Team LottoNL-Jumbo 2015

1 2 ... 40 ... 182 183
Disarray96

Om maar even de discussie over de transfers te verstoren. (hoewel ik denk dat je dan maar beter op een jong talent moet gokken ipv een renner die nooit super zal worden zoals Bulgac)

Weet iemand of ze nog gaan livestreamen in de Tour of is het te duur dit jaar? Iets wat ik me goed kan voorstellen.

IljoKeisseFan

Goh wat is die Bulgac een ontzettend slechte renner zeg. Nog slechter dan de gemiddelde Continental rijder.

xistnc

'@Disarray96
Een jong talent moet je een tweejarig contract geven. Goede jonge talenten zijn ook onevenredig duur, omdat je betaalt voor hoop en verwachting. Per saldo is dat duurder dan het éénjarig minimumloon van een knecht.

Disarray96

'@xistnc Daar heb je wel gelijk in en (semi) achteraf is het ook makkelijk praten over Bulgac. Mijn gevoel is alleen dat je beter een gok kan nemen (niet per se met het grootste talent) en hopen dat ie groeit ipv een zekere matige renner contracteren. Maar misschien heeft Bulgac wel waarde voor het team die wij niet kunnen zien als knecht.

kelderfan

'@xistnc
Met Roosen was 't dus een toevalstreffer of zo!

wolfje

Iedereen kiest een talent boven een matige renner, maar die talenten moeten ook wel beschikbaar zijn. Tusveld wordt veel genoemd, maar die heeft nou ook niet bepaald aan kunnen tonen dat hij het talent heeft om in de World Tour te kunnen rijden. Oomen... is nog erg jong dus misschien in de toekomst, maar een 19-jarige kan je ook afbreken door te vroeg te zwaar te belasten. De talenten van Roompot hebben vooral bewezen dat ze enigszins leuk kunnen meedoen in kleinere koersen maar dit jaar zeker tekort komen in de grotere wedstrijden.

Volgens Kelderfan bewijst het Belgische lotto dat je kan scoren als je in de jeugd investeert. Volgens mij bewijzen ze vooral dat het Belgische wielrennen gewoon een betere generatie jonge renners heeft. Het Nederlandse talent is niet toe aan de WT en ik vrees dat velen van hen dat ook niet gaan bereiken in de toekomst

Disarray96

Als ze van der Poel nou eens zouden kunnen krijgen... Niet dat het gaat gebeuren. Zou toch verfrissend en hilarisch zijn als Adrie zich tegen de organisatie gaat aan bemoeien

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@wolfje
Natuurlijk kun je jonge renners afbreken. Maar jongens als Oomen en Hofstede hebben zich al gemeten met WT-renners.
Gelukkig doet de jeugd van Belgie het goed. Die hebben met Benoot een hele goede renner in huis. Maar Oomen en Hofstede hebben zich o.a. gemeten met Vervaeke, Benoot en Teuns in de Tour de l'Avenir 2014. Daar deed Nederland 't ook redelijk goed.

wolfje

'@Kelderfan
Ik zeg ook niet dat ze heel slecht zijn, maar veel Nederlandse talenten zijn mijns inziens niet goed genoeg voor de WT. Een keer leuk rijden in de Tour de l'avenir is niet genoeg. Een paar keer leuk rijden ook niet. Om aan te tonen WT-waardig te zijn moet je op dat niveau eigenlijk elke keer met de beste meedoen. En daarna is het nog maar afwachten of zo'n renner dat ook kan brengen op een hoger niveau.

Jongens als Hofstede zijn nog erg jong, dus die kunnen nog doorgroeien. Misschien dat hij over enkele jaren nog de WT kan. Voor de rest zijn Oomen (nu nog te jong) en Van de Poel (wil niet) de enige echte talenten.

kelderfan

'@wolfje
Dan kan je @Wielerfan1987 vragen naar info over jonge talenten.
Ik zie in talenten als Jan Maas en Peter Lenderink ook jongens, die wij over 2/3 jaar bij TLJ zouden kunnen terugvinden.
De Belgen zijn verder bij de jeugd, omdat zij de jeugd goed ondersteunen en een kans geven. {lotto-soudal en TSV};
daarom heb ik ook wel eens gezegd, dat ik de ontwikkeling bij Roompot een goede zaak vind. Je hebt dan sterke jeugd vanuit RDT en jeugd, die wat langer nodig heeft om zich te ontwikkelen. Die kunnen via Roompot toch nog de stap maken.
N.B. Maar de Tour de l'Avenir is bij de jonge neo's een graadmeter. Ook in de Tour de L'Ain 2.1 2014 ging 't prima met onze jeugd.

Bo Hamburger

https://pbs.twimg.com/media/CHMuGIQUgAAeiQF.jpg:large

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Bo Hamburger ik heb het ook gelezen, door het hele blad heen lees ik zoveel negatieve stukken over de ploeg dat ik bijna het vermoeden heb dat Sooike de eindredacteur is.

xistnc

Tja, met de Tour in zicht begint het grote mijmeren weer. Een deel denkt met smart terug aan het Raleigh-tijdperk, toen een peloton van 120 meedeed aan de Tour met misschien 7 nationaliteiten. Een ander deel verlangt terug naar Rabobank, waar alles kon en alles mocht en vooral waar geld geen probleem was. En dan is er nog een deel dat naar de feiten kijkt en ziet dat 'we' er misschien wel beter voor staan dan ooit, qua meedoen in het klassement. En sinds vorig jaar winnen we bovendien weer etappes!

kelderfan

'@Tja,
Maar dit jaar lukt 't nog niet erg! ;)
Het voorjaar was toch erg matig door verschillende redenen.
Bulgac is bij de 1e bergetappe uitgestapt; gelukkig heeft Kelderman daar geen last van en kan hij nog wat laten zien.
En gelukkig dat Kruijswijk, die bezig was terug te komen, heeft laten zien, dat hij 't niet verleerd is.
Hopelijk laten Gesink, Ten Dam, Martens en Vanmarcke ook zien, dat zij weer stappen hebben gemaakt met de hoogte-stage in de TdS.

