Team LottoNL-Jumbo 2015

1 2 ... 70 ... 182 183
stijnlah

'@kelderfan ik dacht juist te sturen die jenthe Biermans is wel iemand om volgend jaar in het oog te houden,maar hij is nog wat jong voor de worldtour.

Laatst gewijzigd
Netraam

Weet iemand wat Kerckhofs precies geschreven heeft? Uit de intro en reacties hier maak ik op dat het een zeikstuk is, maar het is toch jammer als je het niet kan lezen.

S. Morgenstern

Castelijns heeft een contract bij Roompot als hij topcompetitie wint, dus is het kleinzielig dat Lotto Jumbo een 26 jarige stage laat lopen.

Breukink had daarnaast zelf ook geïnformeerd of Bouwman stage kwam lopen bij Roompot, maar SEG negeerde zijn dips op Bouwman en koos voor het snelle geld ofzo.

Lotto Jumbo vertoont daarmee kleutergedrag, SEG is een stel geldwolven.

Lotto staat een na laatste in de WT.

stijnlah

Lotto-Jumbo heeft zich op z’n zachtst gezegd kleinzielig opgesteld. Met het aantrekken van Twan Castelijns als stagiair vanaf 1 augustus heeft de Nederlandse WorldTour-ploeg zich van zijn slechtste zijde laten zien. Er zijn immers in het leven ongeschreven wetten, gentleman agreements, die je dient te respecteren.

Eind oktober 2014 kwam er vanuit de pro-continentale formatie Roompot Oranje Peloton een geste om de nieuw op te richten Topcompetitie, een reeks van twaalf beloftenwedstrijden, in Nederland, te ondersteunen. De winnaar van deze competitie zou beloond worden met een profcontract bij de Oranjewielerformatie.

Op het moment dat duidelijk werd dat Castelijns deze eindzege nauwelijks meer kan ontlopen, biedt Lotto-Jumbo hem verrassenderwijs een stagecontract. Nooit eerder werd in het Rabobank-, Blanco- en Belkin-verleden van dit team een 26-jarige neo aangenomen. Nooit eerder in die twintig jaar werd een renner van een kleine continentale formatie aangenomen. Laat staan iemand van het uiterst bescheiden Team Baby Dump…

De keuze van Castelijns om deze kans met beide handen aan te grijpen is te begrijpen. Voor hem is dit dé grote kans van zijn carrière. Het is niet te hopen dat hij straks kind van de rekening van dit kleutergedrag wordt. Dat Lotto-Jumbo in hem een supertalent ziet en hem wil aantrekken, is te billijken. Maar in dit geval overleg je met Roompot. Dat is een kwestie van fatsoen. De onderlinge wrevel gaat echter verder. Ploegleider Erik Breukink van Roompot informeerde enkele weken geleden bij de rennersmakelaars Berkhout of Koen Bouwman van de SEG-ploeg beschikbaar was voor een stage. Hier stond het tweetal open voor, maar twee dagen later tekende Bouwman een stagecontract bij Lotto-Jumbo.

Het typeert ten eerste de werkwijze van de geldwolven Berkhout die steeds op het snelle geld uit zijn. Zij gebruiken hun SEG-formatie vooral om jonge talenten aan hun managementbureau te binden. Een handelswijze die al kritisch en nauwlettend door de internationale wielerunie UCI in de gaten wordt gehouden.

Het geval Bouwman is na Castelijns opnieuw een voorbeeld dat Lotto-Jumbo in het vaarwater van de kleine Nederlandse ploeg gaat zitten. Dit is gedrag van ’kleyne luyden’. Een voetbalclub die in de Champions League uitkomt, gaat zijn beleid toch ook niet afstemmen op dat van een club uit de eerste divisie. Lotto-Jumbo zou juist de samenwerking met Roompot moeten zoeken. Als opleidingsploeg zou het Oranjeteam een belangrijke rol in de ontwikkeling van Nederlandse talenten voor de veel grotere en rijkere WorldTour-formatie kunnen vervullen.

Met een dramatische voorlaatste plaats in de tussenstand van de WorldTour (alleen IAM-Cycling doet het slechter) en nog steeds zonder zege op WorldTour-niveau kan Lotto-Jumbo beter energie in de eigen falende organisatie steken. Omlaag kijken in plaats van met jezelf bezig zijn kan de ploeg op de lange termijn wel eens duur te staan komen.

TeamNL

Er zit gewoon een kern van waarheid in het verhaal.

