aangeeft. Het is niet zo dat je niet veel in het Engels kan zeggen, maar in het Nederlands gaat dat voor Nederlanders net iets gemakkelijker en heb je net wat minder miscommunicatie denk ik.

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

'@ Spruch
Dat ben ik zeker wel met je eens. Want ik ben opgegroeid met de Twentse taal en praat thuis eigenlijk alleen dialect. Als ik ABN moet spreken, moet ik ook wel eens naar woorden zoeken.
Maar hoe zouden andere WT-teams dat doen dan ? Bijna alle teams bestaan uit diverse nationaliteiten. Laat ik het dan anders zeggen. Als TLJ een budget van 15 miljoen had gehad, dan hadden er nu ook wel meer buitenlanders gefietst denk ik. Dus daarom vind ik, dat je eerder kunt zeggen dat ze van de nood een deugd hebben gemaakt, dan dat dit een vooraf opgesteld doel was.

Off topic. Je mag trouwens een nieuwe quote bedenken

Laatst gewijzigd
1 2 ... 15 ... 182 183

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.