Team LottoNL-Jumbo 2015

1 2 ... 19 ... 182 183
Netraam

Aan iedereen die over de Vittoria's van Sep Vanmarcke gaat klagen: Degenkolb (en heel Giant-Alpecin) rijdt ook op Vittoria's...

kelderfan

'@EdEnd
Om alles op de TDF af te schuiven lijkt mij een valkuil; want als zij niet scoren in de TDF, dan kan je 't wel schudden bij de fans.
Het is volgens mij verstandiger om of in Dauphine of TDS iets te laten zien en/of dat Vanmarcke/Van Asbroeck iets leuks kunnen klaarspelen in 1st. Tour de Yorkshire/Baloise Belgium Tour/De Ster ZLM.
Maar is een steeds afzeggende Gesink het goede voorbeeld voor zijn jonge collega's. Op deze manier haalt Gesink ook de TDF niet.
Het probleem van dit Team is, dat zij te weinig renners hebben en daardoor ook niet fitte renners moeten opstellen of jonge renners, die nog een stap moeten maken of renners opstellen in de 55th. Brabantse Pijl zoals Markus/Bulgac, die helaas niet WT-waardig zijn.

kelderfan

Laurens Ten Dam heeft met Tom Dumoulin, Roy Jans, Tom Leezer, Jos van Emden en Bram Tankink de Amstel Gold training gedaan.
Dat is weer goed om te zien.

Wielerfan1987

Ik hoop alleen maar dat ondanks alle tegenslag enkele jongens binnenkort weer laten zien dat ze een stap gezet hebben in hun ontwikkeling...
En dan hoeven ze wat mij betreft nog niet eens iets te winnen

Javier

'@Ed

Ik ben het zeker met je eens, maar ik verwacht dat een sponsor als Lotto of Jumbo meer wil dan alleen bekendheid bij de mensen die het wielrennen op de voet volgen (nieuws over ziektes, blessures etc.). Het grotere publiek zal dit totaal niet interesseren. Ik heb zelf geen zicht op eventuele analyses of cijfers cijfers, maar ik vraag mij af hoeveel intensieve wielrenvolgers er in Nederland zijn die interessant zijn voor 1 van deze sponsoren. Ik betwijfel of het marktaandeel van de sponsoren hiervan enigszins zal groeien. Ze zullen een bepaalde 'proposition' in de gedachtes van de consument willen bouwen.

Prestaties zullen genoodzaakt zijn om de ploeg ook bij niet wielervolgers überhaupt in een daglicht te stellen. Prestaties in grote wedstrijden, met Nederlandse jongens, die het nieuws halen. Dát is interessant voor deze sponsoren.

EdEnd

'@kelderfan

Ik wil ook zeker niet alles op de TdF afschuiven hoor, maar ik zou wel een goed plan verzinnen om daar iets speciaals te gaan doen. Het kan altijd mislukken natuurlijk (er is bv onvoldoende wind uit de juiste richting of ze rijden allemaal lek), maar je moet in ieder geval een plan voorbereiden zou ik zeggen.

En natuurlijk moeten ze ook in die andere rondjes flink aan de bak om daar iets te bereiken. Laat ze maar lekker gaan voor een overwinning in een kleinere ronde en zie dan maar hoe het klassement in de TdF gaat lopen. Probleem daarbij is natuurlijk dat als je de piek naar voren haalt en de TdS wint, iedereen gelijk podium verwacht in de TdF en dat het dan weer tegenvalt. Maar ja, je hebt dan wel een overwinning binnen.

Is een steeds afzeggende Gesink een goed voorbeeld voor zijn jongere collega's? Misschien wel ja, misschien is het goed dat ze zien dat een kopman echt de rust neemt die nodig is om eerst weer helemaal gezond te worden. Is een steeds afzeggende Gesink motiverend voor zijn jongere collega's? Dat denk ik zeker niet, maar dat heeft ook te maken met het feit dat veel andere renners wel worden opgesteld als ze niet 100% fit zijn en dat is natuurlijk niet echt eerlijk. Daarnaast wil je graag alles geven voor een kopman, maar als die er niet is wordt het wel snel ongeïnspireerd meerijden.

@ Netraam

Het zal vast kloppen dat ze daar bij Giant ook mee rijden, maar misschien rijden ze daar wel met een andere band dan ze bij TLJ doen, dat weet ik niet. Kan ook aan de gekozen bandenspanning liggen of aan de wielen. Ik zeg dus niet dat het iets is met de Vittoria banden, maar ik zou zeker de bandenkeuze eens beter onderzoeken als ik het team was. Als dan blijkt dat Vittoria niet de juiste banden heeft, moet je die misschien in samenwerking gaan ontwikkelen. Maar ik heb geen idee of daar iets aan gedaan wordt natuurlijk... kan best zijn dat ze bij TLJ gewoon met een te lage bandenspanning rijden en moeten ze gewoon meer spek op de bips kweken en hogere bandenspanning en lekker stuiteren (doe ik ook, maar ik ben natuurlijk geen wielrenner, ik ben een man op een racefiets die net doet alsof hij wielrenner is).

