Team LottoNL-Jumbo 2015

1 2 ... 174 ... 182 183
xistnc

01. Robert Gesink: 8 min - Geweldige Tour gezien de omstandigheden. Fijn dat hij terug is.
02. Moreno Hofland: 6 - Bevestigen is moeilijk. Werd vaak uitgespeeld in sprints die de zijne niet waren, ei-zo-na ritzege in de Giro.
03. Wilco Kelderman: 6 min - Bijna een ritzege in de Tour, NK op de TT en podium in de Eneco, maar toch knaagt het idee dat er veel meer inzit. En die uitstraling :(
04. Steven Kruijswijk: 8 plus - De Giro kon niet lang genoeg duren, ondanks de vroege misser. Tour viel wat tegen.
05. Tom Leezer: 7,5 - Evenwichtige, betrouwbare knecht voor alle oorlogen.
06. Barry Markus: 4 min - Alleen hard getraind voor de World Ports, verder haalde hij nergens een acceptabel niveau.
07. Laurens Ten Dam: 4 - Paar schamele keren nuttig geweest als klimknecht, maar titel (schaduw-)kopman onwaardig.
08. Nick van der Lijke: 6 - Het was voldoende, meer ook niet. Kan vooral de Giro-sprint herinneren waarin hij in de weg reed voor Hofland.
09. Sep Vanmarcke: 5,5 - regelmatig de sterkste man in koers, maar te stom om te poepen, laat staan om te winnen.
10. Bert Jan Lindeman: 8 - breakawaybert gaat, gaat nog een keer en blijft gaan. En wint dan ook nog.
11. Paul Martens: 6,5 - Paul is geen winnaar meer, maar doet andere belangrijke taken geweldig.
12. Martijn Keizer: 7 min - Van een dubbeltje maak je geen kwartje, ook niet met een hoogtestage.
13. Bram Tankink: 5,5 - Zijn keuzes kostten Gesink dik 2 minuten en allicht een 4e plek in de Tour.
14. Mike Teunissen: 7,5 - Prima debuutjaar, inclusief een zege. Te vaak weggecijferd voor Van Asbroeck.
15. Jos van Emden: 8 plus - Geweldige knecht, prima Tour en nog een zege daarbovenop.
16. Maarten Wijnants: 5 - Stond er dit jaar eigenlijk nooit als het echt moest.
17. Rick Flens: 7 - Doet wat hij moet doen. Onbegrijpelijk dat hij niet mag blijven.
18. Tom Van Asbroeck: 6 min - Haalde nooit zijn niveau van vorig jaar, maar bleef het proberen.
19. Maarten Tjallingii: 6 - Als knecht erg nuttig, maar intrinsiek verwacht je toch net wat meer.
20. Robert Wagner: 5 - Moest regelmatig vroeg afhaken, uiteindelijk bleek waarom.
21. Timo Roossen: 7 - Acceptabel debuutjaar. Maar laten we ook weer niet overdrijven.
22. George Bennett: 6 - Zonder motor toch af en toe nuttig. Jammer van de Giro.
23. Brian Bulgac: 3 - Dit ging helemaal nergens over. Had nog wat waarde op feesten en partijen.
24. Dennis van Winden: 7 - Trots opzij, alles opzij, hij doet weer mee. Mooie revanche.
25. Kevin de Weert: 2 - Daar zou je geld op toe moeten krijgen, ipv een salaris te moeten betalen.
26. Marc Goos: 6 plus - Blijven knokken om te revalideren, doe het maar.

TLJ in 2015: 5,5 - door diverse omstandigheden onvoldoende, ondanks enkele prettige prestaties. 2016 wordt het jaar van het herexamen.

