Team LottoNL-Jumbo 2015

1 2 ... 48 ... 182 183
ti-raleigh

'@ Timocycling.
Een etappezege zou mooi zijn. Maar ik denk dat alle tactische plannen, wat aanvallen betreft, in de kast kunnen. Het hoofddoel zal nu zijn Gesink ondersteunen. En daar kan best een aanval bij passen (pionnetje vooruit), maar dan allemaal in het kader voor Gesink.

Wielerfan1987

Ik denk dat Gesink voldoende omringd is als hij 1 of 2 man bij zich heeft tot halverwege de laatste beklimmingen.
Gesink en de ploeg hoeven de koers niet de dragen zoals Movistar, BMC en Sky doen.

Als Gesink een mannetje heeft om hem enigszins uit de wind te houden (zo die er is) en tempo voor hem te rijden als hij op achterstand dreigt te raken, en daarnaast een mannetje om eventueel een bidonnetje of gelletje voor hem te halen heeft hij meer dan genoeg hulp.

Dat laat ten alle tijden de derde klimmer (van LTD, Kruijswijk, Kelderman) vrij om voor zichzelf een aanval te proberen of mee te zitten in de vlucht van de dag.

Laatst gewijzigd
nickdt

'@Wielerfan.
Kelderman ging vandaag redelijk lang mee, nog langer dan Pinot en Bardet en op het einde leek hij zich gespaard te hebben, net als Kruijswijk, dus ik verwacht hem wel mee te komen tot tweede helft Tourmalet. Kruijswijk zal meespringen in de vlucht, en ik verwacht Martens daar ook, zodat deze zich kan laten terugzakken na de 1ste col en Kruijswijk wellicht een bruggenhoofd vormen voor Gesink of zelf gaan.

ghostwriter

Persoonlijk lijkt het mij prachtig als Dylan van Baarle en Danny van Poppel volgend jaar voor Lotto-Jumbo rijden. Dat zijn twee van de grootste talenten die Nederland heeft en bij Lotto-Jumbo mogen ze waarschijnlijk vaker voor zichzelf rijden. De Lotto-Jumbo ploeg wordt steeds minder en deze twee zullen over een jaar of vier/vijf bij de beste Nederlandse wielrenners horen. Verder lijkt Steven Lammertink mij een talent met een grote motor en redelijke sprint. Ik denk dat hij als wielrenner voor het heuvelgebergte het meest potentieel heeft en Lotto-Jumbo kan zo'n type goed gebruiken.

Tot slot wil ik Sam Oomen wel de overstap naar Lotto-Jumbo wel zien maken. Hij is nog relatief jong maar hij is een getalenteerde klimmer en tijdrijder en hij hoeft natuurlijk in zijn eerste jaar niet direct een grote ronde te rijden. Ze kunnen hem bij Lotto-Jumbo stapje voor stapje aan het niveau laten wennen door hem steeds zwaardere wedstrijden te laten rijden. In zijn eerste jaar kan hij dan misschien een paar korte rondes als Parijs-Nice, de Tour of California en de Tour of Beijing rijden. In zijn tweede jaar kan hij dan misschien op 22 jarige leeftijd de Vuelta rijden. Kelderman was ook 22 toen hij zijn eerste ronde (de Giro van 2013) reedt.

kelderfan

'@ghostwriter
Een paar kanttekeningen:
Tour of Beijing zit niet meer in 't programma;
Dylan van Baarle heeft aangegeven, dat hij bij zijn huidige ploeg wil bijtekenen;
Met Danny krijg je ook Boy van Poppel erbij;
Steven Lammertink is onder contract bij SEG en ik heb ergens gelezen, dat 't niet zo botert tussen SEG en Lotto/Jumbo;
Waarom geen Lennard Hofstede want die lijkt mij een groter talent op het gebied van heuvelgebergte;

kelderfan

Eindelijk is er wat duidelijk, wie van TLJ de GP Pino Cerami {kermiskoers?} gaan rijden. Hofland, Van Asbroeck, Lindeman, Teunissen, Roosen, Tjallingii en v.d. Lijke.

Wielerfan1987

'@kelderfan,

Als Je met Danny ook Boy van Poppel krijgt dan zit je goed.

Boy heeft echt wel potentie en is een goede sprintaantrekker, naar mijn idee is Boy niets minder dan Robert Wagner is.

Er is niks mis met de band tussen Lotto-Jumbo en het management van SEG.

SEG heeft een overduidelijke voorkeur voor de Cannomdale ploeg van Vaughters, en in het verleden hebben ze met het huide Lotto weleens stevige gesprekken en onderhandelingen gevoerd over en voor renners die zij vertegenwoordigen (o.a. T. DEKKER, TJ. Slagter en Langeveld, Mollema?)

