Team LottoNL-Jumbo 2015

1 2 ... 18 ... 182 183
xistnc

er zijn zo veel heuvels te beklimmen

In de eerste 120km valt dat mee, dus daar zal Markus zijn werk mogen doen. Ploegen houden er immers nog altijd geen rekening mee dat jij alle knechten graag in de uitslag wil terugzien tussen de 89e en 98e plek voor 3 of 4 PCS-puntjes.

De Weert heeft net Baskenland gereden en staat sowieso op het rooster voor de drie Ardennenklassiekers, ik kan me voorstellen dat de BP dan niet onmiddellijk uitkomt. Een direct verband met het al dan niet eventueel starten van Gesink in LBL is er niet.

@Stelvio-fan
Tjonge, wat een slap artikel. Vooral open deuren en algemeenheden, geen enkel scherp randje.

Pech, ziekte en valpartijen. De verklaringen voor de tegenvallende resultaten zijn plausibel. Maar het zou te simpel zijn om alleen ongeluk en ziekte als redenen aan te voeren.

Nu komt het, dacht ik. Verdieping! Maar dan...

Voor de droogte bij Lotto-Jumbo zijn ook oorzaken aan te wijzen die dieper liggen. Minder geld is de voornaamste. Blikvangers vertrekken, maar geld voor vervangers is er niet.

Daar moeten we het mee doen. Plus een stukje verwachtingsmanagement: "er is weinig reden aan te nemen dat de dramatische eerste maanden van het wielerseizoen opgepoetst worden in de Ardennenklassiekers".

Laatst gewijzigd
Stelvio-fan

'@xistnc: Jeps, volledig met je eens. Misschien moeten we het maar voor lief nemen dat als een team/persoon niet goed presteert, alleen maar op hem gezeurd wordt. Supporteren is er in Nederland niet echt bij... alleen dan als ze heel succesvol zijn.

Wielerfan1987

Ik heb heel realistische verwachtingen van de ploeg en ook ik ben teleurgesteld door de prestaties tot nu toe, dat heeft niets met negativisme te maken...

Stelvio-fan

'@Wielerfan1987: Grappig dat je dat van jezelf zegt ;-) het gaat er mij om dat letterlijk elke krant eens in de zoveel tijd met zo'n bericht komt en dat is wat storend. Het heeft geen nieuwswaarde denk ik.

ti-raleigh

Quote van Plugge uit stukje AD: "Met Lars en Bauke er ook nog bij hadden we vorig jaar een waanzinnig brede ploeg. Dat was eigenlijk niet normaal.''
Kan iemand mijn vooroordelen over Plugge wegnemen en uitleggen wat hij hier bedoelt ? 'Waanzinnig breed', bedoelt hij daarmee dat de ploeg te veel goeie renners had ? (13e plek CQ). 'Niet normaal', ?? Ik kan zo uit de losse pols een paar ploegen opnoemen die een nóg bredere selectie hadden.

Tutu888

Rekening houdend met doorlopende contracten zal de equipe er in 2016 niet heel veel anders uitzien. Voor Bulgac en Markus zal het wel einde verhaal worden wegens niveau tekort en gebrek aan progressie. Nick van der Lijke zal de komende maanden contractverlenging moeten afdwingen.
En dan loopt het contract van Tjallingii nog af. Het zou zo maar kunnen dat die vertrekt om nog één keer voor eigen kans te kunnen rijden (bv bij Roompot).

Dan heb je het niet over grootverdieners die eventueel vertrekken en moet je de vervangers (bij gelijkblijvend budget) al zoeken in neo-profs van eigen bodem. Jongens als Edward Theuns en Jelle Wallays zijn dan al te duur. En hoewel een moment opname zijn de talenten van vaderlandse bodem ook niet heel dik gezaaid. Oomen, Hofstede, Steven Lammertink, Gerts zijn de enige namen die mij na de eerste maanden van het seizoen te binnen schieten.

