Team LottoNL-Jumbo 2015

1 2 ... 159 ... 182 183
gardeyn

Telegraaf: stevige toezeggingen sponsoren om zeker door te gaan tot en met 2018

Laatst gewijzigd
Stelvio-fan

Das dan wel weer positief!

tendam

Natuurlijk is het leuk als je af en toe een koers wint en is Groenewegen daar voor een handige aankoop. Maar winnen is zeker niet zalig makend. Een positieve rol in de koers is veel belangrijker.

Dat ben ik deels met je eens, ik vond Gesink die 4e werd in die bergrit in de Tour ook veel mooier dan Lindeman die een Vuelta-rit won. Maar het gaat voor mij niet altijd op, dat gezeur over 'ze motte aanvalluh' en dan die hele discussies als ze een dag niet in de kopgroep zitten... dat interesseert mij dan weer helemaal niet. 'In beeld rijden', dat is iets voor Vacansoleil. Die bestaan helaas niet meer.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik denk dat de waarheid ergens in het midden ligt, zoals meestal. Natuurlijk wil je ze gewoon van voren zien en leuke klassementen zien rijden. Maar daarnaast is een aantal leuke overwinningen erbij ook prettig. Ik ging toch wel even uit mijn dak toen Lindeman die Vuelta etappe pakte. En deze ploeg moet normaal.toch ook wel goed zijn voor 10 tot 15 overwinningen op jaarbasis en op dat punt (door verschillende omstandigheden) viel dat toch iets tegen. Maar ik verwacht voor volgens jaar toch wel op meer. Ik vind dat er tot nu goed is ingekocht en dat de selectie er zeker op vooruit gaat. Alleen zou het wegvallen van Laurens toch nog wel opgevangen moeten worden door nog 1 of 2 sterke klim knechten. Maar ik heb wel goede hoop voor 2016

Scotty

'@rahimns, gewoon interesse, maar van welke drie renners verwacht je dat ze het volgend jaar beter gaan doen dan ooit (omdat ze beter worden)? Zijn dat ook de renners die dit jaar tegenvielen?

Pech daargelaten.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Quote van Di_Rossi
"Wil je een team kunnen runnen zul je de sponsors tevreden moeten houden en hun uitstraling moeten geven. Dat betekent uitslagen rijden anders kun je het, zeker in NL vergeten in de media."
Daar ben 't helemaal mee eens. Ik begrijp het verhaal van H2 maar hij vergeet, dat een groot aantal volgers naast de TV ook de PC gebruiken om e.a. te volgen. Ik kan mij voorstellen, dat een groot aantal mensen bij mooi weer zegt: "ik ga lekker zelf fietsen"; "ik kijk wel bij de uitslagen".

LinusGerdemann

'@Hakkie2 Winnen niet zaligmakend? God god god in wat voor wereld leef jij? In elke tak van professionele sport tellen alleen overwinningen. Een sponsor stapt in voor naamsbekendheid en zeker op het hoogste niveau, met daarbijbehorende budgetten is alleen in beeld rijden echt niet genoeg.

Timocycling

Als iets belangrijk is voor sponsoren is het overwinningen, met name op WT-niveau. Ik zie toch wel redenen (battaglin en groenewegen) om wat extra zeges te verwachten komend seizoen. Echter mis ik nog een goede bergop knecht, met Bennet alleen kom je nergens.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Scotty Voor een groot gedeelte zijn dat inderdaad de renners die dit seizoen wat tegenvielen. Van Hofland zou je nog iets meer mogen verwachten. Ook Sep is meestal wel goed voor 1 of 2 overwinning per jaar en dat zou toch langzaam wel meer mogen worden. Ook Robert zou op zijn beste niveau goed zijn voor 1 of 2 overwinningen, dat heeft hij tot vorig jaar ook altijd gedaan. Dan mag je voor volgend jaar toch ook wel wat gaan verwachten van mannen als Groenewegen en van Asbroeck. Misschien niet in de allergrootste koersen, maar het zou ook gewoon eens mee kunnen zitten. Daarnaast denk ik als de tijdrijders nog een stapje kunnen maken ook daarin nog winst valt te behalen. Als je kijkt dat de ploeg dit jaar 15e 2e plaatsen behaalt dan moet er dus ook net iets meer geluk zijn ;)

S. Morgenstern

Alleen overwinningen tellen? Werkelijk? Voor wie of wat? Sponsoren gaat het bijvoorbeeld om naamsbekendheid en een positieve associatie, waarvoor meer dan alleen overwinningen relevant zijn. Wielerliefhebbers schijnen ook om heel uiteenlopende redenen warm te lopen voor de een of de ander. Welke wereld is degene waarin alleen overwinningen tellen? En wie leven daar?

Laatst gewijzigd
Hakkie2

'@tendam: inderdaad, aanvallen voor het in beeld rijden had ik het ook niet over. Ik had het over koersbepalend zijn, dat ben je niet in een kansloze vlucht voor een peloton vol sprinters.

@LinusGerdeman: ik leef in elk geval in een wereld waar niet wordt gevloekt. Dat als eerste. Verder draait wielrennen helemaal niet om zeges. Dat heeft het nooit echt gedaan. Wielrennen heeft klassementen. Een 10e plek in het klassement is gelukkig nog steeds vele malen belangrijker dan een ritzege uit een kopgroepje van renners die niet goed genoeg zijn om een klassement te rijden. Dat wielrennen niet om zeges draait kun je ook zien aan het koersgedrag: toppers laten ritzeges vaak links liggen omdat alleen een goed klassement rijden telt. En dat zie je niet alleen in de Tour, Giro en Vuelta, maar ook in een Ronde van Zwitserland, Baskenland of in de Ronde van Polen en de Eneco tour. Top rijden in het klassement is vele malen belangrijker dan ritzeges. En dan gaat het niet alleen om het klassement winnen, want anders zou ieder die kansloos is voor de eindzege het laten lopen om voor een ritzege te kunnen gaan.
Als je denkt dat wielrennen alleen om winnen gaat, heb je denk ik nog nooit echt naar de koers gekeken.