Maar dat hoort er nu eenmaal bij, daar zijn zij voor, om renners bij te staan en te vertegenwoordigen in onderhandelingen met Ploegen.

Slagter is natuurlijk op een nare manier weggegaan en mede daardoor wekken mensen de indruk dat het tussen SEG en Lotto-Jumbo niet botert, maar Vanmarcke rijd toch ook gewoon nog bij de ploeg en heeft een jaar of 2 terug nog verlengd tot 2016...,zelfde geld voor Hofland die meen ik ook door SEG wordt vertegenwoordigd.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@ Wielerfan 1987
Ik ben er helemaal voor als Van Baarle met Boy en Danny van Poppel naar TLJ zouden gaan. Steven Lammertink als tijdrijder lijkt mij ook van toegevoegde waarde, maar ja op mijn verlanglijstje staan ook Hofstede, Oomen en Naesen i.p.v. De Weert, Van Winden, Bulgac en Markus.
Jij zegt, dan dat je Oomen en Hofstede nog een jaar langer bij RDT zouden moeten blijven. En dan heb je een punt.
Het is ook stil om Jelle Wallays, die toch door meerdere teams zou worden ingelijfd.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@kelderfan een kermiskoers is wel erg denigrerend voor koers waar 6 WT-ploegen aan de start staan. het is wel een echte koers voor mensen met powerbenen, de aankomst loopt wat op... maar moet zeker iets voor Hofland zijn... ben benieuwd wat hij kan uitrichten ten opzichte van bijv een Gilbert

kelderfan

'@rahimns
Jij volgt toch TLJ op de voet. Hofland gaf zelf aan, dat hij de ENECO en nog wat kermiskoersen ging rijden.
Ik denk ook, dat Hofland en Van Asbroeck mee gaan doen in de finale. Hopelijk kan Lindeman voor een bruggenhoofd zorgen.
Ik vind 't trouwens een goede groep voor dit werk en ik ben blij, dat v.d. Lijke weer zijn kilometers kan maken.

kelderfan

Kelderman lijkt op de weg terug. Jammer dat hij 't net niet kon afmaken. Dat had de ploeg een boost gegeven. Martens gelukkig toch nog in top 5.

Borsje

Denk dat we komende nog wel wat van TLJ mogen verwachten. Die boost is er misschien al een beetje...

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan ik volg de ploeg idd maar ik lees niet elk interview met Moreno, en de interviews die ik wel met hem gelezen of gehoord heb, heb ik hem nooit horen zeggen dat deze koers een kermiskoers is.

kelderfan

'@rahimns
Quote: "Ik ga een aantal Kermis koersen rijden en dan de @EnecoTour" Moreno Hofland 2 juli 2015.
Ik verzin 't niet hoor. Maar kijk eens bij zijn email-account.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@kelderfan bij zijn email-account ??? so close ben ik niet hoor... en waar heb je die quote dan vandaan op 2 juli

kelderfan

'@rahimns kijk eens bij PCS team LottoNL-Jumbo 2015. Dan klik op Hofland en sorry daarna zijn twitter.

TanKing

Wordt er met kermiskoers geen criterium bedoeld? Die zijn er nog al veel na de Tour en worden volgens mij vooral in België kermiskoersen genoemd.

kelderfan

Hofland heeft gewoon een terechte opmerking geplaatst, want TLJ gaat de volgende koersen als voorbereiding rijden:
GP Jose Dubois Isieres op 21 juli 2015;
GP Pino Cerami 1.1 op 22 juli 2015;
GP Beeckman-De Caluwe Ninove 23 juli 2015
bron: teamline-up Rhythm investment in Belgian prices=> Teunissen heeft er zin in en Van Asbroeck en Hofland zullen in de sprint uitgespeeld worden. Wagner krijgt 't druk, want hij moet de sprint aantrekken voor ...; het wordt tijd, dat Van Asbroeck zijn eigen sprintvoorbereider krijgt; dan kan kun je denken aan Van Bilsen {nu bij Cofidis} of Naesen {volgens Theuns heeft Naesen hem een aantal keren goed geholpen}

Ik hoop dat e.e.a. nu duidelijk is voor @rahimns.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan bij mij is altijd alles duidelijk.... en is het jou dus nu duidelijk dat die 1e en 3e koers kermiskoersen zijn, en die 2e gewoon een serieuze wedstrijd ;)

Laatst gewijzigd
kelderfan

Lotto-Soudal is al begonnen met stageplekken vanaf 1 augustus {bron:WF}. Gaat broertje ook proberen zijn kleine selectie aan te vullen met stageplekken?
@rahimns
Die 2e plek moet serieus een 1e. plek worden;)

