Team LottoNL-Jumbo 2015

1 2 ... 162 ... 182 183
S. Morgenstern

Gesink en Kruijswijk kunnen Kelderman in dat scenario voldoende bijstaan in de Tour.

Laatst gewijzigd
Hakkie2

Als Gesink en Kruijswijk inderdaad de Giro voor het klassement doen dan hebben ze juist voldoende klimknechten voor de Tour, precies wat vlek zegt. Maar ik geloof er niet in dat zowel Gesink als Kruijswijk de Giro vol gaat rijden, Lotto-Jumbo zal met minimaal 2 kopmannen in de Tour willen starten (omdat er toch vaak 1 weg valt).

Dutch Cycling Fan

Wat was het toch mooi geweest wanneer er nu na de goede recente gesprekken met sponsoren iets meer budget kwam om alsnog Daniel Moreno vast te leggen als vervanger van Ten Dam. Je zou er overall na deze transfer periode op zeker op voor uit gaan!

Je mist idd na het vertrek van Ten Dam echt klimmend vermogen als ondersteuning van de kopmannen. Het gat tussen de drie kopmannen (in goede doen) en de ondersteunende renners is te groot in mijn optiek.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Er zijn meerder scenario's denkbaar: Gesink voor klassement in Giro met Kruijswijk als knecht/aanvaller en Kruijswijk/Kelderman kopman tour met Gesink in de rol als knecht en aanvaller. Maar zolang het tour-parcours er nog niet is en de renners nog met de ploeg niet over hun programma voor 2016 heeft gesproken is het allemaal gissen. Het lijkt me goed als er nog een klimknecht bijkomt, maar ook zonder redden ze het komend seizoen wel. Alleen voor de Vuelta zullen ze dan weer voor hetzelfde scenario moeten gaan zoals dit jaar... dus met een vrijbuitersploeg en voor dagklassementen gaan. Maar in de breedte denk ik dat de ploeg voor 2016 nu al sterker is dan die van dit jaar.

S. Morgenstern

Het gat tussen de drie kopmannen (in goede doen) en de ondersteunende renners is te groot in mijn optiek.

Volgens mij is juist daar door de ploeg naar versterking gezocht. Dit seizoen kwam het verschil tussen de kopmannen en de ondersteuning van de knechten vooral op het heuvelachtige terrein (en daarmee ook bergop) duidelijk naar voren. Denk bijvoorbeeld aan de renners die ze op moesten stellen in de Ardennen klassiekers (Van Emden, Hofland, Teunissen) of aan de Eneco Tour selectie nadat Martens af moest haken. Daarvoor hebben ze nu voor volgend jaar meer breed inzetbare renners gehaald. Ten Dam is daarnaast op momenten bergop even goed als de kopmannen. Zo'n renner aantrekken had betekend dat ze andere versterkingen hadden moeten schrappen en ik weet niet of dat een betere selectie had opgeleverd.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Door het wegvallen van Ten Dam is het team voor wat betreft de Grote Rondes wederom verzwakt.
Dat is niet in het belang van de renners {huidige kopmannen} en derhalve ook niet in 't belang van de sponsoren.
Bennett is een leuke renner maar komt niet in de buurt van een Ten Dam in goede doen. Ik begrijp best, dat er geen geld is om een klimkopman te halen.
Derhalve was 't beter geweest, als Ten Dam nog een jaar had gebleven of om die Warbasse te halen, die nu blij is met verlenging van 1 jaar bij IAM.
Want een vrijbuitersploeg voor de Vuelta is een keer leuk, maar bij de volgende gelegenheid kan het wel eens erg tegenvallen.

S. Morgenstern

'@ kelderfan; had jij er liever voor gekozen om Groenewegen niet te halen?

tendam

Warbasse is toch niet beter dan Bennett? En hij komt bij lange na niet in de buurt van Ten Dam. Maar goed, je hanteert doorgaans je eigen logica ;)

Lindeman kon vorig jaar wel aardig klimmen. Dat viel dit jaar wat tegen, vond ik, maar misschien heeft hij z'n focus anders gelegd.

