Team LottoNL-Jumbo 2015

1 2 ... 160 ... 182 183
LinusGerdemann

'@Hakkie2 nogmaals het is in geen vloek en als je daar niet mee kunt dealen dan lees je en reageer je wat mij betreft niet meer... vloeken zijn voor mij termen als gvd enzovoort. Ik laat me door jou niet keer op keer op dit gebied de les lezen, dat heb ik je in het verleden ook al eens duidelijk gemaakt. Nogmaals misbruiken is het om een NK op zaterdag te krijgen of vloeken met termen als gvd.

Yeez

Laten we het weer over tlj en wielrennen gaan hebben...

xistnc

Kunnen jullie mekaar misschien opzoeken via de PB's? Dank.

Scotty

'@Linus, en dan nog:

Veel mensen geloven dat godverdomme moet worden beluisterd als een vervloeking die men over zichzelf afroept: "God, verdoem me!". Een waarschijnlijker verklaring is dat, wanneer men zich bijvoorbeeld met een hamer op een vinger slaat en als krachtterm "Godverdomme!" uitschreeuwt, men eigenlijk wenst te zeggen: "God verdoeme deze pijn!" met het werkwoord verdoemen in de aanvoegende wijs, waarmee men een god aanspoort de pijn te verdoemen.[1]

Het gebruik van krachttermen bij pijn of frustratie kan bij sommigen opluchting geven. Wetenschappelijk onderzoek heeft uitgewezen dat proefpersonen door te vloeken zelfs langer pijn konden verdragen.

Verdraagzaamheid is een groot goed, zullen we maar zeggen.

Laatst gewijzigd
Di_Rossi

"Well that escalated quickly" ....

Er leeft in ieder geval een breed gedragen gevoel dat wij allemaal hopen op een beter jaar voor TLJ :)

Uitslagen zijn in mijn ogen toch belangrijker voor naamsbekendheid, tv tijd, reclame etc. als hoe de koers wordt verreden. Ook een berichtje van 3 regels op nu.nl o.i.d. is nou eenmaal reclame.

(Een kittel die je de gehele dag niet ziet en de laatste 100m op kop beukt en wint, iedereen heeft het erover. )

De fanatiekere volger, en dat zijn er niet zo heel veel, weten inderdaad die ene ontsnapping van Gesink, of het fantastische rijden van Kruiswijk in de Giro over 5 jaar ook nog wel.
De gem. nederlander die zijn boodschappen doet in de Jumbo echt niet.
Mocht Gesink/Dumoulin ooit podium rijden in de Tour, nou dat vergeten ze nooit meer.

Timocycling

Ik sta achter mijn woorden, wellicht wat onrespectvol maar ik laat me niet censureren door religieuze gekkies😜

tendam

'@timocycling
Good for you. Die Geenstijl/Wilders-mentaliteit heeft ons land al veel gebracht (not).

@di rossi
Volgens mij kennen de meeste Nederlanders het fenomeen Bau en Lau nog wel. Die werden 6e en 13e (?) in dat jaar. En nu is er die Dumoulin-hype, de nieuwe Zoetemelk die zomaar even 6e wordt in de Vuelta. Gesink's 6e plek in de Tour (objectief een knappere prestatie, qua eindresultaat) is alweer vergeten.

Het gaat erom hoe het in de media wordt neergezet, dat is belangrijker dan het daadwerkelijke resultaat. Daar heb je als ploeg weinig invloed op.

Laatst gewijzigd
Netraam

Wat ik me afvraag is of de sponsors inderdaad op zoek zijn naar naamsbekendheid? Tuurlijk, Jumbo wil het liefst goede resultaten zien (of dat nou koersbepalend is of overwinningen) maar heeft de Lotto ook dat doel? Of is hun doel het ondersteunen van sport in Nederland? (Waarbij je je kunt afvragen of een WT ploeg sponsoren de beste manier is)

Timocycling

'@tendam: vind je dan dat de pvda mentaliteit zijn vruchten afwerpt?? Maar we gaan off topic, niet nodig. Dit is een tlj topic.

wolfje

Ik ben het hier met Rahimns eens, zowel zeges als het verhaal (en beeld) van een koers zijn van belang.

Dat alleen het verhaal telt en niet de zeges is een mooie manier van wielrennen volgen, maar het is mijns inziens wel wat naïef om te zeggen dat dit voor iedere volger en de sponsors opgaat. Een losse zege in pakweg de ronde van Turkije heeft weinig bereik bij het grote publiek. Echter kan een aantal overwinningen wel het imago van een winnaarsploeg oproepen en het uitblijven van zeges juist het beeld van een losersploegje. Dat hebben we afgelopen jaar ook wel gemerkt aan het aantal -TLJ is niet wt-waardig- opmerkingen. Mensen willen zich graag associëren met succes, sponsoren ook.
Andersom klopt het ook niet dat alleen zeges tellen. daarvoor hoeven we alleen maar naar de Giro en Tour van dit jaar te kijken. Zoals Vlek al zei, positieve associatie is het sleutelwoord. Resultaten zijn daar een onderdeel van, maar niet allesbepalend.

