Team LottoNL-Jumbo 2015

1 2 ... 25 ... 182 183
xistnc

California is 17 mei klaar. Zou zo maar kunnen dat iig Gesink dan weer in Amerika blijft voor een hoogtestage. Dat is hem al regelmatig goed bevallen.

Zwitserland begint 13 juni, de Dauphiné een paar dagen eerder. Daar zit dus best wat tijd tussen voor een hoogtestage. Een hoogtestage betekent daarbij vooral, dat ze meerdere weken op hoogte verblijven. De trainingsintensiteit kunnen ze natuurlijk aanpassen aan de stand van de vermoeidheid.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@xistnc zou me idd niet verbazen als hij daar samen met Laurens en misschien wel Sep daar op hoogstestage gaan....

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan volgens mij heb ik nooit gezegd wat Robert zou moeten doen, alleen maar mijn vermoedens geuit wat hij zou gaan doen. En daar zit ik wel eens naast net zoals zo velen. Maar ik ben wel blij dat hij daar gaat fietsen.

Laatst gewijzigd
Roberto

dennisvanwinden Happy to officially announce I will make a transfer from @bakucycling to @lottonljumbo_road #happy #pro

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Tom van Asbroeck, Laurens ten Dam, Jos van Emden, Robert Gesink, Mike Teunissen, Sep Vanmarcke, Dennis van Winden & Maarten Wynants.

Opstelling voor TOC

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Nou alle informatie in 1 persbericht: Van Winden terug voor de sprinttrein, de opstelling van de ploeg in de TOC en Gesink gaat idd op hoogstestage in Amerika.

kelderfan

'@rahimns
Daar zat xistnc op te wachten.
Een leuke ploeg met Gesink en Ten Dam voor 't klassement en Van Asbroeck met ondersteuning van Teunissen en Van Winden voor de sprintetappes.
Maar is Vanmarcke nu niet op hoogtestage? Die zal wel met Wynants en Van Emden teruggaan voor de Baloise Belgium Tour 27 - 31 mei 2015.

Daan°

Mooie selectie voor de Tour of California! Ik verwacht nu wel dat Gesink meer doet dan 'kilometers maken'.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@kelderfan ik weet niet of Sep nu gewoon op vakantie is en wat aan het trainen is of echt op een hoogtestage.

Wielerfan1987

Trainen in de States hoeft natuurlijk ook niet meteen hoogtestage te betekenen.... wellicht wel al wat parcoursverkenning voor de ToC??
Hij heeft sowieso het WK parcours voor zichzelf verkend las ik

kelderfan

'@wielerfan1987
Ik weet ook niet, dat Vanmarcke nu op hoogtestage is. Je hebt gelijk, dat hij het WK parcours voor zichzelf en het Belgisch team heeft verkend. Maar Vanmarcke zal denk ik wel de Baloise Belgium Tour 27 – 31 mei 2015 willen rijden en dat is zoals @xistnc aangeeft niet met 1 week te doen. Dan moet je wat langer kunnen blijven.

ti-raleigh

'@ rahimns
Ik las ergens, ik weet niet meer waar, dat Sep zijn vrouw/ vriendin ook mee heeft. Dus die zal er ook wel een paar dagen vakantie houden, lijkt me.

tight

After my crash i "felt"some ribs were painful. Today they took photos, confirmation,3 ribs broken. #recoverymode (aldus twitter Paul Martens)

kelderfan

Dus na Tankink nu ook Martens voor langere tijd uitgeschakeld. Dat wordt een lastig verhaal voor TLJ.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@kelderfan met de komst van Van Winden is er weer wat speelruimte. Voorlopig kunnen ze nog in elke wedstrijd waar de ploeg de komende tijd aan de start staat een voltallig team sturen. Dus in die zin valt het nog mee. Maar de ziekenboeg zit verder wel aardig vol:

Martens (6-8 weken)
Tankink (6-8 weken)
Goos (rest 2015 ?)
De Weert (3-4 weken)

Hou je dus op dit moment 22 renners over.... en gezien er voorlopig geen overlap van 3 wedstrijden zijn... moet dit dus te doen zijn..

kelderfan

'@rahimns
Het gaat mij niet over het aantal renners, maar mij gaat 't specifiek over Martens en Tankink. Dat zijn meer dan goede knechten voor TLJ.
Die zijn dus niet eerder in training {ook volgens jouw 6-8 weken}, dan na de Dauphine/TdS. M.a.w. geen TdF.
De Criterium du Dauphine 7 - 14 juni 2015 {WT 8 r.}
79th. Tour de Suisse 13 - 21 juni 2015 {WT 8 r.}
De Ster ZLM Toer 2.1 17 - 21 juni 2015 {8 r.}
Dat zijn volgens mij 24 renners en je zegt het zelf er zijn maar 22 renners beschikbaar.

