'@rahimns
Ik denk ook dat Martin te duur is voor TLJ. Maar het team heeft wel versterking nodig en juist voor de bergritten, waar Ten Dam zich juist thuis voelt.
Voor Ten Dam lijkt mij een overgang naar Cannondale-Garmin een goede zaak. Hij rijdt graag in de USA.
Ik hoop wel, dat zij snel met v.d. Lijke, Martens, Tjallingii en Flens overeenstemming bereiken.
N.B. Je dag bij TLJ was zeker een leuke ervaring met de tijdritoverwinning van Van Emden.
Ik vind het goed dat Ten Dam vertrekt. (waarschijnlijk) Het enige resultaat dat hij per jaar rijdt is in de Tour en dan rond de 10e stek. Veel heb je er als ploeg niet aan. Publicitair is het goed, maar hij vreet budget weg en je kunt beter een andere keuze maken dan hem een nieuw contract geven.
Ten dam zal denk ik wel een van de beter verdienende renners binnen de ploeg zijn. Net als in het geval Mollema zou het een kans kunnen zijn om dat deel van het budget anders in te zetten, bijvoorbeeld om jonge renners als vd Lijke langer te kunnen binden, TJ Slagter terug te halen, of om jongens als Oomen of D van Poppel een mooi aanbod te doen.
Wellicht heeft men enige ruimte in het budget aangezien men vorig jaar laat om tafel kon met nieuwe renners en in feite alleen nog kans maakt op wat de 'left overs' waren... In het verleden heeft Plugge al eerder gelden uit budget weten te reserveren.
Daarnaast zal LTD idd één van de best verdienende renners zijn waardoor men wellicht een Reichenbach als vervanger kan halen die meer een dienende rol in de grote rondes op zich kan nemen en niet ook per sé kopman wil zijn. Ben het wel met Kelderfan eens dat er niet alleen vervanging voor LTD moet komen die over klimmend vermogen beschikt maar ook een vervanger voor de Weert. Het is (helaas) immers verre van zeker of Goos ooit op niveau terug kan keren.
'@DCF Ja als bevestigd, dat hij bij Orica vertrekt; dus dat evt. TLJ vrij is om hem een aanbod te doen.
Tjallingii gaat met Bennett, Van Asbroeck, Teunissen, Lindeman en Keizer naar de Vuelta. Er moeter dus nog 3 renners geselecteerd worden.
Mij lijkt dat Wynants, Wagner, Roosen en misschien wel Martens als die weer ok is.
Team LottoNL-Jumbo heeft zich goed laten zien in deze zware rit door de heuvels van Limburg. Van Emden zie je groeien en ook Hofland zat er goed bij.
Morgen wordt nog een leuk dagje in de Ardennen.
Reichenbach wordt gelinkt aan FDJ.
Sam Oomen doet 't meer dan goed in de Tour de l'Ain. Dus een prima aanwinst voor TLJ {Tour de l'Avenir met Sam Oomen, Koen Bouwman en Lennard Hofstede}.
Thomas Sprengers en Jelle Wallays lieten zich ook goed zien in Eneco.
Als de tour geen must is zou ik VDB2 toch wel graag bij TLJ zien.. Maar ik weet niet of dit haalbaar is voor ongeveer het salaris van ten Dam(als die al vertrekt)
Verder zou ik graag de broertjes Mccarthy(de jongste nog even laten rijpen) en/of Serge Pauwels bij TLJ zien rijden. Die moeten toch betaalbaar zijn als ze ervoor openstaan.
Serge Pauwels is wat mij betreft zeer welkom. Had gehoopt op Reichenbach als knecht voor de grote rondes maar nu die naar FDJ vertrekt is Pauwels een prima optie. Verder hoop ik op verlenging Ten Dam (of een waardig klimmend vervanger) en Sam Oomen (ondanks zijn 19 jaar). Voor de heuvels TJS en Danny van Poppel ipv Marcus' :-)!
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.