Team LottoNL-Jumbo 2015

1 2 ... 87 ... 182 183
kelderfan

'@Ti-Raleigh
Je hebt gelijk, dat Van Asbroeck geen top-sprinter is of wordt. Maar datzelfde geldt ook voor Hofland.
Want de top-sprinters kunnen 2* de sprint aan gaan.
Hofland en ook Van Asbroeck zijn rappe jongens, die als de groep niet te groot en de wedstrijd wat zwaarder is, dan kunnen zij wel mee doen, zoals gisteren heuvelop in de Vuelta. Danny van Poppel kwam bijvoorbeeld niet aan sprinten toe.

Jero10

Vinden jullie het nu echt zo boeiend om over Danny van Poppel hier te spreken? Deze jongen zit nog niet eens bij TLJ en er wordt al volop over gesproken etc.. We kunnen het beter hebben over de koersen die dit team rijdt en wat jullie mening hierover is.

-Bijvoorbeeld dat Vanmarcke de leiderstrui pakt in Frankrijk( Martin staat, met de tijdrit van vanmiddag, op 8 sec overigens ;))

Wat mij betreft is dit een forum over TLJ en niet over renners die hier nog niks mee van doen hebben. ( Geruchten zijn er wel natuurlijk)

ti-raleigh

'@wolfje
Wat betreft ploegleiding enkele voorbeelden.
In P-R moest Sep demarreren op strook 6. Dat was van tevoren afgesproken. Maar met zijn demarrage strandde hij in de kopgroep, waardoor peloton weer aansloot. Dom van Sep, maar ploegleiding had moeten bijsturen.
Van tevoren roepen dat je de te kloppen ploeg bent in het voorjaar. Was volgens mij niet erg realistisch.
Van Asbroek willen omtoveren tot sprinter, terwijl daar niet zijn kwaliteiten liggen. Hij is een aanvaller die ook rap kan aankomen. Gebruik hem dan ook op die manier.
Met 4 klassementsrenners naar Tour. Dat had tot gevolg dat ze in andere WT rondes geen kopman hadden. Polen en nu Vuelta geen topklasseringen.
Erg,erg vaak pech op beslissende momenten. Pech is soms simpelweg pech,maar vaker is er een onderliggende reden. Daar heeft ook de ploegleiding invloed op.

tendam

'@ti-raleigh
Serieus? Dit zijn de redenen waarom je het een zwakke ploegleiding vindt?

'Te kloppen ploeg' was realistisch als ze de te kloppen kopman hadden gehad, en op grond van vorig jaar was dat niet onrealistisch. Van Asbroeck is helemaal geen aanvaller, hoe kom je daarbij? Nog nooit geweest. En die 4 klassementsmannen in de Tour, daarin zijn ze door schade en schande wijs geworden. Kwamen ze met een kopman dan viel hij weer uit, het is m.a.w. nooit goed.

En pech is gewoon pech.

Yeez

Die 4 kopmannen is zwaar opgeblazen, gesink en kelderman waren de kopmannen met kruijswijk en ten dam als luxeknechten in het hooggebergte. Jammer dat de media zulke dingen weer verdraaid.

ti-raleigh

'@ jessevandalen
Waar en hoe kom je erbij dat de media dit verdraait. Dit is mijn mening en die heb ik hier aan het begin vh jaar al aangegeven. Het is juist TLJ die het verdraait. 2 kopmannen is genoeg voor de Tour. Geen enkele ploeg doet het anders. Gesink plus nog iemand. En die andere 2 hadden kunnen scoren in andere wt-wedstrijden.

ti-raleigh

'@ tendam
Dan mag jij me verklaren waarom Valverde zelden of ooit pech heeft.
Pech kelderman tour is niet pech. Hij zat te slapen. Werk aan de winkel dus.
Vaak lekke banden . Verkeerde banden ? Stuurfouten ? Ik zou het willen weten.
Chauffeur van DHL moest om 8 uur lossen. Maar door file was hij te laat. Goh da's pech. Of had hij ook eerder kunnen vertrekken ?