Laatst gewijzigd
xistnc

Heb jij bronnen voor die periodes, Rahimns?

Martens heeft 4-6 weken genoemd na zijn val in LBL. Voor wat spareribs zal dit niet per se langer worden. De ribbetjes van Tankink zullen hem ook max een ruime maand kosten. En is er nu opeens wel iets duidelijk mbt De Weert?

De komst van Van Winden heeft uiteraard ook duidelijke een kortetermijn-aanleiding die hiermee samenhangt.

Wielerfan1987

het uitvallen van Martens en Tankink is hoe dan ook weer een tegenvaller.

Het maakt niet uit welke wedstrijden ze normaal zouden hebben gereden, ze zijn kwalitatief gezien niet zomaar te vervangen.

xistnc

Tankink heeft zo goed als alle klassiekers gereden, dus die heeft sowieso een rustperiode. Terugkeren na een rustperiode zal prettiger zijn dan na een blessure, maar qua deelname aan wedstrijden zal de schade meevallen.

Martens heeft de Ardennen-klassiekers gereden en had vermoedelijk daar nog wel een vervolg aan gebreëen, richting beoogde Tour-deelname. Dat is inderdaad niet 1-2-3 opgevangen, kwalitatief althans. Dat zou ook voor De Weert moeten gelden, al reed die nou toch al niet echt deuken in pakjes boter. Maar kwantitatief is ook dat een uitdaging, zoals ze er al zoveel hadden en hebben dit jaar.

kelderfan

'@wielerfan1987
Hoe zou jij dit opvangen?
Ik denk bij TdS aan Gesink, De Weert?, Leezer, Kruijswijk, Keizer, v. Winden, Vanmarcke en Van Asbroeck;
bij Dauph aan Kelderman, Bennett, Ten Dam, Tjallingii, v.d. Lijke, Wynants, Wagner en Hofland;
dan blijft er voor de ZLM over Lindeman en Van Emden met ondersteuning van Teunissen, Roosen, Bulgac, Flens en Markus.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@xistnc ik heb de periodes toch wat ruimer genomen want er zit een verschil in blesurevrij zijn en ook weer echt inzetbaar zijn. Eer je weer echt pijnvrij bent duurt meestal wel een week of 6 na een gebroken rib. Ik hoop natuurlijk dat het eerder is. Maar gezien het programma moet de TDS en de Dauphine voor beide renners haalbaar zijn.

xistnc

'@Rahimns
Toch lijkt het me handiger om in de berichtgeving gewoon aan te sluiten bij de prognoses van ploeg en renners. Stel dat iemand jouw getallen leest en er voor de zekerheid ook nog wat marge bovenop doet, dan zijn we ze straks het hele seizoen kwijt!

kelderfan

'@xistnc
Af en toe kan ik je niet volgen.
Rahimns heeft in deze toch gelijk. 't kan best na 6 weken genezen zijn; maar je hebt weer 2 weken nodig om echt hersteld te zijn.
Gisteren is 't vlgs tweet bij Martens geconstateerd. Dan zijn ca. 19 juni de 6 weken om! Dan 2 weken hersteltraining en hij kan zo de TdF rijden. {het natuurlijk profs:)}

tight

Ten Dam zat al vrij snel weer op Go Swift en pakte ook snel weer de buitenritjes op. Terwijl hij er nog erger aan toe was. Hij kon echter alleen maar z'n duurvermogen onderhouden. Misschien kunnen Tankink en Martens eind mee wel weer intensieve trainingen doen. Tijd zat om wedstrijdfit te raken voor de tour dus lijkt mij. Maar ideaal is het ook weer niet.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Blijkbaar heeft de ploeg zelfs nog ruimte om Maarten Wynants te kunnen missen in juni, die gaat voor België naar de Europese spelen.

1 2 ... 25 ... 182 183

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.