Team LottoNL-Jumbo 2015

1 2 ... 7 ... 182 183
Contador#N.1

Even off topic. Hoe maak je een kopje aan op het forum

kelderfan

In een artikel op sportnieuws.nl vertelt Zeeman wat er aan de hand is. Hij vraagt om geduld tot de Vlaamse klassiekers.

ti-raleigh

De teamranking bij CQ is gemaakt door de punten van álle renners bij elkaar op te tellen, dus niet alleen de beste 5, zoals bij UCI. De inbreng van knechten is dus wel degelijk van belang. In voorgaande jaren reden dergelijke knechten ook voor eigen kansen/successen, voorbeeld is Paul Martens. En ik zei dat de mééste knechten minder presteerden, niet álle. Dus een Kruiswijk zou daar zo maar een uitzondering op kunnen zijn. Ik neem aan dat je CQ toch als een behoorlijke graadmeter kunt nemen voor de prestaties in het algemeen van ploegen en renners, meer nog dan UCI waar alleen de WT-wedstrijden mee tellen. Het verbaast me eerlijk gezegd dat dat voor jou dan blijkbaar geen graadmeter is.
En ik heb niet gezegd dat de renners met een strop omrijden, ik heb slechts gesteld dat dat zou kúnnen. Net zoals ik nog wel meer mogelijke oorzaken heb aangegeven, die zouden kúnnen. Misschien is het wel zo dat de sponsor heeft geëist dat er alleen maar (of voorál) gepresteerd moet worden in RvV, P-R, AGR, Tour en Eneco en dat de rest van ondergeschikt belang is. Dit ivm de exposure van die wedstrijden voor hen. Ook dit zou kúnnen. Simpele verklaringen zoals ziektes, pech, valpartijen etc.. zijn wat mij betreft te eenvoudig, want daar kun je het altíjd op afgeven. Ik heb sterk het vermoeden dat er meer speelt, jij dus niet. Wat mij betreft houden we het daar voorlopig bij, want anders is het discussiëren om de discussie.
Wordt ongetwijfeld vervolgd.

S. Morgenstern

Het verbaast me eerlijk gezegd dat dat voor jou dan blijkbaar geen graadmeter is.

Het is uiteraard een graadmeter. Ik stel enkel dat je uit moet kijken met de conclusies die je er aan verbindt. Dat alle renners meetellen in zo'n ranking wil bijvoorbeeld niet zeggen dat zakken in de stand een verval aanduid van renners als Martens en Wynants; alsnog zijn het tenslotte de kopmannen die de meeste punten zullen moeten pakken. Eenvoudig voorbeeld: wedstrijden waarin Bos wordt uitgespeeld als sprinter geeft bij een goede prestatie op die ranking alleen punten aan Bos. Dat sommige knechten ook voor eigen succes kunnen rijden is inderdaad waar. Nemen we nu Martens, voor wie dat nog wel eens op wil gaan, dan was dat echter niet het geval vorig jaar. De nadruk in zijn najaar lag namelijk op de Vuelta, die hij in dienst van Hofland en vooral Gesink reed.

Simpele verklaringen zoals ziektes, pech, valpartijen etc.. zijn wat mij betreft te eenvoudig, want daar kun je het altíjd op afgeven.

Het is een te eenvoudige verklaring, want je kunt het ook als excuus gebruiken? Wanneer het gewoon de realiteit is, dan is het toch gewoon een oorzaak van tegenvallende prestaties? Kan je het te eenvoudig vinden en gevoelig voor misbruik, maar om op basis daarvoor andere scenario waarschijnlijker te vinden kan moeilijk overtuigend genoemd worden. Zeker in het geval van zaken die zichtbaar zijn geweest (bijvoorbeeld de knie van Hofland of de valpartij van Van Asbroeck) lijkt het me helemaal onzinnig verder te zoeken, enkel omdat de verklaring te eenvoudig zou zijn. Nogmaals: meestal is de verklaring die het meest voor de hand ligt, degene die het best antwoord geeft op de vraag wat nu de oorzaak van het een of het ander is (of: hoe minder vooronderstellingen nodig zijn, hoe beter).

