Team LottoNL-Jumbo 2015

1 2 ... 26 ... 182 183
kelderfan

'@tight
Ten Dam is een goed voorbeeld. Hij zat snel weer op de fiets {het is en blijft een kanjer}; maar aan de andere kant is hij nog steeds niet de oude en hopelijk vindt hij zijn vorm in Californië weer terug. Een ander voorbeeld is Teunissen, die ook al heel snel weer wedstrijden moest rijden {vanwege alle blessures} en ook nog zijn vorm niet terug heeft {zie de 1e. Rit in Yorkshire}. En dat is eigenlijk ook wat Gesink duidelijk aangeeft, {die is toch berensterk} dat zijn conditie prima is, maar nog niet op 100%. Je moet 100% om mee te kunnen doen.

Klootje Kriekeljon

http://www.nu.nl/wielrennen/4044333/kruijswijk-deze-giro-bepaalt-mijn-toekomst-als-ronderenner.html

Erg realistisch van Kruijswijk. Valt in mijn ogen weinig meer aan toe te voegen.. top.

ti-raleigh

'@KK
Bedankt voor de link, mooi interview. Gevoelsmatig denk ik dat hij geen echte kopman is, maar meer een superknecht zoals vorig jaar, met een goeie 15e plek in de Tour en winst in Noorwegen. Hij is een beetje noodgedwongen tot kopman gebombardeerd omdat andere kopmannen Tour gaan rijden. Ik denk niet dat top 10 er in zit, maar hij mag me graag verrassen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik verwacht ook dat Kruijswijk ergens tussen plek 10 en 15 zal eindigen in dit veld. Hopelijk meer richting de top 10 natuurlijk.

kelderfan

Ik hoop op een goede Hofland, die de druk bij Kruijswijk kan weghalen. Ik zie Kruijswijk wel opbloeien in deze 3 weken. En hopelijk laat 't team zien, dat zij gegroeid zijn. Dat vooral bij renners als v.d. Lijke en Lindeman. Kijken wat Bennett in huis heeft en of Keizer na zijn hoogte-stage een beetje Goos kan doen vergeten.

Stelvio-fan

'@KK: prachtig interview. Kheb er zin in!

Daboytommy

'Kruijswijk levensgevaarlijk voor klassement in laatste week Giro' http://nu.nl/wielrennen/4045099/kruijswijk-levensgevaarlijk-klassement-in-laatste-week-giro.html via @NUsport

Delahaije heeft er in ieder geval vertrouwen in!

Klootje Kriekeljon

Aan de hand van wat ik lees en gelezen heb ga ik in ieder geval deze Giro vol voor Kruijswijk supporteren. Dat ze maar wat geluk mogen hebben in de Giro na alle ellende!

AndriesW

Leuk, dat interview met Kruijswijk en het vertrouwen in hem. Delahaije overdrijft wel of de journalist heeft het overdreven opgeschreven. Dat met Contador was een momentopname en als ik het me goed herinner zakte Kruijswijk daarna op dezelfde beklimming duidelijk weg en werd niet tweede achter Contador. Dat wordt ook wel jezelf opblazen genoemd.
Aan het eind lijkt hij Gesink te omschrijven maar die brengt hij in verband met 'superexplosief'...
Ik geef Kruijswijk wel kans op een top 10 klassering maar heb verder geen hoge verwachtingen.

Wielerfan1987

'@Andries,

Dat 'super'explosief is misschien lichtelijk overdreven, maar hij benoemt het om te benadrukken dat Kruijswijk meer een diesel zonder turbo injectie is.

Gesink bijvoorbeeld kan op een sterk oplopende aankomst na een zware wedstrijd aardig explosief aankomen getuige zijn overwinningen in het Canadese tweeluik en de Giro del Emilia.
Een echt antwoord op demarrages en tempowisselingen bergop heeft hij dan weer niet, daarop moet hij eigenlijk op eigen tempo proberen terug te keren.