wolfje

01. Robert Gesink: 8
02. Moreno Hofland: 5,5 (enkele zeges, maar komt in de grotere wedstrijden vaak tekort)
03. Wilco Kelderman: 5 (goede eneco, gevallen in de tour, verder te weinig gezien)
04. Steven Kruijswijk: 8
05. Tom Leezer: 6
06. Barry Markus: 4
07. Laurens Ten Dam: 4
08. Nick van der Lijke: 6
09. Sep Vanmarcke: 4 (ook buiten zijn pech in het voorjaar weinig succesvol)
10. Bert Jan Lindeman: 8
11. Paul Martens: 7
12. Martijn Keizer: 7
13. Bram Tankink: 6
14. Mike Teunissen: 7,5 (@rahimns: foei, hij heeft een overwinning behaald!)
15. Jos van Emden: 8
16. Maarten Wijnants: 4 (kan me geen enkele aanval van hem herrineren. Was altijd beter dan knecht, dit seizoen niet)
17. Rick Flens: 6
18. Tom Van Asbroeck: 5,5 (trek eens ten aanval joh! in de massasprint is er altijd wel iemand beter)
19. Maarten Tjallingii: 4 (zie wijnants)
20. Robert Wagner: 4
21. Timo Roossen: 6,5 (voorjaar nog vaak achteraan het peloton, in het najaar wel aanwezig voorin. Geen toptalent, maar gaat een meer dan degelijke renner worden)
22. George Bennett: 5 (kon in de vuelta ondanks vrije rol en frisheidsbonus van geen giro of tour niks extras brengen, verder ook bijna nergens gezien. Alleen de TDU was behoorlijk)
23. Brian Bulgac: 2
24. Dennis van Winden: 7

overall cijfer voor het jaar van Team Lotto Jumbo: 5,5
In de grote rondes gewoon goed gepresteerd, maar vooral de eendaagswedstrijden vielen mij wel tegen. TLJ is er niet in geslaagd een eendaagse wedstrijd (in lijn) te winnen. Sterker nog... ze zijn zelfs maar een handvol keren in de positie geweest om te winnen. Ze krijgen het niet voor elkaar om in de finale een keer de beste hand te hebben.Het is vaak meezitten en hopen dat het een keer de goede kant op valt, maar niet echt de finale maken en kansen afdwingen. De keren dat ze dat wel deden waren ook gelijk de keren dat ze er het dichtste bij zaten (Strade, Drenthe, Londen). Wat dat betreft heeft bijvoorbeeld Lotto-Soudal veel meer indruk gemaakt

Verder vind ik de verbeteringen in de tijdrit zeer knap. Ik zie ze komend jaar echt wel een paar mooie zeges halen met dit wapen.

wolfje

George Bennett: 6,5 {na een goed begin ging ’t later wat moeilijker)

George Bennett: 6,5 zit een stijgende lijn in

Zijn kelderfan en Rahimns het een keer met elkaar eens....

Di_Rossi

'@xistnc, mooi samengevat.
Al met al een wisselvallig jaar voor de ploeg.

StonedCamel

01. Robert Gesink: 8+ - Het deel van het jaar waarin hij op niveau kon koersen uitstekend. Nu hopen op een pechvrij jaar, wie weet wat er dan kan
02. Moreno Hofland: 6 - Paar overwinningen maar in de breedte mager. Hoewel er veel druk op zijn schouders lag door het gebrek aan kopmannen
03. Wilco Kelderman: 5.5 - Zit meer in
04. Steven Kruijswijk: 8 - Geweldige Giro maar ook in de breedte qua resultaten sterk gereden
05. Tom Leezer: 6.5 - Niet gezien, maar dat is ook zijn rol
06. Barry Markus: 4
07. Laurens Ten Dam: 5 - Pechjaar, maar er zit veel meer in
08. Nick van der Lijke: 6
09. Sep Vanmarcke: 6.5 - Teveel pech op cruciale momenten maar wel een absolute klasbak en smaakmaker.
10. Bert Jan Lindeman: 8 Top
11. Paul Martens: 6
12. Martijn Keizer: 6
13. Bram Tankink: 5 - Lijkt toch wat sleet op te zitten
14. Mike Teunissen: 7.5 - Veel potentie, hopelijk krijgt hij nog een paar jaar eer hij als dragende renner wordt gezien
15. Jos van Emden: 8.5 - Zeer positieve verrassing, enorme stap vooruit gezet
16. Maarten Wijnants: 5 - Toch wat mager dit jaar
17. Rick Flens: 6 - Lastig te beoordelen
18. Tom Van Asbroeck: 5 - Moet echt een stap zetten, haalde lang zijn niveau niet
19. Maarten Tjallingii: 5 - Half jaartje en dan is ook het laatste beetje wel op denk ik.
20. Robert Wagner: 4 - Geen moment gezien.
21. Timo Roossen: 7 - Kan een goede subtopper worden
22. George Bennett: 6.5 - Pech met de Giro, kan van meer waarde zijn dan dit seizoen
23. Brian Bulgac: 3.5 - Gewogen en te licht
24. Dennis van Winden: 7 - Goede terugkeer, wat de vraag oproept waarom hij uberhaupt weg moest.

overall cijfer voor het jaar van Team Lotto Jumbo: 6.5 - Grote rondes uitstekend, maar de breedte van de ploeg nekte ze in het pechvolle begin van het jaar. Volgend jaar zal zeker beter worden want er zit met renners als Teunissen, van Asbroeck, Roosen en Hofland veel renners die een stap kunnen maken ten opzichte van dit jaar

tendam

'@wolfje
Bennett was de enige knecht die bij Gesink zat in de finale van Lombardije. LottoBE wordt overigens veel aangehaald, maar die bakten er vorig jaar weer weinig van... zo heeft elke ploeg z'n betere en mindere seizoenen.

