Team LottoNL-Jumbo 2015

1 2 ... 86 ... 182 183
tendam

'@kelderfan
Toen dat voorste pelotonnetje eenmaal weg was zal Lammertink zich ook niet bovenmatig hebben ingespannen. Er komt een tijdrit aan, weetjewel...

Ja, die Sprengers heeft inderdaad een mooie uitslag staan op de Citadel. Dat was het dan ook wel zo'n beetje. Zal vast wel een aardige renner zijn hoor, maar je rijdt niet voor niks op je 25e nog bij Topsport Vlaanderen.

xistnc

'@Verweggistan
Toch heb ik sinds de Tour een guitige conversatie op Twitter gezien tussen Vaughters en Haas, dus volgens mij valt het wel mee. Al kan het niet willen bijtekenen plus een akkefietje in koers natuurlijk best even ontbranden.

Sowieso moet Garmin nog een flink deel van de ploeg voor volgend jaar invullen, zodat niet alle 13 die nu nog geen contractverlenging hebben (volgens PCS althans) daar een plek zullen vinden.

Verweggistan

'@xistnc: Ik zag het ook; het is ook maar een gerucht van iemand waarvan we niet eens weten wie het is; maar toen ik het las moest ik direct aan de Haas geruchten denken :)

kelderfan

'@rahimns
@diegodon
Laten wij hopen, dat ik ongelijk krijg; maar tot nu toe is 't wat magertjes; Castelijn heeft ondanks zijn werk voor de kopmannen het toch prima gedaan.
Als jullie de rit heb gevolgd, dan was er sprake van waaiers, die zorgde dat het peloton in 4 stukken brak en Lammertink reed met Bos achter het 4e. peloton. Dus werk voor Vanmarcke heeft hij m.i. niet gedaan.
Misschien heeft hij in overleg met het team gewacht op de tijdrit en hij is nog jong en moet misschien nog wennen aan het profgeweld.
Dus om problemen met mijn conclusies te hebben, ja waarom. Ik heb alleen maar gezegd, dat hij wat tegenvalt.

xistnc

Dus werk voor Vanmarcke heeft hij m.i. niet gedaan.

Onderschat je nu niet wat er in de eerste 80% van de etappe aan werk is verzet? Juist als de ploeg offensief rijdt en dus vooral voorin het peloton vertoeft, is het nogal een klus om heen en weer te rijden met bidons, jasjes etcetera.

Dus om problemen met mijn conclusies te hebben, ja waarom.

Nou, daarom dus.

TheArt

'@tendam: Deels eens, maar de uitslagen van Sprengers worden wel steeds beter. Ze zoeken vooral ook aankopen voor de breedte om het niveau, met vooral renners die bergop langer meekunnen, op te krikken. Dan is Sprengers wel een geschikte en ik denk ook goedkope. Kan redelijk goed bergop, heeft een sprint in de benen en praat Nederlands. Dus zo onlogisch zou ik deze aankoop niet vinden.

Van de namen die voorbijkomen en die LottoJumbo is gaan volgen op Twitter, begrijp ik alleen Vanbilsen echt totaal niet.

xistnc

'@TheArt
Vermoedelijk halen ze gewoon een geintje uit. Elke naam die ze hier lezen, wordt onmiddellijk gevolgd op Twitter. Beetje verwarring zaaien.

Ze volgen ook Eric Corton en Joop Atsma. Zal toch niet? ;)

TheArt

LottoJumbo kennende maken ze geen geintjes. Of zijn al deze namen al een keer de revue gepasseerd in dit topic voordat ze werden gevolgd? (ik volg dit topic amper)

kelderfan

'@xistnc
Quote:"Onderschat je nu niet wat er in de eerste 80% van de etappe aan werk is verzet? Juist als de ploeg offensief rijdt en dus vooral voorin het peloton vertoeft, is het nogal een klus om heen en weer te rijden met bidons, jasjes etcetera."
Nee natuurlijk onderschat ik dat niet. Maar ga jij nu zeggen, dat Lammertink in z'n uppie de bidons/jasjes heeft verzorgd. Ook Castelijns heeft toch zijn werk gedaan? Maar die zat gewoon in 't 1e. peloton tot in de finale.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@kelderfan wat had jij eigenlijk verwacht. Dit is zijn 3e dag in het shirt van TLJ, hij is 21 jaar en dus nog veel minder inhoud als bijv Castelijns met zijn 26 jaar. Daarnaast heeft Castelijns al een paar mooie koersen in de benen voordat hij hier heen kwam. Steven was vooral erg gefocust op het EK-tijdrijden. Stop met conclusies trekken en te oordelen. Gun die jongen even lekker de tijd om zich aan te passen. Zijn tijd komt echt nog wel.

