Team LottoNL-Jumbo 2015

1 2 ... 57 ... 182 183
tendam

Kun je dat uit de discussie niet opmaken dan? Die 4e plek in de eerste Pyreneeenrit natuurlijk.

Kingstown

'@tendam:

Nee. Dat kon ik niet uit de discussie opmaken, anders dan had ik het niet gevraagd. Maar bedankt voor je vriendelijke antwoord. :)

AndriesW

Laten we net als Robert zelf zijn prestatie koesteren en niet verwachten dat hij volgend jaar nog beter zal zijn (hopen mag altijd):
http://www.nu.nl/wielrennen/4095798/gesink-stelt-hij-top-heeft-bereikt-in-tour.html

nafnikleb

'@Kelderfan,
heb je Jonas Van Genechten al wel eens genoemd?

ghostwriter

'@nafnikleb
Niet kinderachtig doen.

kelderfan

'@belkinfan
Nee dus.

Jacco van Stierop

'@rahimns

Mag ik opmaken uit je vorige post dat jij ook niet wilt dat jij bepaalt wat ik moet denken of vinden? Immers, het ventileren van een mening staat niet gelijk aan het bepalen van wat de ander moet denken. Dat doen ze maar in Noord-Korea.

Een poging wagen iets tot juistere verhoudingen te brengen wil niet automatisch zeggen dat je de wijsheid in pacht hebt te weten hoe die verhoudingen er dan precies uitzien. Je hebt zonder meer gelijk om te stellen dat ik daar ook niet toe in staat ben. Die verhoudingen hebben altijd marges. Als er louter negatieve reacties zouden zijn op Lotto-Jumbo, terecht of onterecht, zou ik juist opbeurende woorden gebruiken.

Indien Gesink de etappe naar La Pierre Saint Martin wel had gewonnen, had ik wel degelijk gejubeld en misschien zelfs wel het woord indrukwekkend gebruikt, maar dan betreft het de hoogste trede van het podium en daar gaat het om bij topsport.

Jacco van Stierop

'@ tendam

Ik begrijp wel enigszins wat je bedoelt, het strijdend ten onder gaan (Nibali, LBL 2012) kan ook zijn charme hebben en kan zeker indruk maken. Bij Gesink vond ik het meer net-niet, dus kom ik op keurig uit. Maar jij hebt alle recht om het wel indrukwekkend te noemen.

Timocycling

Ben het eigenlijk helemaal eens met Jacco.

rennerske

'@ ten dam

Hardgrondig en uit het hart gegrepen eens met je onderstaande antwoord op een post!!!!!
______________________________________________________________________________________________________________________________
De uiteindelijke Tour van Gesink was misschien niet echt spectaculair, maar op die ene dag steeg hij boven zichzelf uit. Ik vind het persoonlijk mooier dan een eventuele zege uit een ontsnapping die hij misschien ook had kunnen halen. Ik vind strijd tegen de wereldtop nu eenmaal indrukwekkender.
______________________________________________________________________________________________________________________________
De strijd aangaan met de wereldtop in een A-sport, verdient niets dan lof en waardering en ik herinner me nog precies hoe het voelde toen hij wegpoefte bij de grote jongens . En ja beste mensen, dat moment kan ik me over twee jaar zeker nog voor de geest halen.

Timocycling

Een kinderhand is snel gevuld kennelijk...

rennerske

'@ Timocycling
In A-sporten ( voetballen, tennis, volleybal, wielrennen, atletiek) wel ja.
In B-sporten ( vrouwenwielrennen, korfbal, hockey, kaatsen, darten, en meer van die folklore ) verwacht ik echter, bij gebrek aan serieus te nemen concurrentie , niets minder dan een eerste stek!

WieVis

Zou lotto jumbo niet een paar renners van roompot overnemen zoals lammertink en groenewegen, daarnaast zou ik slagter er ook graag bij willen zien en kan voor zichzelf rijden en niet voor dan martin in de klassiekers

Ayla

Een dagzege in de tour is super en geeft de supporter een euforisch gevoel. Het geeft mij meer plezier om een een renner die bij de eerste 10 in het klassement staat per dag te volgen, hoe hij zich tov zijn directe tegenstanders manifesteert. Wie zakt er doorheen, wie heeft een goede dag. Hoe wordt het spel gespeeld tussen de verschillende ploegen. Daar geniet ik 3 weken van en dat heeft voor mij meer waarde dan 1 euforisch moment.
Gister, tijdens een BBQ waar ik was, waren er van die mannen de "tour du jour" kennners na te praten: Dagzeges onthielden ze nog jaren maar een goed klassement waren ze zo vergeten. Op mijn vraag wie de laatste nederlander was die een touretappe had gewonnen, gaven ze Theunissen als antwoord. Zegt veel over die mannen maar toch, zij volgen de tour elke dag al jaren en doen net of ze verstand van zaken hebben.

In mijn beleving hebben Gesink en TLJ het super gedaan deze tour en ik hoop dat het beleid van TLJ doorgezet wordt. Nederlands ( Belgisch) jong talent de mogelijk geven om in een veilige omgeving op het hoogste niveau te presteren. Met als hoofddoel de TDF. Dan weet ik iig zeker dat ik nog jaren de verschillende meningen ( het mag wel wat respectvoller naar elkaar) kan volgen hier op wielerflits. ✌

Laatst gewijzigd
WieVis

Ayla

Ben het volkomen met je eens ik heb 3 weken lang genoten van gesink en mollema en ltj en vind het soms dom.dat sommigen roepen dat er buitenlanders komen moeten ik vind het juist veel mooier om de nederlanders te volgen in 1 ploeg

Stiekem willen heel veel dat, want hoeveel wordt er gesproken over ltj en minder over renners als mollema, boom, slagter en dumoulin wat toch ook wereldtoppers zijn

nafnikleb

'@WieVis,
Volgens mij is de Lammertink van SEG de betere van de twee, die hebben ze net gehaald. Met Slagter zijn ze op z'n minst in gesprek, dat zou voor mij ook de ideale versterking zijn voor LTJ.