Sagan=hulk

1. George Bennett: 6,5 -> Kende hem enkel van naam tot dit seizoen, zijn klimmerscapaciteiten hebben me aardig verrast
2. Brian Bulgac: 4-> Is gewoon een renner zonder potentieel, maar zal wel een beetje geknecht hebben. Ik begrijp niet dat jullie Bulgac allemaal zwaar buizen, maar Flens heeft dan wel een goed jaar gehad? Ze doen toch allebij hetzelfde.
3. Kevin De Weert: 0-> Heeft de ploeg helemaal niks bijgebracht en dat stoppen was erg laag.
4. Rick Flens: 4,5 ->Zelfde verhaal als Bulgac, maar nog een halfje extra voor zijn ene goede tijdrit. Echt belachelijk veel DNF dit jaar, zonder echt te moeten knechten.
5. Robert Gesink:8,5 ->Spijtig dat hij alleen in de Tour heeft uitgehaald, maar dan op de belangrijkste afspraak was het echt goed. Duidelijk sterker dan vorig jaar.
6. Marc Goos: / -> Hopelijk volgend jaar verlost van alles.
7. Moreno Hofland: 6-> Minder goed dan vorig seizoen, maar toch voor die enkele broodnodige zeges gezorgd.
8. Martijn Keizer: 6 -> Degelijke seizoen gedraaid, goede knecht.
9. Wilco Kelderman: 3 -> Sinds de Dauphine van vorig jaar gaat het allleen maar achteruit, alhoewel Montreal sterk was wat hoop geeft.
10. Steven Kruijswijk: 7,5 -> Ijzersterke Giro, jammer dat het daarbij bleef.
11. Tom Leezer: 6
12. Bert-Jan Lindeman: 8,5 -> Als een renner zoals hem een Vuelta rit pakt, is je seizoen geslaagd.
13. Barry Markus: 2-> Dramatisch
14. Paul Martens: 4-> Zwakker dan vorig seizoen, wel veel blessures.
15. Timo Roosen: 6
16. Bram Tankink: 6
17. Laurens Ten Dam: 4 -> Hard door de valpartijen, maar tercht.
18. Mike Teunissen: 7,5 -> Progressie gemaakt, toekomstige afmaker.
19. Maarten Tjallingii: 6
20. Jos Van Emden: 7 -> Veel vooruitgang geboekt in tijdrijden, maar zijn klassiekers kunnen beter.
21. Dennis van Winden: 5 -> Goed siezoen gereden voor zijn kunnen, maar hoort m.i. niet in een world-tour ploeg.
22. Tom Van Asbroeck: 6 -> Potentieel voor de toekomst getoond.
23. Nick Van der lijke: 4
24. Sep Vanmarcke: 6,5 -> Zeer goed tot de E3, maar niet genoeg knechten. Traint wat te hard om echt fris te zitten op de wedstrijden denk ik.
25. Robert Wagner: 5
26. Maarten Wynants: 6 -> Nog een degelijke knecht, maar kan toch niet zo lang mee als we hopen.

LTJ: 6 -> Hele goede grote rondes gereden, maar voor de rest nauwelijks iets laten zien. Even kijken naar het gemiddelde(zonder De Weert en Goos) van mijn scores: 5,65

Tommytom

Leuk initiatief! En mooi dat xistnc Goos en de Weert ook nog toevoegd:)
Kan niet iedereen goed beoordelen, en niks zeggen lijkt me dan meer op zijn plaats dan onzin typen.

