Team LottoNL-Jumbo 2015

1 2 ... 158 ... 182 183
Chrys

Wow. 3-jarig contract ook even

Hakkie2

Met deze transfers denk ik dat het team prima op niveau is gebleven. Tot nu toe:

UIT: Ten Dam, Van der Lijke, Markus, Flens, De Weert, Bulgac
IN: Battaglin, Groenewegen, Campenaerts, Lammertink, Castelijns

Wat mij betreft een prima transferperiode van de ploeg. Nog een extra renner zou leuk zijn, maar absoluut niet noodzakelijk.

Wielerfan1987

'@Chrys,

waarom ook niet, voorheen werden er veelal contracten afgesloten voor twee jaar waarna een ploeg dan moest knokken om de renner niet te verliezen aan andere ploegen die gouden bergen beloven wanneer een renner goed presteerde.
Door een contract van 3 jaar voor te leggen toon je zo'n jongen dat je alle vertrouwen in hem hebt en verzeker je jezelf daarmee ook voor een deel.

Mocht er volgend jaar of het jaar erop een veel vermogende ploeg komen die Dylan zou willen inlijven zullen zij daartoe zijn contract bij TLJ neem ik aan moeten afkopen.

En ik denk niet dat Dylan zichzelf met deze deal tekort doet, er zal gerust wel een clausule in staan voor een salaris verhoging bij bovenverwachte prestaties en bovendien heeft ook hij nu gewoon tot op bepaalde hoogte financiele zekerheid.

Chrys

'@Wielerfan
Je hebt gelijk, waarom niet? Feit is wel dat een contract(verlenging) van drie jaar in het wielrennen best zeldzaam is. Volgens mij nu alleen Chaves, Rowe, Oomen en De Plus. Dat Groenewegen nu bij dat rijtje hoort is niet verkeerd denk ik.

Edit: [s]en bij AG2R Bardet en Vuillermoz, maar die ploeg heeft al toezeggingen van de sponsor tot die tijd[/s] Wat Hakkie zegt

Laatst gewijzigd
Hakkie2

Bardet en Vuillermoz hebben ook een driejarig contract. En daar heeft de sponsor ook een contract t/m 2018, dat hebben Lotto en Jumbo natuurlijk niet.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Tjallingii lijkt ook langer te blijven; dan hebben wij gelukkig al 3 renners voor de Giro. {Gesink, Kruijswijk en Tjallingii}

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@kelderfan niet lijkt, hij blijft langer.. waarschijnlijk dan tot en met de Giro en misschien nog het NK

Yeez

Tjallingi rijdt tot en met het NK door!

Jero10

Groenewegen is natuurlijk een prima aanwinst, jong, sterk en nog veel potentie. Ik denk dat TLJ hier echt een slag geslagen heeft op de transfermarkt.

Om het een beetje te nuanceren, ik verwacht niet dat er nog veel renners bij gaan komen. Hooguit 1 of 2. Bouwman/Sprengers en....?
Met deze selectie kan je volgend seizoen wel wat stappen gaan zetten.

kelderfan

'@rahimns
Dat Tjallingii blijft tot en met het NK, is goed nieuws. Hij is toch een prima knecht geworden. Hopelijk doen zij 't ook zo met Tankink volgend jaar.
Ik ben benieuwd welke renners nog door Plugge worden gepresenteerd.
Met Groenewegen voor Markus is een duidelijke plus.

jvh93

Hoop nog steeds dat ook sprengers en Bouwman een contract tekenen. Dan eventueel die verwachte Amerikaan nog en dan denk ik dat ze met 28 renners een prima selectie. Denk dat ze er in de breedte sowieso op vooruit gegaan zijn tot nu toe. Alleen ff kijken voor de bergen wat dat wordt zonder ten dam. Al heeft hij dit jaar ook een minder seizoen gereden.

kelderfan

'@Hakkie2
Quote: "Met deze transfers denk ik dat het team prima op niveau is gebleven. Tot nu toe:
UIT: Ten Dam, Van der Lijke, Markus, Flens, De Weert, Bulgac
IN: Battaglin, Groenewegen, Campenaerts, Lammertink, Castelijns."

