Team LottoNL-Jumbo 2015

1 2 ... 33 ... 182 183
kelderfan

'@klootje kriekeljon
Ben je Bau en Lau vergeten?

Klootje Kriekeljon

Nee hoor, hartstikke goed ook. Met interessant bedoel ik uitspraken.

Misschien dat dat het juist wel is. Het wat zwijgzame, mysterieuze. Bepaalde zaken op de weg, daar was ik veel meer van onder de indruk. Zoals zijn valpartij in de Tour een paar jaar terug, en maar door blijven gaan met je gezicht flink gebutst. Maar de persoon... ik zie het gewoon niet.

xistnc

De Bau en Lau gekte was voor 90% gebaseerd op hun prestaties, vanaf het moment dat ze op 3 en 4 in het klassement stonden van de Tour.

Voor de resterende 10% waren hun 'interessante' karakters wellicht in het spel. De een de intellectuele slome duikelaar. De ander lijsttrekker van de BBB-partij. Eigenlijk vond ik toen het item van Mollema met Sep leuker dan het Bau en Lau gebeuren.

kelderfan

'@klootje kriekeljon
Die valpartij was echt heftig. Maar wat ik het mooist vond bij deze ploeg, dat in de TdF waarbij onze kopmannen Mollema en Gesink de TdF moesten verlaten, na die verschrikkelijke valpartijen. Dat Kruijswijk & LLS de boel hebben gered.
Juist met Mollema gaat 't nu wat minder. De overstap heeft hij nog niet verteerd of dat gedoe met die tijdritfietsen speelt hem nog parten.

tendam

Het lijkt me wat onlogisch dat Lotto-Jumbo nóg meer klimmers laat gaan. Ten Dam reed niet echt sterk in Californië maar deed bergop niet onder voor Gesink, als knecht nota bene. Vorig jaar ook nog gewoon top-10 in de Tour, trouwens. Dat Bau en Lau-gedoe heb ik ook niks mee, maar met hypes heb ik sowieso weinig, ook in negatieve zin (zoals dat de paar Tours daarvoor gebeurde).

Als ze renners moeten laten gaan is het eerder een van die knechten die geen verkeersdrempel overkomen, zoals ze nu allemaal in de Giro hebben rijden.

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

'@tendam.

Die knechten (ik denk dat je doelt op Flens, vd Lijke, Lindeman) hebben allemaal hun waarde, mits in vorm kan Lindeman toch ook echt wel mee in het middengebergte, vd Lijke heeft potentie maar is nog erg jong.
En Flens heeft gewoon een andere positie in de ploeg en wordt vooral gewaardeerd voor de waarde in de koers (eerste 100 kilometer) en daar buiten.

Markus en Bulgac mogen wat mij betreft wel vervangen worden.

Markus heeft wellicht wel de intrinsieke sprint snelheid, maar komt simpelweg 8 van de tien keer niet aan sprinten toe door zijn beperkte inhoud en klimvermogen, en anders laat hij zich wel wegzetten omdat hij zich niet goed weet te plaatsen.

Het verhaal Bulgac is bekend...

Poeksel

Ik heb niet alle uitslagen gecontroleerd, maar ik heb de indruk dat TLJ qua tijdritten het beter doet dan Belkin vorig jaar. Betere tijdritfiets misschien?

kelderfan

Dan moeten zij die tijdritfietsen wel meenemen, want in de ToC reden niet alle renners van Lotto met een tijdritfiets.
En ik denk, dat Gesink nog niet 100% is. Ten Dam is bergop nog steeds een waardevolle renner en hij kan langer mee bergop, dan De Weert e/o Bennett. Bennett stond opgesteld voor de World Ports Classic maar op 't laatste moment weer eraf gehaald!

Laatst gewijzigd
tendam

'@poeksel
Ze rijden nu op dezelfde tijdritfiets als waar Mollema die legendarisch slechte tijdrit mee reed in de Tour. Het verschil is waarschijnlijk dat ze er nu wél mee hebben getraind.

Wielario

Het team mag wel eens aanzienlijk meer gaan winnen, maar daarvoor hebben ze renners nodig met winnaarscapaciteiten en daar hebben ze er bar weinig van. Als de renners tevreden zijn als ze hebben kunnen knechten voor een kopman of als zij rijden voor plek 6 - 15 en daar tevreden mee zijn, dan zullen er erg weinig zeges worden geboekt.

Kijk maar eens naar wat Ten Dam heeft gewonnen: http://procyclingstats.com/rider.php?id=140531 en vergelijk dat eens met Tiralongo http://www.procyclingstats.com/rider/Paolo_Tiralongo. Ook geen veelwinnaar, maar zijn zeges zijn niet in de minste koersen.

tendam

Tiralongo, een man die op z'n 34e of zoiets z'n eerste profzege boekte... ja, daar zou Ten Dam een voorbeeld aan moeten nemen ;)

Ten Dam gaat echt geen zeges halen voor die ploeg. Beetje onrealistisch om dat te verwachten, het is echt een strijkijzer. Tiralongo is wat explosiever.

Spruch

'@tendam
Volgens mij kwam later in het nieuws dat het wiel van de tijdritfiets van Mollema in de Tour aanliep. Dus het had niet alleen met oefenen met, maar ook met het afstellen van het materiaal te maken.