Olifanto

Uhms, ik zie niemand een God vervloeken, alleen z'n naam 3x herhalen? Als in, man man man. Waar hebben we het over. Er is ook nog een religie topic btw..

Goed, toptransfer met Groenwegen. De ploeg word zo steeds evenwichtiger. Ik mis nog wel een klimmer. Zelfs zonder eventueel extra Bianchi budget is er nog een paar ton aan salaris over. Wordt het dus een renner uit de 1ste lijn als Moreno (dan moet er extra Bianchi geld zijn), of 2de lijn/talenten als Sprengers en Bouwman. De tijd zal t leren.

Di_Rossi

'@ ten Dam, eens.

Maar de media pakken een succes makkelijker op met een aansprekende uitslag. De Tour is vaak een verhaal apart, de Vuelta heeft mij in positieve zin verrast in de hoeveelheid media aandacht in Nederland, die er de laatste week was. (eerste week reed Dumoulin ook goed, amper wat van mee gekregen in de media).
Omdat hij de laatste week 1e stond kwam de aandacht er, zou Dumoulin hetzelfde hebben gekoerst en 5e hebben gestaan op 3 minuten van Aru, met ingang van de laatste week, was er geen etappe meer uitgezonden.

Kortom beide versterken elkaar.

Laatst gewijzigd
Stelvio-fan

'@Olifanto: Dit heeft niet alleen met religie te maken maar ook met omgangsvormen. Als je weet dat je oa Hakkie2 er een plezier mee doet om dat niet te zeggen, is het dan echt zo'n groot probleem om het te laten? Volgens mij vroeg hij het heel normaal namelijk.

Wat betreft een extra klimmertje: dat kan misschien toch geen kwaad. Ik dacht eerst dat je met Bennett, Goos, Martens en Tankink wel voldoende klimkracht had, maar iemand als Atapuma of Anton zou wel wat toevoegen. Alleen zit er dan niet echt meer een lijn in het team (qua NL-sprekend zijn). Ik zie het ook nog best wel gebeuren dat het team voor 2016 compleet is met 25 renners die nu onder contract staan.

richardm

'@Stelvio
Omgangsvormen? Als dit al niet gezegd mag worden tegen elkaar.. kom op zeg.
Ik zie hier ook vaak genoeg denigrerende opmerkingen van verschillende mensen. Zulke dingen horen er toch ook een beetje bij. Mijns inziens moet je niet op een forum als dit gaan zitten als je niet tegen zo'n uitspraak kunt.

Olifanto

Volgens mij was zijn reactie dat hij iig niet vloekt, Stelvio. Maar goed, ik heb me de laatste weken al driftig bemoeid met religie...ik heb er wel genoeg van. Maar ik denk in discussies als deze - lighten up.

Battaglin spreekt ook geen NL, Bennet idem. Wel Engels. Dat lijkt me van belang. En wanneer zo'n 2/3 Nederlander blijft zit t met de taal wel goed. Want de Belgen en Duitsers kunnen ook prima Nederlands.

Wanneer een Amerikaan van gehalte niet mogelijk is kunnen ze in overleg met Bianchi mss een 2de Italiaan nemen....en anders Bouwman en Sprengers. Wanneer t hier bij blijft lijken ze geld over te houden. Of dat nu zo verstandig is.

Jacco van Stierop

'@Hakkie2

Wielrennen is meer dan alleen maar overwinningen behalen maar om zeges weg te zetten als iets onbenulligs zoals jij doet gaat mij te ver. Jij stelt het belang van de sponsor wel heel erg centraal, als je die behaagt dan zit het wel snor, met of zonder overwinningen.
Ik snap wel degelijk het belang van de sponsor, zonder sponsor immers geen wielrennen. De sponsor is vooral geinteresseerd in publiciteit maar voor de rest zijn de wegen van de sponsor ondoorgrondelijk. Je kunt als ploeg in één seizoen Parijs-Roubaix, Luik-Bastenaken-Luik en de Tour winnen maar dan nog kan de sponsor besluiten het voor gezien te houden, of je kunt gedurende het seizoen geen enkele platte prijs rijden en de sponsor verlengt het contract. Het is een misverstand te denken dat overwinningen bepalend zijn voor de sponsor om wel of niet door te gaan.
Je hoeft als ploeg maar zeker als liefhebber dan ook niet je heel slaafs op te stellen ten opzichte van de sponsor. Je wilt gewoon lekkere sport zien; een overwinning dien je na te streven en je stemt je koersgedrag daarop af. Het lijkt me toch echt sterk dat een wielrenner een zege maar bijzaak vindt.

