'@Wielerfan 1987
In de Ruta del Sol 2014 bedoel je. Juist in de Ruta del Sol stage 4 waren 't Vanbilsen en Theuns die het werk van v.d. Lijke afmaakte.
V.d. Lijke bracht Hofland in 't wiel van Van Asbroeck, Vanbilsen en Theuns en stopte toen goed af. Waarna alleen Arndt en Hofland 't wiel Vanbilsen konden volgen en daarna was Arndt geen partij meer voor Hofland.
In de tour of Utah stage 3 was Kelderman met daarvoor Wagner de lead-out voor Hofland. Ook van Winden was toen heel goed bezig.
@ti-Raleigh
Hij heeft al laten zien, dat hij Vanmarcke goed kan bijstaan in de Vlaamse voorjaarklassiekers. Toch heeft ook laten zien, dat hij goed kan sprinten. Kijk maar de ronde van Wallonië, waar nu van Poppel de winst pakte op zijn verjaardag, daar versloeg Van Asbroeck Gianni Meersman en Lobato stage 4 in 2014.
'@ kelderfan
Hij heeft idd laten zien dat hij veel talenten heeft in het Vlaamse voorjaar. Daarnaast heeft hij ook enig talent als sprinter, gezien zijn vele topnoteringen. Maar of het een échte afmaker wordt, dat weet ik niet. Daarvoor heeft hij dit jaar en misschien ook nog volgend jaar om dat te bewijzen. Ik denk niet dat één overwinning een maatstaf is. Of anders gezegd, ik denk niet dat hij een topsprinter gaat worden. Tom Veelers had ook behoorlijk wat talent als sprinter, maar dat is er niet uitgekomen. Hij heeft op tijd een switch gemaakt en is nu één van de beste leadouts in de wereld. Misschien kan Tom van Asbroeck ook zo'n dergelijke switch maken. Maar hij heeft nog even om zichzelf te testen en te zoeken wat hij kan en waar zijn grenzen liggen.
'@kelderfan
En ik meen dat ik heb gezegd dat onder anderen van Emden, Leezer en vd Lijke diezelfde kwaliteiten hebben.
De noodzaak om een jongen als Vanbilsen te halen ontgaat mij daarom volledig, de kwaliteiten die jij hem toedicht hebben ze namelijk al reeds in huis.
(met alle respect voor die jongen overigens hoor)
En stel dat Danny van Poppel komt, dan mag je er van uitgaan dat Boy ook meekomt, wat Vanbilsen driedubbel overbodig maakt aangezien de ploeg dan 4 a 5 mogelijke goede leadouts in huis en tot beschikking heeft.
'@ti-Raleigh
Dat lijkt mij duidelijk, maar misschien ontwikkelt hij zich in de richting van Vanmarcke. Hij lijkt mij sterk genoeg daarvoor.
Ik denk dat Vanmarcke, Van Asbroeck, Van Emden, Teunissen een goede basis zijn voor de voorjaarsklassiekers.
Met Danny van Poppel erbij heb je drie prima renners met een goed eindschot in de benen.
Lotto-Jumbo moet blijven! De sponsoren zouden werkelijk zot zijn de stekker eruit te halen! Zonder meer de parel van de vaderlandse sport! Nee, Ajax, PSV of Feijenoord, die halen grote prijzen op, laat me niet lachen. Van welke ploeg was de winnaar dit jaar, van de loodzware, nu al legendarische 2e etappe van de, in Nederland tot dan toe altijd zwaar onderschatte maar in het buitenland in hoog aanzien staande Ronde van Yorkshire? Nou? En won Lotto-Jumbo niet het felbegeerde dagploegenklassement van de eerste Tour-etappe? En ik noem nu zomaar wat willekeurige overwinningen op, hoor.
Ze staan toch mooi bijna halverwege het rechterrijtje van de UCI Worldtour-Champions League. Een positie waarvan die weliswaar sympathieke, maar door de kenners weinig serieus genomen exotenploeg van die Amsterdamse blaaskaak Cornelisse alleen maar heel nat van mag dromen.
En dan dat magnifieke shirt! Ja, ook aan het uiterlijk wordt zeer veel zorg besteed. Voor hoeveel denkt u, zal zo’n maillot van de hand gaan op marktplaats over pakweg 30 jaar? Ik durf me daar geen voorstelling van te maken.