Met een zonnige blik kun je de toekomst nog wel gunstig inzien: Kelderman die zich door blijft ontwikkelen, Hofland die stopt met kwakkelen, Gesink die een geweldige rentree maakt en Van Marcke die volgend jaar zijn grote klassieker pakt. Met daarbij iemand uit het rijtje Teunisse, Lindeman, Bennett, Kruijswijk en Van Asbroeck die de stap naar de top kan maken.
Maar het scenario kan ook zijn: Gesink die niet meer op niveau komt, Kelderman die blijft hangen tegen de top, Van Marcke die constant geïsoleerd komt te zitten in zijn koersen, Hofland die toch minder getalenteerd blijkt te zijn.

Het klinkt leuk: een bijna puur Nederlandse WT-ploeg, maar met onvoldoende budget om het gros van onze toppers in huis te halen en de ontwikkeling van talenten die maar blijft stokken bij deze ploeg bungel je snel onderaan in de rankings.

krypton

'@ti-raleigh
Ik vind dat ook een beetje treurig. Hij spint het nu alsof ze een absoluut topteam waren en ze nu een "normaal" team hebben, terwijl de feiten laten zien dat ze een "normaal" WT- team waren en nu een zwak WT-team.

Timocycling

Mooie analyse Tutu, ik vrees dat er ook niet meer in zal zitten... We zullen zien. Laten we hopen dat Gesink (pas 28) weer heel sterk kan terugkomen en dat Vanmarcke volgend seizoen meer ondersteuning en minder pech in de klassiekers heeft.

kelderfan

Quote @xistnc: "In de eerste 120km valt dat mee"
Geldt dat alleen voor Markus? Als je de uitslag ziet, dan denk je, dat de halve ploeg ziek en misselijk is. Of trainen zij alleen maar voor de 120 km.
Van Teunissen en Martens kon je van te voren inschatten, dat zij er nog niet zijn.
Maar wat is 't excuus van Kelderman, Lindeman en v.d. Lijke?
Volgens mij doen zij bij Team LottoNL-Jumbo 2015 aan 't spelletje {Wie scoort de meeste DNF's}
Team Roompot en TSV {van A-Z} doen 't een stuk beter.;)

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@tutu
Een mooie analyse.
Maar de financiers Jumbo en in mindere mate Lotto zullen toch wat willen zien voor hun centjes.
Ik denk, dat zij niet blij zullen zijn met de gang van zake.
@timocycling.
Als de analyse van @tutu juist is, dan krijgt Vanmarcke ook volgend seizoen te weinig ondersteuning, want dan heb je alleen
1) Van Emden; 2) Teunissen; 3) Van Asbroeck; 4) Tankink; 5) Wynants voor de ondersteuning.

ti-raleigh

'@ kelderfan
De sponsors zullen inderdaad wat willen zien voor hun centen, die zullen niet tevreden zijn. Maar aan de andere kant: wat hadden ze dan verwacht voor 8 miljoen, terwijl de meeste ploegen beduidend meer te besteden hebben. Het is óf stoppen na 2016 óf een flinke smak geld meer betalen (dat mag natuurlijk ook eerder). Met deze constructie is niemand gebaat. Niet de wielerploeg en niet de sponsors.

Javier

'@Kelderfan

Maar laten we hopen dat Teunissen en Van Asbroeck dan nog wel een stap hebben gezet.

Javier

'@Ti-Raleigh

Met de middelen die TLJ tot haar beschikking heeft, zijn betere prestaties helemaal niet onrealistisch. Dus ja, vanzelfsprekend verwachten zij wat van dit team, ook voor 8 miljoen.

ti-raleigh

'@ Javier
Maar wat zou jij gaan doen dan als je op de stoel zat van Lotto of Jumbo ? Want die 'betere prestaties' zijn er (nog) niet. En te veel aan negatief nieuws doet een sponsor al gauw afhaken, dat hebben we bij FC Twente wel gezien.