Het staat jou vrij om een 10e plaats in het AK mooier te vinden dan een etappezege maar bedenk dat er mensen zijn die die mening niet zijn toegedaan en dat zijn heus geen wereldvreemde zonderlingen. Jou mening is niet algemeen geldend net zo min als de mijne, die is ook subjectief.
Ik vond de overwinning van Lindeman in de Vuelta prachtig. Het had totaal geen binding met het AK maar de manier waarop hij met zijn vluchtmakkers de strijd aanging voor de zege verschafte mij heel veel plezier en over een paar jaar zal ik die nog steeds voor de geest kunnen halen. Van de zeges van Chaves heb ik ook genoten in dezelfde Vuelta. In de Giro staat me de zege van Gilbert nog heel goed bij maar ook de manier waarop Kruijswijk zijn top-10 klassering behaalde. Weet jij nog uit je blote hoofd wie er 6e werd in het AK van de Giro? En wat staat je nog bij van die renner? Amador werd 4e, prachtig, maar heb je van hem genoten?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Jacco daarmee bevestig je dus wat ik zeg, het is de combinatie van de prestatie met de manier waarop die behaald is. Dus een 7e plek in het AK kan interessanter en meer indruk maken dan een behaalde 4e plek. En zeges blijven meestal wel bij, zeker als die behaald zijn op het hoogste niveau. En in dat opzicht zullen de sponsoren van TLJ wel degelijk tevreden zijn met dit seizoen. Al kan het altijd nog beter.

Stelvio-fan

'@rahimns: helemaal eens. Al blijven zeges me ook niet allemaal bij hoor; alleen vrij indrukwekkende zeges! Ik zou niet meer weten wie MSR heeft gewonnen, ik dacht Degenkolb, maar Gent-Wevelgem (Paolini) weet ik wel weer.

@Jacco: 6de in de afgelopen Giro? Volgens mij König, en 5de was Hesjedal dacht ik.

elrio

Ik geloof ergens gelezen te hebben dat Bennett in een half jaar zoveel Nederlands had geleerd. dat hij het goed begreep. Ook werd gezegd in hetzelfde artikel dat ze hetzelfde gingen proberen met Battaglin. Hier is het artikel: http://www.teamlottojumbo.nl/wielrennen/battaglin-naar-team-lottonljumbo.

Wielerfan1987

http://m.telegraaf.nl/telesport/schaatsen/article/24579651/licht-op-groen-voor-lottonl-jumbo

Zoals ik dit zo lees zou de omstreeks 10 miljoen door de schaats en wielerploeg gedeeld moeten worden, reken dan nog de bijdragen van o.a. Bianchi en andere kleinere sponsoren van de wielerploeg en je zou zo rond de 8 miljoen uitkomen voor de wielerploeg alleen.
Dat is toch een stuk lager dan waar door anderen vanuitgegaan wordt volgens mij en bovendien zo goed als het laagste WT budget waarover ik gelezen heb.
Alleen Vacansoleil werkte destijds met een vergelijkbaar budget.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Wielerfan1987 ik denk dat dit dus een miljoen meer is voor de wielerploeg.. denk dat Bianchi zo'n 1,5 miljoen bijdraagt en dat de schaatsploeg zo'n 2,5 miljoen op jaarbasis van het budget verbruikt. Maar met die 9 miljoen zitten ze nog steeds aan de onderkant van de WT. Een trend die je ook in het voetballen terug ziet. Landen als Spanje, Engeland en Italie werken met hogere budgetten. Ook de oostbloklanden zijn in staat meer geld erin te steken. En in Belgie is dit gewoon de grootste sport, denk nog groter dan het voetbal, dus dat daar zoveel geld naar toegaat is ook niet zo vreemd.

tendam

'@netraam
Lotto betaalt de wielerploeg uit het marketingbudget, ze zijn dus uit op het genereren van naamsbekendheid/goodwill. Het steunpotje gaat op aan andere sporten.

@wielerfan1987
Nou ja, als je even kijkt naar het rennersbestand moet het ook wel zo'n budget zijn, of zelfs lager. Ik gok dat Kelderman, Gesink en Vanmarcke als enigen boven de 5 ton uitkomen qua salaris.

tdb

Ik vraag me af of Battaglin de Giro gaat rijden. Volgens mij wilde hij zich richten op de heuvelklassiekers. Een combinatie van heuvelklassiekers en Giro is niet echt ideaal...

gardeyn

'@tdb: iemand die zich richt op het winnen van ritten heeft een andere manier van voorbereiding dan een pure klassementsrenner. Moet volgens mij wel lukken. Gilbert reed dit jaar ook alle klassiekers, door pech/blessures weliswaar niet om te winnen, en won twee etappes in de Giro.(En dat was voor het seizoen al het plan, dus niet een plannetje n.a.v. pech in de W-P)

Laatst gewijzigd
kelderfan

Line-up: Binche-Chimay-Binche/ Memorial Frank Vandenbroucke 1.1
Tom Van Asbroeck, Jos van Emden, Tom Leezer, Barry Markus, Paul Martens, Sep Vanmarcke, Twan Castelijns and Maarten Wynants.

Is er voor Barry Markus nog ruimte in het budget.

1 2 ... 160 ... 182 183

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.