Wanneer we verder goed om ons heen kijken naar alle nieuwsberichten (en niet alleen naar de geel-zwart gerelateerde), dan kan het ons moeilijk zijn ontgaan dat er een virusjes is dat zijn invloed heeft op de resultaten van heel veel renners. Nederlanders zijn daarin wat oververtegenwoordigd misschien (al kan dat beeld heel goed door ons perspectief veroorzaakt worden). Misschien een nadeel voor een ploeg die vanuit Nederland werkt (Giant heeft namelijk ook een halve selectie die ziek is gehad de laatste maand). We verklaren nu de meest recente prestaties van andere Nederlanders als Westra, Dumoulin, Clement en Slagter gewoon aan de hand van hun griepjes en hun knieklachten. Niemand die hen verwijt dat ze te weinig ballen tonen, wanneer ze uit koers stappen of hun niveau niet halen door dat soort oorzaken. Ik zie dan ook nog altijd geen overtuigende redenen om renners in een geel-zwart shirt met vergelijkbare klachten nu anders te beoordelen of zelfs te verdenken van het afschuiven van hun rijden aan een virusje dat eigenlijk helemaal de oorzaak niet zou zijn.

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

Prima, wordt vervolgd.

kelderfan

Nu ook geen Bulgac in de formatie voor de Ronde van Zeeland Seaports 1.1!
Zij kunnen er nu een leuke Belgie-Nederland van maken Tom met Kevin tegen Nick met Mike, Timo en Barry.
Wie scoort een top-tien?
Maar dan heeft 't team ook een probleem voor de 95th. Volta Ciclista a Catalunya 2.UWT startdatum 23 maart 2015.
Misschien kunnen zij dat oplossen door Teunissen op te stellen.

Laatst gewijzigd
IljoKeisseFan

Kelderfan heeft volkomen gelijk gekregen, World Tour onwaardig ploegje.

achtpuntzes

Kelderfan heeft inderdaad gelijk. niet voldoende renners. ze hebben al geen veelwinnaars in de ploeg, en met elke keer 2 of 3 man minder wordt het al helemaal moeilijk.

Verweggistan

Of ze rijden te veel koersen, ik had eigenlijk verwacht dat ze met minder renners ook minder koersen zouden rijden, dat ze bijv. de Vlaamse .1 koersen zouden overslaan.

kelderfan

'@Verweggistan
Zij hebben Tom van Asbroeck binnengehaald en die moet je toch ook wat gunnen. Vorig seizoen was hij de beste renner in 't Europese circuit. Hopelijk worden de heren nu wakker bij TLJ. En ruimen zij voor Edward Theuns nog een plaatsje in.

Ik heb net even in de uitslag gekeken en ik zag bij de CT's, dat Coen Vermelfoort {de Rijke}{8e, 15e en 10e.} en Joey van Rhee {Piels}{3e, 20e en 12e} er ook weer bij zaten. Toch ook weer 2 jongens om in de gaten te houden. C. Vermelfoort ook uit RDT.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Hopelijk worden de heren nu wakker bij TLJ. En ruimen zij voor Edward Theuns nog een plaatsje in.

Ik wil niet heel vervelend doen, maar hoe vaak ben je er al gewezen dat die jongen al een contract had voor 2015? Een goede reden geven waarom hij dat contract bij een ploeg waar hij nu als kopman een contract voor 2016 en verder kan verdienen, in zou ruilen voor een contract bij een ploeg waar hij het een groot gedeelte van het jaar opnieuw in dienst van Van Asbroeck moet rijden en minder kans maakt op grote koersen, gaat moeilijk lukken.

Dat ze koersjes met minder dan acht gingen rijden was daarnaast al langer duidelijk. Dat daar de reden gezocht moet worden van een mogelijk WT-onwaardig zijn ontgaat me echter. Misschien de startlijsten van de laatste weken voor dat soort koersjes (Nokere, Le Samyn, enz..) eens wat beter bestuderen en tot de conclusie komen dat WT-ploegen regelmatig met minder dan acht zo'n koers aanvangen!?

kelderfan

'@vlek
Nog even voor de duidelijkheid. Ik heb niet bedoeld, dat Theuns meteen moet worden gehaald en je ziet 't bijv. aan Kenneth
VANBILSEN, die heeft een 1-jarig contract. Dus waarom niet Theuns binnenhalen voor 't volgende seizoen met een contract van 2-jaar? Hij kan bij verschillende koersen worden ingezet. Je hele stelling van 24 renners kun je inmiddels wel in de prullenbak gooien.
Marc Goos is voor 't hele jaar niet meer inzetbaar. Je ziet toch ook wel, dat TLJ nu een renner als Bulgac? en een neoprof van 22 jaar in Catalonië en Vasco moet gaan opstellen. Dat lijkt mij een noodgreep toch?
Ik denk, dat Ti-Raleigh volkomen gelijk heeft, dat er meer speelt, dan ziekte en valpartijen.

