Team LottoNL-Jumbo 2015

1 2 ... 180 181 182 183
xistnc

Heeft Hofland uberhaubt ooit meerdere toppers (en ik reken mannen als Degenkolb tot de toppers) verslagen op een geheel vlakke aankomst?

Er schiet mij niets te binnen. Ik snap dan ook niet waarom tendam denkt, dat Hofland zoiets gaat kunnen. Als je het honderd keer probeert, zal het best 3 keer lukken. En als je een sprinttrein formeert met renners die intrinsiek beter spurten dan Hofland zelf, misschien zelfs 4 keer van de honderd.

Als Hofland alleen kan winnen als het vanaf 177,5 meter voor de finish 3 procent omhoog loopt heb je weinig aan hem. Die sprints komen 4 keer in het jaar voor.

Dat is min of meer de essentie van de discussie inderdaad. Want van die 4 ga je er geen 4 winnen. Gelukkig kan Hofland ook winnen in lastige ritten zonder oplopende aankomst, maar dan moeten de ritten ook weer niet té lastig zijn. Dan zit je samen nog altijd maar op 8 per jaar. Dan kun je nog wat ritten meetellen waarin Hofland misschien ondanks een eenvoudig parkoers en eenvoudige aankomst intrinsiek de snelste spurter is, maar als hij ambitieus is worden dat er steeds minder.

Komend jaar moet uitwijzen in welke richting hij evolueert. Is hij toch opeens een echte spurter, zodat hij op vlakkere aankomsten kan winnen? Of kan hij opeen nóg iets zwaardere parkoersen overleven, bijvoorbeeld Vlaamse klassiekers, ritten in grote rondes en Italiaanse najaarskoersen? Ik verwacht eerder het laatste dan het eerste. Maar als het beide niet is, kan hij maar beter weer wat eenvoudiger koersen gaan rijden om het winnen niet te verleren.

kelderfan

'@tendam
Nacer Bouhanni is ook maar een sprinter 1.1 wedstrijden toch. Van Asbroeck heeft "winner" Jens Debusschere toch mooi achter zich gehouden.

ti-raleigh

Precies. Voor Hofland is 2016 erg belangrijk. En deze winter goed uitzoeken waar het dit jaar misging. Lef ? Slechte trein ? Toch niet genoeg klasse. In ontwikkelingen gaat het vaak moeizaam. 2 stapjes voorwaarts 1 terug. Volgend jaar dan maar weer voorwaarts. In ieder geval nu nog niet opgeven. En hetzelfde geldt voor T v A.

Yeez

Xistnc. Hofland heeft degenkolb en bouhanni in pn verslagen, was compleet vlak dus

tendam

'@jessevdalen
Dat was helemaal niet vlak, Van Emden kon hem uit een onmogelijke positie nog naar voren brengen juist omdat het omhoog liep.

@xistnc
Ik heb Hofland in vlakke sprints al indrukwekkende dingen zien doen, helaas vaak in de achterhoede omdat hij start uit 20e positie. Dat is zijn probleem (of dat van z'n ploeg), niet zozeer z'n snelheid. Een Kittel kan hij niet aan, maar ja, wie wel.

Hakkie2

'@jesse: die rit was geen vlakke rit met vlakke aankomst. En ook al anderhalf jaar geleden, trouwens.

xistnc

'@jessevandalen
In mijn post op de vorige bladzijde heb ik een link geplaatst naar het profiel van die aankomst. Maar je kunt het zelf ook even controleren natuurlijk, op PCS. Dus.

@tendam
Kun je een concreet voorbeeld noemen van zoiets indrukwekkends?

Hakkie2

Maar Hofland en Van Asbroeck hebben natuurlijk beide wel potentie, ook in vlakke sprints. Ik vind dan ook dat ze beide ook, samen met Groenewegen, best uitgespeeld kunnen worden op een vlakke aankomst. En dat hoeft niet met een hele trein, 2 man die je op de goede plek af zetten zou voldoende moeten zijn. Van Winden kan dat goed, maar ook Vanmarcke heeft zich daarin bijvoorbeeld al regelmatig onderscheiden. Of dat onmiddelijk veel zeges op gaat leveren is de vraag, maar echt veel zeges op een redelijk hoog niveau pak je eigenlijk alleen met Greipel, Kittel, Cavendish, Kristoff, Bouhanni en wellicht Ewan. Zelfs een echt goede sprinter als Viviani heeft het daar toch vaak genoeg nog lastig mee.

Wel denk ik dat Hofland inderdaad nog net wat meer potentie heeft als het parcours wat zwaarder is. Helaas voor hem kunnen tegenwoordig veel sprinters wel aardig een heuvel over.