Laatste man

Bij Twente werden de afspraken niet nagekomen en donderde er voor 50-60 miljoen aan lijken uit de kast. Compleet andere situatie.

kelderfan

'@Javier
Van Asbroeck heeft toch al laten zien, dat hij stappen heeft gemaakt.{van PCT naar WT} => hij was reeds een aantal keren de 2e. man achter Vanmarcke.
Teunissen zie ik ook de nodige stappen maken.{van CT naar WT} => hij is nog niet helemaal hersteld van zijn val en vooraf gaf hij aan om zolang mogelijk mee te willen doen om Martens en Kelderman te helpen. Hij zat er tot de laatste 35 km nog bij.

Timocycling

'@Kelderfan: ja, maar die ondersteuning was dit jaar niet in vorm. (Emden en Asbroeck gevallen en dus verzwakt, en de rest ziek zwak of misselijk) Als ze in vorm zijn zouden ze een goede ondersteuning zijn denk ik.

Javier

'@Ti-Raleigh

Zoals het nu gaat, zou ik aan het einde van het contract zeker stoppen als sponsor.

Javier

Is Plugge de man die bepaalt wie de ploegleiders zijn?

Verweggistan

Ze stellen bij Lotto nu te veel zieken en geblesseerden op die daardoor niet goed herstellen. Eigenlijk zouden ze misschien bijeen moeten rapen wat niet ziek, zwak en misselijk is en de komende maand alleen de WT wedstrijden rijden en de rest van de wedstrijden lekker laten zitten de komende vier weken.

Laatst gewijzigd
WielerKenner01

Hallo iedereen

Ik ga reageren op dit forum omdat ik een fan ben van Sep Vanmarcke. Ik zie hem graag rijden, op zijn aanvallende manier!
Daarnaast vind ik Lotto NL Jumbo dit jaar ook een zeer interessante ploeg; enkele vaste waarden zoals Gesink, Kelderman en Vanmarcke met een mix van jeugd zoals bv. Lindeman, Teunissen en Roosen.

Ik ben afkomstig uit België, maar de Belgische ploegen zijn niet echt mijn grootste favorieten.

Ik hoop hier mijn kennis te delen met jullie!

ti-raleigh

'@Laatste Man
Dat ben ik op zich wel met je eens, je kunt dit nooit 1 op 1 met elkaar vergelijken. Ik wilde hier alleen maar mee aangeven dat sponsors waar willen zien voor hun geld. En dat ze snel zullen afhaken als hun naam niet op een goeie manier in beeld komt. Kijk ook maar naar Saxobank, die is afgehaakt na de ruzie tussen Riis en Tinkoff.

@ Javier
Bij de tussenbalans tot nu toe denk ik dat ook ja. Maar ze hebben nog effe. En de belangrijkste wedstrijd moet nog komen, de Tour. En daar kunnen ze nog veel rechtzetten.

kelderfan

'@wielerkenner01
Ik mis Van Asbroeck bij de mix van jeugd. Ik zou volgend jaar nog 1 of 2 Vlaamse renners erbij willen zien o.a. Theuns natuurlijk.
Maar wat denk je van Vanbilsen e/o Naesen of ...., die kanjer Vanmarcke en ook Van Asbroeck in 't Vlaamse werk/PR zouden kunnen helpen om volgend jaar wel te scoren.

kelderfan

'@Verweggistan
Misschien kan Roompot een paar huisjes beschikbaar stellen bij voorkeur in Zeeland {lekker veel wind} om de ziekenboeg op rustige manier te laten herstellen. Of misschien kan Orie een stel jongens meenemen op trainingskamp. {even iets anders als fietsen}

EdEnd

Ik zou als ik sponsor van dit team was wel degelijk tevreden zijn over de exposure die de ploeg genereert. Iedere keer als er iets met een van de renners is weet Plugge het prima in de media te krijgen en dus is de naam van de sponsor weer genoemd. En laten we eerlijk zijn, het is niet op een voor de sponsor negatieve manier dat de ploeg in de media komt, hoewel ziektes, valpartijen en blessures natuurlijk geen positief nieuws zijn straalt het niet negatief af op de sponsor. Als het sponsorcontract afloopt en het team is nog steeds druk bezig zich verder te verbeteren na het slechte eerste jaar, hoe sympathiek word je als sponsor gevonden als je ondanks deze tegenslag op sportief gebied je toch de ploeg blijft steunen. Ik zie dus geen enkele reden om als sponsor te moeten stoppen.

