Team LottoNL-Jumbo 2015

1 2 ... 62 ... 182 183
kelderfan

'@Ti-Raleigh
In de Tour de Pologne laat Van Asbroeck zien, dat hij wel degelijk mee kan doen om de knikkers. Hij en Hofland en hopelijk Danny van Poppel zijn snelle jongens, die goed afgezet een rit kunnen winnen; alleen zijn het geen topsprinters {zoals Kittel} en dat is weer een budgettair probleem . Gelukkig kunnen zij in zwaardere ritten wel mee doen. Hofland heeft dat laten zien in de ZLM & Yorkshire; Van Poppel heeft dat laten zien in de ronde van Wallonië; Van Asbroeck heeft dat laten zien in de ronde van Wallonië 2014 en als Van Winden iets sneller had gereageerd, dan had Van Asbroeck het Pelucchi nog aardig lastig kunnen maken.

Kingstown

Wie was die Cofidis renner een paar jaar geleden die hem won? Dat was toch ook niet echt een geweldenaar?

Ik vermoed dat je doelt op Edet?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Of een Astana-achtige ploeg moet hier drie weken lang de hele koers weer in handen gaan nemen

Astana bijvoorbeeld ;) .... Ze komen naar Spanje met waarschijnlijk een groot deel van hun Giroteam aangevuld met Nibali... vrees nu al het ergste

kelderfan

'@rahimns
Wat zet TLJ daar tegenover?;)

Wielerfan1987

'@kelderfan,

Ik weet niet wat Rahimns daar tegenover zet, maar ik meen dat Lotto Jumbo daar een jonge ploeg tegenover zet.

Ik hoop op Teunissen, en heb begrepen dat ook van Asbroeck mag starten in zijn eerste grote ronde.
Voor die mannen is deze Vuelta gewoon een mooie investering in hun komend voorjaar.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan niet zo heel veel dit jaar (op klassementsniveau), ze zullen het moeten doen met Ten Dam. En als hij zich volledig kan richten op deze ronde is een goede klassering voor hem nog best mogelijk. Komt eigenlijk maar zelden voor dat de ploeg in 3 rondes op het hoogste niveau mee gedaan heeft. Sinds 1996 hebben ze maar 1x in al de drie rondes een top 10 notering laten zien en dat was in 2008. Dus in theorie zouden ze die prestatie kunnen evenaren. En daarnaast zullen we dan ook even de budgetten naast elkaar leggen, dan doet dit ploegje het in de grote rondes tot nu toe niet heel slecht dit jaar.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Edet won inderdaad het bergklassement in 2013. Ik dacht eigenlijk dat het een Waalse renners was, maar het zal dan wel zo zijn geweest dat dat 'waaltje' regelmatig mee zat om de trui van zijn ploeggenoot te verdedigen. Edet is op zich een prima renner natuurlijk.

tendam

als ze zo gaan aanvallen, zo als Kruiswijk het deed in de Giro (of die etappe van Kelderman in de Tour) dan heb ik er wel vrede mee dat het eventueel niet lukt.

Dan heb je het wel over twee toprenners. Wie nemen ze mee naar de Vuelta van dat niveau?

Kruijswijk kan dag in, dag uit aanvallen en goed blijven. Dat kon hij als eerstejaars al. Een uniek talent, maar dat verwacht ik nou niet direct van de Vuelta-renners.

mooiman

Ten Dam weer een keer gevallen tijdens training...................

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Mooiman van achteren aangereden door een auto, dat komt toch net iets anders over

mooiman

'@rahims. Klopt mijn samenvatting was wel erg kort.

kelderfan

'@wielerfan1987
Als het om een jonge ploeg gaat, dan lijkt mij Bennett, Van Asbroeck, Teunissen, Roosen, van der Lijke, Keizer, Lindeman , Ten Dam {als hij niet te ernstig is gevallen} en Van Winden de jongens, die het moeten doen. Lindeman kan goed met de jeugd overweg en dan moet 't goed komen.

@rahimns
Dan gaat Ten Dam zich wel heel oud voelen tussen al die neo's en aanvallers. Maar hoelijk komt 't goed met Ten Dam, want ook Martens is nog niet de oude na zijn val in Neuss.

achtpuntzes

gebroken ruggenwervel naar het schijnt?
edit; TLJ bevestigt het op twitter. einde seizoen, lijkt me. sterkte!