Wielerfan1987

'@Javier.

Natuurlijk zijn goede prestaties in grote wedstrijden nodig om de sponsor onder de aandacht te brengen.

Juist daarom is het zo belangrijk om van alle wedstrijden juist komende zomer in de Tour te scoren.
De Tour start nota bene in eigen land, en daarnaast is het DE wedstrijd waar de meeste en grootste aandacht van de volgers en media naar uitgaat, al vanaf de parcourspresentatie worden er wekelijks en maandelijks nieuwsberichten en interviews de wereld in gestuurd die betrekking hebben op de Tour.

En uiteraard weten we allemaal dat de gemiddelde televisie- kijker van vrijwel geen enkele wielerwedstrijd wat mee krijgt behalve van die ene wedstrijd tijdens de zomervakantie.

Daar scoren maakt in 1 klap de exposure en likability van je sponsor net zo groot als het hele jaar door kleine wedstrijdjes winnen.

nafnikleb

Ik ga in de Waalse Pijl mijn eerste kilometers weer rijden in koers. Super goed nieuws natuurlijk, zeker aangezien ik na een hardnekkige knieblessure eigenlijk pas in Romandie weer in actie ging komen. Gelukkig liepen de trainingen iets beter dan verwacht en kan ik nu in de Waalse Pijl al wat koersritme opdoen. Mijn blessure lijkt een gevolg te zijn van de beenbreuk die ik drie jaar terug opliep bij een ongelukkige val in training. Sindsdien is mijn rechter bil en bovenbeen iets minder ontwikkeld geweest en aangezien het de afgelopen winter erg rommelig was door onrust in de privé sfeer heb ik de ondersteunende oefeningen die ik normaal daarvoor doe niet kunnen doen en ben ik hard gaan trainen met een lichaam dat daar niet klaar voor was. Een gevaarlijke klacht dus en ik ben erg blij met de grondige manier waarop onze trainers en medische staff dit probleem aangepakt hebben, door lef te tonen en een langere periode van rust te plannen ging de tijdsdruk van de revalidatie af en ging het in een rap tempo de goede kant op in training. Constant de "deadline" van een volgende koers (Eerst Tirreno, dan Catalonië en daarna Baskenland) kwam mijn herstel niet ten goede.

Nu dus in de Waalse Pijl weer voor het eerst weer een nummer opspelden. Ik kijk er naar uit en ben blij dat ik na een lange periode van hard werken weer met de jongens kan strijden. Dit keer voor mij zonder hoge verwachtingen, maar hopelijk snel weer op het oude niveau.

Groeten!
Robert Gesink

Wat een topper, heldere uitleg wat mij betreft waarmee alle kritiek onterecht is verklaard.

Javier

'@Wielerfan

Daar heb je zeker gelijk in! Scoren in de Tour zou erg goed zijn voor de sponsors, hoewel de ploeg zich in de kasseienklassiekers ook wel meer hadden moeten laten zien, zijn toch ook koersen waar meer mensen naar kijken dan normaal. Had ook zeker gekund met topfavoriet Vanmarcke in de gelederen.

Nu op naar zondag, welke race vanzelfsprekend ook veel publiciteit in ons land heeft. Ben benieuwd.

Mijn grootste angst is degradatie, dan zou de missie toch wel echt mislukt zijn. Een 10e plek in het eindklassement voor Kelderman in de Tour zal degradatie niet voorkomen.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

nafnikleb,

Idd. klinkt als een duidelijk verhaal en goed dat hij dit zo communiceert. LJ moet dit in deze periode sowieso beter doen, communiceren. Daar haal je al heel wat wind mee uit de zeilen.

tdb

'@ Javier, het promotie/degradatiesysteem is dacht ik voorlopig van de baan. Dus daar hoeven ze zich dit jaar in ieder geval geen zorgen over te maken.

Goed verhaal van Gesink. Ik ben benieuwd hoe snel hij weer op niveau is...

ti-raleigh

'@ nafinkleb
Waar heb je dit verhaal gelezen / gehoord dan ? Of komt dit uit jouw eigen pen ?

xistnc

Of komt dit uit jouw eigen pen?

Meneertje achterdocht...

Het komt uit de Team LottoNL-Jumbo FAN update en er staat boven 'Beste FAN'. Ik acht de kans zeer groot dat je die nieuwsbrief niet ontvangt.

ti-raleigh

xistnc - 16 april 2015 om 18:30 Lees ik erover heen, of staat ook in dit artikel geen bron vermeld?

Oei, hier vraagt iemand om een bronvermelding. Waarom zou dat toch zijn ?
En nee, ik krijg die nieuwsbrief niet. Die is alleen bestemd voor degenen die geen kritiek durven te hebben. Je kent ze wel, die ja-knikkers. Je hebt er vast vanmorgen nog ééntje in de spiegel gezien.