Tot nu toe is Ten Dam nog niet vervangen; dus op klimmersniveau/Grote Rondes gaat TLJ erop achteruit.
Gelukkig heeft Roosen daarin stappen gemaakt. Dat zorgt voor problemen bij de bezetting van de WT-rondes en de 3 Grote Rondes.
Quote:
"Nog een extra renner zou leuk zijn, maar absoluut niet noodzakelijk."
Het afgelopen seizoen is toch geen succesverhaal geworden, door blessures e.d. TLJ heeft daarmee onvoldoende rekening gehouden.
Ik hoop niet, dat zij weer die foute inschatting maken. Dus nu Ten Dam definitief gaat, kan TLJ m.i. nog 2 jonge renners halen.

xistnc

De Ten Dam van dit jaar is niet zo heel moeilijk te vervangen. Die anderhalve Tour-etappe en een enkel ritje in Zwitserland en Californië is te overzien. En iemand anders zal toch ook wel weten hoe de barbecue werkt?

Hakkie2

Ten Dam heeft dit jaar niks toegevoegd. Maar daarnaast: Ten Dam is vooral vervangen door Battaglin, die goed bergop kan. Goed genoeg om er bij de voet van de slotklim nog bij te zitten. En door de groei die Bennett door maakt (zie ook gister).

En TLJ heeft een ongekende blessuregolf gekend in het voorjaar. Toch is het over het algemeen nog redelijk opgelost allemaal. Om nou renners aan te gaan trekken omdat er misschien wel weer zo'n ongekende blessuregolf komt, zou wat mij betreft eigenlijk juist erg apart zijn. Nog één jong talent (Sprengers) zou wat mij betreft leuk zijn, maar inderdaad niet verschrikkelijk noodzakelijk.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Hakkie2
Bij het huidige wielrennen met al die leuke sprinttreinen gaat er nog wel eens wat mis. Je ziet 't nu met Groenewegen, die even de hekken in wordt gereden. Voor Groenewegen weer op niveau is, kan 't nog wel even duren; al is 't seizoen wel gedaan. Bijvoorbeeld bij de TdF lag opeens 2/3 van 't Rabo-team op de grond en sommige aardig toegetakeld. Dus als team moet je wel voorbereid zijn. En 't afgelopen seizoen is met 7 zeges nou niet bepaald geslaagd. Hopelijk komen Sprengers, Bouwman en nog een jong Amerikaans talent.

S. Morgenstern

Ondanks al die gevaren van het huidige wielrennen en die selectie die te klein zou zijn voor de WT, hebben ze volgens mij alleen in maart voor een WT koers de selectie niet vol kunnen krijgen. Volgens sommige was dat een logisch gevolg van die kleine selectie en iets wat nog veel vaker ging gebeuren dit seizoen. Volgens andere was het een geval van de bizarre hoeveelheid tegenslag van die periode en zodoende een uitzonderlijke situatie.

Wielerfan1987

Ik denk dat we dit seizoen toch wel als de ondergrens mogen beschouwen, qua overwinningen dan toch althans.

Met Groenewegen heb je er in tegenstelling tot Markus toch weer een sprinter bij die een behoorlijk aantal ereplaatsen bijeen rijd en hopelijk ook af en toe een overwinning op zijn niveau, en het is bovendien een jongen die zich neem ik aan nog verder zal ontwikkelen.

En laten we er maar op vertrouwen dat Hofland er volgend jaar weer zal staan als pech en blessures hem bespaard blijven.

Daarnaast mogen we er toch vanuit gaan dat de jonge jongens waar ik ook Lindeman en Kelderman toe reken een stap hebben gezet dit seizoen.

