Team LottoNL-Jumbo 2015

1 2 ... 49 ... 182 183
wolfje

'@sooike
Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Het gedeelte dat ik met je eens ben: zeker in de bergetappes hebben ze een ploeg meegenomen die met een kanshebber in de kopgroep kan zitten en Gesink kan ondersteunen. Wat dat betreft viel de Pyreneen mij een beetje tegen. Vanmarcke in een bergetappe meesturen terwijl je genoeg klimmers mee hebt is jammer. In de rit naar Mende uberhaupt niet proberen om mee te zitten ook. Ik hoop en reken er op dat ze het in de alpen met Ten Dam, Kelderman en Kruiswijk wel gaan proberen, anders gaan ze wel heel defensief rijden.

Het gedeelte dat ik niet met je eens ben: je vergeet voor het gemak even dat ze nog wel een paar ritten meer geprobeerd hebben mee te zitten, maar dat het niet gelukt is. Kruiswijk zat een keer mee in een groep van meer dan 20, maar die groep kreeg geen ruimte. Ten Dam heeft het geprobeerd (ik geloof de rit naar Plateau de Beille). Het is niet zo dat als je mee wil zitten, dat ook even gaat lukken. Zeker niet in etappes met goede kansen voor de vluchters. Je stelling "alle ballen op Gesink" is mijns inziens niet correct.
Daarnaast gaat de vergelijking met MTN, Bretagne en FDJ een beetje mank. MTN en Bretagne rijden helemaal niet voor het klassement, die kunnen elke dag 8 man sparen en 1 in de ontsnapping hebben. Gesink verdient met zijn rijden zeker enige ondersteuning, een klassement is zeker ook wat waard. Dus er zijn gewoon minder manschappen die zich kunnen sparen voor een ontsnapping. Betreft FDJ, die zitten nu alleen mee in de ontsnappingen (en nog niet eens zo veel vaker dan dat TLJ dat doet) omdat Pinot niet kan brengen wat Gesink wel kan. Die zouden maar wat graag ruilen met TLJ

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Wolfje De etappe naar Mende konden ze ook niet meezitten, Gesink en 3 ploegmaats vielen... daardoor brak het peloton en ontstond de kopgroep meer door toeval. Maar wat de ploeg blijkbaar ook doet kritiek zal er altijd zijn.

wolfje

'@Rahimns
Volgens mij hadden ze die etappe al op voorhand aangegeven dat ze niet van plan waren iemand mee te sturen

Maar voor de rest heb je gelijk, kritiek zal er altijd blijven. Dat mag ook, maar enige nuance is soms wel zo prettig

Laatst gewijzigd
Purito

'@rahimns
Ben je ook ooit kritisch op de ploeg?

Laatste man

'@Purito,
Waarschijnlijk in de mate als jij tegenover Purito.

nafnikleb

Zoals vandaag, mits er niks veranderd, ben ik het met sooike eens dat het teleurstellend is dat ze niemand in de kopgroep hebben zitten. Als 1 van de slechts 5 ploegen die nog met 9 man rondfietsen moet dat toch wel kunnen...

Purito

'@Laatste man
Ik ben wel eens kritisch geweest tegenover hem. Bijvoorbeeld over zijn optreden in de Giro van 2012. Dus onzin wat je stelt ;)

Laatste man

'@Purito.
Zo wel 1x. Rahims heeft ook wel eens kritiek gehad.

Purito

'@Laatste man
Ik heb het nog nooit gelezen. Daarom ben ik ook zo benieuwd wat die kritiek dan was :)

Stelvio-fan

Moet je per sé ook wel eens kritiek hebben? Van mij mag je ook gewoon ongenuanceerd fan zijn en alleen maar naar de positieve dingen kijken!

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Purito Ik ben wel eens teleurgesteld of baal ik dat iets niet is gelukt... maar wie ben ik om kritisch te zijn. Heb nooit gekoerst, weeg 120 kilo en ben gewoon een liefhebber. Ik gedraag me niet als de welbekende stuurlui die aan wal staan. En er zijn hier al genoeg wielerliefhebbers die kritisch zijn op de ploeg, de ploegleiders en de renners, ik zorg dan voor het tegengeluid ;)

En nu baal ik ook wel eens als er bijvoorbeeld geen NL-er in een kopgroep zit, dat maakt een etappe nog net wat boeiender, maar dat hou ik liever voor me en zal ik niet zo snel openlijk iets over zeggen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Ik baal ook, omdat Kelderman heeft gemeend om in de bus plaats te nemen om Vanmarcke, Leezer en Van Emden te ondersteunen.