01. Robert Gesink: 8 - Eindelijk weer vrij kunnen koersen. Attractief gereden!
02. Moreno Hofland: 5,5 - Na vorig jaar waren de verwachtingen hoger. Voorjaar viel wat tegen. Net aan voldoende.
03. Wilco Kelderman: 5 – Misschien was mijn verwachting te hoog. Maar te weinig resultaten voor zijn potentie.
04. Steven Kruijswijk: 9 – Alleen al vanwege zijn Giro. Goede klimmer en belangrijk voor de ploeg.
05. Tom Leezer: 7 - Kan op alle terreinen uit de voeten. Zulke renners lijken me heerlijk in de ploeg te hebben.
06. Barry Markus: 3 - Nooit kunnen waarmaken wat ooit van hem werd verwacht. Nergens echt mee kunnen spelen.
07. Laurens Ten Dam: 6 – Veel pech gehad. Toch nooit opgegeven, en in de Tour nog proberen te knechten. Vooral goede inzet dus!
08. Nick van der Lijke: ? -
09. Sep Vanmarcke: 7 – Sterkste renner van het voorjaar. Toch geen resultaat gehaald. Puur pech.
10. Bert Jan Lindeman: 8 –
11. Paul Martens: 6,5 –
12. Martijn Keizer: 7 - Is me positief opgevallen!
13. Bram Tankink: ? -
14. Mike Teunissen: 7 -
15. Jos van Emden: 8,5 - Wat een sterk seizoen! Ver boven verwachting (die van mij dan)
16. Maarten Wijnants: ? -
17. Rick Flens: ? -
18. Tom Van Asbroeck: 5 – Belofte nog niet in kunnen lossen. Vuelta zonder grote sprinters, maar hij heeft nooit mee kunnen doen.
19. Maarten Tjallingii: 6 –
20. Robert Wagner: ?
21. Timo Roossen: 6,5 – Nou ook weer niet zo geweldig als iedereen doet geloven. Ruim voldoende, dat wel.
22. George Bennett: 5,5 - Waardevol als knecht. Maar na vorig jaar had ik ook op meer individueel succes gehoopt. Ook wel pech met die Giro.
23. Brian Bulgac: ?
24. Dennis van Winden: 7 – Terugkomen als een baas!
25. Kevin de Weert: – Waarom teken je dan nog een contract?
26. Marc Goos: 6 - Goede Giro. En hoeveel pech kan je hebben in een carrière?

6,5 gemiddeld

Laatst gewijzigd
gardeyn

01. Robert Gesink: 7.5 onverwacht goede tour.
02. Moreno Hofland: 6- meer van verwacht. Meer lef nodig. 0.75 extra voor la gillepe
03. Wilco Kelderman: 6 bijna telt niet.
04. Steven Kruijswijk: 8 wf in extase. Zeker een 8 waard ;)
05. Tom Leezer: 6.5 werk gedaan
06. Barry Markus: 2 rugnummer onwaardig
07. Laurens Ten Dam: 4 pech, maar lijkt ook vooral met andere dingen bezig.
08. Nick van der Lijke: 5 had ik na tour van wallonie van 2014 meer van verwacht.
09. Sep Vanmarcke: 5 te druistig/dommig. Mag ook vaker iets laten zien.
10. Bert Jan Lindeman: 8 etappe gepakt. Punt.
11. Paul Martens: 6 werk gedaan, maar had meer verwacht
12. Martijn Keizer: 7 werk gedaan
13. Bram Tankink: 6.5 werk gedaan
14. Mike Teunissen: 7 prima 1e jaar.
15. Jos van Emden: 7.5 top tt tour en eneco
16. Maarten Wijnants: 4 veel te mager. Gehoopt mee te mogen met Lars?
17. Rick Flens: 6 meubilair. Had mogen blijven wat mij betreft
18. Tom Van Asbroeck: 5 geen sprinter. Gewoon aanvallen. Misschien dan wel de snelste...
19. Maarten Tjallingii: 6 werk gedaan, maar de sleet zit er op.
20. Robert Wagner: 5 ook sleet?
21. Timo Roossen: 6.5 redelijk 1e jaar
22. George Bennett: 6- eerst een ronde in dienst zien, dan echt oordelen.
23. Brian Bulgac: 3 van weinig waarde. Rugnummer onwaardig
24. Dennis van Winden: 6.5 prima coureur om er toch maar bij te hebben. 0.5 extra voor de lange neus.
25. De weert 3 +1 omdat hij er ook niets aan kon doen dat hem een contract werd aangeboden.
26. Goos - die van de Giro 2014 zou een welkome toevoeging zijn. Een aanmoedigings 7

