Team LottoNL-Jumbo 2015

1 2 ... 157 ... 182 183
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Maarten verlengt nog voor een half jaar, dus tot en met de Giro volgend jaar. Daarna gaat hij terug naar school ;)

TheArt

Tjallingii stopt halverwege 2016 als renner maakte hij net bekend op Radio 1. Het laatste half jaar als profrenner zal hij rijden voor Lotto Jumbo en hij hoopt de Giro te rijden. Tot zover het mysterie Tjallingii.

Olifanto

Halverwege?? Raar.

Laatste man

Doen wel meer renners. Ligt soms ook aan de eindkoers. Giro in eigen land is wel gaaf natuurlijk voor Tjallingi. Bij een maatschappelijke carrière/studie, moet je rond juli toch al voorbereiden en/of beginnen.

wolfje

Tjallingii tot en met de Giro, op zich niet eens een gekke gedachte. In het voorjaar rijdt hij toch vaak zijn beste wedstrijden. Je betaald maar de helft van het jaar salaris, maar krijgt wel zijn beste helf van het seizoen.

Yeez

Dus dan zijn er 25 ( uitgaand van 1 renners er nog bij) renners tot halverwege 2016 (24 fit met goos). Dan na de giro 24 fitte renners als goos terug is. Beetje weinig om het hele jaar met 24 renners te koersen!

Olifanto

Oh hij gaat echt studeren. Dan snap ik em

Olifanto

Rahimns zal t wel weten. 2 nieuwe renners straks. Wie o wie

Hakkie2

Ik vind die obsessie voor aantallen renners altijd zo vreemd. Met 25 renners gaat het wel, zo heeft Lotto-Jumbo juist dit jaar bewezen. En als ze weer een seizoen draaien als afgelopen seizoen is toch helemaal niet slecht?

Ik vind nog steeds de uitgaande en inkomende transfers prima tegen elkaar opwegen. Zou alleen graag een vervanger van Markus zien en dan is het een goede selectie. En dan nog Sprengers er bij zou helemaal super zijn.

Een Moreno zodat Kruijswijk en/of Kelderman gaan knechten voor een oude Spanjaard... Ik snap echt niet dat er mensen zijn die dat willen.

Laatst gewijzigd
Di_Rossi

'@Vlek, doordat TLJ afgelopen seizoen met een kleine groep is gestart, en te kampen had met een groot aantal blessures zijn er veel renners geweest, met name de knechten die talloze wedstrijden hebben moeten rijden.
(van Winden moest terugkomen om e.e.a. te gaan compenseren, dit pakte gelukkig goed uit.)
Gevolg een aantal renners was begin augustus al moe, dat heeft meteen invloed op het werk wat ze kunnen doen in de koers en hoe lang ze de kopman kunnen bijstaan.

Zie de Eneco tour met Kelderman, die zat de laatste dagen al vrij vroeg geïsoleerd, en mocht al het werk alleen opknappen, terwijl hij ploeggenoten had, die langer mee moeten kunnen op zo'n parcours.

Dus als de groep breder is, heb je als ploeg meer keuze uit ondersteuning voor je toprenners, je kan je ploeg beter inrichten op de koers. (zie ook bijv. Vuelta dit jaar) En je kan tegenslagen beter opvangen gedurende het jaar.

Ik denk dus dat de winst meer gaat komen uit een bredere groep renners, dan dat je 1 toprenner gaat halen, die in deze periode toch niet meer vrij zijn. Dus investeren in kwantiteit i.p.v. kwaliteit.

S. Morgenstern

Dat je meer mogelijkheden hebt met 27 renners ten opzichte van 24 renners, dat is uiteraard duidelijk. De vraag is echter of een minder seizoen van een aantal speerpunten niet veel meer invloed heeft gehad op tegenvallende periodes in het jaar? Ik zie die doorslaggevende toegevoegde waarde van kwantitatieve versterkingen (Bulgac bijvoorbeeld) helemaal niet.

Wat betreft je Eneco voorbeeld vraag ik me af welke knechten je bedoeld? Daar missen ze Martens en de mogelijkheid om dat kwalitatief op te vangen. Vermoeide knechten kan ik niet meteen terugvinden in die ploeg. Renners die in de Ardennen met zo'n groepje kopmannen mee kunnen zeker niet.

Di_Rossi

Natuurlijk is het zo dat een minder jaar van de toprenners, je dat direct terugziet in de resultaten.

Waar het mij om gaat is dat er teveel koersen zijn geweest waarin TLJ voor de start al amper wat kon betekenen omdat ze moeite hadden een geschikte ploeg op de been te brengen.
(Vuelta pakt dan nog goed uit, maar had ook een totaal anonieme ronde kunnen worden.)

De Eneco ploeg is zo samengesteld uit het op dat moment beschikbare renners, het was meer een team bij elkaar harken dan echt samenstellen om de Eneco tour te winnen.
Dan verlies je daarin nog Wagner je belangrijkste knecht de laatste dagen.

E.e.a. is niet direct aan elkaar te koppelen maar het bevestigd voor mij het beeld van het gehele seizoen, te kleine fitte groep renners die teveel moet rijden, gecombineerd met tegenvallende resultaten van de toprenners.

Dan kun je nu het beschikbare budget stukslaan op 1 toprenner ( die niet beschikbaar zijn), of kiezen voor meer opvulling in de breedte. Ik kies dan voor het laatste.

Laatst gewijzigd
wolfje

'@Di Rossi
Dat renners te veel hebben moeten koersen en daarom vermoeid waren om hun werk goed te doen durf ik te betwijfelen. Er zijn zeven renners die meer dan 75 wedstrijddagen hebben gereden: Keizer, Kruiswijk, Lindeman, Roosen, Tjallingii, Van Asbroeck en Van Emden.