@ghostwriter,
Het zou anders een prima sprinter zijn die Viviani, Mezgec, van Asbroeck, Boason Hagen en van Poppel al eens heeft verslagen. Tikkeltje oud dat wel.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Jacco als jij het persoonlijk het niet goed vond of een prestatie wat jij maar matig kan waarderen is dat inderdaad prima... en jouw persoonlijke mening. En daar ben ik het dan niet mee eens, maar daar kunnen we over van mening verschillen. En dan brengen we een discussie weer naar normale proporties ;)

ti-raleigh

Terugkomend op de Vuelta. Zou het wel nut hebben om Hofland daar naar toe te sturen ? Er zijn maar 3 vlakke etappes in de eerste week en daarna is alles volgepropt met heuvels, bergen of in ieder geval aankomst op een heuvel/berg. Misschien kunnen ze beter Van Asbroeck daar in het diepe gooien. Er zijn voor Hofland wel andere wedstrijden te bedenken waar hij meer kans heeft om te scoren denk ik.
Bennett zal wel supergemotiveerd zijn, na het echec van de Giro. Ten Dam ook, ga ik van uit, die moet nog fietsen voor een contract. Dan Van Asbroeck en Lindeman als aanvallers en de rest zal wel van het type knecht zijn. Dan zal het al met al niet een erg sterke selectie worden, maar ik hoop dat de kopman(nen) de traditie van dit jaar voortzet en na de Giro en Tour opnieuw een top-10-plek zal behalen. Ten Dam zou dat in principe moeten kunnen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@ti-Raleigh Hofland gaat ook niet naar de Vuelta, dus die discussie is snel klaar. Van Asbroeck gaat waarschijnlijk wel.

ti-raleigh

'@ rahimns
Okido, tenx.

Jacco van Stierop

'@rahimns

Ok.

Zoals zovelen ben ik absoluut geen fan van Froome, had liever Quintana, Nibali of Contador als eindwinnaar gezien, maar Froome was over 3 weken genomen de beste (d.w.z. de meest attente en hij had de sterkste ploeg om zich heen). Het kost wat moeite maar schoorvoetend moet ik toegeven dat ik zijn demarrage in de eerste Pyreneeënrit (en dan laat ik alle verdachtmakingen even voor het gemak achterwege) pas echt indrukwekkend vond.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Jacco Van alle toppers die er aan de start stonden kon ik het beste leven met een overwinning van Froome. Heb de laatste tijd wat documentaires over hem gezien en ook wat over zijn levensverhaal gelezen en gehoord. En ben hem steeds sympathieker gaan vinden. Ik moet zeggen dat ik zijn touroverwinning van 2013 indrukwekkender vond. Hij heeft eigenlijk maar 1 keer echt kunnen uithalen en dat was in die rit. Verder heeft hij vooral verdedigend gereden, is weinig pech tot geen pech tegengekomen en had het geluk dat hij een sterke ploeg om zich heen had. In die zin vond ik juist Movistar erg tegenvallen.

Vooral Anacona en Herrada konden eigenlijk maar weinig voor hun betekenen. De verschillen zijn ook kleiner in vergelijking met 2013. Wat ik van de prestatie van Gesink gewoon knap vond dat hij met een minimale voorbereiding (ook zijn winter was gewoon slecht) toch zo goed kon presteren. Nog niet op het niveau van voorgaande jaren (2010 en eerder of TOC 2012) maar op momenten waren die er weer. Ik denk dat met een goede winter en zonder tegenslag hij in 2016 nog beter kan worden. Maar dat zullen we moeten afwachten.

iLLan

'@rahimns, ik denk ook dat er nog wel meer in zit voor Gesink, maar dan moet alles in het seizoen eens een keer goed uitkomen. En laten we het verder maar niet teveel door vertellen aan anderen, daar komt zo veel teleurstelling van.

ti-raleigh

'@ iLLan
Ik denk dat deze Tour juist alles al goed is uitgekomen voor Robert. Dwz een boel van zijn concurrenten hadden pech, Pinot, Bardet, Rodriguez en nog wel een paar. Maar o.k. mét een goeie winter/voorbereiding en als echt alles meezit zou hij héél misschien in de buurt van het podium komen. Maar normaal gesproken (als alle toppers meedoen) is een 6e plek een goeie weergave van zijn kunnen.

daveb83

Wie weet was de slechte winter en verstoorde voorjaar juist wel een zegen voor Gesink. Dat hij daardoor extra fris aan de start is verschenen. Die jongens vragen in de Tour-periode zoveel van hun conditie en reserves dat het lijntje tussen top zijn en er doorheen zakken zo flinterdun is (van Garderen en voornamelijk Nibali). De begeleiding van Team Sky zou daar vast wel een duidelijke analyse op los kunnen laten mbt puur de waardes.
Behoudens die waardes heb ik voor mijn gevoel Gesink lang niet meer zo fris en onbevangen gezien en is hij zelfs wat boven zichzelf uitgestegen door vele toppers achter zich te laten. Maar wellicht doet een goede winter en druk voorjaar wel wonderen en beklimt onze Condor in 2016 wel het podium van de Tour.

1 2 ... 57 ... 182 183

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.