TLJ: 6- Een 7.5 voor de grote rondes. Kleine rondjes, klassiekers, overwinningen een 4

stijnlah

01. Robert Gesink:8.5:sterke tour
02. Moreno Hofland:6,5 overall teleurstellend maar toch wat kleine overwinningen
03. Wilco Kelderman:5,5 teleurstellend seizoen
04. Steven Kruijswijk:8,5 zeer sterke giro
05. Tom Leezer:7: Goede knecht
06. Barry Markus:3: Zeer zwak
07. Laurens Ten Dam:3: weinig goeds
08. Nick van der Lijke:6,5: Vrij degelijk seizoen
09. Sep Vanmarcke:7: Veel pech
10. Bert Jan Lindeman:8.5: Prachtige ritoverwinning
11. Paul Martens:7:degelijk seizoen
12. Martijn Keizer:8: Zeer sterke rijdritten
13. Bram Tankink:7: Goede wegkapitein
14. Mike Teunissen:8: Sterk najaar
15. Jos van Emden:8,5: Sterke tijdritten plus goed knechtenwerk
16. Maarten Wijnants:6: Begint nu pas in vorm te komen
17. Rick Flens:6: Spijtig dat hij weg moet
18. Tom Van Asbroeck:6: Leerjaar
19. Maarten Tjallingii:7: Sterke renner
20. Robert Wagner:6: Door blessure wat anoniem
21. Timo Roossen:8: Sterk vuelta en baloise tour
22. George Bennett:7,5: Goeie klimknecht
23. Brian Bulgac:3: Teleurstellend
24. Dennis van Winden:7,5: Goeie terugkeer op hoogste niveau
Overall:7,5

xistnc

Doe ff een spatie voor al je 6-jes ;)

wolfje

'@tendam
Dat Bennett een goede lombardijen heeft gereden wist ik niet, die koers heb ik gemist. Dat is netjes van hem. Verder blijven deze cijfers natuurlijk altijd discutabel omdat je niet precies weet wat iemands orders in te de teambespreking zijn geweest en omdat men niet alles kan zien in een wedstrijd. Desalniettemin blijft Bennett een onvoldoende voor mij, vooral op basis van zijn vuelta.

Ook wat Lotto-soudal heb je gelijk, maar die hebben hun geluk dit jaar ook wel afgedwongen. Als er een grote kopgroep ontstaan, dan zitten zij er steevast met veel renners bij, ze vallen aan met renners die een koers kunnen afmaken, etc. Het is niet alleen maar het hebben van een goed of slecht jaar!

tendam

'@wolfje
Dat laatste zullen ze vorig jaar ook wel hebben geprobeerd, en dan lukt het steeds net niet. Ze hebben overigens wel wat aan hun voorbereiding veranderd, geinspireerd door... jawel... LottoNL (en dan met name Vanmarcke).

Stelvio-fan

01. Robert Gesink: 8: Giro + WK + Canda was hij goed.
02. Moreno Hofland: 6: hij heeft wel een aantal overwinningen behaald, maar ik had er meer van verwacht.
03. Wilco Kelderman: 6,5: ik heb hem eigenlijk amper gezien dit jaar. De Eneco Tour en de proloog in Andalucie zijn zijn enige wapenfeiten.
04. Steven Kruijswijk: 8,5: mooie Giro en daarnaast niet te lui om te knechten.
05. Tom Leezer: 7,5: goede AGR en Tour gereden
06. Barry Markus: 4: ik heb hem eigenlijk nooit echt gezien
07. Laurens Ten Dam: 4: idem
08. Nick van der Lijke: 8: heeft nog een extra stap gezet tov vorig jaar.
09. Sep Vanmarcke: 7,5: hij wil wel maar het lukt niet
10. Bert Jan Lindeman: 8: Mooie aanvaller met soms leuke resultaten
11. Paul Martens: 7
12. Martijn Keizer: 7
13. Bram Tankink: 7
14. Mike Teunissen: 7,5 Prima eerste seizoen gedraaid.
15. Jos van Emden: 8 Tijdrijden doet hij prima dit jaar! En natuurlijk urenlang op kop beuken op het WK a la Svein Tuft.
16. Maarten Wijnants: 6 Weinig aansprekends zien doen
17. Rick Flens: 7: met soms mooie resultaten.
18. Tom Van Asbroeck: 6: een van de tegenvallers van dit jaar
19. Maarten Tjallingii: 5
20. Robert Wagner: 5
21. Timo Roossen: 7,5: prima eerste seizoen en geeft daarnaast bijna nooit op.
22. George Bennett: 6,5: elke keer in de Vuelta hoopte ik dat de Kiwi er nog bij zat in de bergen, maar helaas... Volgend jaar beter hoop ik.
23. Brian Bulgac: 4: ik weet maar een wedstrijd die hij heeft gereden: catalonie, en daar gaf hij direct op dacht ik.
24. Dennis van Winden: 7,5: prima leadout

