'@wievis
Vrijbuiten vanwege teveel toppers... dat wordt echt letterlijk voor elke grote ronde gezegd over LottoNL/Belkin/Rabo ;)
Ten Dam heeft geen demarrage in huis en geen sprint. Jarenlang vrijbuiten heeft dus helemaal niks opgeleverd. Terwijl rijden voor een klassement hem geen windeieren heeft gelegd.
'@vlek
Wallonie was volgens mij voor Hofland, Teunissen, Roosen en v.d.Lijke goed geweest om de benen te testen. Danny liet zien dat je in zo'n rondje stappen kan maken.
Het was jammer dat Kelderman door zijn val niet mee kon doen om de knikkers; behalve dan die ene rit.
Dus denk ik dat hij misschien beter de Vuelta kan toevoegen aan zijn programma.
Volgens mij gaat Ten Dam voor het klassement en is Bennet gewoon een 'knecht'... lijkt mij sterk dat hij als mede kopman wordt uitgespeeld.
Ik zou het mooi vinden als Kelderman toch de Vuelta zou rijden, van mij mag hij! Ten Dam kan top 10 rijden als het een beetje meezit erg knap natuurlijk maar initiatief nemen zal er niet inzitten. Daarnaast hoop ik dat Lindeman en Keizer zich veel van voren laten zien. Toch leuk als iemand in de aanval zit ook al is het met weinig uitzicht op de dagzege.
Kelderman heeft net zijn eerste Tour gereden, die ook nog eens hoofdzakelijk in het teken stond van overleven. Ik denk dat hij beter kan kijken of hij een stap kan zetten in de eendagkoersen, dan nog eens drie weken tot het gaatje gaan. Ik weet niet of dat laatste echt iets toe zou voegen. Mogelijk heeft het zelfs eerder negatieve gevolgen.
Ja, klopt.
Alle ballen op de TdF lijkt nu ook niet het juiste besluit geweest. Die 6e. plaats was dus echt het maximale. Maar waarom dan al die criteriums rijden.
Het was verstandiger geweest om helemaal niet te starten in Polen. {edit}
Dus voor volgend seizoen moeten er nog een ronderenners bij komen bijv. Slagter en/of van den Broeck en Sam Oomen.
Met van Asbroeck heeft TLJ toch een prima sprinter in huis. Als de samenwerking tussen Van Winden en Van Asbroeck nog beter wordt, dan kunnen zij nog eens voor een verrassing zorgen; er zat nu iets te veel aarzeling in hun poging. Van Winden zag te laat de trein komen en reageerde daardoor net te laat; daardoor moest Van Asbroeck, die ene cartouche die hij heeft al voortijdig verschieten en dan nog zijn aarzeling en daardoor 3e. ipv 2e. plaats.
Maar hij zat in ieder geval voor een stel sprinters w.o. Kittel, Arndt, Ewan en Meersman!
'@timocycling
Teunissen en Van Asbroeck zijn nieuw bij dit team en hebben dit voorjaar tegenslag ondervonden. Van Asbroeck meldt niet voor niets, dat hij nog nooit zoveel tegenslag heeft gehad. Zij hebben allebei dicht bij de overwinning gestaan en ik denk, dat die overwinningen er aankomen.
quote vlek
Waarom zou het elkaar uitsluiten? Ik zou uitgaan van de kwaliteiten van de renners in kwestie. Ten Dam is inderdaad iemand die toptien zou kunnen rijden. Daarbuiten vrijbuiten als zinloos verklaren lijkt me echter wat voorbarig. Bennett, Keizer en Lindeman lijken me renners die geacht mogen worden de overgangs- en bergritten mede kleur te geven.
Welke kwaliteiten bedoel je ? Ten Dam top tien kan ik me nog iets bij voorstellen, hoewel ik niet overtuigd ben dat hij dat gaat halen.
En Bennett, Keizer en Lindeman zullen waarschijnlijk wel eens een keer in een kansloze kopgroep belanden, maar afmaken zal er niet bij zijn. Ze kunnen dan wel zeggen dat ze hun best hebben gedaan en dan is iedereen weer tevreden. Aanvallen en van voren rijden met een doel en een sterke wil zoals Kruiswijk in de Giro deed, dat is mooi om te zien. Maar in de Vuelta zie ik dat niemand doen. Sterker nog, als Ten Dam de motor niet weer kan opladen na een desastreuze Tour.....
