Van Bos was afscheid genomen, omdat deze zich duidelijk niet meer ontwikkelde bij de ploeg, iets wat Markus ook niet doet, terwijl Hofland dit wel doet (Getuige zijn 2de plek in een Giro rit en met wat geluk had ie gewonnen). Van Asbroeck vindt ik geen goede sprinter voor TLJ, deze heeft een hele trein voor zich nodig, omdat hij nogal vaak zijn lead-out mannetje kwijtraakt. Ik zou inderdaad Danny halen, met hem krijg je Boy er namelijk bij. Jammer dat Edward Theuns al naar Trek gaat, anders had ik dit een goede gevonden voor TLJ. Ze moeten sowieso een mannetje extra hebben voor de heuvelklassiekers, hier is de ploeg nogal dun bezaaid met goede kopmannen, finalerijders (Gesink en Martens). En een Van Baarle lijkt me ook wel geschikt. Heeft al geproefd aan de Tour, net als Danny van Poppel. Deze ervaring kunnen ze meenemen. Van Baarle zou ook een goede knecht zijn voor Vanmarcke, die dan later eventueel kan uitgroeien tot de Kasseikopman of een type Tjallingii.
Het is best mogelijk dat Van Asbroeck een betere lead-out nodig heeft om tot betere uitslagen te komen. Ik weet het niet, het zou ook ergens anders aan kunnen liggen natuurlijk, maar stel nu dat we aannemen dat het probleem bij de lead-out ligt; vanwaar de noodzaak de oplossing bij allerlei figuren bij andere ploegen te zoeken? Renners die vaak zelf ook niet een vlekkeloos trackrecord hebben wat betreft het aantrekken van sprints. Naar geslaagde ondernemingen verwijzen lukt vaak wel, maar als je ze wil vinden zul je die ook van Teunissen, Van Winden, Wagner, Van Emden en Leezer tegenkomen. Deel twee van de vraag is daarom, waarom je niet gewoon interne verbetering zou wensen op dit vlak. Waarom zou je niet wensen dat Teunissen of Van Winden wat vaker Van Asbroeck met succes in kansrijke positie afzetten? Hun de tijd geven op elkaar ingespeeld te raken. Kun je wel tien Van Cauwenhovens in uitslagen opsporen, maar ook die zullen negen van de tien keer (alles buiten die uitgelichte krenten) hun sprinter niet optimaal afleveren. Dat is nu eenmaal de realiteit van de discipline, in combinatie met het niveau waarover we hier spreken. Ik ben daarom geneigd de reeks Van Cauwenhovens die hier de revue passeren niet als interessante gespreksstof te typeren. Verbetering in het positioneren van Van Asbroeck moet prima met de huidige selectie te realiseren zijn.
'@nickdt
Dat Van Asbroeck een hele trein nodig heeft, dat snap ik niet. Die jongen heeft net als Hofland aan een lead-out genoeg; alleen met al die treintjes kom je als eenling vaak te kort. Sagan is het beste voorbeeld hiervoor.
Volgens cyclingfever staat Dylan Groenewegen als rumour naar TLJ per 25/7!
Wat vaker is misschien niet eens nodig, want vaak genoeg lukt het al twee of drie keer in een finale terwijl eigenlijk één keer genoeg zou moeten zijn. Omdat Van Asbroeck zich echter stelselmatig weer uit laat zakken, moet het vaker. De winst zit hem daarom in het in kansrijke positie houden van Van Asbroeck. Waar is Brownie als je hem nodig hebt!
'@Kelderfan.
Omdat ik nu al zo vaak heb gezien dat Van Asbroeck zich naar achteren laat drummen, terwijl hij achter zijn lead-out zit. Met een treintje, zouden ze op de voorste posities zitten (Met nog een extra ploeggenoot achter hem), en dus kan hij ook niet makkelijk worden weggedrumd (Is dat een woord?). Vlek noemt Wagner, Teunissen, van Emden, Leezer en van Winden. Wagner en van Winden ben ik mee eens, Teunissen is echter nog jong en moet nog leren zich in de sprint te positioneren. Je merkt bij Giant dat het met Sinkeldam in de sprinttrein ook niet soepel liep. Leezer lijkt zich steeds meer toe te leggen op de Tjallingii rol (Dit is waarschijnlijk ook de reden dat hij niet meespurtte op de Champs (Had toch top 10 kunnen halen denk ik). Vanmarcke mengt zich steeds in de spurt, dus die kan zich in koersen die voor hem niet geschikt zijn, ook in een eventuele sprinttrein zetten, net als Martens als het een heuvelsprintje is (Voor Hofland).
