Team LottoNL-Jumbo 2015

1 2 ... 36 ... 182 183
ghostwriter

Wat zijn de regels rondom stagaires? Zou de Lotto-Jumbo ploeg bijvoorbeeld Oomen nu al een stage plaats geven en hem dan wel de Tour de L'Avenir laten rijden?

kelderfan

Het was leuk om te zien, dat TSV {Theuns} Tom Van Asbroeck weer terugbrachten bij de 1e. groep om mee te kunnen doen in de sprint; jammer dat hij een kwak kreeg {ik dacht van Demare}, waardoor hij meters verloor. Met zijn 4e. stek zal hij wel niet erg blij zijn geweest. .
Quote: "Team LottoNL-Jumbo lost Timo Roosen and Maarten Wynants because of punctures";
Ik zag een renner van TLJ die heel boos was, dat hij een puncture kreeg in de finale en er niemand in de buurt was voor een reserve-wiel en dat was Timo Roosen. Morgen je revanche halen denk ik dan.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Jammer dat Van Asbroeck stil viel. Hij is nog niet helemaal terug op zijn niveau. Maar wie trok de sprint aan bij TLJ?
Timo Roosen wordt steeds sterker en liet zich goed zien.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@kelderfan als 1 van zijn sponsoren ben ik heel tevreden met wat Timo dit jaar laat zien ;)

tendam

'@kelderfan
Volgens mij is dit gewoon het niveau van Van Asbroeck. Leuke renner voor top-5, top-10 in niet al te zware sprintkoersen. Geen topper in de dop.

kelderfan

'@Tendam
Quote TLJ: "I was already feeling that I missed the power to win the stage,” Tom Van Asbroeck said after the third stage. “That is the aftermath of last spring. After all those crashes and injuries, I’m not yet at the level that I must be, but I do feel some progress. You can see an upward trend in my results. My legs are in good condition too, but I’m not powerful enough yet.”
Dit staat te lezen op de site van TLJ. Eigenlijk wat ik al eerder aangaf.
.

kelderfan

'@rahimns
Dat was een goede investering dus. Ik doe mee voor een 2e. 10!
Maar leuk dat Kruijswijk 't team weer een positieve boost heeft gegeven. Dat was echt genieten.

kelderfan

Baloise Belgium Tour heeft niet gebracht wat ik gehoopt had met Van Asbroeck.
Verhoeven liet eerder weten, dat Van Winden een van de smaakmakers zou zijn voor deze laatste rit. Dat moet hij nog eens uitleggen, want Team Roompot doet 't toch duidelijk beter. Voor Bennett was dit een mooie ronde om weer in vorm te geraken.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Column Robert Gesink

Inmiddels ben ik al weer een tijdje in de Verenigde Staten. Na mijn Ronde van Californië ben ik hier gebleven voor een hoogtestage. Ik zit bij Lake Mammoth, niet ver weg van Lake Tahoe, waar Laurens ten Dam verblijft. Vandaag gaan we samen trainen.
Daisy is ook overgekomen met onze dochter Anne en zoontje Bram. Met hem gaat alles goed. Bram heeft de benodigde kilo’s erbij en is gezond. En onze 3-jarige Anne vindt het allemaal superinteressant hier. Je kunt alle kanten op, overal is wel iets te doen. En ik ken inmiddels de weg.
Voor mij is dit ter voorbereiding van de Ronde van Zwitserland, waar ik al goed wil zijn. Na alle commotie in de eerste deel van het jaar over de gezondheid van Bram en m’n knieblessure heb ik het gevoel dat ik nu weer goed op schema zit.

In de Ronde van Romandië kon ik al redelijk tevreden zijn. Oké, vijftiende is niet geweldig, maar ik koerste wel tegen veel jongens die al een sterk voorjaar achter de rug hadden. En ik begon net, dan moet je realistisch zijn. In de Ronde van Californië zette ik weer een stap met mijn vijfde plek in het eindklassement.
Natuurlijk moet alles nog beter voor de komende periode in Zwitserland en daarna de Tour de France. Dat komt er allemaal al weer snel aan. Al geniet ik momenteel eerst van de Giro d’Italia, waar Steven Kruijswijk fantastisch rijdt. Hij laat zien dat hij een topwielrenner is. Dat is er de laatste jaren niet vaak uitgekomen, vanwege die vernauwing in een liesslagader waar hij mee kampte.