Wel zou ik als sponsor wat meer aanvalslust willen zien. Als voorbeeld neem ik dan de vroege aanval van Tjallingii in Milaan - San Remo. Die gele outfit in de kopgroep valt meteen op (en dat geldt ook bij afwezigheid trouwens) dus een vrijbuiter inplannen voor elke wedstrijd (geen vaste maar er moet in ieder geval altijd 1 iemand mee, de rest verdeelt dan de ondersteuning van de kopman) voor de vroege vlucht lijkt me een goed plan.

Helaas heeft het team te maken met nogal wat tegenslagen, vooral de ziekte is dit jaar erg prominent aanwezig. Dat is vervelend, maar de verkoudheid die dit jaar door Nederland ging was wel behoorlijk hardnekkig bleek (heb er zelf ook lang last van gehad trouwens). Misschien hebben ze onvoldoende gas teruggenomen om er echt vanaf te komen (de inzet om vol te trainen siert ze natuurlijk wel) en daardoor is misschien juist de steeds afmeldende Gesink wel de verstandigste renner in de ploeg. Hofland heeft vaak moeten afzeggen maar probeerde misschien weer te snel te gaan rijden (al dan niet onder druk van de ploeg of juist van zichzelf, dat weet ik niet) wat uiteindelijk ook niet tot resultaten heeft geleid. Dan zijn er een aantal mannen die mannen die duidelijk nog moeten opschalen naar een hoger niveau (Teunissen als belangrijkste voorbeeld) waar we misschien nu al te veel op hopen.

Maar door de blessures, die helaas onvermijdelijk zijn, missen ze ook wel een aantal mannen die belangrijk zijn. Zo is van Asbroeck natuurlijk zwaar gehinderd dit voorjaar door zijn val en miste ze een beest als van Emden in de klassiekers. Tegelijk hebben ze ook een aantal mannen die wel zeker op niveau presteren maar die helaas geen afmakers zijn. Ik blijf me iedere keer weer verbazen over de kracht en inzet van Tjallingii en Tanink, natuurlijk zijn het geen afmakers, maar ze zijn wel altijd op de afspraak eigenlijk.

Bij Vanmarcke heb ik echt het idee dat er eens goed gekeken moet gaan worden naar het materiaal. Wat een pech heeft die jongen toch op cruciale momenten in de koers. Ik weet niet wat die bandensponsor meebetaalt maar ik zou ze toch eens dwingen een band te gaan ontwikkelen die inde Vlaamse klassiekers zorgt voor veel minder lekke banden. Volgens mij kan er best een lekbestendigere band gemaakt worden (zoiets als de Continental GP4000s II), wel wat zwaarder, maar volgens mij maakt dat voor die mannen niet zo veel uit tijdens de wedstrijd. Zeker als je weet dat je kopman aan het einde van de koers waarschijnlijk geïsoleerd zit kun je beter gaan voor een betrouwbare band. Overigens mag Bianchi weleens opschieten met die tijdritfietsen natuurlijk :)

Hopelijk kan de ploeg zich snel herpakken en vooral tijdens de Tour weer scherp op de fiets zitten. Verzin maar een coup in de etappe naar Zeeland en win daar maar eens. Moet je eens kijken hoe blij de fans en ook de sponsoren dan worden! En misschien kunnen ze dan overnachten bij de concullega's van Roompot, die hebben daar vast een park in de buurt liggen!

1 2 ... 18 ... 182 183

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.