Marakus

Leuk idee ik doe mee :)

01. Robert Gesink: 8,5 :Fantastische tour met initiatief! Daarnaast sterk najaar.
02. Moreno Hofland: 7 :Ondanks hij beter moet kunnen toch de schaarse overwinningen behaald.
03. Wilco Kelderman: 6,5 :Paar keer goed gereden maar niet conform verwachtingen.
04. Steven Kruijswijk: 8,5 :Top Giro waarin hij bewezen heeft kopman waardig te zijn!
05. Tom Leezer: 7,5 :Wederom prima werk geleverd zeker meerwaarde voor het team!
06. Barry Markus: 4 :Tja valt gewoon tegen weinig meerwaarde.
07. Laurens Ten Dam: 5: Veel pech en daardoor zich niet kunnen laten zien.
08. Nick van der Lijke: 6,5 :Prima seizoen.
09. Sep Vanmarcke: 6 :Het zat dit jaar niet mee, soms/vaak te lomp denk ik wel vaak één van de sterkste in koers.
10. Bert Jan Lindeman: 8 :Leuke renner lekker aanvallend en kan het afmaken!
11. Paul Martens: 6,5 :Prima seizoen.
12. Martijn Keizer: 7 :Prima seizoen sterk in de tijdritten.
13. Bram Tankink: 6,5 : De Tank doet altijd wat hij moet doen, niet overweldigend.
14. Mike Teunissen: 7,5 : Die komt er wel mooi debuut!
15. Jos van Emden: 8,5 :Indrukwekkend seizoen gereden een enorme stap gemaakt. Had ik niet verwacht!
16. Maarten Wijnants: 5 :Viel me tegen.
17. Rick Flens: 6,5 :Prima seizoen.
18. Tom Van Asbroeck: 6 :Niet slecht maar had meer verwacht, hopelijk dit jaar een overgangsjaar gehad en volgend jaar lekker knallen!
19. Maarten Tjallingii: 7 :Sterke beer doet goed werk!
20. Robert Wagner: 5 :Viel me tegen met name eerste helft van het seizoen.
21. Timo Roossen: 7 :Goed debuut.
22. George Bennett: 7 :Wist niet goed wat te verwachten maar lijkt een zeer nodige en goede ondersteuning voor in de bergen.
23. Brian Bulgac: 4 :Tja lijkt me duidelijk.
24. Dennis van Winden: 7 :Weet zich tot belangrijke ondersteuning te onderscheiden!

Al met al een gemiddelde van 6,5 voor TLJ. Tegenvallend voorjaar beetje tegenvallend in de breedte maar toch mooie dingen laten zien en ik denk een stijging te zien in het nemen van initiatief en daar wordt ik blij van!

Laatst gewijzigd
LinusGerdemann

01. Robert Gesink: 9,5 absoluut respect voor Robert zijn vechtlust. In de Tour na de grote 5 best of the rest. Wie had dat na vorig seizoen gedacht?
02. Moreno Hofland: 5,5 Weinig tot geen progressie.
03. Wilco Kelderman: 5 heel heel matig en kleurloos seizoen. Alleen de Eneco kon er mee door.
04. Steven Kruijswijk: 8,5 Genoten in de Giro. Wat een mentaliteit om binnen een ronde zo'n omschakeling te kunnen maken na teleurstelling.
05. Tom Leezer: 6 doet wat van hem verwacht wordt.
06. Barry Markus: 3 kan het niveau niet aan.
07. Laurens Ten Dam: 4 gegokt op de Tour en daar gevallen. Dan blijft er weinig over om er een geslaagd seizoen van te maken

08. Nick van der Lijke: 5 stap naar Roompot is verstandig.
09. Sep Vanmarcke: 6 vaak sterk in de koers. Pech regeerde.
10. Bert Jan Lindeman: 8 de revelatie van deze ploeg. Terecht een nieuw contract. Heerlijke aanvallende renner.
11. Paul Martens: 5 valt niet mee niet tegen.
12. Martijn Keizer: 7 nuttige knecht.
13. Bram Tankink: 7 Nestor voor de jonkies. Buiten de koers belangrijker dan erbinnen.
14. Mike Teunissen: 7,5 talentvol. Benieuwd naar 2016.
15. Jos van Emden: 8 prima seizoen.
16. Maarten Wijnants: 6 nuttig voor de ploeg.
17. Rick Flens: 6 nuttig
18. Tom Van Asbroeck: 4 veel te weinig
laten zien. Misschien ook meer iemand voor de Belgische semi klassiekers dan de WT.
19. Maarten Tjallingii: 6 doet altijd zn ding.
20. Robert Wagner: 5 blessure beperkte hem.
21. Timo Roossen: 7 fantastische entree in de ploeg.
22. George Bennett: 7 zit wel potentie in

