'@ Timocycling
Grote namen zullen er niet komen met dit budget. Misschien is Wouter Wippert betaalbaar. In ieder geval een sprinter er bij zou niet verkeerd zijn, denk ik. Want af en toe een (kleine) zege pakken geeft rust en zelfvertrouwen (ook al beweerde Verhoeven anders vandaag, pff).
Het tegenstrijdige in het beleid van TLJ lijkt dat ze aan de ene kant aangeven meer talenten de ruimte te willen geven en aan dag andere kant door het mindere aantal renners ook minder kleine koersen te rijden. Die talenten hebben nu juist de kleinere koersen nodig om zelfvertrouwen op te doen en juist in die kleinere koersen kunnen die talenten scoren. Kijk bijv naar Wouter Wippert, die haalt aardig wat overwinningen binnen en dat resulteert uiteindelijk in een overwinning op niveau, de Tour Downunder. Volgens mij zou het beter zijn toch ook wat meer kleinere koersen aan het programma toe te voegen.
Ik zou Markus geen nieuw contract aanbieden, ondanks dat hij veel indruk heeft gemaakt op mij in zijn tijd bij Rabo Continental (heeft destijds 1 of 2 keren Degenkolb zijn achterwiel laten zien in de sprint).
Ik denk dat hij de stap omhoog te snel gemaakt heeft en daarna door allerhande omstandigheden stil is blijven staan in zijn ontwikkeling...
Maarja, wie zou je dan als vervanging voor hem binnenhalen??
Voorheen zou ik gezegd hebben Andre Looij, maar die is al door Roompot vastgelegd tot eind 2016.
Als tweede keus zou ik zeggen D van Poppel, maar dan moet je weer ook zijn broer erbij nemen.
Mijn derde optie was Groenewegen maar ook die ligt vast bij Roompot.
Wippert zou pas mijn vierde keus zijn... om maar even aan te geven hoeveel (haalbare en beschikbare) mogelijkheden er zijn om een sprinter van eigen bodem binnen te halen.
Maar ik ben het er wel mee eens dat ze de ploeg wel met 2 of 3 renners mogen uitbreiden en weer moeten proberen een sprinter erbij te nemen.
En ook meer kleinere wedstrijden in Europa moeten gaan rijden waar de jonge garde direct mee kan doen voor de ereplaatsen en overwinningen.
Het is gewoon zo dat de renners die bij de beloften wel wonnen ook nu moeten blijven winnen willen ze het niet verleren.
Voor jongens als van Asbroeck, Hofland, Lindeman, Teunissen en anderen is het gewoon van groot belang finales te rijden voor de winst.
Die ervaring zullen ze hard nodig hebben als ze wel doorgroeien naar de top.
'@Timocycling
Concrete leads mag je gerust droppen bij Plugge. Op dit moment zal allicht niemand staan te trappelen. Daar is dan eerst weer een mirakel in de Tour de France voor nodig. Dat is de afgelopen jaren gelukt, maar dan wel met renners die intussen vertrokken zijn.
Met 1 of 2 miljoentjes meer ga je niet onmiddellijk toppers strikken. Het contract van de huidige hoofdsponsors loopt na 2016 af en toppers zullen meer zekerheid willen dan één jaar.
Mwah qua zekerheid hebben toppers niets te klagen, die vinden altijd wel een ploegje.
Ik betwijfel of er een mirakel voor nodig is, ik kan me goed voorstellen dat er genoeg Nederlandse, grote, bedrijven zijn waarvoor 1 à 2 miljoen een peulenschil is tegenover de exposure die je krijgt. Maar goed, gezien de resultaten is dit natuurlijk een moeilijk moment.
'@timo,
als dit het geval was geweest, had TLJ dan niet veel sneller een nieuwe sponsor kunnen vinden? Giant nu ook nog gewoon een Nederlandse ploeg geweest? Volgens mij hebben de afgelopen zoektochten naar sponsoren wel laten zien dat deze niet voor het oprapen liggen in NL.
Daarnaast een extra sponsor erbij die 1 a 2 miljoen geeft? Er is geen plek meer voor een naamsponsor, dus die zal dan alleen op het shirtje komen.
'@Timocycling
Ik heb al meerdere malen aangegeven, dat Theuns {TSV] voor 't Vlaamse werk en ondersteuning van Vanmarcke en Van Asbroeck; Sam Oomen {RDT} voor 't rondewerk; Martijn Tusveld {RDT} ook voor 't rondewerk {die zou ook nog een kans willen geven}; Lennard Hofstede voor 't heuvelwerk en Raymond Kreder {Roompot} {geen topsprinter, maar hij zit er vaak bij}.
'@tight
Dan heb je 't wel over een Astana-renner. Als 't gaat over de ondergang van Astana, dan zie ik liever Lars Boom.
Dat geeft 't team wat mogelijkheden om in wedstrijden een kopman aan te wijzen.
@wielerfan1987
Behalve Oomen en Hofstede zijn er volgens mij geen renners, die volgend jaar die stap zouden kunnen maken.
Ik dacht eerst aan Havik en Korevaar, maar 't jaar is nog jong.