S. Morgenstern

Dus waarom niet Theuns binnenhalen voor ‘t volgende seizoen met een contract van 2-jaar?

Dat zou kunnen, maar daar ging bovenstaande uitwisseling over de huidige selecties niet over. Wat er voor volgend jaar mogelijk is en hoeveel plekken er nog 'open' zijn na verlengingen zal iets zijn voor verder in het jaar. Wie weet is er tegen die tijd wel meer mogelijk dan een Theuns, wie zal het zeggen...

Je hele stelling van 24 renners kun je inmiddels wel in de prullenbak gooien.
Marc Goos is voor ‘t hele jaar niet meer inzetbaar.

Daarmee zitten ze feitelijk toch weer op 24 renners? Oké beetje flauw, maar waarom zou iets van mijn 'stelling' in de prullenbak moeten? Wat heeft het ongelijk ervan aangetoond?

Je ziet toch ook wel, dat TLJ nu een renner als Bulgac? en een neoprof van 22 jaar in Catalonië en Vasco moet gaan opstellen. Dat lijkt mij een noodgreep toch?

Bulgac heb ik nooit meer gevonden dan een noodgreep en daarmee een duidelijk teken dat ook een eventuele renner nummer 26 of 27 niets meer zou zijn dan dat. Wat dat betreft los je het noodgreep gegeven dus niet op door te verwijzen naar een wakker wordende Plugge die nog even snel een noodaankoop doet. Wat betreft Roosen weet ik niet of dat programma een probleem is. Hij maakt op mij voorlopig een erg degelijke indruk en ik sluit niet uit dat dit vanaf de winter al zijn programma ging zijn.

Ik denk, dat Ti-Raleigh volkomen gelijk heeft, dat er meer speelt, dan ziekte en valpartijen.

Waar denk je aan en wat zijn de tekenen die niet te verklaren zijn door ziekte en valpartijen? De selecties van rond de zes renners lijken me alvast direct terug te voeren tot die oorzaken. Maar mogelijk zie ik iets over het hoofd, wat jij wel geconstateerd hebt?

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@vlek
Wat betreft Theuns lijkt mij ook een discussie voor 't na-seizoen. Voorlopig lijkt hij een goede aankoop voor de toekomst.
Wat betreft Bulgac {die is inmiddels van de lijst Catalonië af - ziekte?} lijkt mij geen contractverlenging!
Wat betreft je stelling lijkt mij toch duidelijk. Nu moet de Volta Ciclista a Catalunya 2.UWT met 7 renners {Kelderman, Bennett, Ten Dam, Kruijswijk, v.d. Lijke {niet ziek}, Keizer en Roosen} worden gedaan. Wie gaan de bidons regelen?
Dat je 1.1 en 1.HC met een man minder rijdt lijkt mij geen probleem, maar als UWT's met minder renners wordt ingevuld, dan is er toch iets mis met jouw gelijk.
Wat betreft Ti-Raleigh stelling lijkt mij, dat hij toch wel een punt heeft. Als 2 neo's Roosen en Teunissen het voortouw moeten nemen, dan speelt er iets anders dan alleen maar pech en ziekte.

Maar ik hoop, dat TLJ in de volgende wedstrijden de WF-volgers kunnen overtuigen, dat Kelderman, Hofland, Vanmarcke, Van Asbroeck, Martens, Teunissen en Lindeman toch hun mannetje kunnen staan.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Wat betreft je stelling lijkt mij toch duidelijk. Nu moet de Volta Ciclista a Catalunya 2.UWT met 7 renners {Kelderman, Bennett, Ten Dam, Kruijswijk, v.d. Lijke {niet ziek}, Keizer en Roosen} worden gedaan. Wie gaan de bidons regelen?

