Team LottoNL-Jumbo 2015

1 2 ... 153 ... 182 183
kelderfan

'@rahimns
Davide Villella heeft een contract volgens PCS voor 2016 en 2017;
terwijl Davide Formolo slechts een contract vlgs PCS voor 2016.
Dan had TLJ toch een leuke renner kunnen binnenhalen, als zij hem een contract voor seizoenen hadden gegeven.

Hakkie2

'@kelderfan: ook Battaglin heeft maar een contract voor 1 jaar. De sponsors hebben namelijk nog maar een éénjarig contract.

kelderfan

'@Hakkie2
Maar hoe zit 't dan met Davide Villela. Is dat een foutje van pcs?;)

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan waarom zou dat een foutje moeten zijn. Contractbesprekingen zijn toch verschillend. Renner en ploeg maken daarover afspraken, kijken naar wensen, mogelijk programma en salaris. Misschien wilde Formolo zich niet voor meer jaren vastleggen en Villela wel... of andersom. Dat de 1 een meerjarig contract tekent en de ander niet.. dat gebeurt zo vaak.

@hakkie2 Dat sommige renners een 1 jarig contract krijgen bij TLJ heeft echt niets met het sponsorcontract te maken, zeker omdat Lotto en Jumbo bijna zeker nog wel blijven. Martens bijv heeft een contract voor 2 jaar getekend.

@DutchCyclingfan die van Ten Dam zag je aankomen. Er is nog met elkaar gesproken maar blijkbaar lagen wensen en mogelijkheden te ver uit elkaar en zijn ze ieder hun eigen weg gegaan. Flens is idd een grote verrassing en zag ik ook niet aankomen. Maar ik denk toch dat het te maken heeft dat de ploeg van dat soort type renners er genoeg hebben en aangezien de ploeg zich meer wilt gaan richten op jong talent en het ontwikkelen daarvan is het te begrijpen. Maar van mij had hij niet weg gehoeven, hij is een echte hardrijder en reed toch weer een paar sterke tijdritten. Maar ja wielrennen is hard en je weet dat dit soort dingen gebeuren. Ook bij andere ploegen. De ploeg is echt enorm aan het verjongen, geloof op dit moment maar 4 renners boven de 30. Daar zal dan nog eventueel Maarten bij komen. En ik vermoed dan nog een paar nieuwe renners. Maar dat zullen denk ik vooral ook jongere renners zijn zoals misschien wel Bouwman.

Laatst gewijzigd
Hakkie2

Van Martens las ik ergens dat hij dat tweede jaar 'onder voorwaarde van blijven bestaan ploeg' kreeg. Eigenlijk is het dus meer een eenjarig contract met een optie voor nog een jaar. Zo'n contract kun je een nieuwe renner ook geven, maar dat voelt dan toch voor die renner nog steeds als maar 1 jaar zekerheid.

Laatst gewijzigd
tendam

'@rahimns
In het geval van Battaglin lijkt me toch wel dat het sponsorcontract er iets mee te maken heeft... Bianchi ligt immers nog maar voor 1 jaar vast. Mocht die ploeg in 2017 nog bestaan, maar met een andere fietssponsor, dan kan ik me voorstellen dat ze geen Italiaan meer willen.

Waar haal je trouwens vandaan dat Lotto en Jumbo bijna zeker blijven? Met name van Jumbo kan ik me eigenlijk geen evaluaties voor de geest halen, jij wel?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@tendam er is in principe een contract voor 4 jaar getekend en er is een evaluatiemoment na 2 jaar. Dus is er volgend jaar pas het moment voor die evaluatie. Maar de sponsoren hebben in ieder geval niet de intentie om er dan de stekker uit te trekken of er moet iets gebeuren op doping gebied of zo. Zoiets zoals met Belkin is in ieder geval zeker niet te verwachten.

En dat met Battaglin dat zou best kunnen, daarnaast is hij geen neo en hoef je hem ook geen twee-jarig contract te geven en kan je dus eerst eens kijken of hij in de ploeg past. Blijkt hij nou een enorme aanwinst te zijn dan zou zelfs bij het afhaken van Bianchi hij een verlenging kunnen krijgen.

@Hakkie2 dat geldt natuurlijk voor elke ploeg. Bij geen ene ploeg heb je de zekerheid dat de sponsoren blijven. Ook Tinkoff zou volgend jaar kunnen besluiten de geldkraan dicht te draaien. Elke sponsor tekent een contract voor een paar jaar en al dan niet verlengt hij. Plugge en ook andere ploegbazen zijn dan ook waarschijnlijk continue bezig dit te bewaken en bezig zijn met andere potentiële sponsorkandidaten. Dat is de onzekerheid waar veel ploegen graag van af willen.

Laatst gewijzigd
Hakkie2

Nee, er is geen vierjarig contract getekend met een evaluatiemoment. Maar een tweejarig contract met een intentieverklaring voor nog 2 jaar. Dat is toch net even wat anders en veel makkelijker onderuit te komen als sponsor.