Kelderman heeft afgelopen twee jaar in diverse wedstrijden waaronder de Giro en Dauphiné 2014 laten zien dat hij zowel redelijk rap/explosief kan aankomen op een oplopende tot sterk stijgende finishstraat als dat hij een goed antwoord heeft op demarrages en tempo wisselingen

Kruijswijk daarentegen ontbeert die explosiviteit, een tempowisseling of demarrage beantwoorden lukt hem nog wel als het niet al te rap gaat.. maar echt explosief aankomen is duidelijk niet zijn kracht.

kelderfan

Kruijswijk is een van de weinige renners bij Team LottoNl-Jumbo die wel een tempoversnelling of forcing in huis heeft. Dat houdt hij helaas niet zo lang vol. Dat zagen wij bij de TdF waarbij 6 renners vanwege valpartijen moesten afstappen en Kruijswijk voor LLS een tempoverhoging uitvoerde, waaruit LLS een mooie overwinning pakte. Het is nog altijd jammer, dat LLS de ploeg moest verlaten. Want zo'n renner ontbeert dit team. Daarom hoop ik tegen beter weten in, dat zij TJS binnen gaan halen, naast natuurlijk die 2 neo's van RDT en E.Th van TSV.!

AndriesW

'@Wielerfan1987
Mooie analyse! Ik kan mij daarin vinden.

Wielerfan1987

'@Andries,

Wat betreft die bewuste Giro van Kruijswijk overigens die ik mij meen te herinneren is dat hij de laatste week goed bij de toppers kon blijven bergop en op de laatste noemenswaardige bergetappe in de finale nog in een klein groepje zat met Contador en 2 of 3?anderen, en dat Kruijswijk toen op een gegeven moment (net als anderen) probeerde weg te rijden bij Contador en hij daar uiteindelijk zichzelf mee opblies.

Dat laatste lijkt mij overigens geen schande gezien de vorm waarin Contador dat jaar verkeerde en we het hebben over een toen nog maar 23 of 24 jarige Kruijswijk.
En dat hij het lef had om 'de grote' Contador aan te vallen valt alleen maar te prijzen wat mij betreft.

kelderfan

Ik zie bij PCS dat Tankink weer wordt opgesteld Baloise Belgium Tour 27-31-2015. Dat is goed nieuws.

xistnc

Baloise Belgium Tour 27-31-2015

Ja, tegen de tijd dat de 31e maand van dit kalenderjaar aanbreekt zal Tankink toch onderhand wel hersteld zijn?

Los daarvan wil een vermelding op PCS niet al te veel zeggen. In die val ben je al eerder getrapt.

kelderfan

'@xistnc
Volgens jou is PCS niet goed geïnformeerd toch en met dat 24 verhaal was jij ook zo van je gelijk overtuigd.
Waarom wordt dat opeens geplaatst met toevoeging van Tom van Asbroeck, die 100% zeker die ronde gaat rijden.
Ik zeg toch niet dat het een goede zaak is, dat Tankink zo snel al weer aan 't werk moet.;)

xistnc

Volgens jou is PCS niet goed geïnformeerd toch en met dat 24 verhaal was jij ook zo van je gelijk overtuigd.

Ja, gooi alles maar weer op één hoop.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Net van start gegaan de persconferentie van de Tour of California met daarbij Robert Gesink

xistnc

Goeie link, Rahimns. Bedankt.

kelderfan

Quote: "Ja, gooi alles maar weer op één hoop."
Het is nu wederom wanhoop toch. Maar met 8 renners van start in de Giro. ;)

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@xistnc had even geen tijd om een link te zoeken, maar op de website van de TOC was hij vrij gemakkelijk te vinden :)

AndriesW

'@Wielerfan1987

Het was inderdaad opvallend sterk wat de man van jouw geboortejaar in de derde week Giro liet zien. Hij was in die periode op zijn voorlopige top op dezelfde leeftijd als Gesink (23-24 jaar). Ik hoop van harte dat zowel Kruijswijk als Gesink dit jaar weer richting dat niveau kunnen toegroeien en dan vasthouden. Het is alleen dat Gesink in zijn jongere jaren heel wat vaker en langer indruk heeft gemaakt dan Kruijswijk.
Vanaf dit weekeinde: forza Kruijswijk en come on Gesink!

wolfje

http://www.nu.nl/wielrennen/4045932/lotto-jumbo-wil-in-giro-resultaat-zien-van-keiharde-tijdrittrainingen.html

Belooft wat. In ieder geval geen excuses meer

slice

Hoe is de tijdrit van kruissie eigenlijk? Niet echt overweldigend van wat ik me herinner

kelderfan

Quote:" Voor minder dan de eindzege ga ik niet," zegt Edward Theuns.
Ik hoop, dat Tom van Asbroeck denkt, he, dat is mijn tekst maar dan met een kleine aanpassing "Voor minder dan een ritzege ga ik niet" in de ToC.

1 2 ... 26 ... 182 183

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.