Team LottoNL-Jumbo 2015

1 2 ... 156 ... 182 183
Yeez

Achja hopen mag altijd toch? ;)

TheArt

Nog 1 renner komt erbij lees ik op Cylingonline. Dat vind ik toch wat summier.

Dan mag ik hopen dat het Groenewegen is.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@TheArt ik denk dat deze info ook niet klopt

Dutch Cycling Fan

Dat lijkt mij idd niet te kloppen. Als men verlengt met Tjallingi en stel dat Groenewegen de renner is die komt dan heb je 25 renners. Het is maar de vraag wanneer en of Goos inzetbaar zal zijn. Dit jaar had je incl. Goos met 26 man al een te kort aan renners. Dat zal men toch geen 2e keer laten gebeuren?!

nafnikleb

http://www.cyclingonline.nl/artikel/8231_lotto-jumbo_heeft_nog_%C3%A9%C3%A9n_plek_vrij.html
Op basis van dit artikel lijkt het dus ook dat Tjallingii niet verlengt.

xistnc

Gezien het revalideren mag je Goos, Wagner en eventueel Groenewegen samen voor één renner tellen. Dat schiet dus niet op. Ook als Tjallingii blijft, zal er minimaal één renner voor de tweede lijn bij moeten plus nog 1 of 2 renners voor de kwantiteit.

Aan de andere kant, als renners als Vanmarcke, Kelderman en Hofland opnieuw hun eigen niveau amper halen, zal TLJ in 2016 opnieuw een soort PC-team met een WT-licentie zijn. Dan maakt 25 of 28 renners weinig verschil.

nafnikleb

'@xistnc, "een soort PC-team met een WT-licentie"

Dat is zo'n vaak herhaalde dooddoener. Leg me eens uit waarom dat zou kloppen. De enige pro-conti ploeg die misschien betere prestaties zou hebben behaald dit jaar is MTN-Qhubeka. De prestaties van IAM en Cannondale zijn sowieso minder. FdJ had ook bijna geen punten gescoord zonder Pinot.

xistnc

'@nafnikleb
Da's toch niet zo moeilijk? Daar heb je geen vergelijking met andere teams voor nodig. En als je dan toch vergelijkt, waarom dan met met andere marginale ploegen en niet met de teams die echt meedoen om de knikkers? IAM is inderdaad ook een PC-team met een WT-licentie. Cannondale is een verhaal apart, zo zal er elk jaar wel een ploeg zijn waar het even allemaal misgaat. Dat komt in de beste 'families' voor (voorbeeldje).

1. Te weinig winnaars in de ploeg en dus logischerwijs te weinig overwinningen.
2. Te weinig kwaliteit om alle WT-koersen te bemensen, waardoor jongere en minder sterke renners boven hun theewater koersen zodat ook de presteren in andere koersen onder druk komt te staan.
3. Te weinig geld om significant verbetering te brengen in de huidige situatie, waardoor de ploeg leeft van de hoop dat iedereen fit wordt en/of blijft en alle toppers hun niveau halen.

Laten we dus inderdaad maar 'hopen' dat dit jaar van TLJ ook zo'n voorbeeld is van een ploeg waar het even allemaal niet lukt. En daarmee wil ik niets af doen aan enkele topprestaties in (met name) de grote rondes.

Laatst gewijzigd
nafnikleb

'@xistnc,

Als je zegt dat ze een PC-team zijn met een WT-licentie dan ga je ze natuurlijk niet met de top van de WT vergelijken, maar met de top van de PCT. Wat ik aangeef is dat, als ik dat vergelijk, dat ik je stelling complete onzin vind.

Edit: Je reageert trouwens met de volgende dooddoener: Bij Cannondale-Garmin is het gewoon pech, bij LTJ roepen ze de pech over zichzelf af of zoiets... Daar is het in ieder geval geen valide excuus...

Ook het kijken naar overwinningen is zo lekker beperkt. De zesde en zevende plek van Gesink en Kruiswijk, en andere topklasseringen, tellen daarin weer niet mee.

Laatst gewijzigd
xistnc

'@nafnikleb
Waarom redeneren in termen van verwijten en excuses? Da's helemaal niet mijn intentie. En kennelijk heb je mijn posts überhaupt niet goed gelezen, want je ziet nogal wat over het hoofd.

nafnikleb

'@xistnc, ik ben het gewoon niet met je stellingen eens.

Je zegt in je post van 9:35: "als renners als Vanmarcke, Kelderman en Hofland opnieuw hun eigen niveau amper halen, zal TLJ in 2016 opnieuw een soort PC-team met een WT-licentie zijn"

Daar ben ik het absoluut niet mee eens, en ik vind het een irritante dooddoener die niet klopt. De rankings zeggen ook wat anders:
http://cqranking.com/men/asp/gen/cqRankingTeam.asp?current=1
http://www.procyclingstats.com/rankings/PCS_Ranking_2015_10_03_Teams

Je zegt dat je niet hoeft te vergelijken om aan te tonen dat een ploeg een PC ploeg is en komt vervolgens met drie stellingen die beginnen met "Te weinig", wat dus een vergelijking is (weliswaar zonder specifieke vergelijker). Maar ik zal voor de compleetheid ook op je stellingen reageren.

