Team LottoNL-Jumbo 2015

1 2 ... 177 ... 182 183
elrio

Ik begrijp het niet om Kruijswijk in de korte rondes uit te spelen. Volgens mij is juist zijn grote kracht dat hij in de tweede, maar vooral toch de derde week van een ronde goed is. Die kleine rondes hebben dat juist niet... Je zou de kleine rondes kunnen rijden om te trainen om de eerste week sterker te worden, maar volgens mij moet hij gewoon proberen zijn kracht te gebruiken en zoveel mogelijk te focussen op grote rondes.

DerEffe

De Amerikaan lijkt Chad Haga te worden.

Wielerfan1987

Ik denk dat waar Kelderfan op doelt is:

Een voorbereiding met juist enkele etappekoersen zoals Tirreno en Baskenland met veel explosief klimwerk zou een goede voorbereiding kunnen zijn op de Giro.

Zoals bijvoorbeeld Gesink al vaker aangaf, jongens als hijzelf en Kruijswijk die van nature niet die punch hebben kunnen die enigszins aanscherpen in dat soort wedstrijden, zo bereidde Gesink zich ook altijd voor op de Ardennen klassiekers.

Bovendien is het rijden van dergelijke explosieve koersen vergeleken met domweg je kilometers rijden vaak juist net die prikkel die het lichaam nodig heeft om topvorm te bereiken.

Maar ik neem aan dat de trainers van de ploeg dat allemaal al wel in overweging zullen hebben genomen.

S. Morgenstern

Maar Kruijswijk rijdt toch gewoon dat soort koersen in de aanloop naar de Giro? Ik heb ook niet het idee dat dat het punt was. Baskenland (of Nice, Tirreno, Catalunya, Romandie, enz.) rijden om beter te worden richting de Giro, zou ik namelijk niet zien als 'zich richten op koersen als Baskenland'.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@stelvio-fan
Waarom snap jij niet, dat m.i. Kruijswijk juist sterker kan worden van bijv. 't Baskenland. @vlek stelt dat Kruijswijk niet explosief is en ik zeg, dat Kruijswijk juist explosiever kan worden, door dit soort rondjes te rijden i.p.v. Tour of Britain. Hij heeft wel de Volta Ciclista a Catalunya gereden.

Kelderman Rules

'@DerEffe waar haal jij dat vandaan over Haga?

Stelvio-fan

'@kelderfan: maar dat is zomaar iets wat jij volgens mij uit de lucht grijpt. Ik zie de relatie niet tussen in Baskenland rijden en explosiever worden. Misschien dat je die relatie uit kunt leggen?

tendam

'@kelderfan
Je doet alsof Kruijswijk nog nooit Tirreno of Baskenland heeft gereden? Vorig jaar niet inderdaad.

De reden dat hij daar niet opvalt is dat het hem gewoon niet ligt. Hij reed zelfs eens Tirreno als kopman, werd een grote deceptie.

ghostwriter

Het lijkt mij wel handig om Kruijswijk in een aantal korte rondes als kopman uit te spelen omdat hij dan misschien leert vanaf dag één geconcentreerd te rijden. Eén slechte dag in een ronde van een week verpest namelijk direct elke kans op een redelijk klassement. Trouwens blijf ik erbij dat een beetje ploeg Kruijswijk in de eerste week van een grote ronde gewoon de gehele tijd in het eerste kwart van het peleton moet kunnen houden. Geef Kruijswijk grote en sterke mannen als Wynants, Keizer, Vanmarcke en Roosen mee met als enige opdracht hem geen moment door het peleton naar achteren te laten zakken.

kelderfan

'@Tendam
Ik snap best dat Kruijswijk in dat soort rondes niet uitblinkt. Maar naar mijn idee is 't juist goed om dat soort rondes in je programma op te nemen i.p.v. rondjes in UK of Noorwegen.
@stelvio-fan
Afgelopen seizoen heeft hij Yorkshire, Tour of Britain, Tour de L'Ain Volta Limburg Classic gereden. Dan haalt Kruijswijk goede resultaten, maar maakt 't hem als renner beter? Ik denk van niet. Hij kan beter T/A, Catalunya, Vuelta Pays Vasco als voorbereiding voor de Giro rijden. De discussie gaat er alleen maar om, dat @vlek stelde, dat Kruijswijk niet explosief genoeg voor de Vuelta Pays Vasco is.

tendam

'@kelderfan
Ik snapte ook niet waarom Kruijswijk, die beter wordt van veel klimwerk, als voorbereiding op de Giro in Yorkshire reed ipv Romandie. Maar de voorbereiding die jij voorstelt lijkt me vrij zwaar.