We hebben het daar samen vaak over gehad. Ik weet hoe moeilijk en frustrerend die periode voor hem is geweest. Dat je weet dat je een bepaald niveau aankunt, maar dat het er niet uitkomt. Daar heb ik zelf ook ervaring mee. Bij hem was dat die slagader, die zorgde dat de verzuring sneller in zijn been optrad. Hij is echt lang op zoek geweest naar het moment dat hij weer goed was. Vorig jaar won hij al de Arctic Race, maar nu in de Giro laat hij zien wat hij kan tegen de top.
Ik vind het echt hartstikke mooi wat hij laat zien. We hebben dagelijks contact, want we hebben door de jaren heen een goede band gekregen. We wonen ook naast elkaar in Girona, waar we vaak trainen.

Ik verwacht wel dat Steven dit niveau in de laatste dagen kan vasthouden, want hij heeft vaker laten zien dat hij in de derde week van de Giro beter wordt. En hopelijk kan hij dat doortrekken naar de Tour de France.
Want dan kan hij ook daar van grote waarde zijn voor onze ploeg.

Pleidooi van Robert om Steven mee te nemen naar de tour??

Roberto

'@rahimns
Lijkt me al vast te staan, al is het natuurlijk altijd afwachten hoe een grote ronde voor een renner verloopt.

Wielerfan1987

Er zijn voor Steven in de Tour een groot aantal scenario's mogelijk, een kleine selectie:

1. Steven zijn herstelvermogen zorg ervoor dat hij voldoende uitgerust en met deze Giro in de benen zelfs nog sterker dan in de Giro aan de start verschijnt.

2. Zelfs voor Steven is een Tour een ander verhaal na een ongelofelijk zware Giro zoals deze die hij nu in de benen heeft waardoor hij wel redelijk mee kan maar duidelijk niet meer de topvorm heeft.

3. Na een lange pauze heeft Steven een tegenvallende eerste week waarna hij zich in week 2 en 3 weer naar een topvorm fietst.

4. Dit is er gewoon veel te veel aan en Steven zal dan ook nooit het niveau halen en wellicht zelfs afstappen.

Het is zo'n gok om een renner die in de Giro al zo diep heeft moeten gaan de dubbel met de Tour te laten rijden.

Toegegeven, die (australier?) Van Lotto Soudal doet al enkele jaren alle drie de grote ronden achter elkaar, maar die hoeft dan ook niet elke dag van de ronde op en top geconcentreerd te zijn.
Die kan dagen achtereen in de bus finishen, kan een tijdrit volstaan met binnen de tijdslimiet blijven rijden en hoeft nooit zo diep te gaan als een renner die een klassement rijd.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Verhoeven liet eerder weten, dat Van Winden een van de smaakmakers zou zijn voor deze laatste rit. Dat moet hij nog eens uitleggen

@Kelderfan op de website van LottoJumbo geeft Verhoeven zijn gedachtes hierover

Romāns Vainšteins

'@ Wielerfan misschien 2 maar hoogstwaarschijnlijk 4.

kelderfan

'@wielerfan 1987
Dat de Giro een zware koers is geweest is wel duidelijk. Maar ook Contador gaat naar de TdF.
Het beste zou zijn om Giro met Vuelta te combineren. Want dan kan je zonder problemen de Dauphine, TdS en TdP inpassen.
Maar dit team heeft er kennelijk voor gekozen om de lijn Contador te volgen.
Kruijswijk Giro + TdF;
Gesink TdF + klassiekers;
Kelderman TdF + Vuelta;
Ten Dam TdF + Vuelta!

