Team LottoNL-Jumbo 2015

1 2 ... 34 ... 182 183
ghostwriter

Volgend jaar moet de Lotto-Jumbo ploeg Ten Dam en Kruijswijk de combinatie Giro met Vuelta laten rijden en Gesink en Kelderman in de Tour uitspelen. Met Bennett en Goos als knechten voor Ten Dam en Kruijswijk moeten er dan nog wel één of twee goede klimknechten bijkomen die Gesink en Kelderman in de Tour kunnen bijstaan. Monfort en/of Vd Broeck zouden goede knechten voor Gesink en Kelderman kunnen zijn maar die zullen zich misschien te goed voelen om voor Gesink en Kelderman te knechten. Daarbij weet ik niet of ze in het budget van Lotto-Jumbo passen.

Giro: Ten Dam, Kruijswijk, Bennett en Goos
Tour: Monfort en/of Vd Broeck, Gesink en Kelderman
Vuelta: Ten Dam, Kruijswijk, Bennett en Goos

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@simplex
Natuurlijk was 't niet WT en TDF waardig. De fout lag ook bij de teamleiding. Ten Dam had iemand in laten vliegen om de fiets klaar te krijgen. Het probleem was gewoon, dat die fietsen {en maar 2} te laat zijn afgeleverd, zodat Mollema en Ten Dam niet echt tijd hadden om 't materiaal te testen en goed af te stellen. Wat doet dat met je motivatie, als je al weet, dat je een verloren strijd levert.

Roberto

Al dat gel*l over die tijdritfietsen. Mollema had vorig jaar gewoon op zijn 'oude' tijdritfiets kunnen starten, maar koos voor de nieuwe na hem zelf eerst geprobeerd te hebben. De keus lag bij hem..
Ten Dam had ook de nieuwe fiets en had geen enkel probleem.

kelderfan

'@ghostwriter
Hoe ziet 't plaatje eruit, als je Tom-Jelte Slagter zou kunnen inpassen?

Wielerfan1987

'@kelderfan, een goeie Slagter is een perfecte aanvulling voor je Giro en je Vuelta ploeg, in die rondes heb je nog het meest het soort aankomsten dat hem moet liggen.

Aan de andere kant, als hij zo rijd als nu .....

tendam

'@roberto
Wat heeft een ploegleiding voor toegevoegde waarde, behalve hun ervaring overbrengen op de renners? De belangrijkste tijdrit van het jaar rijden op een fiets waar je niet mee hebt getest en een uurtje op hebt getraind, dat kan gewoon niet. Daar moet je als ploegleiding een renner voor behoeden, ook al vindt die z'n andere fiets nog zo slecht.

Het is uiteindelijk Mollema's eigen verantwoordelijkheid, maar de ploegleiding faalt daarin ook (en gezien hun krampachtige houding achteraf wisten ze dat ook wel).

xistnc

Los daarvan, langzamer dan Ten Dam had Mollema op dat moment ook met die nieuwe tijdritfiets niet hoeven rijden. Zijn 'demonstratie' kostte hem dik drie minuten, het verschil tussen een 8e plek vóór Ten Dam en een 10e plek áchter zijn ploegmaat in het eindklassement. Kennelijk woog dat op tegen die demonstratie.

Laatst gewijzigd
Roberto

'@tendam
Wielrenners zijn geen kleuters en horen zelf hun beperkingen/risico's e.d. te kennen. De ploegleiding heeft ze de keus gegeven, het is tenslotte ook het gevoel op de fiets van de renner zelf! De ploegleiding kan niet beslissen over het gevoel op de fiets.
Ten Dam had ook de nieuwe fiets en geen enkel probleem ermee gehad:

"Echt super, een topfiets"

Link

Wielerfan1987

Het lijkt mij (gezien de prestatie van Kruijswijk) ook echt wel een goeie fiets, of toch minstens een 100% verbetering ten opzichte van het oude model.

Echter:

Het was/is bijzonder slecht van de Sponsor dat deze niet op tijd 2 of meer fietsen gebruiksklaar had (op tijd wil zeggen, voor de Ronde van Zwitserland en de Dauphine) zodat men het materiaal nog kan testen en eventueel last minute veranderingen kan aanbrengen, de fiets op de renner kan afstellen, de renner er op kan trainen, en eventueel testen voor de positie.

Het was slecht van de ploegleiding dat ze tijdens de Tour de wissel nog hebben voorgesteld.
Dat ze niet de fietsen juist hadden laten afstellen als er toch voor gekozen werd ze te gebruiken.