1. Als je alleen naar overwinningen wilt kijken is het misschien "te weinig". Maar in elke grote ronde hebben ze genoeg laten zien. In de Vlaamse klassiekers hebben ze met Vanmarcke elke keer een podiumkandidaat.
2. Dat ze soms wat te jonge renners in moeten zetten maakt je nog geen PC-team. Je kunt het ook zien als investering in de toekomst. Bovendien
3. Te weinig geld? Om hoog in de WT mee te draaien wel. Wat lager in de WT kan prima met dit budget. En hoewel ik geen compleet plaatje heb van alle budgetten hebben ze nog altijd meer te besteden dan een PC-team.

Ik deel overigens wel de hoop dat ze iets meer renners onder contract hebben komend seizoen. Ik ook dat de ploeg wat vaker wind mee heeft komend jaar.

xistnc

'@nafnikleb
Mijn 'te weinig' vergelijkt niet met een specifieke andere ploeg, maar met de norm die ik vind dat geldt voor WT. De gemiddelde WT-ploeg bestaat niet, maar ergens in de buurt van Lotto-S, Orica-G, AG2R en eventueel Trek zit je volgens mij best aardig. En dan heb ik het niet primair over het budget, maar over de prestaties. Die strekken zich uit over grote rondes en andere wedstrijden. Het aantal overwinningen is dan één van de maatstaven.

LottoNL is qua overwinningen in 2015 momenteel pas de 56e ploeg.

Met het huidige potentieel aan renners moeten ze in de middenmoot mee kunnen doen, dan ben ik het met je eens. Maar dat stelt dan wel eisen aan fitheid van alle renners en het niveau van de toppers. Want met (bijvoorbeeld) een Vanmarcke die podium kán rijden maar dat stelselmatig zelf verknalt, blijf je onderin bungelen. Op die manier worden de topprestaties die wél gerealiseerd worden, gedegradeerd tot uitschieters: zoals de PC-ploegen die ook kennen.

Dutch Cycling Fan

Ik ken cyclingonline niet maar mag toch hopen dat die informatie niet juist is. Dat zou betekenen (er van uitgaande dat Tjallingi niet wordt verlengd) dat TLJ met 24 (!) renners het seizoen in zal gaan. Dat is inclusief Goos....

Kelderman Rules

Om 14.00 uur wordt de schaatsploeg gepresenteerd en is er ook wielernieuws te melden volgens de app van Lotto-Jumbo. Groenewegen?

Olifanto

Hèhè! :)

Mag echt hopen dat ze een man of 27 hebben voor volgend seizoen. Als er maar 1 bijkomt zal dat een echte Klepper met dito salaris zijn

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Dutch Cycling Fan ik kan je met zekerheid zeggen dat de info van cyclingonline niet klopt... er is meer ruimte dan voor 1 renner

Kelderman Rules

Vraagje, heeft Bennett nu wel of geen contract volgend jaar?

Hermannmg

'@keldermanrules ja.

veld

Met Lammertink, Castelijns, Campenaerts, Battaglin, Groenewegen, Bouwman ipv Van der Lijcke, Bulgac, Markus, Flens is de ploeg zeker niet zwakker geworden en oook niet duurder! Het probleem is dan het zekere vertrek van Ten Dam en het mogelijke van Tjallingii. Hoewel dit een ton of 7 aan salaris-ruimte zal opleveren is met name het adekwaat vervangen van Ten Dam een groot probleem dunkt mij.Er moet minstens nog een renner bij van boven het klimmersniveau van Bennett, Goos en Bouwman.

EDE#

Klopt het dat ze Van Avermaet willen halen? Las dat ergens alleen kan de bron niet meer terugvinden. Lijkt me erg boven budget...

LinusGerdemann

Ze moeten nog steeds hun Bianchi Amerikaan halen.

Hermannmg

Bouwman heeft toch nog helemaal niet getekend? En goos is ook maar de vraag op welk niveau hij terugkeert. Alleen bennet als klimknecht is wel erg karig....

S. Morgenstern

Met Lammertink, Castelijns, Campenaerts, Battaglin, Groenewegen, Bouwman ipv Van der Lijcke, Bulgac, Markus, Flens is de ploeg zeker niet zwakker geworden en oook niet duurder!

In welke werkelijkheid ben je even veel kwijt aan beide rijtjes?

Di_Rossi

van Avermaet zal een hele vette vis zijn maar die kunnen ze nooit betalen.

@Veld, de zwakte van de ploeg zit mijn inziens in het aantal renners i.p.v. de kwaliteit.
24 is echt te weinig om het seizoen mee te starten, dit moet minstens 27 zijn om blessures/tegenslag op te vangen. Anders draai je weer een seizoen vergelijkbaar als huidig.

S. Morgenstern

de zwakte van de ploeg zit mijn inziens in het aantal renners i.p.v. de kwaliteit.

Kun je uitleggen op welke manier drie renners meer van een niveau ergens tussen Bulgac en Leezer (kwantiteit) dit seizoen meer hadden kunnen betekenen, dan een seizoen dat wel op niveau was van Kelderman, Hofland, Vanmarcke en in zekere zin ook Gesink (kwaliteit)? De 'zwakte' van de ploeg zit hem volgens mij namelijk duidelijk meer in de smalle kwalitatieve basis, dan in het verschil tussen 24 en 27.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 156 ... 182 183

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.