Jero10

Neem aan dat ze niet iemand zomaar gaan volgen op Twitter. Ze volgden natuurlijk al grote namen als Contador en Froome maar dit kan geen toeval zijn. Benieuwd wanneer het bekend wordt gemaakt. Overigens zouden het stuk voor stuk goede aankopen zijn!

richardm

Jongens hap nou niet steeds zo op kelderfan. Hij trekt steeds conclusies die op niks gebaseerd zijn.
Als ie weer ergens een naam leest is het meteen een goeie aanwinst voor TLJ. Een nederlands sprekend iemand een goeie uitslag? Aanwinst voor TLJ! Lammertink slechte uitslag? Zo die valt wel erg tegen hoor..

xistnc

'@kelderfan
Lammertink en Wagner hebben het werk in het eerste deel van de etappe gedaan. Als je dan vervolgens in de laatste waaier terecht komt en je ploegmaats zitten met zijn zessen vooraan, dan a) heb je het goed gedaan en b) maakt het daarna niet meer uit.

@twitteraars
Als je wil weten of een renner interessant wordt geacht, dan kun je beter kijken naar de Twitters van Zeeman, Verhoeven cs. Het ploegaccount is een communicatiemedium, geen spreekbuis of voelspriet voor de technische staf.

Yeez

Van poppel niet opstellen want die kan niet tegen hitte? @kelderfan ga of op een redelijk niveau discussieren of stop alsjeblieft op dit forum.

Yeez

Zit het account van Richard Plugge (baas lotto) af te speuren en ja hoor, wie heeft hij als laatste gevolgd? Craddock! De andere namen volgt hij daarintegen niet!

Toch een teken als Plugge deze renner gaat volgen LIJKT me.

kelderfan

'@jessevdalen
Volg jij het wielrennen of roep je maar wat. Maar ik stop wel op dit forum. Kan jij rustig verder dromen.

wolfje

De uitslag van lammertink zegt natuurlijk weinig, maar ik ben wel erg benieuwd naar zijn tijdrit vandaag. Is het zijn eerste keer tijdrijden tegen toppers als martin, malori en dowsett?

Jacco van Stierop

@Verweggistan

Langeveld stapt af een week voordat de Tour eindigt. Die gaat naar huis, ergens in Nederland waarschijnlijk. Wordt hij, - een week later dus-, dan wel uitgenodigd om zondagavond in Parijs een bord pasta te eten met de jongens? En het wordt ook van hem verwacht dat-ie aanschuift?
Lukt me niet de logica van dat bericht te snappen.

Yeez

Ik volg elke wielerwedstrijd die er word gereden en alle randzaken ook. @kelderfan

ti-raleigh

Er komen nog enkele mooie wedstrijden dit jaar. Ik verwacht bij voorbeeld nog wel wat van Gesink in Canada. Maar als je kijkt naar de punten bij UCI, is er een stuk minder gescoord dan vorig jaar. Deels door het vertrek van Boom en Mollema en deels door het mindere presteren van puntenpakkers als Vanmarcke en Kelderman.

Van Kelderman is dat niet erg. Zijn seizoen stond in het teken van zijn eerste Tour, oftewel het leerproces. Ik vind het een goeie zaak dat hij met die blessure de Tour heeft uitgereden, ik denk dat hij heel wat heeft geleerd. Volgend jaar kan hij als schaduwkopman van Robert laten zien wat hij wat écht kan en daarnaast in een andere gote ronde de kopman zijn. Plus nog hier en daar een WT-rondje van een week, dan zie ik Kelderman volgend jaar aanzienlijk punten sprokkelen. Misschien al beginnen in TDU, want een goed begin is het halve werk.

Vanmarcke zal aankomende winter eens goed aan zichzelf moeten gaan werken. Oké, karaktereigenschappen kun je niet zomaar veranderen, maar ik denk wel dat het vooral aan zijn karakter ligt dat hij geen mooie koersen wint. Talent, inhoud, doorzettingsvermogen etc.., dat alles heeft hij wel. Maar vaak te druistig, onrustig, niet kunnen 'pokeren' in de finales. Daar ligt ook een belangrijke taak voor zijn coaches/ploegleiding om met hem daaraan te gaan werken. Lukt dat, dan kan ook hij een mooi seizoen tegemoet gaan en zie ik hem eindelijk een felbegeerde klassieker winnen.

Gesink, was pas in de Tour in topvorm. Met een goeie winter kan ook hij volgend jaar in het voorseizoen scoren, plus wederom een top 10 in deTour.

Kruiswijk zeer wss weer Giro en ook hij hier en daar scoren in het voorseizoen.

