Team LottoNL-Jumbo 2015

1 2 ... 32 ... 182 183
Roelien

Reactie van Robert op strava: Samen met Laurens trainen zit er deze week niet in. Laurens is na de ronde van Californië direct in de auto gesprongen en 9u naar het noorden gereden. Dat zag ik met 2 kids niet zitten. Big bear was een uurtje van de finish. We zitten hier een week, dan een paar dagen Mammoth lakes (halverwege) en dan nog een week Tahoe. Zo zien we drie schitterende plekken, kan ik toch wat afwisselend trainen en daar kan ik nog wel een keer met Laurens fietsen. Daarbij: ik zie laurens genoeg de laatste en komende tijd: waalse pijl, Romandië, Californië, Zwitserland en de Tour doen we samen!

Wielerfan1987

'@Rahimns,

Heb jij met iemand van Lotto Jumbo gesproken?

Of zou het zo zijn dat ze een oogje op dit forum houden??

Vandaag in mijn mail een fan update uit kamp Lotto aangetroffen met een interview/update met betrekking tot Marc Goos, hoewel er vooralsnog weinig groot nieuws te melden is kijkt hij er naar uit binnenkort te mogen gaan aquajoggen en hij heeft de stille hoop om eind van de zomer weer op de fiets te mogen stappen (vanzelfsprekend zal dat laatste slechts voor het idee zijn), gezien zijn situatie is echt trainen er dit wielerseizoen nog niet bij vermoed ik..

Maar in elk geval fijn om als fan toch op de hoogte gehouden te worden, en nog beter om te lezen dat hij vorderingen maakt (hoe klein dan ook)

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@wielerfan1987 hou het op een beetje van beide ;)

kelderfan

'@rahimns
Het is ook goed om te weten, dat Giant al bezig is met contractverleningen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan ik denk dat alle ploegen ondertussen wel bezig zijn met contractverlengingen en met het benaderen van nieuwe renners voor hun ploeg.

kelderfan

'@rahimns
Het lijken wel de woorden van Plugge.;) Houd 't lekker breed.

Wielerfan1987

'@kelderfan,

De kern van de ploeg ligt ook voor 2016 al vast.

En aangezien eventuele nieuwe renners zekerheid voor minstens 2 seizoenen willen denk ik dat voor Plugge prioriteit nummer 1 zal zijn om zijn huidige sponsoren over de streep te trekken voor een contractverlenging voor na 2016, al dan niet met een extra financiele impuls.

Pas dan weet hij wat hij kan uitgeven en wat voor toezeggingen hij aan de renners kan geven die hij wil aantrekken of wil verlengen

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

tja, renners aantrekken.

de paar Nederlanders die een versterking zouden zijn (Mollema, Terpstra, Boom, Dumoulin, misschien Westra) zie ik echt niet tekenen bij TLJ, en om nou weer buitenlandse toppers aan te trekken om voor te gaan knechten zie ik eigenlijk ook niet zo zitten.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@wielerfan1987 Je begrijpt toch ook wel, dat sponsoren naamsbekendheid willen en 't is een feit, dat overwinningen in grote rondes en kleinere rondes de sponsoren over de streep trekken. Zie maar wat Lars Boom's overwinning te weeg bracht bij de volgers.
En overwinningen boek je alleen maar met voldoende ondersteuning op alle terreinen. Kelderman kan ook niet zonder goede ondersteuning een overwinning boeken op WT-niveau. Dat geldt ook voor Hofland, Gesink met LtD en Vanmarcke.
Het klopt dat ook nieuwe renners zekerheid willen. Dat geldt ook voor LtD en Martens. Als die niet verlengen wordt 't probleem alleen maar groter. Voor 2016 hebben zij 16 renners en Goos, die ik er graag weer bij wil hebben op zijn oude niveau.

Wielerfan1987

'@achtpuntzes.

Ik deel jouw mening, maar goed, eventuele buitenlanders hoeven toch ook niet perse kopmannen te worden en hoeven derhalve ook geen toppers te zijn (als dit budgetair gezien al mogelijk zou zijn)

Met Kelderman, Vanmarcke, Hofland en van Asbroeck, en hopelijk ook Gesink terug op niveau en wellicht een jongen als Kruijswijk heb je voldoende kopmannen en gelegenheids kopmannen.

Waar ze in moeten investeren is naar mijn idee goede ondersteunende renners die als het zo uitkomt zelf ook in staat zijn om iets te winnen.

