Team LottoNL-Jumbo 2015

1 2 ... 154 ... 182 183
tendam

'@spruch
Vroeger was je met Freire spekkoper, dat was vaak zo'n beetje de enige sprinter die nog in het peloton zat na een heuvelachtige rit. Nu zijn er vrij veel van dat soort sprinters. Hofland leek ook de potentie te hebben om zo'n soort sprinter te worden, zijn ontwikkeling (en z'n constantheid) valt helaas tegen.

S. Morgenstern

Hofland leek die potentie te hebben? Op basis waarvan dan? Hij moet het hebben van een kleiner peloton, maar dat zegt niets over zijn kwaliteiten op heuvelachtig terrein. Ik heb Hofland in ieder geval nooit ingeschat als een bovengemiddeld overlevende sprinter. De hoop op zo'n ontwikkeling is er zeker geweest, maar hij heeft nergens aanknopingspunten gegeven die echt op die potentie wijzen. Alleen op de Kwaremont, maar daar heb je in de rest van het jaar weinig aan. Hij heeft één echte specialiteit (oplopende sprints), die zijn echter dun bezaaid.

Laatst gewijzigd
Spruch

'@tendam en vlek
Daarom was Matthews ook als opvolger aangetrokken door Rabobank indertijd, die leek qua type renner meer op Freire dan Hofland en daar lijkt het nu ook meer uit te komen. Op zich dus niet slecht ingeschat van de ploeg maar ze hebben de pech gehad dat Matthews als Australiër beter bij Orica paste en logischerwijs daarvoor heeft gekozen.
Het is moeilijk om nog zo'n renner te vinden, zeker in het Nederlandstalig gebied waarin TLJ zoekt.
Overigens denk ik dat TLJ wel wat meer moet kunnen winnen, maar ze rijden nu nog met relatief jonge kopmannen rond als Kelderman, Hofland, Vanmarcke en in zekere zin ook Kruijswijk die een tijd heeft stil gestaan en Gesink heeft natuurlijk ook roerige jaren achter de rug. Dat verklaart de wisselvalligheid van de kopmannen voor een groot deel. Als ze volgend jaar allemaal blessurevrij en vormcrisisvrij blijven, Van Asbroeck wordt een jaartje sterker en Groenewegen wint wat meer als Van Asbroeck in zijn eerste jaar dan zullen ze naar alle waarschijnlijkheid meer overwinningen halen. Maar een topploeg qua overwinningen wordt het niet. Dat hoeft ook niet als er maar een paar mooie overwinningen tussen zitten. Dat ontbrak er dit jaar wel aan, een mooie klassieker, een tour-en girorit. Een paar ritten in kleinere WT-koersen.

S. Morgenstern

Volledig eens!

kelderfan

'@Spruch
Quote:"Maar volgens mij is TLJ nooit een team geweest met heel veel overwinningen."
TLJ misschien niet maar onder de naam Belkin heeft dit team in 2014 maar 23 * gescoord.

Yeez

Van asbroeck was op weg naar de overwinning tot hij op 150 werd geisoleerd zegt hij zelf, daar kon Theuns
Van profiteren. Al moet je geluk hebben in een sprint natuurlijk!

xistnc

Zo zag het er op de livebeelden niet uit. Het leek er meer op dat Van Asbroeck allang blij was dat hij de voorkant van de sprint van heel dichtbij mocht bekijken. Uiteraard kreeg hij de ruimte niet gratis, maar van enig overschot was geen sprake.

Spruch

'@kelderfan
Dat vind ik niet heel veel overwinningen voor een ploeg. Er zijn sommige renners die alleen al daarbij in de buurt komen. Daarbij bij Belkin was het budget een stuk groter als nu als we de verhalen mogen geloven, dus daarmee vergelijken is niet heel erg relevant. TLJ en volgers doen er beter aan niet teveel naar het verleden te kijken, dat was een ander soort ploegen met een ander budget, afgezien van de beginjaren van Rabobank wellicht. Vergelijken kan beter met opstartende ploegen met een kleiner budget en dan doet TLJ het zo gek nog niet. Als ze bijvoorbeeld dezelfde ontwikkeling maken als het andere Lotto of FDJ de afgelopen jaren, twee ploegen die zich erg zijn gaan richten op hun roots, net als TLJ nu, dan komt het wel goed. Of bijv. Orica dat een mooie groei heeft doorgemaakt. En kijk ook naar een Cannondale dat opnieuw is begonnen. MTN Qhubeka dat aan het starten is. IAM dat druk doende is een ploeg op te bouwen. Vergeleken daarmee zit TLJ in hetzelfde proces en doen ze het niet onaardig. Het is irreëel om hetzelfde te verwachten van deze ploeg als de voorgangers, dat waren echt andersoortige ploegen.

AndriesW

Mocht het team blijven investeren in Van Asbroeck als sprinter en daarmee op termijn echt succesvol zijn, dan petje af voor het doorzettingsvermogen en het vertrouwen. Want als ik kijk naar het verloop van al zijn sprints dit jaar en dan zo'n reactie als vandaag, dan geeft dat mij in elk geval geen vertrouwen.

oscarito1908

Ja Freire en Hofland kun je echt vergelijken. Nou dat moet nog maar blijken.

oscarito1908

Wel opvallend dat er tijdens de periode Blanco heel veel koersen gewonnen werden. Eigenlijk niet opvallend, ze waren opzoek naar een nieuwe sponsor.
En beseften dat ze de kloten van het lijf moesten rijden. Dat mis ik vaak, de dood of de gladiolen.