Laatst gewijzigd
sooike

Ik merk om me heen en in de media toch ook wel dat de kritiek op TLJ over hun koersgedrag in de Tour toeneemt. Zoals al jaren gebruikelijk onder leiding van Maassen, Verhoeven en hun vele collega's is dit jaar opnieuw het motto "alles voor het klassement". Niet meespringen als het geen zin heeft, Gesink veilig afzetten aan de cols en een cordon om hem heen in de vlakke etappes. Maar er is toch ook nog zoiets als publiciteit? In het grootste wielerevenement ter wereld is het toch ook belangrijk dat je af en toe eens laat zien dat niet alleen Gesink meekoerst maar dat er ook nog een aantal anderen hetzelfde shirt dragen? Vanmarcke en Kelderman gaven het goede voorbeeld, maar verder is het anoniem en vrij kleurloos tot nu toe. Ik kan me toch voorstellen dat een sponsor misschien ook snakt naar meer dan een zevende plaats in het algemeen klassement. Moet je niet als andere "kleine" ploegen vol gaan voor etappewinst, dus exposure, dus publiciteit, in plaats van een zevende stek in het algemeen klassement. Zeker in eigen land, waarvan renners in het verleden de etappeoverwinningen in de Tour opstapelden, zou etappewinst een berg publiciteit opleveren, misschien zelfs tot in lengte van jaren. En wat doet de ploegleiding van TLJ? Alle (lotto)ballen op Gesink en verder geen energie besteden aan nutteloze ontsnappingen. Het is alleen jammer dat zelfs de glazen bol van Nico Verhoeven vooraf niet kan aangeven welke ontsnapping nutteloos is en welke niet. Dus heren ploegleiders: in etappes waar er mogelijkheden zijn mee zijn , aanvallen en risico nemen dat het ook fout kan aflopen. Laat je wat meer zien: neem een voorbeeld aan de Afrikanen, de Bretagneploeg en FdJ! Die zien we iedere etappe in beeld; van TLJ zien we de renners vaak alleen maar terug in de uitslagen en dan ook nog alleen bij de NOS, omdat ze niet in de top 10 zitten. Geef die gele shirts eens wat meer kleur!

Laatste man

Een voorbeeld aan Bretagne nemen, lekker dan! En TLJ wordt veel over gesproken. ook altijd bij Sporza. Daarnaast is het zinloos om mee te gaan in een nutteloze ontsnapping, briljante tactiek juist. In de kassie etappe probeerde Sep het, in de Pyreneën probeerde Sep en Wilco het. Kruijswijk heeft het geprobeerd maar kwam niet weg tot 2x toe en LTD heeft nog niet heel vaak de goede benen.

En top 6/7 in dit veld is gewoon erg knap. Daar krijgt een ploeg ook ontzettend veel aandacht door, dat blijkt de afgelopen jaren wel. Daarnaast moet je ook wel kunnen. Gesink zal geen ruimte krijgen voor een grote ontsnapping. Daarnaast blijven er niet veel kopgroepen vooruit. Vandaag en in de Alpen hebben ze weer kansen, ze zullen er vast een aantal keer bijzitten.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Het punt is natuurlijk, dat het team een 7e. plek wil verdedigen, omdat een etappezege best lastig wordt met nog een week te gaan.
Je zag gisteren, dat de mannen, die Gesink moeten bijstaan {Tom Leezer&Sep}} het moeilijk hadden; dan moeten Tankink en Martens, die taak overnemen.

nafnikleb

'@sooike, ze zouden inderdaad nog wat vaker mee kunnen. Maar ik vind het wel begrijpelijk dat ze de prioriteit bij Gesink leggen. Zijn prestaties zijn deze tour erg goed, en hij maakt goede kans op een mooie 6e plaats in een erg sterk bezette tour.
Je bent dus elke rit een paar renners kwijt aan het ondersteunen van Gesink. Daarnaast is de toestand van Leezer en Tankink op dit moment niet zo best. Vanmarcke had even wat herstel nodig na zijn sterke ontsnapping. Ik hoop nu vooral dat in de Alpenritten Kruiswijk, Kelderman en Ten Dam een keer mee kunnen zitten. Dan heb je een kanshebber vooraan rijden.

rennerske

TLJ gewoon die 7e plaats proberen te continueren. Voor etappezeges ontbreekt het de Ten Dams, Kruijswijks en Keldermansen nu eenmaal aan de noodzakelijke punch, Sepp's kansen zijn verkeken en Gesink krijgt de ruimte niet vanwege top 10 rivaliteit. Zit dus niks anders op en mocht Gesink 7e worden dan is dat een gewoon een puike prestatie.

1 2 ... 48 ... 182 183

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.