World tour races zijn over. TLJ op een 15e plaats in het teamklassement. In mijn ogen een plaats waar ze horen te staan. Kijkend naar budget, renners en overwinningen doen de ploegen rond TLJ heen het niet heel veel beter. Benieuwd wat ze op transfergebied nog gaan doen, als je dat vergelijkt met Cannondale-Garmin(16e) lopen ze wel wat achter. Je kan dit natuurlijk ook zien als echte paniekaankopen binnen dat team.
'@ vlek, Kelderdan, xistnc
Ik doel inderdaad op Uran, Rolland en Breschel. Cannondale-Garmin staat toch bekend als talentenfabriek dan zijn dit toch op z'n minst aparte aankopen te noemen. Craddock daarentegen is geen paniekaankoop, vind het ook erg grappig dat jij uit mijn inbreng opmaakt dat alleen Craddock een paniekaankoop is Kelderfan.
'@ Kelderfan,
Die transfers hebben ze kunnen doen omdat Hesjedal en Martin daar vertrokken zijn. Bij TlJ vertrekt qua grootverdieners(denk ik) Ten Dam.
Budget is hoger bij C-G omdat zij het salaris van de vertrokken renners(kopmannen) hieraan kunnen spenderen. Jij weet net zo goed als ik dat er bij TLJ echt geen grote namen gaan bijkomen.
Wat mij betreft investeren met het vrijgekomen budget van ten Dam voor extra man in de breedte dus naar 28 man, i.p.v. 25. Hierdoor kunnen ze renners een evenwichtiger programma geven en branden ze niet te vroeg op.
Als je naar dit jaar kijkt zijn er veel renners geweest die talloze koersen moesten rijden. ( komt natuurlijk ook door de vele blessures). Er zijn verscheidende renners die aangaven begin augustus al moe te zijn. Hierdoor blijft de ondersteuning voor de kopmannen achter etc..
Aantrekken van van Winden was een noodgreep die goed uitpakte gelukkig.
Bovenstaande, gecombineerd met het doorgroeien van Moreno en Kelderman moet een beter seizoen op gaan leveren.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.