UrbanSteel

'@ti-Raleigh`

Die is alleen bestemd voor degenen die geen kritiek durven te hebben. Je kent ze wel, die ja-knikkers. Je hebt er vast vanmorgen nog ééntje in de spiegel gezien.

+1

Wielerfan1987

Kom op jongens, laten we het een beetje netjes houden en niet op de man spelen.

De een ontvangt graag wel een nieuwsbrief met eenzijdige informatie, de ander niet.

De een is supporter van de ene ploeg, de ander van de ander.

De een kan meer nuanceren en relativeren dan de ander, en de ander kijkt weer realistischer of zonder vooroordelen tegen een situatie aan dan de een.

Maar laten we hier a.u.b. gewoon beschaafd me elkaar omgaan.

Iedereen heeft recht op zijn mening, maar ventileer die dan wel met respect naar elkaar toe

krypton

Het verhaal is zo wel iets duidelijker. Ik vind het verhaal over de oefeningen wel een beetje apart eerlijk gezegd. Hoeveel tijd kosten die oefeningen nou? Zelfs als je leven erg turbulent is dan heb je toch wel even tijd voor wat oefeningetjes? Ik neem aan dat ie ook gewoon heeft gegeten en gedoucht elke dag om maar iets te noemen.

Wielerfan1987

'@krypton,

Ik ben (nog steeds) herstellende van een dubbele hernia, heb ook oefeningen van de fysio mee gekregen en ik kan je uit persoonlijke ervaring zeggen dat het er wel geregeld bij in kan schieten.

Ik werk dan wel onregelmatige diensten op 40u per week basis wat iets anders is dan het leven van een topsporter, maar toch...

Zeker als je al een tijdje bepaalde fysieke klachten niet hebt dan vergeet je de oefeningen op een dag wel eens en als je dan in bed ligt en je bedenkt dat je het vergeten bent dan denk je misschien "komt morgen wel weer."
Om vervolgens de volgende dag weer in bed te liggen en je te bedenken dat je je oefeningen bent vergeten...

krypton

Dat jij dat hebt oké, maar als topsporter mag het natuurlijk niet gebeuren dat je oefeningen vergeet of maar laat zitten.

Laatst gewijzigd
John hiatt

Probleem van dit team is dat ze geen winnaars hebben. Het is het allemaal net niet. Vanmarcke net niet dit seizoen, Kelderman staat stil in zijn ontwikkeling, Hofland net niet. Tsja en dan ga je dit hele seizoen weinig tot niks winnen.

kelderfan

Kelderman is nog niet constant en worstelt misschien met 't kopmanschap, die hij alleen moet dragen.
Vanmarcke had door pech en door te weining ondersteuning het erg moeilijk dit voorjaar. Hij gaf zelf aan, dat hij sterker is geworden, maar door tegenslag er niet was op de afspraak. Maar als je belangrijkste knechten zoals Wynants en Tankink om verschillende redenen niet in staat zijn om Vanmarcke in de finale te ondersteunen, dan is het erg lastig om te scoren.
Hopelijk hebben Teunissen, Van Asbroeck en Van Emden nog een stap gemaakt. Als TLJ nog Theuns kan strikken, dan heeft de ploeg een goede basis voor 't volgend voorjaar. {de schaatsploeg is al bezig met 't aantrekken van talenten voor 't volgend seizoen}
Hofland kwakkelt ook al met zijn gezondheid!

Dutch Cycling Fan

'@kelderfan

Schaatsploeg start ook iets eerder met nieuwe competitie ;-)! Theuns zou voor het voorjaar zeker een mooie versterking zijn. Kan hij mooi door ontwikkelen samen met z'n maatje van Asbroeck.

Eventueel vertrek van Bulgac, Vd Lijke, Tjalingi (stopt misschien wel?) en Marcus biedt enige ruimte om Theuns en Oomen vastte leggen. Hopelijk kan men dan budgettair gezien nog een of twee echte versterkingen halen al zal dat zeker ook afhangen van eventuele extra sponsor inkomsten...

kelderfan

'@DCF
Als je Bulgac, Tjallingii en Marcus laat gaan/stoppen, dan heb je toch wel ruimte voor 3 renners! Als er geen ruimte komt voor extra budget, dan denk ik aan Theuns, Oomen en Hofstede. Van der Lijke zal zich nog moeten laten zien, maar hij heeft wel degelijk potentie. Als er toch nog een potje boven komt drijven, dan heb je ook nog Raymond Kreder, Kenneth Vanbilsen en Steven Lammertink als sprinters/ondersteuning.

Laatst gewijzigd
Javier

Theuns rijdt bij BMC. Waarom zou hij naar TLJ vertrekken?

ajvs

'@Javier, ik denk dat ze degene bedoelen van topsport vlaanderen die dit jaar o.a. 2e werd in dwars door vlaanderen

1 2 ... 19 ... 182 183

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.