Laatst gewijzigd
Onie

Kruijswijk heeft al eens laten zien wat hij in de RvZ kan naar een goede Giro, dus ik hoop dat ie die rijdt. Als hij daarna weer de Tour rijdt wordt het misschien wat veel, maar daar zou hij zeker nog nuttig kunnen zijn.

xistnc

De Tour is fysiek absoluut teveel van het goede. Maar in een rol als Majka vorig jaar kan Steven absoluut voor spektakel zorgen in de derde week. Als strijkijzer zal hij echter niet de eerste zijn die in aanmerking komt voor een ritzege vanuit een vlucht, rekening houdend met types als De Marchi, diverse Fransen en andere rittenkapers die okselfris aan de Tour beginnen.

De ploeg doet er verstandig aan om Steven in principe zelf te laten kiezen, onder voorbehoud van bloedwaarden en andere conditionele parameters. De huidige vorm doortrekken naar een puike score in Zwitserland is natuurlijk voor ons als publiek ook prima. In een goede Vuelta geloof ik niet zo, lijkt me moeilijk mentaal opladen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan volgens mij heeft de ploeg nog helemaal niet besloten wie naar de Vuelta gaat

kelderfan

'@rahimns
Dat klopt hoor {alleen Lindeman wordt gemeld door PCS}; maar als Kruissie Giro + TdF laat rijden; dan mag je toch aannemen, dat Ten Dam en Kelderman de TdF met de Vuelta gaan combineren. Maar je hebt gelijk als je zegt, dat de invulling van de Vuelta pas na de TdF wordt gedaan, omdat er altijd renners kunnen uitvallen door blessures. Maar dat geldt toch ook voor de TdF.
Eerst moeten de Dauphine en de TdS goed gaan voor de geselecteerde renners.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Quote: "Sports Director Frans Maassen looked back on a special tour on Sunday. “I’m proud of Steven’s place in the time trial, but there were more great moments. Like Steven’s two second places.”
Maassen especially found Kruijswijk’s second place in stage nine special. “I was driving right behind all day and he didn’t have the best legs anymore because a day earlier he had been in a long flight. I didn’t think a second place was possible, but Steven pulled it off. At that moment, it felt like a victory and maybe that was the best moment of the whole Giro.”
Wat mij erg aansprak was de aanvallende stijl van Kruijswijk en het moment in stage 9.

Laatst gewijzigd
xistnc

'@kelderfan
Waar reageer je precies op, als ik vragen mag?

kelderfan

'@xistnc
Sorry het was eigenlijk meer, dat jij 't over een puike score had in Zwitserland.
En ik zie voor Kruijswijk meer mogelijkheden om te scoren in de TdS!
Dus ik haal @ weg bij betreffende reactie.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan en waarom zou Gesink niet naar de Vuelta gaan en Kelderman naar Canada of Gesink en Kelderman naar de Vuelta en Ten Dam naar Canada... maar het is toch logischer om te speculeren over de tour (behoudens blessures) dan nu al over de Vuelta. Maar we gaan het wel zien.

En Kruijswijk wilt gewoon heel graag de tour rijden, dat merk je aan alles. Vooral het feit dat deze in nederland start speelt daar natuurlijk een grote rol in. Dus dan begrijp ik dat hij tot die tijd zijn rust pakt.

kelderfan

'@rahimns
Ik denk, dat Gesink nu nog de betere klassiekerrenner is. Kelderman kan weer via Utah {hoogte-stage enhij heeft daar nog appeltje te schillen} naar de Vuelta en daarna met Gesink Il Lombardia rijden. Kelderman, Kruijswijk en Ten Dam zijn voor mij de ronderenners van 't team.

Stelvio-fan

Toch wel een heel aantal neoprofs en jonge renners die mooie dingen laten zien:
Theunissen die in Californië goed rijdt.
Roosen die bijna overal finisht waar hij start, en daarbij ook mooie uitslagen rijdt (alleen AGR is hij dit jaar afgestapt).
Van der Lijke die dit jaar weer een mooie stap gezet heeft, en zelfs in de derde week van grote waarde was voor Kruijswijk.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Stelvio-fan dat is idd in ieder geval het positieve wat je naast de prestatie van Kruijswijk uit het voorjaar kan halen. Deze jonge groep maakt goede stappen en kunnen hopelijk straks de plaatsen in gaan vullen van mannen zoals Tankink en Tjallingii. Hopelijk zien we ze dit jaar nog verder groeien.

1 2 ... 36 ... 182 183

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.