'@nickdt
Als Groenewegen komt, dan kan Van Winden zijn ding doen. Wagner is vaak de lead-out voor Hofland. Van Asbroeck liet zich in Cerami niet wegdrummen, maar zat met nog een km te gaan reeds op kop van 't peloton, waar Teunissen hem had afgezet {reden: TLJ heeft de vluchters teruggehaald met 4 man, waaronder Teunissen}, die had de kracht niet meer om nog 500 m. voor zijn sprinter van dienst erbij te nemen. En jongens Van Asbroeck, Hofland en Danny van Poppel moeten goed worden afgezet, dan kunnen zij winnen.
@vlek
Van Cauwenhoven is leuk gevonden; maar kijk eens bij de jongste uitgave van de ZLM. De eerste 10 uit 't klassement zijn: Greipel, Lampaert, Hofland, Campenaerts, Theuns, Waeytens, Debusschere, Wallays, Vanbilsen en Van Hoecke. De meeste van deze jongens heb ik genoemd, als mogelijke versterkingen.
Mannen,
Ik snap de discussie niet zo eerlijk gezegd.
In mijn beleving is van Asbroeck namelijk in eerste instantie een man voor de voorjaarskoersen, die dan toevallig wel een aardig eindschot heeft.
Ik zie hem niet als een echte sprinter.
Daarom zou ik een extra sprinter naast Hofland zeker toejuichen.
'@Wielerfan1987
Van Asbroeck heeft de heren nog niet kunnen bekoren, omdat hij zich steeds laat wegdrummen in de sprint. Ik zeg alleen maar, dat hij wel kan meedoen, als hij goed wordt afgezet. {in de discussie over Bos kwam dat euvel ook steeds ter sprake.} Zie verzuchting naar Brownie.
Ik kom dan met de Belgische lead-out Vanbilsen, die ook door de Franse sprinter "Bouhanni" zeer gewaardeerd wordt.
Als je Danny haalt dan heb je 3 dezelfde soort snelle mannen, die ook tegen een heuvel op kunnen sprinten en meedoen en daarbij kan Danny ook nog tijdrijden. Ik denk dat Groenewegen weer in beeld komt, als Danny de overstap niet maakt.
Als hij dat inderdaad zo goed doet, waarom zou hij dan een stap terug doen en van lead-out van Bouhanni afzakken naar lead-out van Van Asbroeck? Misschien kun je hem met bepaalde zaken overtuigen, maar is dat het waard voor een ploeg als TLJ? Zeker als het gaat om zoiets als een lead-out in de kleinere koersen. Het blijft voor mij dan ook een relevante vraag waarom de verbetering niet intern gezocht kan worden. Waarbij de verbeterpunten van sprinter in kwestie zelf, zoals xistnc aangeeft, inderdaad ook niet buiten de discussie kunnen vallen.
*emoji overload*
'@kelderfan,
Lag dat aan de sprinttrein? Of lag dat aan Bos??
Ik denk dat je sowieso niet aan een sprinttrein moet denken.
Er moeten gewoon een aantal jongens zijn die mannen als Hofland, van Asbroeck en een eventuele nieuwe sprinter op het juiste moment op de juiste plaats in het juiste wiel kunnen afzetten.
Dat je sprints tegen treinen als die van Giant, Lotto-Soudal, Katusha etc kan gaan winnen is een illusie....
Je moet gewoon hopen dat je sprinters goed geplaatst komen te zitten en zichzelf daar staande houden en dan heb je heel misschien af en toe eens een kans om van een Greipel, Kristoff, Cavendish, Kittel, Degenkolb e.d. te winnen als zij te vroeg aangaan of stil vallen.
En natuurlijk is een sprinttreintje tegen de B of C garnituur onder de sprinters handig om in te zetten in kleinere wedstrijden, maar om nu van een sprinttrein weer een absoluut stokpaardje te maken??? Dat werkt in mijn beleving alleen zo als je een sprinter hebt die structureel bij de top 4 a 5 van de wereld hoort .
Prima hoor, al die discussies over de TLJ-sprinttrein, maar de oorzaak van het al jarenlang vrijwel anoniem meekoersen van deze ploeg (Rabo/Blanco/Belkin) en het ontbreken van etappewinst in grote koersen ligt eerst en vooral aan de koerstactiek van de ploegleiding. Nico Verhoeven en zijn collega's gaan al jaren voor een goede eindklassering van de kopman en laten ontsnappingen, in beeld komen, risico's nemen met de kans dat je op je bek gaat, aanvallend koersen dus, al jaren lang over aan anderen. De Tour is het grootste podium qua PR in de wereld. Ik heb bewondering voor de zesde plaats van Gesink en de aanvalslust van Kruijswijk, maar dat was het dan. De rest heb ik niet of nauwelijks gezien. Natuurlijk waren ze ziek, zwak en misselijk maar waren zij de enigen? Kortom: ik vind dat de ploegleiders aansprakelijk zijn voor "laffe"manier van koersen van TLJ, die opnieuw zonder aansprekend succes hun koffers hebben ingepakt.In geen enkele grote ontsnapping betrokken, op geen enkele manier geprobeerd publiciteit te pakken en dus mag een sponsor zich daarover (weer) gaan beklagen. De zesde plaats van Gesink is bijna iedereen volgende maand helaas al weer vergeten. Voor de korte termijn een aardig succesje en voor Gesink zelf natuurlijk prima. Maar ik zou als sponsor, vergeleken met andere subtoppers-ploegen zeker niet tevreden zijn. Het is me allemaal (weer) wat te kleurloos.
