Team LottoNL-Jumbo 2015

1 2 ... 161 ... 182 183
tdb

'@gardeyn, daar heb je gelijk in. Het nadeel is natuurlijk wel dat hij dan al vrij veel koersdagen maakt aan het begin het seizoen en je hem daardoor minder kunt inzetten gedurende de rest van het seizoen.

@ kelderfan, wat bedoel je met je laatste zin?

kelderfan

'@tdb
Wat zal ik daarmee nu bedoelen.
Waarom denk jij, dat Battaglin niet gaat starten in de Giro? Door het wegvallen van Laurens Ten Dam heeft 't team al weinig mannen voor de Grote Rondes.

tdb

'@ kelderfan, over waarom ik twijfel aan het starten van battaglin heb ik uitgelegd op de vorige pagina. Namelijk dat Battaglin graag goed wil zijn in de heuvelklassiekers en daarmee de combinatie met de giro wat te veel van het goede kan zijn.

Over je zin ten aanzien van Barry Markus zie ik verschillende uitlegmogelijkheden:
- Een constatering: er is nog ruimte in het budget.
- Een vraag: Is er nog ruimte in het budget?
Ik ga uit van de laatste optie (ook al mist het vraagteken), maar waarom die vraag als al gezegd is dat zijn contract niet wordt verlengd? Omdat hij nog steeds wordt opgesteld voor wedstrijden?

Yeez

Markus moet weg, is al gemeld.
Net als ten dam bulgac en flens.

kelderfan

'@tbd
Juist ja, omdat hij is opgesteld en Teunissen ook nog een mogelijkheid had kunnen zijn.

Hakkie2

Gelukkig stellen ploegen renners die weg moeten nog wel op. Als je ziet hoeveel renners er van ploeg wisselen, zou je anders vanaf september nog maar een hele kleine groep renners hebben.

S. Morgenstern

Waarom zou je renners die vertrekken niet meer op kunnen stellen? De voorkeur zal uiteraard gegeven worden aan degene die blijven, maar dat betekent niet dat zij alles moeten rijden. #Potjandorie

Laatst gewijzigd
Laatste man

LTD wellicht toch niet naar Giant?

Reinier Honig ‏@ReinierHonig 54 min.54 minuten geleden
Ik zal de koffierondjes met @laurenstendam gaan missen volgend jaar, de trainingen iets minder 😁 #cup&vino

Retro Lex

http://www.teamlottojumbo.nl/Fans/FANdag-Aanmelden

Team LottoNL-Jumbo fandag van 17 oktober 2015
Sportcentrum Olympos
Uppsalalaan 3
3512 JE Utrecht

@ Redactie: Een beetje aandacht voor dit Fan event mag wel. Door de goede prestaties zijn er inmiddels zoveel fans onder de WFers

Hakkie2

'@laatste man: toch naar Jelly Belly? Honig blijft in elk geval bij Roompot, dus hij is het niet die weg gaat.

Prachtige omschrijving heeft Ten Dam trouwens bij zijn twitter:
Cyclist, swapped the chevy 89 for a jeep 2002. Kids you know. Still got the Vespa 69'er, enjoying life as much as possible! Loves to camp and BBQ.

Laatst gewijzigd
LinusGerdemann

Honig kan ook gaan verhuizen toch?

Loek de Rooij

Misschien gaat hij alleen de tour rijden in dienst van een GA. Of mag dat niet? Het is volgens mij nog nooit eerder gedaan in ieder geval.

Hakkie2

Tuurlijk mag dat. Je mag zelfs het hele jaar op de loonlijst staan en geen koers rijden. Dat heeft een team wel eens gedaan voor een bepaalde licentie.
Dus Ten Dam aantrekken vlak voor de Tour mag zeker, Van Winden wisselde ook tijdens het seizoen van team. En Ten Dam mag daarna ook stoppen.

Ik weet alleen niet wat Alpacin daar aan heeft.