Verder draait het in de meest professionele sport ter wereld (formule 1) ook niet om zeges. Verstappen draait volgens kenners een superseizoen op zijn motorpech steeds na. Maar heeft toch echt nog helemaal niet om de zege gereden.

LinusGerdemann

'@Hakkie2 als dat al vloeken is kun je beter weer een jaar een in je holletje kruipen want dit is gewoon een normale uitspraak.... je bent weinig veranderd in dat jaar helaas. Wordt een keer een man in de grote wereld...

Uiteraard telt een ritzege in een grote ronde veel en veel meer dan een grijze top 10 notering. Ik weet bijvoorbeeld nog wel de ritzege van Kroon in 2002 uit een groepje en die van Boogerd uit een ontsnapping en die van Knaven in 2003,maar niet meer al die kleurloze top 10 noteringen van landgenoten. Een klassement heeft pas waarde op een eindpodium. Met de podiumfoto's e.d.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan Dit is echt onzin natuurlijk, een beetje wielervolger neemt het of op of zorgt ervoor dat hij voor de uitzending weer thuis is. Niet alles haal je uit de uitslagen op PCS. Natuurlijk is er best een clubje dat alleen om 18:00 'savonds PCS volgt maar dat is echt wel maar een heel klein groepje.

tendam

'@linusg
Ik kan wat je hier in dit topic zegt even niet rijmen met je opmerking over Groenewegen... als ze zich helemaal focussen op Gesink-Kruijswijk-Kelderman zullen ze niet echt veel meer gaan winnen.

Hakkie2

Ik zal nooit een man worden die het misbruiken van Gods naam normaal gaat vinden. Als jij dat vindt getuigen van 'klein zijn', moet je misschien eens over jezelf na gaan denken. Mensen die zulke woorden nodig hebben staan over het algemeen niet sterk.

En als jij die ritzeges belangrijker vindt, ben jij het blijkbaar niet eens met alle topwielrenners.

En klassement heeft waarde gedurende de hele ronde, een ritzege alleen op de dag zelf.

Laatst gewijzigd
Timocycling

Het misbruiken van gods naam! Hahahaa welke god?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@LinusGerdemann zo normaal vind ik het niet hoor... en verder speel je het wel heel erg op de man.
@Timo het mag wat respectvoller, dit kan je echt niet maken.

Maar wat ik al eerder aangaf, beide hebben gelijk. Als je mee in de aanval bent, dan maakt het pas ook echt leuk als je het kan afmaken. Maar verder is natuurlijk niet alleen het podium heilig. De 6e plek van Robert dit jaar in de tour en ook de 7e plek van Steven in de Giro hadden wel degelijk impact en waren belangrijke wapenfeiten. Gewoon door de manier van koersen. Vooral die van Steven kan je mooi vertalen. Zijn 7e plek en zijn manier van koersen waren kleurrijker dan de 4e en 6e plek van Konig en Amador en in dat opzicht ook voor de sponsoren interessant. Maar er mag zeker nog wel wat meer gewonnen worden ook.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Een klassement heeft pas waarde op een eindpodium? Weer zo'n uitspraak die meer vragen naar boven haalt, dan dat het op zichzelf een onwrikbaar antwoord lijkt te zijn op de vraag wanneer het rijden voor een klassement waarde heeft gehad.

Timocycling

Sorry Rahimns, het werkt gewoon enorm op mijn lachspieren dit soort opmerkingen.

Hakkie2

Ik weet weer heel goed waarom ik hier weg was...

LinusGerdemann

'@rahimns Ach dat heeft al een langer verleden. Meneer Hakkie2 springt zelfs al op de bres als je goh of jeetje zegt. Vandaar de uitspraak dat het een beetje volwassener mag.

@Hakkie2 misbruiken? Lalll de enige die het misbruiken zijn die lui in Goeree Overflakkee die het NK naar zaterdag hebben gekregen....

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Timo Maar het toont enorm weinig respect tegenover Hakkie2, ook als jij anders over zaken denkt. Ik ga hier niet te lang op in, maar zou het erg waarderen als jij je reactie verwijderd. Het past niet op de manier waarop hier naar elkaar toe gereageerd hoort te worden, Gewoon met argumenten en niet op deze manier. Het mag best scherp, maar dit gaat echt te ver.

Hakkie2

'@Linus: inderdaad en ik ben trots op mijn principes. Ik lees het hier ook voor mijn lol en voor mij is die lol er bij een vloek volledig af.

Scotty

'@Hakkie2, volgens mij haal je nu allemaal dingen door elkaar.

Klassementsmannen die ritzeges laten liggen? Nee, dat is een bewuste afweging. Het kan niet (altijd) allebei. Daarnaast zie je dat als toppers, zoals Nibali dit jaar, zijn kansen op eindwinst/podium ziet verkleinen, hij vol gaat voor etappezegges. Daarmee kunnen ze toch hun mindere notering meer glans geven.

Verstappen die een superseizoen draait? Ja, omdat hij 18 jaar is. Als hij over 5 jaar nog steeds 8ste wordt, denk ik niet dat het nog steeds hosanna is.

@rahimns, dank voor je reactie.

S. Morgenstern

Degene die vinden dat het hier wat volwassener mag zou ik aanraden de vorige bladzijde over te slaan. Wat een sneue bedoening.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 159 ... 182 183

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.