Jacco van Stierop

@ kelderfan

Quote: “Hofland en ook Van Asbroeck zijn rappe jongens, die als de groep niet te groot en de wedstrijd wat zwaarder is, dan kunnen zij wel mee doen, zoals gisteren heuvelop in de Vuelta.”

Op 150 meter voor de finish zat Van Asbroeck in 5e positie in het wiel van Drucker. Hij komt als 11e over de streep, op 2 seconden van de winnaar. Dan doe je niet echt mee.

Laatste man

Het eerste verhaal van ti-raleigh kan ik wel in komen over progressie en 2015/2016. Het tweede verhaal over de ploegleiding niet.

In de Tour starten ze niet met 4 kopmannen. Het waren alleen Kelderman en Gesink, de rest had een vrije rol. Niks verdraaid dus. Daarnaast met 1 of 2 man had ze zomaar de kop kunnen kosten in de Tour.

Daarnaast was vooraf al gecommuniceerd dat ze niet elke grote ronde met 1 of 2 kopmannen konden starten. Uiteindelijk met Kruijswijk en Gesink 2x top 10 in grote ronde. Daarnaast kon LTD zich herstellen in de Vuelta, die wordt alleen geschept door een auto tijdens training. Weg laatste kopman voor de Vuelta. Ik noem dat pech, blijkbaar kan de ploegleiding wat aan de ongeluk doen. In Polen zijn ze gestart met Gesink, maar die was op. Kelderman in de Eneco Tour (podium) kwam er juist weer doorheen.

Daarnaast hebben ze helemaal niet meer of minder lekke banden dan andere ploegen. Het valt meer op omdat het een Nederlandse ploeg is. 9 van de 10x is het pech een lekke band. Bij Vanmarcke kan je wel denken aan zijn rijden. Hij gaat als een tank over de kasseien, heeft er zelf na de Tour ook wat over gezegd. Daar willen ze dus wellicht aan werken. Hofland is een renner die nog wel eens kampt met ziektes etc. Wellicht dat dit te onderzoeken valt.

Het tijdrijden is dit jaar enorm verbeterd. Deels door materiaal en deels door extra en beter trainen. Hier is de ploegleiding dus ook deels verantwoordelijk voor.

ti-raleigh

'@ laatste man
Laatste alinea klopt. Op dat gebied heeft de ploeg goeie stappen gezet.
Gesink laten starten in Polen was natuurlijk een farce. Dat had je anders kunnen indelen als je niet in de tour met 4.......
Ten Dam en Kruiswijk werd naar media toe gecommuniceerd als knechten. Maar mijn punt is dat je die in andere rondes dus als kopman kunt uitspelen. En als Gesink was gevallen dan was heus ten dam wel tot kopman gebombardeerd...dus. Trouwens ik heb sowieso nergens gelezen/gehoord dat Gesink en Kelderman de uitgesproken kopmannen waren. Zover ik me kan herinneren zouden ze wel kijken na de eerste week. Dat had dus ook kruisdie of ten dam kunnen zijn.

Timocycling

Helemaal eens met Ti-raileigh. Denk echter dat de beweegredenen van LTJ puur publicitair waren. Worldtour punten boeit ze niet.

Laatste man

Kelderman en Gesink kopman, die overige 2 als vrije rol. Duidelijk was dat. En waarom anders indelen? Kruijswijk een prima Giro (top 10) en goede Tour. Gesink prima Tour en Kelderman matig, maar wel geleerd van zijn eerste Tour. LTD Tour matig (val en ziek), maar mocht op herkansing in de Vuelta. Dat kon door dat ongeluk niet. Dus zoveel blijft er niet over van je punten. Polen was misschien een verkeerde gok, naja het is maar de Ronde van Polen he.

ti-raleigh

Polen vind ik inderdaad ook niet zo boeiend. Maar t is wel een wt-wedstrijd he. En nogmaals, ik zou aan het begin vh seizoen alles al anders in hebben gedeeld. Kruissie had na zijn goeie giro in juli kunnen rusten en dan polen en vervolgens samen met lau vuelta kunnen doen. Risicospreiding. Nu hebben ze in Polen niet gescoord en ook in Vuelta niet. Dat Lau is uitgeschakeld door pech, tjonge dat heb ik al zo vaak moeten horen bij TLJ. Nogmaals risicospreiding.