'@ sooike, eerlijk gezegd vond ik de hoeveelheid posts vanaf de eerste bergrit die ik van je ben tegengekomen op deze site wel een aardige indicatie van de prestaties van TLJ in de Tour. Mogelijk had het een andere verklaring natuurlijk, maar ik had het gevoel dat het geen toeval was. Dat je nu lijkt te denken dat iedereen een geheugen heeft dat slechts een week terug gaat is dan wel weer jammer. Dat soort projectie mag je achterwegen laten.
'@sooike
Maar uit jouw reacties blijkt toch juist, dat ze voldoende risico's nemen met de kans dat ze op hun bek gaan? Zowel letterlijk als figuurlijk.
Nee hoor. Zelfs jij niet. Deze zesde plaats zal nog maandenlang, zo niet jarenlang, in jouw bijdragen terugkomen.
'@ sooike.
Ik kan een heel eind met je meegaan, vooral wat betreft de ploegleiding. Daar heb ik het ook niet zo op. Ondanks dat, konden ze iig dit jaar niet veel anders en vind ik het vanuit dat oogpunt dat ze het voortreffelijk hebben gedaan, met die 6e plek van Robert. En bepaalde exposure heeft de ploeg dan zeker wel gehad, want er schijnen toch 1,1 miljoen mensen te hebben gekeken, gemiddeld. En dat is vooral ook te danken aan Robert, dus TLJ.
Wat de sprinttrein betreft ben ik het eens met Wf 1987. TLJ is op dit moment niet opgewassen tegen Giant/EQS/Lotto Soudal als het om de sprinttrein gaat. Daarnaast heb ik begrepen, dat Hofland eigenlijk helemaal geen trein wil. Als ze Van Poppel nog halen hebben ze 2 sprinters. Ik denk namelijk dat Van Asbroeck nooit zal uitgroeien tot een topsprinter. Die jongen moeten ze onder de vleugels doen bij Vanmarcke en daarnaast zou hij misschien nog als leadout kunnen dienen voor Hofland en/of Van Poppel.
'@ kelderfan
Ik kan niet beoordelen of Van Asbroeck kan uitgroeien tot een topsprinter, ik denk het niet. Als dat wel zo is, dan moet je een traject ingaan dat enkele jaren duurt. Ik weet niet of TLJdat wil/kan. Met de capaciteiten van Van Asbroeck zou je eerder een lead-out van hem kunnen maken denk ik. En daarnaast een superknecht voor Vanmarcke. Dan blijven er ook nog wel wedstrijden over waarin hij voor eigen kans mag gaan.
'@sooike,
De Nederlandse Lotto en de Nederlandse supermarkt-keten Jumbo hebben vooral belang bij aandacht in Nederland. Slim aangepakt, met de wielershirts, de actie #kampioen-mensen-tot-kampioen-uitroepen sloeg ook redelijk aan, de wielershirts met lotto-ballen met geluksgetallen. De knullige maar vermakelijke reclamespotjes met figurerende wielrenners. Het complete team dat Dione de Graaf nog even in een jumbo-shirt hijst na de laatste etappe.
Bovenstaande is al bereikt zonder enige prestatie in de tour zelf. Daar komt nog bij dat Gesink een super-tour heeft gereden, met aanvalslust en na élke etappe direct een interview op de NOS. Dat is al elke dag publiciteit. Dan hebben Kruiswijk en Kelderman aandacht gehad met aanvallen. Ten Dam helaas vooral veel aandacht voor zijn euvels, maar zeker veel aandacht. In Utrecht verraste van Emden ons allen met een 5e plaats, Kelderman (in de Nederlandse kampioenstrui!) een 9e en Gesink een 11e plaats.
Ik denk dat ze best wel tevreden zijn bij de sponsoren.
PS: nog een indicatie dat ze het misschien wel niet met je eens zijn:
(http://www.nu.nl/tour-2015/4095324/sponsor-lotto-tevreden-met-tour-ondanks-ontbreken-ritzege.html)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.