'@zoetepap: tja, als je die mening ook hebt over renners als Martens, dan misscien wel ja. Dit jaar 5x een top 5 klassering (nooit in een kopgroepje), vorig jaar 3x, 2013, toen hij lange tijd er uit was, ook 2x in 2 maanden koersen. Hij laat al langer zien gewoon een best goede sprint te hebben en kan een lastige koers aan.
Met het halen van Groenewegen is er een sprinter bijgekomen, die denk ik, een treintje nodig heeft. Hij heeft de naam Van Winden genoemd, als sprintvoorbereider. TLJ heeft kennelijk daarvoor het contract van Van Winden verlengd.
Ik neem aan, dat er nog meer renners in dat treintje gaan plaats nemen.
Wie zouden daarvoor in aanmerking kunnen komen?
Ik denk niet dat Lotto-Jumbo zich op een echte trein moet gaan richten. Tenminste, niet voor de grotere koersen. In de kleinere koersen kun je prima renners als Van Emden, Teunissen, Wagner, Leezer, Tjallingii, Wynants, Vanmarcke, Keizer en Tankink gebruiken.
Een trein Wynants/Keizer, Tankink/Tjallingii/Vanmarcke, Teunissen, Van Emden, Wagner/Leezer, Van Winden en dan Groenewegen/Hofland/Van Asbroeck voldoet prima in een wat kleinere koers.
En Wagner, Leezer en Vanmarcke kunnen naast Van Winden ook in grote koersen prima de sprinters vooraan afzetten, in het juiste wiel. De anderen in mijn rijtje op misschien Keizer na trouwens ook wel.
Dit zegt Groenewegen er zelf over.
Het zal inderdaad niet zo zijn als bij Wippert 3 jaar terug, die had volgens mij echt even nodig om weer op niveau te komen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.