Druk weekje dus voor Roosen. Vervelend uiteraard om met minder dan acht renners aan een WT-wedstrijd te beginnen, maar laten we nu niet doen alsof dat alleen voorbehouden is aan ploegen met een selectie van 24 of 25 renners. Een renner die om wat voor reden dan ook een dag voor de koers af moet haken, dan wordt wel vaker niet vervangen. Recent voorbeeld zou AG2R kunnen zijn in de Tirreno, ondanks hun dertig renners. Calamiteiten houdt je ongeacht de omvang van je selectie. De haalbaarheid van een WT-programma afwerken met 24 renners werd door mij afhankelijk gemaakt van het kleinere wedstrijdprogramma daar omheen. Volgens mij wordt dat hele punt nu echt niet volledig onderuit gehaald door zeven renners in Catalunya. Je mag het van mij een deukje noemen, daar niet van. Voorlopig hebben ze echter ook al een onneembare horde genomen, die door jou eerder naar voren werd gebracht om je stelling dat 24 renners te weinig is voor een WT-programma te ondersteunen. Ik zou Catalunya daarom eerder als uitzondering zien.

Dat je 1.1 en 1.HC met een man minder rijdt lijkt mij geen probleem, maar als UWT’s met minder renners wordt ingevuld, dan is er toch iets mis met jouw gelijk.

Dat eerste deel is interessant, aangezien je dat soort koersen in een eerdere post wel aangreep om me op mijn 'ongelijk' te wijzen. In dit geval zou je daarnaast kunnen zeggen dat ze het Vlaamse werk onder de WT nu belangrijker achten dan het opvullen van de selectie in Catalunya. Mochten ze bijvoorbeeld Teunissen op het laatste moment ingevlogen hebben, waardoor hij Dwars door Vlaanderen mist, dan had ik dat erg zuur gevonden. Zo'n actie had ik erger gevonden dan het rijden met zeven man. Zo'n renner verdient zijn kans in een koers die hem erg moet liggen, terwijl je over het andere kunt zeggen dat het soms gewoon niet anders kan. Helaas pindakaas; zoals andere WT-ploegen in het verleden ook geregeld met een mannetje minder moesten starten in redelijk belangrijke WT-koersen, die voor bewuste ploeg echter niet de top prioriteit hadden op dat moment. Vlaanderen en Roubaix zullen bijvoorbeeld niet voor iedere WT-ploeg topprioriteit hebben, waardoor een afhaker op het laatste moment niet altijd vervangen zal/kan worden.

Als 2 neo’s Roosen en Teunissen het voortouw moeten nemen, dan speelt er iets anders dan alleen maar pech en ziekte.

De sterkste renner in Zeeland van deze ploeg (Teunissen) was dat ook niet de renner waar ze de meeste moeite voor zullen hebben gedaan om hem te halen? Waarom is het dan vreemd als hij de sterkste man van de dag is? Het feit dat Roosen het ook erg goed doet is verder toch niet noodzakelijk teken dat er meer speelt dan pech en ziekte? Behalve dan van het inleveren van veel kwaliteit, waardoor je in die kleinere koersen start met matige renners en een handje vol 23-jarige. Dat in zo'n waaierkoers dan twee grote sterke renner boven komen waaien is niet vreemd, ondanks de leeftijd. Dat andere kopje onder gaan door onkunde (Markus), na ziekte (De Weert) en tijdens ziekte (Van der Lijke en Bulgac) kan ik ook moeilijk een wonder noemen. Ik zou je stelling daarom graag wat beter onderbouwd willen zien voor ik er in meega.
Edit: Van Asbroeck deed daar natuurlijk ook mee. Die zal uiteraard nog wat meer gekost hebben dan Teunissen, maar reed net zijn eerste koers na een zware valpartij. Of zal er toch meer aan de hand zijn......

kelderfan

'@vlek
Wat betreft druk weekje voor Roosen: Wat dacht jij dan van de TA! Je kunt toch moeilijk stellen, dat in de TA een WT-waardig ploegje reed. Als Keizer de smaakmaker wordt, dan is er toch iets meer als een deuk te zien. Zie de commentaren op WF de laatste tijd.
Wat betreft met een man minder rijden bij 1.1 en 1.HC: Omdat jij aangaf, dat je had verwacht, dat zij minder wedstrijden op het programma zouden nemen, kun je dat alleen maar oplossen door de 1.1 met een man minder te gaan rijden. En dat jij het programma van Teunissen ook belangrijk vindt, ben ik wel met je eens. Het zou zeker niet in het belang van Teunissen zijn.