Hoe vervelend het gezaag ook is denk ik wel dat Kelderfan gelijk heeft met de renners die hij noemt als mogelijke versterkingen.
De absolute top haal je toch niet binnen, al zouden ze er nog 3 miljoen bij krijgen van de sponsor
Lotto Jumbo is naar mijn idee afhankelijk van Belgische en Nederlandse jeugdige renners de zouden moeten overkomen van continentale en pro continentale opleidingsploegen

kelderfan

'@wielerfan1987
Als ik renners noem dan is 't gezaag, maar @rahimns met de TdF komt, terwijl een aantal renners als Tankink, Martens en De Weert van de blessures terugkomen, dan is 't geen dagdromen.
Maar ik ben 't verder helemaal met je eens. Team Lotto-Jumbo moet zich richten op renners als Bennett {jonge renners met ervaring} en jonge talenten uit Vlaams België en Nederland.
Ik ben alleen benieuwd of Ten Dam en Martens blijven.

kelderfan

'@8.6
Tja, ik zie dat Westra en Slagter in de nabije toekomst kunnen onderhandelen over een nieuw contract.
En 1 renner erbij die in de bergen mee kan komen lijkt mij niet verkeerd.

Uil

'@Kelderfan Westra krijgt echt wel contract verlengen bij Astana Nibali wil hem namelijk erg graag erbij hebben in de grote rondes.
Slagter mocht de Tour niet rijden omdat hij eerst zijn contract moest verlengen dus die zie ik echt niet terugkomen.

Zelf zie ik Oomen wel als neo erbij komen maar nog een jaartje bij de beloften kan ook nog hangt denk erg er vanaf wat Oomen zelf wil.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Uil
Ik denk, dat je gelijk hebt met Westra en Slagter.

StonedCamel

Leuke conversatie tussen Ten Dam en Gesink op Strava:


Laurens ten Dam
Me starting tomorrow. Let's battle km;) you win today. Tomo 120 km. Same climbing..


Robert Gesink
Want to battle kilometers tomorrow? You'll lose for sure! Coach was in a angry state of mind writing my training schedule... :(

Ben benieuwd wat Delahaye voor Gesink heeft bedacht, blijkbaar onderdeel van het superplan.

xistnc

Geinig. Maar misschien kan Laurens een keer proberen om in een wedstrijd wedstrijdje te doen.

StonedCamel

Jij hebt het niet zo op Ten Dam hè?

xistnc

Nee, op dit moment inderdaad niet. In de bergrit van California leek het er weer een klein beetje op, maar zijn laatste fatsoenlijke uitslag daarvoor was de Tour de France, wat overigens best een belangrijke wedstrijd was. Nu zijn uitslagen alleen niet zaligmakend, maar het lijkt hem allemaal ook amper nog te interesseren. Je scoort bij mij bijvoorbeeld geen punten als je midden in een Spaanse etappekoers, waarmee je je seizoen voorbereidt, de wekker op 5 uur zet om op internet de herhaling van de Elfstedentocht van 25/30 jaar te geleden te gaan kijken.

Lau heeft veel fans in Amerika. Hij hoeft maar een scheet te laten op Strava en hij heeft 1439 kudo's. Nu weet ik niet wat daarvan de marktwaarde is voor Bianchi, maar ik kan me voorstellen dat er andere fietsenmerken zijn die daar meer belang bij hebben.

Laatst gewijzigd
StonedCamel

Het idee dit jaar was volgens mij dat hij eerder in het seizoen in vorm zou zijn, maar hij heeft natuurlijk ook flink wat pech gehad in zn voorseizoen (week ziek, ribben gebroken). In die zin vind ik het een beetje zwaar om hem nu al op zijn resultaten af te rekenen. Uiteindelijk is het belangrijkste deel van de afrekening voor Ten Dam toch de Tour (en evt de Vuelta).
Ik deel overigens wel je indruk dat hij zich iets minder druk op lijkt te leggen dit jaar, hoewel dat relaxte ook wel een beetje bij hem hoort. Allicht ook een van de redenen van zijn grote fanschare: een BBQende top10 renner uit de Tour met een oude camper die als voorbereiding op de Tour in California gaat zitten vissen in een bergmeer op hoogte. Ik vind het ook wel mooi eerlijk gezegd.

Overigens reed hij vorig jaar voor de Tour ook geen deuk in een pakje boter.

Laatst gewijzigd
xistnc

Dat is ook best mooi natuurlijk, wat mij betreft vooral vanwege het atypische. Maar hoe minder Laurens de ambitie toont om topsporter te zijn, des te minder atypisch blijft er over. Dan is het aansluiten bij de Dan Cravens en andere baardmansen van het peloton. Ook topsport, okee, maar van een ander kaliber dan we van Laurens gewend zijn.