Keizer, Lindeman, Roosen en Van Emden hebben juist in de tweede seizoenshelft hun beste wedstrijden gereden. Kruiswijk en Tjallingii waren de 2e seizoenshelft wel minder, maar die hadden dan ook hun belangrijkste doelen in de eerste helft. En van de knechten heeft alleen keizer flink meer wedstrijddagen gereden ivm afgelopen seizoen: 100 om 81 (renners van andere ploegen zijn overgekomen niet meegerekend).

Daarnaast: Kelderman kwam in de Eneco geïsoleerd te zitten omdat TLJ vooral had ingezet op de sprint van hofland en niet op ondersteuning van de net van een blessure teruggekeerde Kelderman. Van Flens, Leezer, Van Emden, Wagner en Wijnants had je moeilijk meer ondersteuning kunnen verwachten in de ardennen. Hooguit iets meer van Tjallingii

Ik ben het dus helemaal eens met Hakkie. Liever één goede renner dan 2 knechten

Chrys

Volgens Helden Magazine wordt Groenewegen zometeen gepresenteerd als nieuwe aanwinst.

jvh93

Ik verwacht toch eerlijk gezegd nog wel 3 nieuwe namen, ben anders toch echt bang dat het weer zo'n wisselvallig seizoen wordt als dit seizoen.

richardm

Live teampresentatie TLJ-Schaatsploeg. Wordt ook nog een nieuwe renner aangekondigd voor de wielerploeg!
https://www.periscope.tv/w/1ZkKzPQLjWRJv

S. Morgenstern

Koersen rijden zonder daar echt iets te kunnen betekenen gaat gewoon de realiteit zijn van een ploeg die het moet doen met de huidige mogelijkheden. Kwalitatief moeten ze het nu eenmaal doen met een beperkt aantal speerpunten. Meer renners had echter weinig veranderd aan de ploeg voor de Vuelta. Hier heb je volgens mij weer een voorbeeld van iets wat eerder een kwalitatief probleem zou zijn (als je het als een probleem wilt zien). Aangezien een topper halen niet mogelijk is, zou ik het daarom zoeken in een verbetering van het 'middenveld'. Renners zoeken die op een goede dag kunnen wat Lindeman deed. Daarmee kun je dan beter uit de voeten in koersen waar ze moeten rijden zoals in de Vuelta, maar versterk je ook de ondersteuning voor de kopmannen. Dat is uiteindelijk een kwalitatieve impuls die meer toegevoegde waarde heeft, dan een wens om de onderkant aan te vullen met meer renners om uit te kiezen.

Laatst gewijzigd
Di_Rossi

'@ Wolfje, te vermoeid denk ik ook niet met de nadruk op het woordje te. Vermoeid wel.

Klopt dat TLJ ging voor Hofland zijn sprints maar er waren ook niet meer smaken om uit te kiezen. Laat dan Kelderman thuis maar dat gebeurt ook niet, omdat er wel een complete ploeg moet staan. Het is net wat je als ploeg communiceert.

Het aantal koersdagen per persoon had ik niet zo in mijn hoofd zitten, dat lijkt inderdaad op het eerste oog mee te vallen. Ik heb persoonlijk van renners gehoord dat ze moe waren in een fase van het seizoen waarin dat normaal gesproken niet mag. Dat is dan ook waar ik mijn mening op baseer.

Ik blijf erbij, zorg voor een grotere ploeg, meer keuze om de top te ondersteunen, zodat zij meer mogelijkheid krijgen om een resultaat te behalen.
Helemaal omdat er op dit moment geen topper meer vrij is.

@ Vlek, worden we het toch nog eens :)

Laatst gewijzigd
tendam

Je kunt ook, a la Movistar, je richten op een soort koersen en de rest op de koop toe nemen. Movistar is ook geen rijke ploeg, maar ze hebben een duidelijke focus. LottoNL wil nog steeds van alles wat, en dan word je toch 'jack of all trades, master of none'.

Waar LottoNL het best in is zijn klassementen. Focus je dan daarop, en laat bv. die kasseien lekker voor wat ze zijn, om over de sprinttrein maar te zwijgen.

S. Morgenstern

Wordt die top beter ondersteund door de mogelijkheid uit meer renners te kiezen of door de mogelijkheid om uit iets meer 'tweede lijn' renners te kunnen kiezen voor de ondersteuning?

richardm

Groenewegen nieuwe renner! Kruiswijk kijkt er naar uit om weer de Giro te rijden in 2016!

Laatste man

Alleen kan je als Nederlandse ploeg moeilijk het halve voorjaar (koersen dicht bij de sponsor) achterwege laten.

Chrys

Roompot meldt op hun site dat ze de plek van Groenewegen in hun selectie weer gaan invullen. Iets voor Markus of Flens?

jvh93

geweldige aanwinst die groenewegen. Dit is nou echt iemand die het kan gaan maken in de sprints. goed werk verricht door plugge inzake groenewegen. Hoop stiekem ook nog op Maurits lammertink

Di_Rossi

Hoe beter de knecht, hoe beter de ondersteuning natuurlijk.
Ik zie het liefst ook allemaal topknechten rondrijden bij TLJ die lang meegaan.
Maar nu even op basis van het beschikbare budget..

Dan gaat het niet lukken om meerdere tweede lijn renners te halen, 1 zal misschien kunnen en daarnaast zul je uit een categorie daaronder nog 1 a 2 renners moeten halen.

1 2 ... 157 ... 182 183

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.