Wat betreft de 2 neo's: Vorig jaar kreeg v.d. Lijke toch ook de tijd om zich aan te passen aan 't WT-niveau. Daar staat t.o. dat Roosen door de TDU een grote stap heeft gemaakt. Hij probeerde al met de 1e. vluchtgroep mee te komen in Catalonie! Dat Roosen en Teunissen en ook Roompot het af moesten leggen tegen Terpstra en co. vind ik heel begrijpelijk. Dat kun je de ploeg ook niet kwalijk nemen. Maar ja, zij stonden wel weer met lege handen.;)

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Wat dacht jij dan van de TA! Je kunt toch moeilijk stellen, dat in de TA een WT-waardig ploegje reed. Als Keizer de smaakmaker wordt, dan is er toch iets meer als een deuk te zien.

Wat heeft dat dan met de omvang van de selectie te maken? Volgens mij kun je het zijn van pelotonvulling in de Tirreno direct terugvoeren op het inleveren van kwaliteit en de huidige tegenslagen. Ik heb namelijk niet de indruk dat nog een Bulgac extra in de selectie verschil had gemaakt voor die koers. Hadden ze er met Gesink als kopman kunnen rijden of met Van Asbroeck als sprinter dan had het anders kunnen zijn. De renners voor de klassiekers hadden dan in ieder geval iets gehad om voor te rijden, anders dan het meezitten in wat normaal gesproken kansloze kopgroepen zijn.

Wat betreft de 2 neo’s: Vorig jaar kreeg v.d. Lijke toch ook de tijd om zich aan te passen aan ‘t WT-niveau.

Als je er in kwaliteit op achteruit gaat, dan schuiven jonge renners sneller door. Ik zie daar geen mysterieuze oorzaak of aanleiding te denken dat er meer speelt dan de dingen die we gewoon waar kunnen nemen.

Laatst gewijzigd
konipen

Zijn de mindere prestaties van TLJ niet te wijten aan het feit dat een aantal sterke renners zijn weggegaan dit jaar? Ik bedoel Clement, van Emden en Boom. Alle drie vormden zij de grondbasis van de ploeg die iets konden betekenen voor de kopmannen. Dat Boom zelf kopman is voor de wedstrijden die hem liggen doet daar niets aan af. In de andere koersen was zijn hulp onmisbaar. En dan natuurlijk het verdwijnen van Mollema. Geen knecht (ik gebruik trouwens liever het woord 'helper') maar met Ten Dam een duo dat er zijn mocht. Kortom, ik denk dat door het verdwijnen van die renners er een belangrijke basis is weggevallen bij TLJ, die haar tol vraagt.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@vlek
Jij stelt wat heeft dat met de omvang van de selectie te maken? Ik zeg, dat heeft alles met de omvang van de selectie te maken, omdat je met een te kleine selectie niet die renners kunt opstellen, die in 't geval WT TA/Catalonië nodig zijn {1 kopman, ondersteuning in de bergetappes, knechten om uit de wind te kunnen rijden, sprinter m. ondersteuning} Bij de TA moest Ten Dam het kopmanschap even snel invullen. {resultaat plaats 80 AK} !

S. Morgenstern

Wat hadden nog vier renners van het niveau van Bulgac daar aan veranderd dan? Dat ze krap zitten in de kopmannen die iets kunnen op WT niveau, zeker met de huidige tegenslagen, los je toch niet op door Tusveld door te schuiven? Of zie je dat wel doorslaggevend invloed hebben op de selectie in de Tirreno?

ti-raleigh

'@ vlek
Wat zijn de voordelen dan om aan een koers deel te nemen met maar 6 renners i.p.v. 8 ?

S. Morgenstern

Wat doet je denken dat er voordelen zijn? Voor de betreffende koers zelf zijn die er alvast niet. Starten met zes renners in plaats van niet deelnemen kan wel voordelen hebben natuurlijk.

ti-raleigh

Is het schrappen van koersen in België / NL dan een optie voor het team / de sponsor ? Moeten ze dus aan nóg minder koersen deelnemen dan ze al gedaan hebben dit jaar totnogtoe ?

S. Morgenstern

Denk het niet.

Daan°

Tja, ik ben benieuwd of er echt grote resultaten komen.. De hoop ligt op Vanmarcke, verder zie ik niemand een grote prijs pakken dit jaar.

1 2 ... 7 ... 182 183

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.