23. Brian Bulgac: 3 kan niveau niet aan.
24. Dennis van Winden: 6 voldoendemaar kleurloos
25. Kevin de Weert 5 jammer dat het zo eindigde.

Algeheel: wisselend debuutseizoen. Veel pech en moet leven op kleiner budget. Desondanks twee keer toptien in grote ronde. Bergtruien gedragen enz. Kan alleen maar beter worden.

Vergelijkingen met voorgangers kunnen niet meer gemaakt worden. Hoor het Youri gisteren roepen in WF Live dat de ploeg al vanaf 96 bestaat. Dan ben je niet heel realistisch aan het denken. Deze ploeg heeft vorig jaar financieel moeten inleveren en verloor goede renners daardoor. De gouden tijden quageld zijn weg. Laten we LottoNL ook niet meer met die tijden van toen vergelijken. Dat zou waanzin zijn.

Marakus

'@LG, eens dat je TLJ niet meer met de hoogtijdagen kan vergelijken qua resultaten en budget maar de ploeg bestaat wel gewoon sinds 1996. Resultaten en budget hebben daar niks mee te maken. Veranderingen heb je overal en altijd dat doet niks af aan het ontstaan van een team, ploeg, bedrijf of wat dan ook. Dit team wat tegenwoordig onder de noemer TLJ door het leven gaat heeft een rijke history. In dat opzicht een terechte opmerking van Youri.

Chrys

Leuk initiatief!

01. Robert Gesink: 8
02. Moreno Hofland: 6 (paar sterke optredens in Giro, ZLM en Londen, maar verder erg mager)
03. Wilco Kelderman: 6 (eigenlijk alleen goed in Eneco, wel zijn beste resultaat ooit in een WT-koers)
04. Steven Kruijswijk: 8
05. Tom Leezer: 6
06. Barry Markus: 5,5 (paar aardige uitslagen, maar voor een pure sprinter niet goed genoeg)
07. Laurens Ten Dam: 5
08. Nick van der Lijke: 5,5
09. Sep Vanmarcke: 7
10. Bert Jan Lindeman: 7,5
11. Paul Martens: 7
12. Martijn Keizer: 7,5 (goed seizoen gehad)
13. Bram Tankink: 6,5
14. Mike Teunissen: 8 (mooi seizoen met een mooie zege)
15. Jos van Emden: 8
16. Maarten Wijnants: 5,5
17. Rick Flens: 5,5 (twee mooie TT's maar verder...)
18. Tom Van Asbroeck: 6
19. Maarten Tjallingii: 5,5
20. Robert Wagner: 5
21. Timo Roossen: 7 (prima debuutjaar)
22. George Bennett: 7
23. Brian Bulgac: 5
24. Dennis van Winden: 6,5 (heeft zijn waarde bewezen)

overall cijfer voor het jaar van Team Lotto Jumbo: 6,5
Gemiddelde cijfer van alle 24 rijders: 6,44.

kelderfan

Team line-up:
Koen Bouwman, Twan Castelijns, Mike Teunissen, Maarten Tjallingii, Timo Roosen, Maarten Wynants, Tom Van Asbroeck and Dennis van Winden.
Quote: Tom van Asbroeck, "I still have great aspirations and good legs. I can use the speed of Paris-Tours in Putte-Kapellen. We have a motivated team, but you never know how a race will develop. We go there and make the best out of it."