Quote kelderfan
Van Asbroeck meldt niet voor niets, dat hij nog nooit zoveel tegenslag heeft gehad.
Tegenslag heeft een reden. Kan hij het niveau (nog) niet aan. Is hij te wild ? Of is hij juist te bescheiden en eist hij zijn plek nog niet op ? Daar zullen ze bij TLJ toch eens naar moeten kijken. Overigens heeft, wat mij betreft, Van Asbroeck nog alle credits. Dit jaar mag hij leren en fouten maken.
En Bennett, Keizer en Lindeman zullen waarschijnlijk wel eens een keer in een kansloze kopgroep belanden, maar afmaken zal er niet bij zijn.
Volgens mij zijn dit niet drie renners die in de Vuelta niets meer kunnen dan Ten Dam een beetje bijstaan en verder alleen in kansloze kopgroepen mee kunnen zitten. Ik geef ze niet veel kans om een rit te winnen, maar het is nu ook weer niet zo dat in ritten in de Vuelta die door de kopgroep worden betwist nooit renners van hun kaliber de finale mede bepalen. Daarnaast is de strijd om de bollentrui ook regelmatig een gevecht tussen niet bepaald de meest indrukwekkende namen. Wie was die Cofidis renner een paar jaar geleden die hem won? Dat was toch ook niet echt een geweldenaar? Het was ook Navarro niet. Ik vind het wat onzinnig om er vanuit te gaan dat je met dit soort mannen niet een interessante Vuelta kunt rijden. Geweldig zal het sowieso niet zijn, maar dat kun je in bepaalde rondjes verwachten van de kleinere WT-ploegen. Het klassement van Ten Dam lijkt me niet direct iets om veel meer naar uit te kijken gezien zijn huidige vorm.
quote vlek
Ik vind het wat onzinnig om er vanuit te gaan dat je met dit soort mannen niet een interessante Vuelta kunt rijden.
Als ze dat ook maar gaan doen dan !! Het huidige niveau van Ten Dam is inderdaad twijfelachtig. En nogmaals, als ze zo gaan aanvallen, zo als Kruiswijk het deed in de Giro (of die etappe van Kelderman in de Tour) dan heb ik er wel vrede mee dat het eventueel niet lukt. Misschien kunnen ze inderdaad vol inzetten op de bollentrui. Maar, zoals gezegd, die kansloze kopgroepen vind ik altijd een beetje pijnlijk om te zien. En dan bedoel ik niet alleen uit TLJ-oogpunt. Ze worden toch wel op 5 kilometer voor de finish teruggepakt. En dan kun je wel zeggen: 'we hebben ons vandaag laten zien". Maar dan denk ik: 'ja, en toen...?'
Door de vorige 2 grote rondes, Kruiswijk-Giro, Gesink-Tour, ben ik licht positief gestemd. Maar vanwege de vorm van Ten Dam, het niveau van de selectie en de resultaten over het hele seizoen, ben ik toch wat sceptisch.
PS: mooi dat je weer meedoet aan de discussies.
Kansloze kopgroep van vijf zullen wat mij betreft inderdaad niet bijdragen aan een interessant gereden Vuelta. Alleen wat betreft de bollentrui kan het een renner een zetje in de goede richting geven. In de ritten die interessant kunnen zijn voor kopgroepen ben ik eerlijk gezegd juist erg benieuwd wat het geeft als ze zo'n ronde eens anders aan gaan pakken. Keizer met de benen van de Giro zou bijvoorbeeld in een vrije rol ook zelf best tot wat mooie dingen in staat moeten zijn. Lindeman en Bennett zijn nog niet super geweest dit jaar, maar stel dat tijdens de Vuelta nu eens wel weer een keer op zijn plaats valt. Wie weet.. Geniez is in mijn belevenis buiten die uitschieter een paar jaar terug ook niet duidelijk een betere dan een Bennett. Ik zie het niet gebeuren, maar volledig kansloos rondrijden zie ik ze ook niet doen. Of een Astana-achtige ploeg moet hier drie weken lang de hele koers weer in handen gaan nemen, maar dan rijdt meer dan de helft van de ploegen meteen voor spek en bonen mee.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.