Heb je eigenlijk de naam van Jasper Ockeloen al genoemd als versterking? Die doet het in de koersjes die Primoz Roglic wint ook vrij goed ;) Lijkt mij persoonlijk beter dan een Tusveld.

gardeyn

'@Kelderfan: Kruijswijk reed ook nog RvAndalucia, Paris-Nice (gelijktijdig met T-A) en RvCatalonië.
De hoogtestage voor de Giro is tijdens de RvBaskenland..... en misschien is T-A idd beter dan P-N, maar
rondjes als Baskenland, T-A e.d. worden nu eenmaal niet in het najaar gereden. (De ronde van Duitsland moet maar weer georganiseerd worden!)
Bovendien is het volgens mij vaak zo dat in de P-N/T-A/RvCatalonië en RvBaskenland niet het absolute hooggebergte waar Kruijswijk het van moet hebben aangedaan wordt.

Ps: Welk algemeen klassement won Kruijswijk in 2014?

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Kruijswijk is inderdaad niet explosief genoeg om zich op een koers als Baskenland te richten. De enige van die rondjes in het voorjaar waar hij wel als kopman iets zou moeten kunnen is een zware editie van Catalunya. Daar zou hij zich op kunnen richting. Verder moet het voorjaar vooral in het teken staan van de grote ronde die hij gaat rijden (en de ondersteuning van Kelderman en Gesink). Welke koersen het best in die voorbereiding passen moeten de mensen met verstand van dat soort dingen maar bepalen. Mij maakt het in ieder geval weinig uit of hij zijn benen test in Yorkshire, Romandie of Trentino. Belangrijkste op dat moment lijkt me dat hij in optimale conditie aan de start staat van de Giro (als hij die gaat rijden uiteraard).

Ik begrijp verder steeds minder van je punt; je vond het een goed punt dat hij minder ging koersen om een resultaat te halen in bijvoorbeeld Baskenland, vervolgens was dat om zich goed voor te bereiden op de Giro, en nu wordt die voorbereiding door je volgegooid met WT-rondjes van een week. Misschien dat je zelf de logica kan volgen, maar mij begint het te duizelen..

stijnlah

Om vier uur word de langverwachte Amerikaan bekend gemaakt.bron: Whatsapp

xistnc

Dan zet ik toch in op Vermeulen ipv Haga.

Timocycling

Alexey Vermeulen komt, nog nooit van gehoord.

richardm

En xistnc heeft gelijk!
Ze zetten wel behoorlijk in op talent dit jaar. Deze jongen ook nog maar 20 jaar.
Bijzondere transferperiode, maar ben hoopvol gestemd richting volgend seizoen. Deze jongen zal nog wel heel rustig gebracht worden.

Laatst gewijzigd
stijnlah

Je hebt nog gelijk ook.

S. Morgenstern

Vermeulen inderdaad. Interessant, maar misschien wel een beetje vroeg. Had dit najaar stage kunnen lopen, wanneer hij niet geblesseerd was geraakt. Nu komt hij terug van een half jaar stilstand. Aan de andere kant had hij volgend jaar zichzelf mogelijk buiten bereik gefietst voor TLJ, dus is het niet zo gek om nu pro-actief te zijn.

S. Morgenstern

Afgelopen zomer was hier[/url] een interview met hem te lezen.

Laatst gewijzigd
tendam

'@timocycling
Hij is al eerder in dit topic genoemd, Merijn Zeeman volgt hem namelijk al een tijdje op twitter. Een complete verrassing is het dus niet, en ook nog een leuke Nederlandse link.

Ik vind dit eigenlijk de leukste optie die nog over was, Chad Haga was toch bij gebrek aan beter geweest. Dan liever een talent.

djoriana

volgens mij willen ze volgend jaar er naar streven om 0 overwinningen te behalen...... wie is dit nu weer?
het word langzaam echt een treurige ploeg.

Wielerfan1987

Goede zet van de ploeg,

Ik word wel blij van de renners die ze hebben aangetrokken.
De ploeg heeft nu denk ik alles in zich om zich op alle vlakken te verbeteren (klassiekers, tijdritten, klimmen, rondewerk, ritten kapen).

tendam

'@djoriana
Ik heb ze niet geteld, maar volgens mij hebben hun nieuwe aanwinsten samen toch wel enkele tientallen overwinningen geboekt de afgelopen jaren.

xistnc

Als ze dan toch een Amerikaan moeten/mogen/willen/etc, dan lijkt me dit toch één van de aantrekkelijkste opties, hoewel erg jong. Vooral oeffff, geen Haga.

1 2 ... 177 ... 182 183

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.