S. Morgenstern

Lindeman zal er ook mee te maken hebben gehad dat hij in vergelijking met vorig seizoen nu het grootste deel van het jaar in een peloton heeft gereden met veel betere klimmers (die in de meeste koersen ook nog eens dicht tegen hun topvorm aan zitten). Hij heeft nu inderdaad slechts sporadisch laten zien dat hij aardig kan klimmen, maar de vraag is wel of dat vorig jaar werkelijk anders was.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@vlek
Nee natuurlijk niet. Dit team had een goede sprinter nodig, dat heb ik ook meermaals gezegd. Gelukkig hebben zij met Groenewegen een talent weten te halen. Het is wel afwachten of hij weer goed hersteld.
Maar wil jij nu zeggen, dat het geld op is. Volgens mij heeft Plugge nog niet aangegeven, dat hij klaar is met de selectie; dus nog even afwachten waar Plugge mee komt.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Maar wil jij nu zeggen, dat het geld op is.

Nee, wel dat je het niet twee keer kunt uitgeven.

Hakkie2

Moreno had echt niet willen gaan knechten voor Kruijswijk of Kelderman. Misschien nog wel voor Gesink, maar zelfs dat vraag ik me af. Als Moreno weg gaat, wil hij waaarschijnlijk een vrije rol of kopman zijn.

Warbasse is wat mij betreft de mindere van Bennett, Lindeman en Battaglin. Zou wel een breedte versterking zijn (voor bijvoorbeeld Giro of Vuelta), maar niet echt een verbetering van het team.

kelderfan

'@vlek
Quote: "Nee, wel dat je het niet twee keer kunt uitgeven."
Dat zou ook helemaal verkeerd zijn om twee keer geld uit te geven aan ......;)

tendam

'@hakkie2
Gesink is niet echt beter dan Kruijswijk (als ronderenner tenminste) dus dat zou dan een raar onderscheid zijn. Moreno als knecht voor beiden halen is inderdaad wat raar.

Dutch Cycling Fan

'@Hakkie2: Moreno zou de gewenste kopman zijn voor de heuvelklassiekers wat hij nu bij Katusha niet is wanneer Rodriquez mee doet. Daarnaast kopman voor Vuelta en in mijn optiek een vrije rol en daar waar nodig als sterke klimknecht in de Tour. Dat laatste hangt helemaal af van verloop Tour voor kopmannen en in korte steile aankomsten moet men dan sowieso voor hem rijden. Ik kijk daar anders tegen aan dan dat jij doet en dat is natuurlijk ook prima.

wolfje

Zowel hier als in reacties bij de nieuwsrubrieken wordt er regelmatig geroepen om klimknechten. Ik snap dat niet zo goed. Ik kan mij dit seizoen drie situaties herinneren waar de klassementsmannen van TLJ niet goed genoeg werden ondersteunt: Kruiswijk in de Girorit waar hij veel tijd verloor, Kelderman in de Eneco en Gesink in de Tourrit naar Neeltje Jans. Allemaal geen bergritten. In de tour had Gesink het 1x erg moeilijk in de bergen (een van de laatste ritten) en toen had hij met Kruiswijk de beste ondersteuning die je maar kan wensen.

In de grote rondes is de klassementsman van dienst volgens mij iedereen keurig aan de voet van de klim afgezet (correct me if i'm wrong). Daarna kunnen ze gewoon meerijden met de sky/movistar/astana-trein. Ik zie werkelijk niet hoe een renner zoals Warbasse een toegevoegde waarde heeft. Een klimknecht heeft pas echt nut op de slotklim als hij op dat moment beter is dan zijn kopman en hem dus op sleeptouw kan nemen. Dat gaat Warbasse zelfs op een slechte dag van Gesink/Kruiswijk/Kelderman niet kunnen doen. Een klimknecht die dat wel zo kunnen is ten eerste bijna niet te betalen, ten tweede zelf zowat kopman en ten derde wel een heel grote luxe voor die enkele keer per jaar dat het nodig is. Dan kom je namelijk uit bij renners zoals Wout Poels of Mathias Frank.