Ik zeg niet dat ik dat verwacht, maar er is dus echt maar 1 jaar zekerheid. Ag2r heeft bijvoorbeeld nog wel een 3 jarig sponsorcontract.

ghostwriter

Gezien het aantal tijdritkilometers in de aankomende Giro hoop ik dat LottoNL zowel Gesink als Kelderman daar heen zal sturen. Kruijswijk mag zich dan één keer op de Tour richten als kopman zodat Gesink en Kelderman ook de Vuelta als kopmannen kunnen rijden. Ik denk ook dat zo de kans op succes voor LottoNL het grootst zal zijn aangezien ik Gesink en Kelderman in de Giro en Vuelta niet kansloos acht voor een podiumplaats.

jvh93

Verwacht toch op zijn minst 2 van deze mannen in de Tour gezien de belangen

tendam

'@ghostwriter
In een klimtijdrit is Gesink waarschijnlijk het minste van die drie, bovendien kan Kruijswijk ook een aardig tijdritje rijden over golvend terrein, zo toonde hij dit jaar aan. Voor de tijdritten hoeft Gesink dus niet naar de Giro, en hoeft Kruijswijk de Giro niet te mijden.

kelderfan

'@rahimns
Als TlJ met jonge renners verder wil, dan is de volgende renner een optie: Owain Doull {UK} 22jr.
Results:
3rd GC Tour of Britain ('15); GC Le Triptyque des Monts et Châteaux ('14).

Janjanssen98765

'@tendam

Waarop baseer je eigenlijk dat Gesink de slechtste van de 3 is in een klimtijdrit?

tendam

'@janjanssen
Z'n laatste (en enige) goede klimtijdrit dateert van 7 jaar terug. Sindsdien is hij wat minder een echte klimmer geworden, dat zie je ook in z'n klimtijdritten terug. Zelfs in de goede heuvelachtige tijdritten die hij daarna reed boekte hij z'n winst in de afdaling en op het vlakke, niet bergop.

IljoKeisseFan

'@Kelderfan Hou toch eens op man. Verdiep je eerst eens in een renner voordat je zo maar iets gaat roepen. Doull heeft duidelijk aangegeven dat hij op de OS op de baan mee wilt doen en de stap naar de World Tour dus (nog) niet wilt maken. Daarna zal Sky hem wel oppikken..

kelderfan

'@IljoKeisseFan
Sorry dat heb ik gemist. Maar dat wordt wel een leuke renner om in de gaten te houden.

Spruch

'@IljoKeisseFan
Dat je nou nog niet door hebt dat kelderfan aan het trollen is... Hij doet dat trouwens erg goed, gezien de reacties van leden die er elke keer weer intrappen.

Laatst gewijzigd
mooiman

We zijn bijna aan het eind van het seizoen en wel heel erg weinig overwinningen voor TLJ, en dat in koersen op alle niveaus. Bij mij grote twijfel of dit volgend jaar echt anders wordt

Yeez

komt mede door een niet fitte kelderman en hofland dit seizoen, ook peck van Vanmarcke speelt en grote rol.

S. Morgenstern

Dit seizoen was denk wel zo'n beetje de ondergrens qua overwinningen, maar dat het echt anders wordt kun je volgens mij inderdaad niet verwachten. Ik zie echter wel genoeg elementen om te verwachten dat er volgend jaar meer overwinningen verwacht kunnen worden.

kelderfan

'@mooiman
Ik kan 't alleen maar met je eens zijn.
Hopelijk heeft 't team ervan geleerd.

Yeez

'@kelderfan wat heeft dit met leren te maken? Als het er niet in zit door welke reden dan ook (ziekte, pech op het verkeerde moment of niet goed genoeg) is dat niet anders toch? Ik denk dat jij nog veel moet leren voordat je een beetje redelijk de wielersport kunt analyseren!

Timocycling

Altijd die excuses over ziekte en pech, word ik ook vreselijk moe van! Het is gewoon volledig ondermaats geweest qua overwinningen dit seizoen.

S. Morgenstern

Zonder de malaise van het voorjaar hadden ze inderdaad ook niet heel veel meer gewonnen. Dat is de realiteit met de renners die ze hebben, aangezien de belangrijkste renners geen afmakers zijn. Daarnaast is er voor de kleinere koersen met het vertrek van Bos geen goede pure sprinter meer aanwezig.

Spruch

Het aantrekken van Groenewegen zou wat dat betreft wel wat meer overwinningen kunnen opleveren als hij doorgroeit in zijn ontwikkeling. Maar volgens mij is TLJ nooit een team geweest met heel veel overwinningen. Ze hebben nooit echt een topsprinter gehad. Maar iemand als Freire wist wel altijd mooie overwinningen in de wacht te slepen die daartegen opwogen. Wat dat betreft is het jammer dat ze Michael Matthews niet hebben weten te behouden. Die was aangetrokken om Freire op te volgen en hij lijkt ook wel zo'n type renner.

1 2 ... 153 ... 182 183

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.