Laatst gewijzigd
WieVis

Is milaan-sanremo niet wat voor hofland, lijkt me heel geschikt voor hem

Wielerfan1987

Wel typisch,

Men denkt dat het team nu compleet is ofwel dat alleen Sprengers nog komt en het blijft gelijk al ruim 7 uur stil in dit topic

Netraam

'@WieVis
Misschien in de toekomst, maar Hofland lijkt voorlopig toch de inhoud te missen voor dat soort koersen.

jvh93

'@wielerfan misschien komt Plugge nog wel met een totale verassing uit de hoge hoed. Zolang Rahim geen teken heeft gehad dat het team compleet is blijf ik hopen ;)

kelderfan

'@wielerfan1987
Volgens mij is het vandaag Giantdag.

ghostwriter

Als LottoNL nu Maurits Lammertink nog naar de ploeg haalt hebben ze in mijn ogen relatief goede zaken gedaan deze zomer. Maurits deed het onder andere goed in eendaagse heuvelwedstrijden als de De Brabantse Pijl (8e), Amstel Gold Race (21e en daarmee beste Nederlander), het Nederlands Kampioenschap (6e), de Giro dell'Emilia (11e) en de Gran Premio Bruno Beghelli (8e) en won een etappe in de Tour du Limousin. Met zijn eindsprint en instelling is hij een zeer geschikte aanvaller voor in het heuvelgebergte. Als hij bij LottoNL nog een paar stappen in zijn ontwikkeling kan zetten heeft de ploeg een potentiele winnaar van semi-klassiekers als de Giro dell'Emilia (die LottoNL weer moet gaan rijden aangezien het een prachtige koers is) in hem.

xistnc

Maurits Lammertink weet zich verzekerd van kopmanschap bij een ploeg, die flink wat wedstrijden zal rijden die hem liggen. Hij kan beter blijven zitten waar hij zit, nog een jaar doorontwikkelen en dan eind volgend jaar een WT-ploeg uitkiezen uit het handjevol dat zich zal melden.

kelderfan

Ik heb 't idee, dat Roompot nog even wacht of TLJ nog plannen heeft inzake Maurits. Want het weggaan van Groenewegen hebben zij ook nog niet met een nieuwe renner opgevuld.
Maar ik heb nog even bij Sprengers gekeken en hij volgt nog steeds TLJ.

Yeez

Ik denk dat ze na groenewegen hun tweede kopman (lammertink) ook niet weg gaan halen.

kelderfan

Kan Roompot een renner tegenhouden om te vertrekken. Maurits Lammertink zal toch wel zo'n zelfde contract hebben als bijv. Groenewegen. {SEG}.
Persoonlijk zie ik liever Sprengers komen, maar @ghostwriter heeft een punt.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik verwacht ook niet dat Maurits komt, Sprengers lijkt de meest uitgelezen kandidaat, als er idd nog iemand komt.

Laatst gewijzigd
LutsenkoFan

Kan iemand mij wat meer over Sprengers vertellen?

Want als ik naar zijn Wedstrijduitslagen kijk zie ik hem nergens uitblinken.
Meer een knecht lijkt me, maar dat is eigenlijk alleen maar goed.

S. Morgenstern

Zijn uitslagen tot deze zomer zijn die van een degelijke knecht inderdaad. De laatste maanden heeft hij echter wat dingen laten zien die wat meer potentie tonen. Een redelijk explosieve man voor heuvelachtige koersen. Een soort discount-Martens. In de WT alsnog een knecht dus waarschijnlijk.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Het is een jongen die goed een heuvel overkomt en idd een belangrijke knecht kan zijn in bepaalde wedstrijden. Als je kijkt dat je ondertussen moet gaan zoeken naar renners die Tankink en op kortere termijn Tjallingii moet gaan vervangen, zou Sprengers een prima renner zijn hiervoor.

kelderfan

Top Results: volgens PCS van Thomas Sprengers van 5 februari 1990
3rd Tour de Vendée ('15)
5th Rund um den Finanzplatz Eschborn-Frankfurt ('14)
13th GC Tour de Wallonie ('15)
13th GC Baloise Belgium Tour ('15)
3rd stage Tour de Wallonie ('15)=>
8th GC Tour du Limousin ('15)
en een leuke uitslag in de 98th Giro dell'Emilia 17e. plaats {Maurits Lammertink was 11e.}.
Dus een prima renner, die op de muur van Namen als 3e. bovenkwam. Volgens mij voegt die jongen wel wat toe.

Hakkie2

Die top results is bij PCS altijd vrij willekeurig (bij Gesink staat er 1x 4e in de Tour bijv, de andere top 10 plaatsen staan er niet). Dus je kunt beter even naar alle uitslagen kijken. En dan zie je inderdaad die derde plek op de Muur van Namen, die hem zelfvertouwen heeft gegeven. Daarna in de Tour de Limousin 2x 3e en 8e in het klassement, 3e in een hele lastige etappe in de Tour de Gevaudan (2x over de Montée Jalabert in de finale), 3e in de Tour de Vendée en dan 3x top 20 in het rijtje Sabatini (18e), Emilia (17e) en Beghelli (14e).

Maar voor dit najaar viel hij me ook al op als sterke renner in de zeer lastige Tour de Yorkshire.

Inderdaad een type Martens. Maar misschien wel met meer groeimarge, dat kun je natuurlijk nooit echt van te voren weten.

Laatst gewijzigd
zoetepap

Die Sprengers is duidelijk voor de hoop te vullen dan.

1 2 ... 180 181 182 183

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.