En dan ontstaat toch een afweging met sportieve waarde en marktwaarde. Ik kan me goed voorstellen dat het salaris van Laurens matcht met de twee Dylans uit het nieuwsbericht van vandaag plus nog een derde continent naar keuze. Mocht zoiets ook gelden voor de situaties van Tjallingii en Tankink en je neemt afscheid van een aantal die duidelijk te kort schieten, dan kun je zomaar 5 of 6 plekken in de ploeg met minder leeftijd en meer sportieve kwaliteit invullen dan momenteel het geval is.

Vorig jaar werd Laurens overigens 24e in Romandië en 8e in Californië. Niet om op de tafel te gaan staan, maar toch in ieder geval een niveau dat je alleen haalt door je als topsporter te profileren. En misschien ook wel het niveau dat op dat moment in het jaar nodig is om de Tour te rijden, die hij vorig jaar reed. Lukt dat niet, dan kan hij altijd nog kiezen voor een Tour zoals Kruijswijk nu rijdt in de Giro: matig klassement, veel aanvallen. Maar zoiets probeerde hij vorig jaar in de Vuelta ook af en toe en dat was nogal schrijnend.

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

'@xistnc

Het geluid vanuit de ploeg en zijn trainers is juist dat Laurens een van de renners is die geen aansporing nodig heeft om zijn kilometers en intensiteit te maken.
Dat hij, ook al zit hij in Californie in een hutje aan een meer, altijd de gevraagde arbeid levert (en meer) en dat hij altijd netjes aan het eind van de dag zijn meter uitleest en de gegevens upload naar de trainer.
Hij en Gesink staan bekend als trainingsbeesten die eerder afgeremd dan aangespoord dienen te worden, en die zonder hulp op hun eetpatroon letten.

En ja, dat je dan zo af en toe een foto op een medium voorbij ziet komen dat hij een hengeltje uitgooit of een vis op de BBQ gooit... dat maakt Laurens juist tot de unieke persoon waar ik fan van ben geworden.

#nobeardnoglory

En we kennen natuurlijk allemaal wel het verhaal dat een renner wanneer hij niet traint op bed of op de bank dient te liggen, maar komop, die jongens mogen ook wel iets van een leven hebben naast de topsport.

De juiste mate van ontspanning is voor topsporters net zo van belang als (gedwongen) op bed of op de bank liggen.

Laatst gewijzigd
Spruch

'@xistnc
Suggereer je in je post dat Ten Dam in navolging van Mollema volgend jaar naar Trek vertrekt? Dat lijkt me geen gekke keuze overigens.

kelderfan

Ik zie Laurens Ten Dam niet als aanvaller. Hij lijkt mij meer een man voor in de Grote Rondes een goed klassement en ondersteuning van de kopman. Alleen de jaartjes beginnen te tellen en hij komt in 't voorjaar maar moeizaam op gang.
Het zou erg jammer voor het team zijn als hij Mollema volgt naar Trek.
Als TLJ Van Baarle weet te strikken, dan hebben zij er toch weer een prima renner bij. Maar ja 't budget?

Laatst gewijzigd
xistnc

'@Spruch
Nee hoor, zo concreet ook weer niet. Ik suggereer niet dat Laurens vertrekt en mocht dat wel zo zijn, dan zou een ploeg als UHC wellicht eerder in aanmerking komen dan Trek. Zijn oudste zoon wordt in april 2017 leerplichtig, dus áls hij nog aan een buitenlands avontuur wil beginnen dan is dit het moment.

Ik suggereer vooral dat ik het logisch vind dat de ploeg de ontwikkeling van de waarde van oude rotten als Ten Dam en de twee andere T's zal afwegen tegen de kosten. Dat kan best tot een vertrek van 1 of 2 van hen leiden. Tankink allicht niet, want die heeft nog een contract in 2016.

@Wielerfan
Inzet is één, het niveau van het resultaat van die inzet is twee. Daarvoor zul je inzet moeten combineren met ambitie en potentieel. Ten Dam wordt 35, het is toch helemaal niet gek als hij op die beide fronten over zijn piek heen is?

Klootje Kriekeljon

Ik heb nooit iets begrepen van de cultstatus van Ten Dam. Komt nooit heel veel interessants uit. Is ooit met zijn camper begonnen, die heldenstatus.. maar ik vind hem totaal geen persoonlijkheid hebben. Daarom ook de suggesties een paar jaar geleden om hem kopman te maken... heel vreemd.
Ten Dam is juist een renner voor mij die alle aandacht en spotlights schuwt.

1 2 ... 32 ... 182 183

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.