Uil

het is geen kruissie maar steevie als je de ploegleider moet geloven:

https://www.facebook.com/stevenkruijswijkofficial/videos/382710261920633/?permPage=1

Vanuit de volgwagen van Kruijswijk gefilmd, in de laatste paar KM

Laatst gewijzigd
kelderfan

Steevie is weer goed bezig voor de 2e. * een 5e. plek. Lindeman, v.d. Lijke en Keizer laten zich ook zien in deze zware etappe en hebben zich ook goed verbeterd in 't klassement.

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

'@kelderfan,

Keizer heeft juist weer een plek ingeleverd (gister in de tijdrit had hij er 2 gewonnen)
Lindeman en vd Lijke doen het in deze zware etappe toch goed.
Vooral vd Lijke, dat is toch wat anders dan zoals vorig jaar met Bol de laatste in het klassement in je ploeg te hebben

spartafan9

'@Wielerfan

Bol was vorig jaar natuurlijk wel hard gevallen in een van de etappes, dus vond wel dat hij karakter heeft getoond en de giro gewoon heeft uitgereden.

tendam

'@spruch
Ja, maar daar kom je dan toch ook achter als je ermee traint (neem ik aan).

Spruch

'@tendam
Dat kan. Maar het lijkt me dat zo'n fiets voor iedere wedstrijd opnieuw wordt afgesteld, ook als je er al op hebt getraind. En het lijkt me dat de afstelling door de mecanicien gebeurt en de renner niet valt aan te rekenen. De mecanicien hoort toch te controleren of de fiets nergens aanloopt, lijkt me.

xistnc

Dat aanlopen was een constructiefout en had niet echt iets met de afstelling te maken.

kelderfan

'@wielerfan1987 Dit zegt Jan Boven Quote:" Bert-Jan Lindeman, Martijn Keizer and Nick van der Lijke went with the best to the foot of the penultimate climb, and positioned Kruijswijk well in the group with Contador. It's especially good for Van der Lijke, who is in his first Grand Tour. The others have done a tremendous job in the run to the mountains. I’m satisfied with the team."
Je hebt gelijk met Keizer en hopelijk zijn LIndeman en v.d. Lijke in staat om Kruijswijk in de laatste week bij te staan.

Spruch

'@xistnc
Bedankt voor die info. Slordige fout dus die buiten de schuld lag van Mollema. Als de fiets niet had aangelopen, had Mollema normaliter een stuk betere tijdrit gereden, gezien ook de relatief goede tijdrit van Ten Dam.

xistnc

Dat zou iets gescheeld hebben, maar niet veel. De fiets liep aan als er 'gestaan' werd. Niet de bedoeling en niet goed te praten, maar ook niet 100% de oorzaak van de slechte tijdrit. Bauke was er met zijn hoofd niet bij, dat was het voornaamste. De fiets van Laurens liep op dezelfde manier aan, dat was overigens de reservefiets van Bauke.

Uiteindelijk zijn die fietsen kennelijk prima doorontwikkeld. Heeft even geduurd, dat wel :p

Spruch

'@xistnc
Mollema stak op dat moment idd niet in zijn beste vorm. Maar om de teleurstellende tijdrit geheel aan Mollema toe te schrijven, vind ik wat te ver gaan. Gezien je reacties bij de Ronde van Noorwegen vind je dat Mollema zich te veel bezig houdt met randzaken. En wellicht doel je daar ook nu op met dat hij er met zijn hoofd niet bij was? Ik krijg toch een andere indruk van Mollema, als iemand die zich geheel kan richten op een doel. Ik hoop dat hij dat dit jaar ook kan voor de Tour.

Met betrekking tot hetgeen je aangeeft mbt Ten Dam ben ik het eens. Ik heb Ten Dam altijd iemand gevonden die vooral voor zichzelf rijdt, ook op de momenten dat hij dat beter niet had kunnen doen en voor het teambelang had kunnen kiezen. Hij lijkt erg op zichzelf gericht. Maar daarmee heeft hij dan wellicht wel weer het maximale uit zijn eigen carrière gehaald.

simplex

Belkin > TLJ en de tijdritfiets.
Jammer en onacceptabel dat op dat niveau van grote rondes een "constructiefout" of afstelling of een combinatie daarvan zo'n impact kon hebben op top-10 plaatsen in de grote rondes.
Op die nieuwe net ingevlogen fiets wel of niet getraind, dit is gewoon onprofessioneel en niet WT en TDF waardig. Mollema zijn focus bij Belkin was al wat weg , maar hier had iets voorkomen kunnen en vooral Moeten worden.
Nog schrijnender is wat xistnc zegt dat Ten Dam in diezelfde tijdrit op zo'n zelfde net binnengevlogen fiets dezelfde "aanloopproblemen" had. Behalve een tijdige evaluatie en/of verversing van staf zou dit ook voor overige medewerkers mogen gelden?
Genoeg in de verleden tijd. TLJ en technische afdeling is weer wakker en scherp geworden en Kruijswijk schijnt een jaartje later op dezelfde fiets tot ongekende prestaties te kunnen komen. Chapeau!

PS: Laurens ten Dam, prachtige kerel. Kent zijn talenten en beperkingen, geniet van zijn hobby/beroep en hoeft niet te scoren maar kent zijn plaats en staat er wanneer dat nodig is. Eind juli wordt hij hier weer geprezen.

Spruch

'@simplex

Mbt Ten Dam: zo kun je er idd ook tegen aan kijken.

1 2 ... 33 ... 182 183

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.