ti-raleigh

Iedereen mag kritiek hebben toch ? Moet je daarvoor per se hebben gefietst dan ? Mijn fietstochten gaan slechts naar het café en verder niet, maar ben vanaf '77 ook liefhebber. En kritiek is niet alleen bedoeld om negatief te zijn en te zeiken (zoals een heleboel mensen denken en dan vooral als het om TLJ gaat), juist het tegenovergestelde. In Duitsland zeggen ze 'was sich liebt neckt sich'. En tot nog toe ben ik redelijk positief over het optreden van TLJ deze Tour. Keurige proloog en vooral goed optreden van Gesink. Gesink zijn status is het belangrijkste en daarom is de focus om in een kopgroep te zitten niet groot. Want als je dat écht wilt, dan lukt dat. Vraag maar aan Sagan of aan De Gendt of aan Perichon.Die zitten zowat elke dag in de kopgroep. Zeker moet je een portie geluk hebben,maar het is vooral kunde. Vandaag was de laatste kans op dagsucces, dat zullen ze zich bij TLJ hopelijk wel hebben beseft áls ze nog van plan waren om een etappe te winnen. De bergetappes zijn voor de grote jongens. Froome wil zijn Tourwinst nog oppoetsen met een etappezege. Purito heeft er nog één nodig voor zijn bollen.Movistar staat nog droog en grootheden als Nibali en Contador zullen hun matige Tour toch nog wel een beetje glans willen geven.Nee, dagsucces voor TLJ zit er nu niet meer in. Volledig focussen op de 7e plek van Gesink en dan is dat gelijk hun beste prestatie van dit seizoen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@ti-raleigh Van mij mag iedereen kritiek hebben, maar ik ben die niet van plan te geven... dat laat ik liever aan jou en vele andere over ;)

Wielerfan1987

'@ti,

Ik meen dat Froome al reeds de eerste bergrit won.... hij zou er een tweede bij kunnen willen,
Maar ik denk dat zijn ploeg niet zal rijden om gaten naar kopgroepen dicht te rijden om koplopers terug te pakken en voor winst te gaan, Sky zal nu zeker nu ze Kennaugh kwijt zijn en dus niet meer op volle sterkte zijn zich slechts gaan beperken tot het noet laten weglopen van directe concurrenten.

Het zal dus aan Tinkoff zijn in dienst van Alberto, of anders aan Movistar of Astana om koplopers terug te halen om hun kopmannen in een positie te brengen om voor dagwinst te gaan.
Met zowel Tinkoff als Movistar en Astana verre van volle kracht en voltallig in lijkt een kopgroep mij niet volledig kansloos in de laatste ritten. (Zeker niet als die ploegen gaan pokeren om eerst elkaars bordje leeg te proberen eten)
Bovendien denk ik dat zowel Quintana als Bertje het geel nog niet uit hun hoofd hebben gezet, een poging tot een allesbeslissende coup is nog steeds mogelijk.

In elk geval verwacht ik niet dat Quintana het risico zal nemen zijn tweede plaats te verliezen om koste wat kost een etappe te pakken.
Het zal wat al het bovenstaande betreft een heel tactisch spel worden waarbij mogelijk kansen ontstaan voor aanvallers die niet tot de blokken van de grote 5 horen...

In dat opzicht hoop ik dat Kelderman zich na zijn goede optreden afgelopen vrijdag heeft gespaard om wellicht toch eens iets te proberen.

oscarito1908

Daarom kritiek moet wel realistisch blijven. En een beetje kritiek is altijd wel goed.

Als er helemaal geen kritiek komt is dat helemaal niet goed.

ti-raleigh

'@rahimns
Volgens mij kan ik jou dat recht niet afnemen ;-)

@ wf1987
Ik zei ook Froome nóg een bergrit,voor extra glans en om te laten zien dat hij de baas is.
Een klein weddenschapje, gewoon voor de eer. Ik denk dat er één bergetappe zal zijn waarin een kopgroep om de dagzege mag strijden. De andere drie worden opgeëist door de grote jongens zelf.

Edit: @ef 1987. Je hebt gelijk, het woordje 'nog'staat verkeerd. Het moest niet zijn 'nog oppoetsen' ,maar 'oppoetsen met nóg..'

Laatst gewijzigd
MaukeBollema2

TLJ wordt verweten niet in de aanval te gaan, maar wie moet er dan een ritzege halen? Gesink krijgt geen ruimte, of in ieder geval niet genoeg voor een zege. Tankink is een leuke knecht en niet meer, niet voor een etappezege. Leezer idem. Vanmarcke is geen renner voor de Tour. Ten Dam en Kruijswijk zijn strijkijzers, die kunnen alleen een etappe winnen door solo aan te komen. Maar Ten Dam ligt in de kreukels, en Kruijswijk had de Vuelta moeten doen. Na de Giro riepen velen dat Kruijswijk de Tour moest rijden voor een etappewinst. Ja, zo makkelijk is het dus niet.
Dan houd je over, Martens, misschien met een sprint in een klein groepje. Van Emden, meegaan in een vlucht en dan alleen er vandoor gaan. En vooral Kelderman, een etappe zoals vrijdag zat hij er dichtbij. Maar ook hij ligt nog een beetje in de kreukels.