Laatst gewijzigd
Laatste man

Wat een column.. Dramatisch.

kelderfan

Helaas is Bauke Mollema ver verwijderd van zijn Tour-vorm. Ook Wilco Kelderman en Bennett moeten nog stappen maken.
Een maand ertussen uit poets je niet zomaar weg.
Dan moet Hofland het maar weer doen in Rondom Keulen.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Die column is niet bijzonder, maar de inhoud klopt wel. Mijn grootste bezwaar tegen Rabello.

Maar zoals Kruijswijk in de Giro reed, dat maakt me helemaal gelukkig als fan. Al wint ie er niks mee.

Roberto

Mensen als Theunisse zorgen er weer voor dat renners naar ongeoorloofde methodes grijpen om vooral dat 'geëiste' succes van buitenaf te behalen. Daarnaast kijkt hij wel erg naar TLJ, maar vergeet
gemakshalve de NL renners bij andere ploegen die in buitenlandse dienst al helemaal geen deuk meer in een pakje boter rijden.
En dan heeft hij het ook nog over zijn "mooiste overwinning", waarvan we allemaal weten in welk tijdperk en met welke middelen het behaald is.
Ik heb hier geen goed woord voor over..

tendam

Wat die oude garde ervan vindt zal me echt worst wezen. Er zit een hoop wrok bij oud-renners en journaille jegens Rabo/Belkin/LottoNL, waarom dat is laat zich raden. Als ze een baantje bij de ploeg krijgen is het ineens hosanna (zie Richard Plugge zelf, vroeger groot Rabo/Gesink-kritikaster in dramatisch geschreven columns, nu zelf veel-bekritiseerd ploegmanager).

Die Merijn Zeeman werd eerst ook als de verlosser binnengehaald en kan er nu zeker ineens geen reet meer van. Bah, dat opportunisme van de NL sportpers, vreselijk gewoon. Gewoon al die gasten die nog vastzitten in het wielrennen van de jaren 80/90 lozen. Of geef ze nog een shotje amfetamine.

Laatst gewijzigd
Haanaf

Ik lees in de column drie dingen die hij op één hoop gooit:
- Het niveau van het Nederlandse wielrennen is bedroevend;
- Bij TLJ hebben ze geen verstand van wielrennen;
- Fans hebben meer waardering voor renners die aanvallen.

Één, als ik naar de wereldranglijst kijk kan het niveau niet heel erg bedroevend zijn. Twee kan ik moeilijk beoordelen. Er zij in het voorjaar zeker verkeerde keuzes gemaakt (rvv), maar dat ze bij TLJ geen verstand van wielrennen hebben lijkt mij wat kort door de bocht. Drie, ik, als wielerfan, heb genoten van het rijden van Kruiswijk. Hij heeft dan wel niets gewonnen, maar deed in alle belangrijke bergetappes wel mee om de overwinning. Als fan vind ik dat belangrijker dan het toevallig meepikken van een overwinning in een sprint. Voor sponsers ligt dat wellicht anders, maar ook dat kan ik niet beoordelen.

Ik ben het dus niet helemaal eens met Gert-Jan.

Laatst gewijzigd
Onie

'Nederlands grootste en duurste ploeg' Correct. Helaas is dit op het hoogste (internationale) niveau niet het geval. Daarbij staat 'de meest sympathieke renner in jaren' nu niet direct bekend om zijn aanvalslust.

ti-raleigh

Theunisse zegt niets verkeerds. De eerste 3 à 4 maanden van dit jaar wáren dramatisch, daar kan niemand om heen. En die tendens is inderdaad vorige zomer al ingezet, ook daar heeft hij gelijk. Met het succes van Kruiswijk, de hoopvolle terugkeer van Gesink en de in vorm komende Hofland lijkt het wel de betere kant op te gaan, gelukkig. Maar het is nog steeds geen reden om Hosanna te roepen. Misschien is Theunisse inderdaad wel een gefrustreerde, zure ex-prof, geen idee, maar hij heeft wel gelijk.

Romāns Vainšteins

Column komt dermate jankerig en zeikerig over dat de inhoud helemaal niet meer interessant is.

iLLan

Theunisse zegt voor mij wel iets stoms. De titel is 'Wanbeleid' en de column gaat over dat de renners aanvallender moeten rijden. Nergens onderbouwt hij zijn titel. Een prima titel was geweest: 'Ik vind het niet leuk om naar TLJ te kijken' en dat moet hij lekker zelf weten en dan zijn televisie maar uitzetten.

Laatst gewijzigd
StonedCamel

Inderdaad een jankcolumn. Vind dat stukje over die waaieretappe ook onzin. Je bereidt als ploegleider in de grootste wedstrijd van het jaar een tactische actie in een vlakke etappe minutieus voor. Vervolgens mag je niet blij zijn als het lukt en je op deze manier 1 van de grote podiumfavorieten uitschakelt. Dat dat nou toevallig zo'n sympathieke jongen was... En dat was dus zeker niet defensief koersen. Zulke acties zijn juist waar je als ploegleider het verschil kunt maken en dat deden ze. Overigens zegt het genoeg over de amusementswaarde die Belkin daar leverde dat Theunisse er nu op terugkomt, missie volbracht zou ik zeggen.

1 2 ... 40 ... 182 183

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.