En als laatste argument heeft Ten Dam dit jaar zeer weinig kunnen betekenen voor de klassementsmannen, terwijl die toch goed konden presteren. Daarmee toont Ten Dam aan dat een renner zoals hij niet onmisbaar is.

Timocycling

Ten Dam naar Giant Alpecin.

Hakkie2

'@tendam: Kruijswijk gelijk stellen met Gesink heeft voorlopig nog geen enkele grond op basis van uitslagen. Gesink was de nummer 6 van de Tour, de beste renner die nooit een grote ronde won. Kruijswijk kan zoiets nog niet eens bij benadering voor leggen. En een knecht wil toch echt liever voor een redelijk grote naam als Gesink knechten dan voor een veel mindere naam als Kruijswijk.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@DCF
Wat mij betreft halen zij Moreno. Die zou echt de mogelijkheden van 't team sterk verbeteren. Maar past die renner binnen 't budget.

@Tendam
Ik zeg niet dat Warbasse het niveau van Ten Dam zou kunnen halen. Echter Warbasse zelf geeft aan, dat hij de na Vuelta de smaak te pakken heeft en ook nog eens mee wil doen voor de knikkers. En jouw waarheden zijn echt veel beter met Gesink en Kruijswijk.;)

Hakkie2

'@DCF: tja, als kopman voor de Vuelta had natuurlijk gekund (als er budget is), maar alleen de erg rijke teams hebben de luxe een kopman speciaal voor de financieel minst aantrekkelijke Vuelta aan te trekken. Ik denk ook niet dat TLJ klassementskopmannen te kort komt.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Bij Giant kijken zij gelukkig met andere ogen naar Ten Dam. Ten Dam gefeliciteerd met je nieuwe uitdaging.

@Hakkie2
Met drie kopmannen voor de Grote Rondes kun je op een zwarte dag misschien wel zuchten van gosh, dat wordt lastig.
Het is nog niet zo lang geleden, dat bijv. Gesink en ook Kruijswijk in de lampenmand zaten. Kelderman heeft kennelijk nog steeds last van zijn val in de TdF 2015.

S. Morgenstern

Waar heb je gelezen dat Kelderman nog steeds last heeft van zijn val?

Scotty

Probleem is gewoon dat je voor een goede klimknecht of fors moet betalen (ongeveer zoveel als een kopman bij TLJ vermoed ik) of dat ie gewoon een stuk minder is dan de kopman, en je er dus eigenlijk geen reet aan hebt.

Of je kiest voor een extra kopman (a la Moreno) die je de Vuelta laat rijden, maar laat knechten in de TdF. Lijkt me prima optie. Nou hoeft het van mij niet per se Moreno te zijn...

tendam

'@hakkie2
Tsja, die grote naam van Gesink is ook wel gebaseerd op het verleden. Inmiddels heeft Kruijswijk hem als (grote) ronderenner wel bijgehaald. Hij heeft een beter herstelvermogen, en is wat meer klimmer dan Gesink. Dat bleek ook wel aan het slot van de Tour, toen Kruijswijk die aan het begin van de Tour nog helemaal niet zo goed was, ineens sterker was dan z'n kopman.

Moreno zal dat waarschijnlijk ook wel weten. Niet dat het erg relevant is, hij komt toch niet.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan Het is niet dat TLJ Ten Dam niet meer wilde. Ze hebben samen ook gesproken over een nieuw contract. Alleen hadden beide wensen die niet met elkaar overeen kwamen. Blijkbaar was het bij GA wel mogelijk om een groot deel van die wensen in te vullen.

1 2 ... 162 ... 182 183

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.