En Lotto-Jumbo heeft de toekomst! Denkt u nu werkelijk dat het incorpereren van allerlei data uit die saaie zwemsport, waar behalve bij de Olympische Spelen geen hond naar kijkt, bij die arrogante Sky-ploeg een blijvertje is? Nee, de schaatssport, die is veel verder ontwikkeld en is als broertje van het wielrennen het meest geschikt om de grenzen van het menselijk kunnen te besnuffelen. En laat Lotto-Jumbo nu ook beschikken over een zeer succesvolle schaatsploeg! En daar zal de Lotto-Jumbo wielerploeg uiteindelijk de rijpe vruchten van plukken. Dat heeft Richard Plugge, beslist geen holle, bolle Gijs, zelf gezegd. Toegegeven, het oogt op het eerste gezicht misschien niet zo heel spectaculair, de resultaten tot nu toe, maar een echte kenner herkent direct de aanwezige kwaliteiten die zeer binnenkort tot volle wasdom zullen komen en waarvan wij, die gekke, cynische Nederlanders, oneindig lang van gaan genieten. Wat ik u brom.
Ik zit maar een beetje te stangen, wees maar niet bang: ik heb absoluut de behoefte niet de wielercolumnist uit te hangen. Aanleiding was de lichte onpasselijkheid die me vervulde van al dat hosanna-geroep naar aanleiding van de 6e stek van Gesink. Knap zonder meer maar men draaft meteen zo door; zijn demarrage op weg naar La Pierre Saint Martin wordt nu al bijna tot sportmoment van het jaar gebombardeerd. Tal van andere, minstens zo moedige inspanningen van buitenlandse renners worden voor het gemak dan maar over het hoofd gezien. Lotto-Jumbo is nu opeens helemaal hot (toch, Dione?) wat me erg overdreven overkomt. Ze doen het geeneens zo slecht, want ze presteren over het algemeen overeenkomstig hun niveau en budget, maar dat is binnen het internationale wielrennen gewoon matig te noemen.
Maak je geen zorgen, alleen sooike was niet duidelijk dat je cynisch was. Vreemd, want in sooike heb je waarschijnlijk je grootste medestander.
Van een hosanna-stemming kun je toch onmogelijk spreken. Je bent bepaald niet de enige Nederlander die zich liever richt op wat er allemaal niet goed gaat.
Je zult mij inderdaad niet zo snel totaal beschonken en met een oranje toeter aan de lippen aantreffen in bocht 7. Ik weet niet wat en hoe jij leest en kijkt maar ik ben wel degelijk half doof geworden van al die schetterende loftrompetten. Ik heb niets gezegd over “wat er allemaal niet goed gaat”, ik waag alleen een ijdele poging het tot juiste proporties terug te brengen. Gezien hun budget en aanwezige kwaliteiten presteert Katusha over het algemeen onder hun kunnen; de voorbije Tour heeft MTN Quebeka boven hun kunnen gefietst; Lotto-Jumbo zit daar een beetje tussenin.
'@jacco van stierop
De 4e plek van Gesink werd volkomen terecht bejubeld, indrukwekkende prestatie. Daarnaast is er vooral veel te lezen en te horen over dat Lotto-Jumbo te weinig aanvalt en volgend jaar voor ritzeges moet gaan. Als ze een rit winnen (zoals met Luis Leon) is het weer een mislukte Tour omdat ze geen klassement rijden. Ze werden toen zelfs dusdanig de grond in geboord dat Rabo toen al min of meer besloot om de stekker eruit te trekken, nog voor de Armstrong-winter. De koppen in de Telegraaf van de laatste dagen zeggen ook genoeg, 'Lotto-Jumbo verdient slechts 40.000 euro' en 'Lotto-Jumbo wint boeteklassement'. Dat noem je schetterende loftrompetten?
Je zou ze de kost eens moeten geven die het allemaal 'tot de juiste proporties terugbrengen'. Daar zijn Nederlanders maar wat goed in. Daar is ook niks mis mee, maar ik vind het dan wel grappig om over hosanna-geroep te lezen.
'@jacco van Stierop
Katusha is nou niet bepaald het beste voorbeeld: Dit jaar al Gent-Wevelgem, Scheldeprijs, Ronde van Vlaanderen, AK in Romandie, Zwitserland en Baskenland plus ritten in Giro en Tour gewonnen.
Lotto-Jumbo presteert inderdaad naar financieel vermogen. Het seizoen wordt nu enigszins gered door de prestaties van Gesink en Kruijswijk in Tour en Giro die veel publiciteit opleverden. Grote probleem blijft dat de ploeg geen afmakers in dienst heeft, zelfs niet in het kleinere werk
Hebben jullie al een idee met welke renners Lotto jumbo de Vuelta zal rijden. Ik dacht zelf aan Ten Dam en Bennett als kopmannen met als knechten in de bergen;Lindeman, Goos en Keizer. Voor het vlakke en evt. sprint; Hofland met als knechten; Martens, Tjanligii en Wagner.
Mijn selectie: Ten Dam, Bennett, Lindeman, Goos, Keizer, Hofland, Martens, Tjanligii, Wagner.
Wat denken jullie?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.