Ik zie het nieuwe seizoen optimistisch tegemoet.
Ik denk dat deze sterk verjongde groep volgend jaar kan gaan verrassen.

@ vlek,

De het jaar heen hebben ze door uiteenlopende redenen diverse keren renners moeten missen in selecties.
Neem alleen al Gesink die er na zijn voorjaar ook forfait moest geven voor de ronde van Polen waar hij onder andere omstandigheden wellicht kansrijk was voor een top 5.

En daar waar men renners voor een WT koers min of meer noodgedwongen moest vervangen misten ze dan de betreffende renner pp die koers op dat niveau lager waar hij aanvankelijk zou starten en wellicht ook meer kans zou hebben gehad op enig succes.

Ik denk dat op WT niveau de ploeg wel de klassementsrenners heeft om succesvol te zijn (dat wil zeggen top tien klasseringen)
Maar dat men op sprint gebied op WT niveau maar weinig te zoeken heeft buiten die ene keer dat Hofland kansrijk zou kunnen zijn.
Ik denk daarom dat ze moeten proberen hun 'winnaars' juist in de kleinere koersen op te stellen waar ze meer kans hebben op succes, en in de WT koersen alle ballen op de klassementsmannen en de aanvallers in te zetten.

Laatst gewijzigd
Hakkie2

'@kelderfan: ik tel geen zeges. Zeges doen er eigenlijk niet echt toe. Het gaat meer om je manier van koersen. Ik vind zeker niet dat Lotto-Jumbo een slecht seizoen kende. Hooguit de voorjaarskoersen wat minder, maar dat komt met name omdat ze Vanmarcke eens goed op de fiets moeten zetten en wat tactiek moeten leren.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Hakkie2
Dat is misschien ons verschil. Ik tel die overwinningen juist wel. Als de renners door overwinningen in de belangstelling komen te staan, is dat goed voor de betreffende wielrenner en ook goed voor 't team. Zonder spraakmakende overwinningen komen de sponsoren niet over de brug.
En niet onbelangrijk is, dat overwinningen zorgen, dat renners een contract krijgen. Zonder die 2 zeges had Groenewegen toch geen contract gekregen.
En wat ook niet onbelangrijk is, dat overwinningen zorgen voor de UCI punten. Die zijn niet toegenomen.

Hakkie2

UCI punten doen er niet toe. Er zijn nog altijd minder gegadigden voor WT plekken dan dat er WT plekken zijn. Dus die doen er voor het team niet toe, hooguit voor het land (het WK).

En sponsors komen in beeld door attractief koersen. Kruijswijk heeft veel meer aandacht gewonnen in de Giro dan Boem, Matthews, Zakarin of zelfs tweevoudig ritwinnaar Gilbert. Het team krijgt aandacht door in de grote rondes mee te doen om het klassement. Het team of de sponsors winnen echt niks met wedstrijden op 2.1 of 1.1 niveau. Helemaal niets. Hooguit 3 regels in de krant.
Alleen de kleinere Nederlandse wedstrijden (ronde van Drenthe, Ster ZLM Toer, Volta Limburg Classic) heeft de ploeg wat te winnen, omdat het publiek ze dan verwacht.

Zelfs de ritzege van Lindeman was laatst door een wielercommentator (ik dacht José Been) al weer vergeten. En de sprintzege van Van Poppel vergat ze na twee dagen al weer te noemen, zoveel indruk maakte dat. Maar de Tour van Gesink weet iedereen over een paar jaar nog. De sprintzege van Gesink tegen Sagan, die wordt onthouden. Het gaat dus om de manier van koersen en de grote wedstrijden, de kleine wedstrijden zijn voor een team als Lotto-Jumbo gewoon opwarmers en leuk voor de moraal als je er eens een resultaat haalt.

Lotto-Jumbo zou trouwens in augustus al met Groenewegen zijn gaan praten. Voor de 2 zeges, dus.