En het is ten slotte slecht geweest van Mollema zelf dat hij (in tegenstelling tot Ten Dam) niet iets geregeld heeft om de fiets goed te laten afstellen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Laten we niet vergeten dat Bianchi wel een sponsor is die zo ook zijn eisen en wensen heeft. Er zal achteraf best nog wat harde woorden gevallen zijn, maar begrijpelijk is het wel. Ondertussen heeft Bianchi zijn tijdritfiets aangepast en is het een prima fiets gebleken. Hoor eigenlijk alleen maar positieve geluiden nu van de renners.

Roberto

Is er trouwens al iets duidelijk over Bennet? Zijn er al onderzoeken geweest en mag hij alweer starten?

kelderfan

'@wielerfan1987
Ik weet niet wat er allemaal speelt bij Team Cannondale - Garmin, maar als TLJ in gesprek is met Van Baarle, dan lijkt mij 't ook mogelijk om met Slagter te gaan praten, want die is ook einde contract. Speelt motivatie hier een rol?

@roberto
Dat vraag ik mij ook af. Maar ook de Weert is kennelijk nog steeds niet de oude.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

'@kelderfan
Slagter als knecht in de Tour (in plaats van Monfort of Vd Broeck) en kopman in de heuvelklassiekers zou geweldig zijn voor Lotto-Jumbo. Slagter kan in de Tour dan knechten voor Gesink en Kelderman terwijl die twee in de heuvelklassiekers juist voor Slagter kunnen knechten.

tight

http://heldenonline.nl/rubrieken/helden-in-het-nieuws/ik-wil-nu-ook-aanvallen-in-de-tour

Van mij mag hij. Dillema voor ploegleiding? Hij kan ook mooie punten pakken voor de ploeg in Dauphine of Suisse. Starten in Suisse of Dauphine lijkt mij wat teveel van het goede als hij daarna nog de Tour doet.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik denk dat als hij zondag met een goed gevoel uit de Giro komt (er kan natuurlijk nog van alles gebeuren deze week) dat hij ( en de ploegleiding) zal besluiten om naar de Tour te gaan en dus niet meer te koersen en zijn rust te pakken. En ik dat hoop ik eerlijk gezegd wel. Lotto-Jumbo gaat dan echt met een heel sterk blok (Gesink, Keldeman, Ten Dam en Kruijswijk) naar de tour. En daar kan Kruijswijk dan idd de ruimte krijgen om in de aanval te gaan... dat is ook wel weer lekker voor die andere 3 die zich dan volledig kunnen richten op een goed klassement. Maar we zullen het moeten afwachten.

xistnc

Hij 'moet' zich daar alleen nu nog niet mee bezig houden. Hij zit midden in een geweldige Giro.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

George Bennett staat aan de start van de Ronde van Belgie...

Stelvio-fan

'@rahimns: ik zag het. Benieuwd of hij daar een klassement kan rijden. Of is hij meer van de langere beklimmingen?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Stelvio-fan op zich moet hij hier toch wel aardig uit de voeten kunnen, gezien zijn 10e plek in het AK van de Tourdownunder.

Roberto

'@rahimns
De waarden van Bennet waren dus ook te wijten aan een Astma medicijn. Ze zitten allemaal aan de inhalers in het peloton.

Wielerfan1987

Buiten uiteraard een fenomenale Kruijswijk ook Keizer en vd Lijke vandaag weer erg sterk.
Keizer binnenhalen is echt een hele goede set geweest van de ploegleiding, die jongen is aan het uitgroeien tot een van de zo niet de belangrijkste ondersteunende kracht in de ploeg.

En net als Goos vorig jaar in de tweede helft van de Giro boven kwam drijven is ook vd Lijke dit jaar bezig met een sterk tweede deel.

Laatst gewijzigd
slice

Wat is vd Lijke eigenlijk? Klimmer, sprinter, heuvels? Nu dus als 30ste ofzo binnen, maar heb hem ook (een beetje ongelukkig) de sprint zien aantrekken voor Hofland

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Roberto veel sporters hebben idd regelmatig astmatische klachten vooral duursporters... dus nee heel vreemd is het niet. En daarnaast reageert het lichaam niet altijd hetzelfde op deze medicatie. Dus ik zie niet in dat er iemand wat te verwijten valt... nu niet en ook niet in de situatie bij Bos. Het is pech maar het kan gebeuren.

Laatst gewijzigd
Daboytommy

Fietst De Weert eigenlijk alweer? En hoe ziet zijn programma eruit?

kelderfan

'@slice
v.d. Lijke, Van Baarle en Teunissen kunnen goed uit de voeten in 't heuvelwerk {zie Kreiz Breizh Elites 2013 stage 2} en ook Roosen kan goed over heuvels komen. {zie Kreiz Breizh Elites 2014 stage 3}

1 2 ... 34 ... 182 183

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.