Laatst gewijzigd
Loek de Rooij

Wat heeft GA de rest van het jaar aan Ten Dam?

Ik meen me wel te herinneren dat hij deze winter in een warmer oord zou gaan vertoeven. Zal waarschijnlijk daar mee te maken hebben. Wellicht is hij dan ook voor de tour eens in vorm en is dat meteen Bern antwoord op mijn eerste vraag.

Hakkie2

En jij denkt dat een renner zonder team en zonder wedstrijden in vorm kan zijn voor de Tour?

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

Even een verduidelijking,

Ten Dam heeft aangegeven een jaar een woning te willen huren in Spanje om zodoende buiten de wedstrijden om beter te kunnen trainen.
Hij geeft letterlijk aan er nog een jaar alles aan te willen doen om een mooi seizoen in Europa/op WT niveau te draaien, daarna hoopt hij op een Amerikaanse ploeg om op het Amerikaans continent waar hij graag vertoeft nog een aantal jaren mee te draaien alvorens te stoppen.

Conclusie: Ten Dam zal gaan verhuizen, gevolg: Honig die in NL blijft zal niet meer samen met Ten Dam kunnen trainen.

Zo moeilijk is het dus helemaal niet.

Niet overal zit een complot theorie of ingewikkelde constructie achter.....

Laatst gewijzigd
Loek de Rooij

Nee, de rest van het seizoen bij bijvoorbeeld Jelly Belly. Best onwaarschijnlijk (redenen te over), maar niet onmogelijk. Het was een hersenspinsel, niet iets waar ik van overtuigd ben ofzo.

Hij zal waarschijnlijk gewoon naar Spanje gaan om beter uit de winter te komen en het hele seizoen zijn werk voor Giant doen.

Loek de Rooij

Wat Wielerfan zegt dus

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

TLJ heeft het contract met Bert-Jan Lindeman open gebroken en verlengt tot en met 2017

Wielerfan1987

'@rahimns

Dat is een zeer verstandige zet,

Bertjan heeft bewezen vrijwel overal inzetbaar te zijn, van vlakke kasseikoersen tot aanvallen of ondersteunen van kopmannen in het middengebergte, bovendien heb ik het idee dat hij nog wel de nodige groeimarge heeft.

Klootje Kriekeljon

Warbasse heeft ook bij IAM verlengd dus die zal niet naar TLJ gaan.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Wielerfan1987 Hij wilt vooral zijn klimcapaciteiten nog gaan verbeteren, dat lijkt me een prima zet. Daarmee zou hij een belangrijke rol kunnen gaan vervullen. Aanvallend maar ook als knecht voor de kopmannen. Nu was hij dat natuurlijk dit jaar al. Maar het kan nog beter. Hij is nog jong, lijkt me een prima ontwikkeling.

Hakkie2

'@rahimns: inderdaad, ik denk dat de door velen hier gezochte klimknechten vooral al voor het team rijden. Bennett en Lindeman zijn jong, ontwikkelen zich redelijk goed en kunnen echt wel regelmatig mee tot aan de voet van de laatste klim. Neem daar Battaglin en hopelijk straks ook weer Goos bij en je hebt toch al een redelijke knechtenbasis voor in de bergen.

veld

Ze moeten echt nog wel een adekwate vervanger voor Ten Dam zien te vinden . Als dat lukt is de ploeg m.i. sterker dan die van 2015.

Di_Rossi

'@ Hakkie, eens deze jongens moeten lang mee kunnen gaan. Omdat het herstel van Goos nog wel even duurt (als hij op topniveau kan terugkomen) en ten Dam weg is moet er nog wel 1 echte klimmer bij die mee kan tot de echte finale losbarst.

(Als bijv. Gesink en Kruiswijk allebei de Giro gaan doen dan mist Kelderman tijdens de tour een fitte klimmer)

1 2 ... 161 ... 182 183

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.