Hofland is voor mij de grootste teleurstelling totnogtoe. Ik had echt verwacht dat hij stappen zou maken dit seizoen. Ook hij zal de komende winter eens goed aan zichzelf moeten gaan werken. Talent heeft hij wel, dat heeft hij wel laten zien in voorgaande jaren. Maar ergens zit er iets niet goed, of dat fysiek dan wel mentaal is, durf ik niet te zeggen. Maar net zoals Pinot een winter lang is gaan autoracen om van zijn daalangst af te komen, zal Hofland ook eens aan zijn probleem moeten gaan werken, zodat hij de opwaartse lijn weer te pakken krijgt en dus ook mooie sprints kan gaan winnen.

Bovengenoemde 5 renners zullen het volgend jaar moeten doen voor TLJ (qua UCI-ranglijst dan).

En verder:

Ten Dam, graag behouden als superknecht in de grote rondes.
Van Asbroeck 'opleiden' tot topsprinter ?? Ik denk het niet. In 2014 heeft hij een vracht aan top-10-plekken bij elkaar gefietst (en dat was veelal in de aanval en niet alleen in de sprints)en 2 wedstrijden gewonnen. Zorg ervoor dat hij die specialiteit weer kan uitoefenen, dan zal hij ook wel eens een keer met de bloemen gaan zwaaien. En verder vooral veel voor en bij Sep rijden.

Als ik, aan de hand van CQ-ranking, de andere renners bekijk, is het opvallend dat er dit jaar geen enkele renner gestegen is op deze ranglijst in vergelijking met 2014...!! Ze zullen dan wel vooral in knechtenrollen hebben gezeten, maar toch teleurstellend voor mij zijn de 'oudjes': Tankink, Wijnants, Martens, en Wagner.

Ploegleiding. Dat er over het hele jaar niet top is gepresteerd, ligt zeker ook aan de ploegleiding. Ik heb mijn twijfels aan de kundigheid van het managementteam/ploegleiding. Maar daar zullen ze wel niets in veranderen helaas.

Maar al met al geloof ik sterk dat 2016 beter zal gaan dan 2015. Beginnen met de zege van Kelderman in TDU.

Yeez

Maar @kelderfan ik ken je persoonlijk niet maar als jij beweert dat van Poppel niet tegen de zon kan vanwege en paar slechte uitslagen kan hij volgens jou gelijk de tour en vuelta rijden, waarom stelde ze hem dan wel in ATOC op waar hij een paar keer kort eindigde in de hitte? Ik hoop dat je met mij eens bent dat dit achterlijke conclusies zijn.

Yeez

Eens @ti-raleigh hofland en kelderman zijn qua prestaties zelf achteruit gegaan tov 2014! Hofland won in de ruta del sol, paris-nice en wat andere rondes als de volta limburg, kelderman was 4 in de dauphine, 7 giro en reed een goede paris-nice en ronde van catalonie! Dan valt het dit seizoen idd tegen, maar ik heb vertrouwen voor 2016!

wolfje

'@ti Raleigh
Kan jij je twijfels mbt de ploegleiding uitleggen? Ik lees het ier vaker, maar dan met 'argumenten' als "een tweede plek telt niet" of "wat een prutsers".

Voor de rest ben ik het eens met je analyse, muv het aanblijven van ten dam

tendam

'@ti-raleigh
Van Asbroeck reed die klasseringen bijeen in koersen van het niveau waar hij nu nauwelijks rijdt. Wat eigenlijk ook al genoeg zegt is dat hij zelfs daar maar een keer wist te winnen. Hij is net als Markus een renner die in de slipstream van de topsprinters een eind meekan, maar niet de extra versnelling heeft om zelf sprints te winnen.

Hofland heeft nog de kwaliteit dat hij het heuvelop de wereldtop lastig kan maken... al bakt hij er dit seizoen bijzonder weinig van.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Quote: "Maar @kelderfan ik ken je persoonlijk niet maar als jij beweert dat van Poppel niet tegen de zon kan vanwege en paar slechte uitslagen kan hij volgens jou gelijk de tour en vuelta rijden, waarom stelde ze hem dan wel in ATOC op waar hij een paar keer kort eindigde in de hitte? Ik hoop dat je met mij eens bent dat dit achterlijke conclusies zijn."
Ik volg 't wielrennen regelmatig; maar helaas niet altijd. Gisteren heb ik op Sporza de wedstrijd bekeken en de commentatoren hadden 't ook over Danny, dat hij in de sprintetappes niet had gebracht wat er van te voren van Danny werd verwacht. De reden volgens de heren {en zij hadden met Danny van Poppel gesproken} was, dat hij slecht tegen de warmte in Zuid-Spanje kan. Zoals je misschien wel zult weten heb je verschil juist vanwege de warmte in 't rijden van de AToC en de Vuelta.
Ik zie Danny graag komen naar TLJ, maar ik ben bang, dat het niet gaat gebeuren.

1 2 ... 86 ... 182 183

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.