'@ Kelderfan,
Als ze Markus en Bulgac laten gaan, en daarvoor Oomen, Theuns of Wallays, Hofstede en of Steven Lammertink kunnen binnen halen dan zetten ze al direct een stap...
dat is vooruitgang zowel voor de kortere termijn als de lange termijn (gezien de leeftijd van die bewuste renners) en in het aantal renners in het rennersbestand.
Laten we eerlijk zijn (het tij kan keren) maar nu al doen zowel Oomen als Hofstede als Lammertink niet onder voor een Bulgac, en de beide genoemde Belgische renners zijn niets minder dan Markus en hebben intrinsiek naar mijn idee meer potentie en mogelijkheden.
Markus is toch maar een beperkte sprinter die geen heuvel met de echte profs over komt en in wedstrijden als in Drenthe zelfs door conti's geklopt en er af gereden wordt, terwijl die jongens van TSVB ook in het klassiekerwerk hun ding kunnen doen naast dat ze een minstens zo goede sprint als Markus lijken te hebben
Talentvolle jongeren kunnen vermoedelijk een hoger salaris bedingen dan de namen die nu (overigens terecht) genomineerd worden voor vertrek. Hoe talentvoller, des te meer opties ze zullen hebben.
Qua Belgische talenten zal een op Nederland georiënteerde ploeg bovendien een bovengrens hebben. Je kunt TSV van A tot Z en terug opdreunen - en dat elke dag opnieuw, maar daar maak je de NL-sponsors en het NL-publiek niet blij mee.
'@javier
Olivier is ook een talentvolle jongen, maar ik hoor en zie er nog niet veel van terug. Ik denk, dat Oomen heel goed bij dit team zou passen.
@xistnc
Volg jij wel het wielrennen! In de laatste editie van Parijs-Roubaix reed er een jongen uit dat rijtje A-Z bij TLJ en ondanks een zware val was hij na Vanmarcke {roots TSV} de beste renner uit de stal LJ. en hoe weet jij nou of NL-sponsors en NL-publiek niet blij zouden zijn met een overwinning van bijv. Theuns {Z-A}. En ja mijn voorkeur gaat ook uit naar een Nederlandse renner, als die goed is en beschikbaar. Er zijn mensen, die bepaalde renners supporteren en er zijn mensen, die de ploeg TLJ supporteren.
'@wielerfan 1987
Ook wat mij betreft nemen zij afscheid van Markus en Bulgac. {Ik snap nog steeds niet, waarom die Bulgac gehaald is}.
Mijn voorkeur voor Theuns is, dat Wallays kan kiezen tussen een aantal WT-ploegen en ik Theuns {jonger} hoger aan sla.
Hij kan samen met Van Asbroeck bijv. de Omloop, Dw.d.Vl.,E3/GW doen, maar rondes als TA kan hij ook aan.
Als zij voor 6 Belgen gaan, dan lijkt mij Van Bilsen als sprintvoorbereider een optie {heeft een jaarcontract bij Cofidis}
of {ik volg} Olivier Naesen? {ex.Lotto.
Kerkhof en Looij {Roompot} lijken mij jongens met inhoud en potentie, maar liggen 2-jaar vast.
Even iets anders: Tankink had een blessure aan zijn hand en is toch Parijs-Roubaix gaan rijden; met gevolg, dat hij door de pijn moest afstappen. Dus net als bij Teunissen wordt er met een renner gesold. Over een paar dagen moet Tankink weer vol aan de bak bij de AGR!
Dit is de opstelling van Team LottoNL-JUmbo voor de 55th. Brabantse Pijl 1.HC
81. Wilco Kelderman (Ned); 82. Brian Bulgac (Ned); 83. Barry Markus (Ned); 84. Moreno Hofland (Ned); 85. Bert-Jan Lindeman (Ned); 86. Paul Martens (Dui); 87. Mike Teunissen (Ned); 88. Nick van der Lijcke (Ned)
Opvallend dat Barry Markus mag mee doen.
'@ kelderfan
Tankink is een tukker, dus geen watje ;-)
Maar ff serieus. Ik heb Bram regelmatig in de voorste gelederen van het peloton gezien, ook op kop. Dus hij is afgelopen zondag zeker wel van waarde geweest. Ik ben het dan ook niet met je eens, in dit geval, dat er met een renner gesold zou zijn.
'@ti-Raleigh
Tankink is zeker geen watje, maar hij is erg belangrijk voor Kelderman in de AGR/WP/LBL. Dus ik hoop, dat het geen terugslag voor hem betekent. Ik neem 't sollen terug in zijn geval dan.;)
@xistnc
De Weert stond opgesteld voor de BP, maar op de officiële lijst van de organisatie stond opeens Markus vermeld en er zijn zo veel heuvels te beklimmen.
Kan 't zijn, dat Gesink toch ook de LBL gaat rijden met De Weert als ondersteuning.
@Timocycling
Ik hoop ook op een goede Martens in de finale en de BP is wel wat voor hem. {Maar ja, hij is wel ziek geweest}
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.