ajvs

'@ti=raleigh: Aan wat 'jij zou doen' boeit echt helemaal niets, Kruijswijk wou na zijn goeie Giro ook de naar de Tour die in eigen land startte en bij een goed resultaat in de Giro zou de ploegleiding hem in de Tour laten starten. Wellicht hadden ze op het begin van het seizoen ook als plan om Kruijswijk Giro - Vuelta te laten rijden ipv Giro - Tour. En in de Tour waren gewoon 2 kopmannen, na etappe 2 zelfs 1, geen idee hoe je bij 4 komt?

Daarbij, hoe moet je ruiken dat Gesink zo vermoeid was na de Tour? Voor hetzelfde geld had hij zijn vorm van de tour meegenomen en reed hij top 5 in Polen. Ik vind dit achteraf gepraat echt zo dom en irritant. Iets met de beste stuurlui staan aan wal... Het is geen computerspelletje ofzo. Dat je van te voren kan zeggen jij rijdt daar en daar en zorg dat je dan ook in vorm bent, zo werkt dat gewoon niet, dat zie je nu maar weer met LTD die is aangereden. TLJ heeft daarbij ook niet zo'n breed team om overal met een kopman aan te treden, deal with it en zeik er niet over.

kelderfan

Ik ben 't eens met Ti-Raleigh en dat van risicospreiding is het hele verhaal. Door geldgebrek hebben zij helaas afscheid moeten nemen van de jongens uit de 2e. lijn en Mollema. Mollema kon weg want dan was er volgens de kenners meer spreiding van onze talenten over meerdere ploegen. Maar juist met bijv. Mollema erbij had er mijn ogen een betere verdeling kunnen komen over de verschillende WT-koersen. De jongens, die het vertrek op moesten vangen kunnen e/o konden de aansluiting niet maken. Lichtpunt in deze is Van Emden, die stappen heeft gemaakt.
Daarom denk ik, dat TLJ met Oomen moet gaan praten {om bijv. nog een jaar bij RDT te rijden en hem een contract voor 2017 en 2018 te bieden}; dan kun je dat opvangen door nog een renner halen op het niveau van "Haas" en Ten Dam nog een jaarcontract aanbieden.

Hopelijk laat Koen Bouwman e/o Martijn Tusveld in Tour de L'Avenir zien, dat hij/zij ook de stap kunnen maken naar WT.

ti-raleigh

'@ajvs
Als het niemand iets boeit waarom reageer je dan. Ik geef mijn mening, daar is dit forum voor bedoeld. Als je dat zeiken vindt dan heb jij vast wel wat beters te doen. Doei.

tendam

'@ti-raleigh
Valverde is redelijk stuurvaardig. Overigens weet ook hij op beslissende momenten nog wel eens een waaiertje te missen, of een lekke band te krijgen, of allebei... Kelderman zit inderdaad vaak te slapen, daar heeft de ploegleiding hem ook op aangesproken. Maar wat wil je dat ze doen, constant in z'n oortje schreeuwen? Waarschijnlijk vind je die oortjes ook maar niks.

Je bent m.i. te veel gefocust op die ploegleiding, heb je bv. enig idee wie de ploegleiders zijn bij (ik noem maar wat) IAM Cycling? Het is allemaal redelijk onderling uitwisselbaar, uiteindelijk gaat het om talentvolle renners, en daarvan heeft LottoNL er helaas niet zoveel in huis. En dat heeft weer met geld en toekomstperspectief van de ploeg te maken.

wolfje

'@ti Raleigh

Dat ze met vier potentiele kopmannen gestart zijn in de tour was een bewuste keuze, ingegeven door commerciele belangen. Voor het meerendeel van de nederlanders is de vuelta niet echt iets dat men volgt. Niet echt een fout te noemen, alleen iets dat jij en ik liever anders hadden gezien.