Laatst gewijzigd
stijnlah

'@TeamNl Als je met die kern bedoeld dat hij een zeikerd is dan heb je gelijk.

S. Morgenstern

Dat laatste is een feit, de rest is onderdeel van een nogal armetierig stuk. Castelijns kan gewoon volgens afspraak de laatste koersen van de topcompetitie rijden en daarnaast heeft Roompot een contract voor de winnaar liggen, niet voor een renner in het bijzonder. Dat verhaal rond Bouwman is ronduit treurig. Alsof een renner en zijn management niet zelf de keuze moeten maken waar ze het meest denken te kunnen leren. Ik zou het kleutergedrag zelf vooral lokaliseren bij de beteuterde ploegleider en zijn nieuwe vriendje en diens agenda (welke ooit de beteuterde ploegleider zelf trof, maar blijkbaar hebben ze elkaar nu weer nodig). De schrijver van het stuk schemerde ooit met een ijsberg waarvan hij in het voorjaar nog maar het topje had laten zien. Ook het duivelse managementbureau zou nog wel ontmantelt worden. Ondertussen zijn tot dit armoedige stukje alleen de stukken van het voorjaar nog eens herhaald in een stuk dat hij als ghostwriter schreef. Matige tweede seizoenshelft, misschien moet hij maar eens terug naar de basis.....

Laatst gewijzigd
stijnlah

'@vlek inderdaad,en alsof zijn geliefde roompot al zo veel gewonnen heeft, behalve nu de trui staat hun zegeteller nog altijd op nul.

Netraam

Ah, Kerckhofs kan er niet mee omgaan dat LottoNL er in budget op achteruitgegaan is en wil eigenlijk het Rabobank uit de Tour van 2007 terug, een team dat het tempo bepaalt en de topfavoriet in huis heeft.

nafnikleb

Zelden een journalist gezien die beter bij zijn krant past dan Kerckhofs, het absolute afvalputje van de journalistiek.

wolfje

Matig stuk inderdaad. Tlj hoeft helemaal geen rekening te houden met roompot, geen enkele reden om dat te doen.

Ik hoop dat bouwman en castelijns naar tlj gaan, gewoon om kerckhof te sarren ;)

Tutu888

Dat Roompot de winnaar van de Topcompetitie een contract aanbiedt wil nog helemaal niet zeggen dat die renner van te voren een verplichting is aangegaan, we hebben het hier niet over Idols!
Nergens wordt ook vermeld dat er al contacten waren tussen Castelijns en Roompot.
Er is ook geen verplichting indien er contacten zijn geweest tussen ploeg en renner dat die renner niet met andere ploegen mag gaan praten. Koen Bouwman heeft zich dit jaar in zware internationale koersen bewezen en dus is interesse van TLJ niet vreemd. Moeten zij zich dan afzijdig gaan houden van Nederlandse continentale talenten nu Roompot in het peloton rijdt???

Deze twee gevallen zullen wellicht tot irritaties bij Breukink hebben geleid maar je kunt TLJ hier niet van laakbaar gedrag beschuldigen.
Meer samenwerking tussen TLJ en Roompot is geen slecht idee al bestaat die constructie in het wielrennen tussen het hoogste en één na hoogste niveau nog nauwelijks in tegenstelling tot voetbal en honkbal (althans in de MLB). Alleen Katusha en RusVelo hebben volgens mij iets dergelijks.

Wielerfan1987

Er had al reeds samenwerking moeten zijn tussen de ploegen, en Boogerd heeft ook diverse keren de voorzet gegeven door te laten horen aan allerlei media dat hij het niet gek zou vinden als zijn ploeg in de grote koersen een handje toe zou steken aan TLJ, zoiets kan echter niet slechts van 1 kant komen.

Het zou TLJ en Roompot beiden verder kunnen helpen als ze meer samen zouden werken, de kans echter dat dat nog gaat gebeuren is klein als er al kwaad bloed zit tussen de ploegen.

Echter vind ik het stuk van Kerckhofs bijzonder overdreven.

Dat Castelijns stage mag lopen bij TLJ zegt nog niets, lang niet alle stagiairs krijgen daadwerkelijk een aanbieding voor een volwaardig contract.

En dat TLJ Bouwman heeft weggevist voor de neus van Roompot valt ook nog te bezien.
Het kan nog altijd op toeval berusten.

