Nou we hebben weer wat nieuws gevonden... kijk gewoon even terug naar de Tour van Bauke... daar was Nederlands al de voertaal. Dit is niet een afspraak die dit jaar even verzonnen is. Men heeft al langer aangegeven dat als je bij deze ploeg komt fietsen je Nederlands moet leren. Ook Bennett volgt een cursus Nederlands. De afgelopen jaren namen ze alleen maar Nederlands talige renners mee naar de Tour. Ook Nordhaug moest in ieder geval Nederlands verstaan, dat was de eis.
'@rahimns
Dat is niet helemaal waar, ik kan me een voorbereiding van de Amstel Gold race herinneren die de NOS uitzond. Daar was toen volgens mij Nordhaug de enige die geen Nederlands kon spreken, maar de hele teambespreking ging wel in het Engels. Verhoeven zal dit ook niet voor niks aangeven lijkt me, tenzij jij bij alle teambesprekingen bent geweest en zeker weet dat Verhoeven op dit punt ernaast zit.
E: als je overigens de hele discussie had gelezen, had je kunnen zien dat dit slechts een onderdeel van een bredere discussie die over het nieuw ingestoken beleid bij TLJ. De reactie: "Nou, we hebben weer wat nieuws gevonden" is dus wat mij betreft enigszins zuur.
Blijkbaar vind Verhoeven het wel belangrijk genoeg om te benadrukken in een interview met Nu.nl. En ik begrijp dat, zoals gezegd ik spreek dagelijks drie talen en de taal die je als native speaker spreekt, daarin kun je je het beste uitdrukken. En als ik het gebrekkige Engels zag waarin die ploegbespreking gebeurde waar ik op doelde, dan snap ik de keus helemaal. En door de manier waarop hij het aangeeft, lijkt het er ook op dat het besproken is binnen de ploegleiding. Opvallend is ook dat behalve alle nieuwe aankopen dit jaar Nederlandstalig zijn, dat is anders dan in voorgaande jaren. Dan kun je zeggen dat dat het gevolg is van het bescheiden budget, maar met bescheiden budget kun je ook niet-Nederlandstalige renners aantrekken. En ik geloof niet dat bijv Van Asbroek een heel goedkope aanwinst gezien zijn winst in de Europe Tour. Dus het lijkt wel degelijk een bewuste keuze om voor een totaal Nederlandstalig team te gaan. Die keuze zal uiteraard gemaakt zijn in 2013, maar wordt met het aankoopbeleid nu extra kracht bijgezet.
'@ rahimns
Ik heb geen kritiek, alleen om de kritiek en ik schop niet tegen scheenbenen omdat ik daar een satanisch genoegen in heb, in tegendeel zelf. Ik ben net zo begaan met het lot van de ploeg als jij. En zoals Spruch zegt, dit was een onderdeel van een bredere discussie over het wel en(maar vooral) wee van team TLJ.
Ik zou in ieder geval niet voor dit beleid kiezen, je bent toch beperkt in de keuze van renners. Want dat kunnen dus hoofdzakelijk Nederlanders en Belgen zijn of buitenlanders die een talenknobbel hebben (want NL is niet makkelijk). Dus het is misschien niet héél belangrijk, maar altijd iets.
nou, voor Vanmarcke zit het er voorlopig op. te vroeg gepiekt lijkt het, en op het moment dat het om de knikkers ging was hij goed, maar niet meer beter dan de rest. hij mag nu denk ik zijn rust pakken.
verder zie ik de komende tijd geen koersen waar LTJ iets kan klaarspelen. dit is een verloren jaar. (of een leerjaar, noem het zoals je wilt)
Ik vond TLJ wel goed vandaag. Reden constant en attent van voren en dat hebben we wel eens anders gezien dit jaar. Toen Vanmarcke demarreerde had hij nog steeds 2 knechten in een eerste peloton van zo'n 30 man. Tja, en daarna ging het helaas mis.
Ze hebben niet gewonnen, daar waar het verwacht werd. Dan laten ze maar gaan winnen, daar waar het niet verwacht wordt :-)
Wederom een lekke band voor Sep op een cruciaal moment, al voor de derde maal dit seizoen in zijn koersen teruggeslagen door een materiaal issue..... zonde hoor, podium was toch zeker mogelijk geweest.
Overigens zie ik dat Roosen staat opgesteld voor de Brabantse pijl en de Amstel, dat vind ik toch een behoorlijk zwaar programma voor een jonge knul na wat hij tot nu toe al heeft gereden...
LottoNL (en de voorlopers) hebben gewoon een geschikte ploeg voor Parijs-Roubaix. De renners die zij hebben voor het voorjaar missen, Sep uitgezonderd, de klimkwaliteiten voor de Ronde van Vlaanderen. Ze kunnen echter prima over kasseien te dokkeren. Overigens is het wel een teleurstellend voorjaar voor Vanmarcke, maar ja wat wil je als je maar een paar wedstrijden hebt waar je in kan scoren (Omloop, Kuurne, Strade-Bianche, E3, Gent-Wevelgem, Ronde en Parijs-Roubaix).
Overigens lijkt Gesink zich wel redelijk serieus voor te bereiden op de Waalse Pijl, hij heeft vandaag tijdens zijn training een Muur van Hoei gevonden in Girona en zich daar even flink getest. Ik ben erg benieuwd met wat voor instelling hij daar heen gaat, maar Gesink kennende zal hij niet voor spek en bonen mee willen doen.
In ieder geval laat ook van Asbroeck vandaag zien dat hij toekomst heeft in dit soort voorjaarskoersen, ik vrees dan ook echt niet voor de nabije toekomst.
Verderop dit jaar en volgend jaar zijn de jonge talenten waar de ploeg meer en meer op gaat steunen weer verder gerijpt en ik ben er vast van overtuigd dat jongens als van Asbroeck, Hofland, Teunissen en anderen met een aantal van dit soort grote klassiekers en een grote ronde in de benen gewoon mooie dingen gaan laten zien, ook dit seizoen nog!
Ja over Van Asbroeck.. Die zag er sterk uit. Net zijn ritje op Strava bekeken. Niet normaal, met een epische sufferscore van 364! Oftewel urenlang tegen z'n omslagpunt aangereden. Net ook wat andere ritjes van hem bekeken, wat opvalt is dat hij veel meer in het rood rijdt dan andere renners die dezelfde rit doen. Hartslag zal wel persoonlijk zijn, maar dit lijkt niet echt duurzaam voor z'n lichaam. Maar ja ik ben ook geen dokter.
Nog meer stravanerd-weetjes. Gesink heeft z'n hart alweer even getest gisteren tot 187bpm!
Wat betreft E3/GW/RVV/Strade Bianche denk ik, dat Theuns een hele goede aanvulling en ondersteuning voor TLJ kan zijn.
Gezien de val had ik van Asbroeck niet verwacht in Parijs-Roubaix, maar hij laat zien, waarom hij gehaald is. Die wint nog wel een koers. Jammer dat Tankink met die hand niet mee kon doen om Vanmarcke te ondersteunen in de finale.
Wat betreft die lekke band van Vanmarcke zag ik bij de Belg {teletekst}; dat hij een band had gekregen uit '79!! en hij daardoor niet kon meespelen in de finale.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.