In de achtervolgende groep bij Parijs - Tours heeft hij zich, als een van de betere rijders van TLJ getoond. Met Niki Terpstra in de achtervolging en dan met zo'n snelheid.

ghostwriter

Lotto Soudal is een goed voorbeeld voor LottoNL aangezien die vorig jaar een slecht jaar hadden maar dit jaar zeer aanvallend en attent rijden. Met onder andere Martens, Van Asbroeck, Hofland, Teunissen en Groenewegen heeft LottoNL een aantal relatief explosieve jongens die een redelijke kans maken om te winnen als ze met een selectief groepje naar de finish rijden. Als LottoNL net zo gaat rijden als Lotto Soudal zullen ze vanzelf ook meer gaan winnen.

veld

k ben het in grote lijnen met de analyses en beoordelingen eens. Vooaral dankzij Kruiswijk en Gesink waren de Tour en de Giro alleszins redelijk. In vrijwel alle andere grote wedstrijden en met name in de klassiekers bleef er veel te wensen over. Men moet echter inderdaad niet vergeten dat er in vergelijking met de Rabojaren vermoedelijk tenminste eenderde minder budget beschikbaar is. Dan spreken we over minimaal 5 miljoen!! Daarmee zou je heel wat goede uitslagen kunnen'kopen'': twee toprenners en een stuk of vier topknechten denk ik. Niettemin ben ik voor komend jaar optimistisch gestemd. Groenewegen, Castelijns, Bouwman en Lammertink zijn m.i. beter dan respectievelihjk Markus, Vd.Lijcke, Bulgac en Flens en ook Campenaerts en Battaglin misstaan niet. Alleen het klimmersgat van Ten Dam is onvoldoende gedicht.Het blijft verschrikkelijk jammer dat ze Sam Oomen niet hebben weten te strikken, vooral ook voor de langere termijn in de klimklassiekers.

billi

TeamLottoJumbo: mijn beoordeling

01. Robert Gesink: 8 - dit jaar toch bewezen waar hij thuis hoort, bevestiging van zijn kunnen, goed in tour + najaar
02. Moreno Hofland: 6 - zat wat tegen dit jaar, ook waarschijnlijk wat te veel druk op zijn schouders, wel eerste zege
03. Wilco Kelderman: 7.5 - goed, bevestigd, hopelijk volgend jaar een stapje omhoog
04. Steven Kruijswijk: 8 - dit jaar toch bewezen waar hij thuis hoort, bevestiging van zijn kunnen, goed in giro
05. Tom Leezer: 7 - nuttig renner waar men op kan rekenen
06. Barry Markus: 5.5 - nivo wat te hoog als sprinter zijnde
07. Laurens Ten Dam: 6.5 - heeft betere jaren gekend, niet slecht maar ook niet goed
08. Nick van der Lijke: 7 - goed jaar achter de rug, nuttig renner
09. Sep Vanmarcke: 7 - ook een goed jaar, maar in zijn wedstrijden net iets minder dan anders
10. Bert Jan Lindeman: 8 - toch wel een uithangbord voor de ploeg, boven zichzelf uitgestegen, positief verrast
11. Paul Martens: 6.5 - niet echt opvallend, wel een nuttig renner ook
12. Martijn Keizer: 7.5 - goed bezig, op diverse terreinen inzetbaar
13. Bram Tankink: 7 - brengt ervaring, doet zijn ding
14. Mike Teunissen: 7 - overgang naar de world tour goed verteert, rustig verder laten groeien
15. Jos van Emden: 7 - nuttig renner, doet zijn ding, van belang voor de ploeg
16. Maarten Wijnants: 6.5 - heeft betere jaren gekend, niet slecht maar ook niet goed, wel nuttig voor de ploeg
17. Rick Flens: 6.5 - een knecht die zijn werk doet
18. Tom Van Asbroeck: 6 - staat wat stil, bevestiging van resultaten laat wat op zich wachten, hopelijk komt het er uit
19. Maarten Tjallingii: 7.5 - karakter mens, van belang voor de ploeg
20. Robert Wagner: 6.5 - probeert van dienst te zijn voor de sprinter die het wat hebben laten afweten, ook wat stagnatie
21. Timo Roossen: 7 - goed jaar, bevestigd z n kunnen, klaar om een stapje omhoog te gaan
22. George Bennett: 7 - stond er waar nodig, goed jaar, maar helaas geen uitschieters
23. Brian Bulgac: 6.5 - nuttig voor de ploeg, goede knecht op diverse terreinen
24. Dennis van Winden: 7.5 - heeft zich bewezen, nuttig voor de ploeg

overall cijfer voor het jaar van Team Lotto Jumbo: 6.5 niet slecht, kan wel beter, zeker qua resultaten

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan je kan de site ook gewoon op Nederlands zetten, hoef je voortaan niet elke keer de engelse versie hier te plaatsen ;)

Daniel17

Roglic naar TJL, goede klimmer

Timocycling

Die ex-schansspringer toch? Bron?

1 2 ... 174 ... 182 183

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.