Yeez

En ze hadden renners als slagter, die het af konden maken! Is ook een verschil

Janjanssen98765

Het is natuurlijk ook een gedeelte geluk, neem zo'n lotto soudal daar loopt het vanaf het begin van het seizoen goed en iedereen pakt zijn overwinning mee.
Loopt het niet dan grijp je er telkens naast.

Hakkie2

Doull heeft trouwens aangegeven dat hij juist graag naar de WT wil, op voorwaarde dat dat WT team hem wel vrij laat richting OS om daarna vol voor de weg te gaan.

If I can secure a contract with a team like a WorldTour team for 2016 and they were happy for me to commit to the track that would be ideal,” he said. “There’s a lot of value in racing on the road or the track – it brings you on quite a lot.

Van cyclingnews

http://www.cyclingnews.com/news/team-wiggins-doull-sets-long-term-sights-set-on-the-road/

Helemaal geen gekke naam van kelderfan die ook al een tijdje door mijn hoofd speelt als ideale aanwinst. Hij heeft namelijk nog veel meer gepresteerd dan kelderfan schreef. Maar ik acht het zeer onwaarschijnlijk dat hij komt. Absoluut zeer talentvol in de sprint, komt heel goed een heuvel over en heeft ook een redelijk goede tijdrit.

Laatst gewijzigd
Hermannmg

Hoop vandaag op een waardig afsluiting van roerig seizoen van gesink. Reedt tijdens wk zó goed. Tijdens de race bedacht ik me dat misschien hij juist de kopman had moeten zijn. Ik denk dat hij vandaag iets heel erg moois gaat laten zien!

tendam

'@vlek
Ik zeg dat hij de potentie had om zo'n soort sprinter te worden, die zwaardere parcoursen kan overleven. In de befaamde testen van Rabo scoorde Hofland vrij hoog qua klimcapaciteit, dus ik vermoed dat men zelf die hoop wel had. Nergens zeg ik dat hij het niveau van Freire of Matthews heeft of zal halen. Matthews zelf was in z'n eerste seizoenen overigens ook niet indrukwekkend in zwaardere koersen waar je hem wel zou verwachten, behalve in de TDU.

@oscarito
Toen ze als Blanco zoveel wonnen was de kritiek "ja, maar alleen maar kleine koersen". Het gezeur gaat toch wel door, behalve als die ploeg stopt (of dan zeurt men waarschijnlijk over hoe het allemaal anders had gemoeten ;))

Romāns Vainšteins

Met Skuijns kan LTJ toch ook wel een gok wagen? Die is nog hartstikke jong, op zich wel iemand die kan winnen in kleinere koersen en kost niet zoveel.

S. Morgenstern

Als die testen het enige aanknopingspunt zijn om de potentie van een 'sprinter die nog in het peloton zat na een heuvelachtige rit' in hem te zien, dan is dat wel wat mager. Zo'n sprinter laat meestal bij de belofte veel meer zien dan Hofland deed, soms zijn ze op dat niveau zelfs bij de betere als het omhoog gaat. Verder heeft Hofland ook in de jaren daarna nergens makkelijk overleefd. Ik zie die potentie buiten die ene testuitslag dan ook niet terug. Sowieso is enige relativering van de zeggingskracht van die testen altijd wel op zijn plaats.

Laatste man

Hofland heeft dit jaar 1x echt zijn potentie getoond. 2e in die Giro etappe. Mooie sprint en dat scheelde maar heel weinig. Doodzonde.

tendam

'@vlek
Natuurlijk, die tests zeggen weinig, daarom gebruik ik ook het cynische 'befaamde'. Maar jij vindt het blijkbaar niet dat type sprinter, ok dat kan. Gezien zijn lichaamsbouw en dus zijn testgegevens denk ik dat die hoop er wel was.

xistnc

De sprint in de ZLM Toer mag je daar gerust bij tellen. Nog altijd niet veel, maar toch al het dubbele.

kelderfan

'@RV
Toms Skuijns ook van Hincapie Racing Team is zeker geen verkeerde renner om erbij te hebben. Hij, Dion Smith {inmiddels overgestapt naar ONE} en Robin Carpenter zijn/ waren toch de smaakmakers van dit team.
Die Skuijns reed met Andzs Flaksis in de RVV Espoirs in 2011 naar 2e. + 3e. plaats achter Puccio, maar voor nog een paar leuke renners.

EDE#

Is Rob Ruigh geen mooie aanwinst voor Lotto NL? Kan redelijk klimmen en op die manier de klassementsmannen bijstaan. Volgens mij is hij ook beter dan een Bouwman maar heb de afgelopen jaren eigenlijk weinig van hem gehoord.

Verweggistan

Hopelijk komen Lammertink en Groenewegen inderdaad over van Roompot en kan Bouwman naar Roompot, als meesterknecht voor Weening. (Was Roompot niet verongelijkt dat Bouwman stagiair werd bij LottoJumbo en dat zij hem ook als stagiair wilden)

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

Ik zie in Hofland eerder het type Degenkolb (hoewel die ook steeds beter klimt)
Gaat goed over kasseien en moet het doorgaans hebben van licht tot behoorlijk oplopende aankomsten (hoewel dit laatste ook een kracht van Freire was)

Als we in Nederland een type als Freire hebben dan is het D. van Poppel;
klom in zijn leeftijdscategorie toch aardig mee met de (sub)top in het middengebergte, gezien zijn prestaties in onder anderen Thüringen en ook hij doet het goed op oplopende aankomsten net zoals Freire altijd op dergelijke aankomsten op zijn best was.

Maar kijk nu alleen maar naar Hofland, die heeft toch over heel zijn lichaam gezien veel meer spiermassa dan een Matthews of van Poppel, of Freire indertijd.
Qua postuur komt Hofland nog het dichtst bij Greipel.

1 2 ... 154 ... 182 183

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.