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

'@Hakkie,

Ik denk dat men Groenewegen al heeft benaderd toen het er naar uit zag dat van Poppel niet op hun voorstel in zou gaan, of toen ze die bevestiging van van Poppel hadden.
Dat zal ook eerder zijn geweest dan dat zijn overstap naar Sky wereldkundig werd gemaakt.

S. Morgenstern

Overwinningen zijn zeker belangrijk, maar ook niet zaligmakend. HTC boekte volgens mij meer dan 50 overwinningen in hun laatste jaar; niet genoeg voor sponsoren om over de brug te komen.

Di_Rossi

Hakkie, mooi betoog ik ga een eind erin mee.

Ik ben het niet helemaal eens met je dat alleen de klassementen er toe doen. Kijk bijv. Hoeveel er over Kittel wordt geschreven/ gepraat in de NL media.
Goed presteren in de kleinere rondes zorgt voor een hoger niveau, en moraal in de ploeg wat zich weer vertaalt in betere uitslagen in de topkoersen.

Positiviteit ronde goede resultaten van de ploeg (waar dan ook) doet het voor een sponsor veel beter als weer moeten uitleggen waarom je weer geen resultaat haalt.

En als we José Been als maatstaf gaan nemen... 😉

Hakkie2

'@Di_Rossi: natuurlijk, een veelwinnaar als Kittel, Greipel, Sagan geeft je ook veel exposure: er wordt steeds over je team gepraat als zijnde het team met (één van de) favoriet(en). Verder zal je steeds op kop moeten gaan rijden voor die favoriet, maar dat geeft ook aandacht. Je bent medebepalend in de koers.

Het was ook meer een betoog tegen het steeds meer en meer opduikende scorebord-volgen van het wielrennen. Tegenwoordig denkt men alles in lijstjes te kunnen vangen. UCI-punten, WT-punten, aantal zeges. Je uitslag in de koers bepaald voor een heel aantal mensen hoe goed je was in die koers. Neem nou Gesink, waarvan vandaag nog in een reactie onder een bericht werd gezegd dat hij niet goed was in Québec... Hij was een kilometer of 3 voor de finish nog in de aanval. Dan doet je uiteindelijke uitslag er helemaal niet toe en kun je best een betere koers hebben gereden dan 90% van de renners die voor je is geëindigd. Wellens en Kwiatkowski reden ook een hele goede Ronde van Lombardije. Maar dat zul je niet in de cijfertjeslijstjes gaan zien van de scorebordvolgers.

Wielrennen is geen uitslagenlijst, een wielerwedstrijd is een verhaal. En hoe veel je in het verhaal voor komt en hoe bepalend je bent is veel belangrijker dan je plekje in de einduitslag. Je hebt ook veel meer aan publiciteit tijdens de koers (aanvallen, mee bepalend zijn), dan dat je aan het eind van de koers wordt opgenoemd in de einduitslag. Iedereen doet na die uitslag de tv uit en is de uitslag vergeten. Maar met publiciteit tijdens de koers kijken de mensen daadwerkelijk naar je.

Natuurlijk is het leuk als je af en toe een koers wint en is Groenewegen daar voor een handige aankoop. Maar winnen is zeker niet zalig makend. Een positieve rol in de koers is veel belangrijker.

Laatst gewijzigd
Di_Rossi

Absoluut, maar die drang naar alles met cijfers en uitslagen te meten is onderdeel van de huidige maatschappij.
(Tegenwoordig wordt alles langs de meetlat gelegd conform de prestatie norm die ergens op een kantoor is vastgesteld.)

Wil je een team kunnen runnen zul je de sponsors tevreden moeten houden en hun uitstraling moeten geven. Dat betekent uitslagen rijden anders kun je het, zeker in NL vergeten in de media.

Sterker nog dan krijg je die zeikerige Kerckhoffs achter je aan..

1 2 ... 158 ... 182 183

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.