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ten Dam zal nu zeker niet kunnen rijden in de Vuelta. Benieuwd wat de ploeg nu gaat bedenken. Alles op dagzeges en dus een team met vrijbuiters en een sprinter. Of toch kijken of Wilco od Robert klaar te stomen is voor de Vuelta. Ik denk dat gekozen wordt voor het eerste scenario.

Borsje

Verschrikkelijk balen. LtD snel herstel toegewenst!

Marmaris

'@ rahimns
Ik hoop van harte dat Lotto-Jumbo kiest voor het eerste scenario. Kelderman had het vorig jaar al lastig in de Vuelta nadat hij de Giro reed en Gesink heeft niet voor niets opgegeven in de Ronde van Polen. Het lijkt mij niet verstandig om je renners af te matten voor resultaten op de korte termijn. Bovendien kan Gesink meedoen om de overwinning in de Canadese koersen. Dus de resultaten hoeven er niet onder te leiden.

kelderfan

Dit is zeker verschrikkelijk voor Ten Dam en voor 't team. Ik hoop echt dat hij weer helemaal gezond wordt en terug kan keren in dit team.

Timocycling

Ik hoop op het 2e scenario met Kelderman. Maar hem dan wel de vrijheid geven en niet de druk erop leggen door het hele team erom heen te laten rijden. Laat een deel van het team lekker vrijbuiten.

kelderfan

Gelukkig ook nog een beetje goed bericht. Van Asbroeck wordt 6e. in rit 4 Tour de Pologne en is opgeklommen naar 5e. pl. AK.
Die lijkt mij wel klaar voor de Vuelta.

Laatst gewijzigd
Dutch Cycling Fan

Gisteren had iemand het over een gerucht dat Reichenbach van IAM Cycling in verband werd gebracht met TLJ. Iemand daar nog iets over kunnen vinden (een bron)? Ik hoop dat LTD snel herstelt een een verlenging van een jaar mag krijgen als super knecht voor de grote rondes.

Jacco van Stierop

'@Dutch Cycling Fan

Laurens ten Dam als superknecht? Ten Dam is een leuk, sympatiek joch en wat ‘m vandaag is overkomen gun ik hem echt niet maar hij rijdt sinds het einde van Rabo louter en alleen voor zichzelf. Ach, zou ik waarschijnlijk ook doen als ik zijn leeftijd had en niet werd teruggefloten door de ploegleiding.

jerteg

Weet niet of het al is gezegd maar Dylan Groenewegen wordt ook aan Lotto NL gelinkt.

Bron: cyclingfever

ti-raleigh

'@ kelderfan
Ik begrijp je enthousiasme, maar tjonge, een 6e plek in de Ronde van Polen is toch niet iets om zo wild van te worden.

Ik zou het een slechte keuze vinden om nu Gesink of Kelderman alsnog naar de Vuelta te sturen. Die jongens zitten in een volledig ander schema. Nu omschakelen naar de Vuelta lijkt me haast onmogelijk. Eigenlijk is dit een beetje het gevolg van een slechte planning door alle klassementsrenners in de Tour te laten opdraven.

AndriesW

Kelderman alsnog naar de Vuelta lijkt me wel een optie om open te houden, afhankelijk van hoe hij zich inmiddels voelt. Hij heeft niet voor een klassement gereden in de Tour en die pijnlijke rug heeft de mogelijkheid om diep te gaan geblokkeerd, zo lijkt mij. Dan zouden de benen alweer redelijk fris kunnen zijn. Qua aantal koersdagen dit jaar zou het ook moeten kunnen.
Rijdt hij geen Vuelta dan zou ik hem volgend jaar zeker de Giro laten rijden. De Tour komt later wel weer eens terwijl met de Giro er nog eens een grote ronde dichtbij zijn eigen regio van start gaat.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@ti-Raleigh
Ik had 't ook over een beetje enthousiasme. Maar een 6e. plek in zo'n rit is niet verkeerd. Van Asbroeck is de best geplaatste TLJ renner in Pologne.
Van Winden was blij, dat hij over de heuvels was gekomen in 't peloton en kon derhalve zijn sprinter niet in een goede positie brengen.
En waarom zou dat een slechte zaak zijn om Kelderman ipv de Eneco de Vuelta te laten rijden; dan kan Kruijswijk de Eneco gaan rijden.
Wat AndriesW zegt!

Bij cyclingfever staat inderdaad Groenewegen maar ook T.J. Slagter gelinkt aan TLJ maar geen Reichenbach. Ook Naesen, Campenaerts en Wallays staan gelinkt aan Lotto Soudal.

1 2 ... 62 ... 182 183

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.