Bouwman heeft gewoon een indrukwekkend periode achter de rug en het is niet vreemd dat hij beide ploegen is opgevallen, TLJ hoeft echter niet te hebben geweten dat Roompot contact met SEG heeft gehad.
De kans lijkt mij groter dat beide ploegen zich hebben gemeld voor Bouwman, en dat het SEG management dit in hun eigen voordeel heeft uitgespeeld.

nafnikleb

Beide teams vissen in dezelfde Nederlandse poel met talenten. Uiteindelijk streef je er als land naar om renners in de WT te krijgen die daar kunnen presteren (een doelstelling die ook door Roompot wordt uitgesproken). Het zou mij daarom niet verbazen dat het Roompot helemaal niet uitmaakt als Castelijns meteen naar WT niveau kan gaan ipv een tussenstap op pro-conti niveau nodig te hebben. Dan daar dan weer zo'n triest stukje over geschreven moet worden door die zeikerd van een Kerckhofs is toch gewoon ronduit sneu.

Die sneren naar SEG slaan al helemaal nergens op. Zo jammer dat die man een podium krijgt, hoe goed hij ook bij het niveau van De Telegraaf past...

kelderfan

'@DCF
Ik ben 't met je eens, dat eerst winnaars/afmakers gehaald moeten worden; derhalve eerst kijken of je Slagter en Wallays kunt binnenhalen; dan kan een winnaar/afmaker niet zonder goede ondersteuning; dus lijkt mij dat je ook kijkt naar een type Reichenbach , omdat Goos als hij terug kan komen ook nog niet volledig inzetbaar is in de 1e maanden 2016 {Romandie/Giro e/o Vuelta} en dan naar een aantal neo's, waarvan Lammertink al is bevestigd.
En er moet ook nog duidelijkheid komen over de renners, die TLJ gaan verlaten of geen contractverlenging krijgen.

kelderfan

'@Wielerfan1987
Ik denk, dat jouw benadering het verhaal verteld.
Kan het niet zomaar zijn, dat Castelijns als aanmoedigingsprijs de stage bij TLJ heeft gekregen en dan een contract krijgt bij Roompot.
Want volgens mij heb ik ergens voorbij zien komen, dat Lotto ook de Topcompetitie ondersteunt.
{zie: "Mouris’ management, SEG Cycling"}

Laatst gewijzigd
Poeksel

Mogelijk dat iemand van Roompot geirriteerd was en Kerckhofs gebruikte om die irritatie te uiten. Het lijkt me in ieder geval waarschijnlijk dat de bron van het verhaal ergens bij Roompot zit.

Hoewel het me niet duidelijk is wat TLJ nou verkeerd gedaan zou hebben, lijkt het me wel handig als ze het uitpraten met Roompot. En je zou b.v. kunnen afspreken dat een renner als Castelijns eerst een jaartje rijpt bij Roompot en daarna naar TLJ gaat, aangenomen dat dat in het belang van de renner is.

Di_Rossi

Treurig stukje inderdaad en totaal onnodig. Wees blij dat er Nederlands talent een kans krijgt op WT niveau. Maar nee hoor dan heb je altijd Kerckhofs nog. Past naadloos bij zijn krant inderdaad.

Laatste man

Iedereen krijgt de schuld, nee dat is lekker sociaal. Journalistiek 0.

Jero10

Belachelijk stuk idd, eerst TLJ compleet de grond in boren en vervolgens deze middag vrolijk twitteren dat TLJ een geweldige prestatie geleverd heeft...

Journalistiek werk is sowieso ver te zoeken bij deze meneer Kerckhoffs en zijn werkgever. We moeten toch juist blij zijn met Nederlands die mogen ruiken aan de WT?

xistnc

Zijn er al filmpjes op Telesport.nl? Kerckhoffs stond die vanmiddag parmantig met zijn Video-8 camera bij het podium op te nemen.

Crocmaz

https://twitter.com/dnlbenson/status/631932335592734720

Laatst gewijzigd
Dutch Cycling Fan

Opvallend dat LTD nog geen aanbieding zou hebben gehad van TLJ. Wellicht wil men een andere sterke klimmer aantrekken voor zijn salaris. Zou het op zich wel jammer vinden als hij weggaat.

kelderfan

Dat is zeker opvallend nieuws. Gaat TLJ Ten Dam ruilen tegen Daniel Martin, die kennelijk ook nog geen aanbieding van Cannodale-Garmin heeft gehad.

Dutch Cycling Fan

Volgens mij heeft Daniel Martin juist een aanbod van Cannondale-Garmin afgeslagen.

1 2 ... 70 ... 182 183

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.