Ik kan eigenlijk maar twee echte fouten van de ploegleiding bedenken. Ten eerste de inschatting dat gesink mee kon doen in polen. Ten tweede de gebrekkige ondersteuning van kelderman in de eneco. In beide gevallen schat de ploegleiding de kansen van de kopman verkeerd in. Ik weet niet of ik dat zelf genoeg vind om te spreken over een zwakke ploegleiding.

Hetzelfde gaat op voor de training. Het tijdrijden is spectaculair vooruit gegaan, maar de sprinttrein blijft problematisch.

Het blijft voor mij ergerlijk als mensen iets gemakkelijk afkraken, dus dank voor je onderbouwing.

ajvs

'@ti-raleigh
Je leest mijn zin verkeerd of je doet het expres, niemand die het boeit hoe jij het zou doen heeft niets te maken met dat ik op jouw mening reageer. Jouw mening is gewoon onrealistisch en met je onderbouwing maak je het jezelf wel heel makkelijk, ook ben jij blijkbaar niet goed geinformeerd gezien je dacht dat TLJ met 4 kopmannen reed in de tour. Ook is je kritiek op de ploegleiding veel te makkelijk, dat is de reden dat ik hier op jou reageer. Dit forum is toch ook bedoelt om kritiek te hebben op een bepaalde mening of niet soms?

remco2103

Je bent m.i. te veel gefocust op die ploegleiding, heb je bv. enig idee wie de ploegleiders zijn bij (ik noem maar wat) IAM Cycling? Het is allemaal redelijk onderling uitwisselbaar, uiteindelijk gaat het om talentvolle renners

Juist. Een voetbaltrainer is ook zo sterk als zijn team. Of denk je echt dat Jose Mourinho Dordrecht kampioen kan maken?

Jacco van Stierop

'@ wolfje

Geheel eens met je reactie.
Gezien de kwaliteiten van de renners in het team is het niet onlogisch dat er prioriteit is gegeven aan tijdrijden i.p.v. sprinten.

ti-raleigh

'@ remco 2103
Dat niet, maar hij laat ze wel beter voetballen.

@ wolfje
Ik kraak niet iets zomaar af. Ik probeer altijd te onderbouwen. En ik wil het zelf ook geen afkraken noemen,maar kritiek.

@ ajvs
Als je me een zeikerd noemt ben ik er snel klaar mee. Dus nogmaals doei.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Het was ook lastig in te schatten hoe sommige renners zouden presteren. Gesink kwam net terug van een hele moeilijke periode en ook Kelderman had nog weinig laten zien. Dat Kruijswijk dan aangeeft graag te willen starten in een Tour die in Nederland start is te begrijpen. Daarnaast is het idd logisch om gezien de sponsorbelangen met zo'n sterk mogelijke ploeg in de Tour te starten. Een programma maak je van te voren meestal in de winter. De programmering na de tour meestal alleen in grote lijnen maar toch staat er al heel veel vast. Dan komt toch de financiële huishouding om de hoek kijken, renners die geblesseerd zijn en andere ongemakken. De keuze om het te proberen met Robert in Polen was misschien achteraf een vergissing maar wel logisch, gewoon omdat er geen alternatieven meer waren. Ik ben het met Ajvs en ook andere eens dat het te gemakkelijk is om de schuld bij de ploegleiding te leggen. De omstandigheden maakt het ook voor hun niet makkelijk. Daarnaast denk ik dat als bijvoorbeeld Verhoeven ploegleider bij SKY was geweest, Froome ook de tour wel had gewonnen.

ajvs

'@ti-raleigh
Ik noem je geen zeikerd? Je geeft me nu het gevoel dat je gewoon niet op me wilt reageren en daarom reageer je maar zo.

Wolfje & rahimns +1

remco2103

Dat niet, maar hij laat ze wel beter voetballen.

Hetzelfde dus met een andere ploegleider. Deze laat de renners wellicht attractiever koersen, maar dat zegt niets of ze dan ineens de zeges aan elkaar rijgen.

1 2 ... 87 ... 182 183

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.