Leuk hoor, dat geklaag dat ze mee moeten zitten. Maar deze ploeg gaat zo goed als zeker geen rit in de Tour rijden, al duurt die vier weken. Als het buiten de Tour al niet lukt, moet je niet verwachten dat het in de grootste wedstrijd van het jaar wel gaat gebeuren.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@WF1987
Ik hoop ook, dat Kelderman heeft gespaard, maar in de bus rijden doe je niet voor je lol. Ik maak mij een beetje zorgen, want Kelderman is voor mij een vraagteken {hij traint o.a. met Tim Wellens en die rijdt ook anoniem mee}; Ten Dam is geveld door brochitis; Kruijswijk heeft zijn Girobenen nog niet gevonden. Dus Gesink staat er in de bergen toch alleen voor.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan waar heb je het over, komt gewoon door die valpartij... wat heeft het trainen met Tim Wellens er nou weer mee te maken. Hij heeft gewoon nog last van zijn rug. En daarnaast heet hij zich gewoon al laten zien, om 300 meter na won hij er zelfs 1. Je volgt de tour toch wel ???

kelderfan

'@rahimns
Je komt een beetje laat op gang, maar wij zijn al weer een aantal ritten verder toch. Dus na zijn bijna geslaagde rit heeft hij weer last van zijn rug gekregen? Dat heb ik nergens gelezen, maar jij hebt inside-info! Nico Verhoeven zegt, dat Kruijswijk mee had willen zitten in de vlucht van de dag, maar hij had geen geluk of de benen niet.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan Hij heeft na de etappe aangegeven en ook Verhoeven in een interview een dag later dat hij nog steeds last van zijn rug had. Dat is nooit over geweest, zijn rug was nog steeds bont en blauw. Maar je kan ook niet alles lezen en luisteren natuurlijk ;)

AndriesW

Het ontbreekt blijkbaar aan kwaliteit en/of slimheid om vaker mee te zitten in een ontsnapping. Kruijswijk en Van Emden hadden moeite om een duidelijk antwoord te geven toen ze er na de etappe naar werd gevraagd. Jammer.

Het is dan toch Robert Gesink die voorlopig de meubelen redt voor TLJ. Door sommigen enkele maanden geleden al helemaal afgeschreven en kijk eens wat hij nu laat zien.

Mooi artikel over Gesink en Delahaije:
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=963242610407015&id=490051497726131&substory_index=0

John hiatt

Er is volgens mij een ander probleem. Wie van deze 9 renners van TLJ kan een koers winnen? Ik kan me geen recente overwinning herinneren van 1 van deze 9. Kelderman dicht ik voor de toekomst grote mogelijkheden toe. Die komt er nu hardhandig achter dat hij nog een stap moet malen naar de top. Goed dat hij niet is afgestapt. Denk dat TLJ beter afscheid kan nemen van Ten Dam. Voor 3 weken per jaar is dit een vrij dure renner. Investeer in een winnaar, zie wat Greipel doet voor de andere Lotto. Daarmee haal je de druk weg, niemand maakt zich erg druk om de falende Wellens.

StonedCamel

'@John:
Dat is inderdaad het voornaamste probleem. Waar ze voorheen Freire of Sanchez hadden die met een ritzege de druk er even af kon halen moeten Martens en Kruijswijk dat nu doen. Terwijl die zelf nooit iets gewonnen hebben op dit niveau. Het aantal gewonnen etappes in grote rondes in de TLJ ploeg is precies 0. Volgens mij geldt hetzelfde enkel voor Bora en Bretagne. Uberhaupt zijn er misschien 4 of 5 van de 25 renners die de laatste 5 jaar meer dan 2 keer hebben gewonnen, dus het is ook gewoon een kwestie van kwaliteit in het algemeen. Een van de renners die intrinsiek zeker de kwaliteit heeft om etappes te winnen, Vanmarcke, is een typisch voorbeeld van het probleem: geweldige renner, maar niet met het gogme wat je nodig hebt in de finale.
Ze zeggen nu nog weleens bij kleinere wedstrijden: we gaan vrijbuiten. Maar ja, hoe vaak win je dan, als je nog nooit hebt laten zien dat je een koers kunt afmaken?

Voor het volgende seizoen lijkt het me echt noodzaak om weer in ieder geval 1 renner aan te trekken die het regelmatig afmaakt. Iemand als Meersman, Bakelants, Albasini of misschien Boeckmans. Renners die hard kunnen fietsen en als het even kan ook een goed eindschot hebben. En ze mogen best wat ouder zijn.
Uiteindelijk, wanneer je jong talent wilt opleiden wat TLJ toch voor ogen heeft zijn dat juist ook renners waar veel van te leren valt.

1 2 ... 49 ... 182 183

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.