Team LottoNL-Jumbo 2015

1 2 ... 91 ... 182 183
kelderfan

Dat is weer leuk geregeld bij TLJ; volgens hun eigen tweet hebben Hofland en v.d. Lijke moeten opgeven door een val;
bij uitslag vlgs PCS is v.d. Lijke als beste TLJ-renner over de streep gegaan bij GPP en wel als 18e.

Roelien

'@kelderfan Dat is dan een fout van het bedrijf wat de social media regelt. Doen ze namelijk niet allemaal zelf.

kelderfan

'@Roelien
Dat weet ik inmiddels ook, maar het is wel slordig, dat dit soort fouten er insluipen. Misschien iets voor @rahimns om dat op te nemen met zijn contact bij TLJ.

Roelien

'@kelderfan ga ik voor je doen. Doe hetzelfde als Rahim. We hebben het er al eens over gehad dat dit soort dingen gebeuren....

achtpuntzes

Dumoulin halen?

Hermannmg

Ongelofelijk wat is die goed zeg, Dumoulin de beste renner van ons land. Ik weet echt niet wat ik van hem moet verwachten in de "echte" bergetappes maar hij verkeert in de vorm van zijn leven. En dan te bedenken dat hij in 2011 nota bene in de opleidingsploeg van rabo zat. Wat was dat een renner geweest voor lotto jumbo nu....

sooike

De prestaties van TLJ zijn dit seizoen toch niet van dien aard dat de sponsors staan te dringen ? Als de NOS straks ook de rechten op de Tour, Giro en Vuelta verliest zullen er toch echt aansprekende overwinningen moeten komen willen ze nog publiciteit krijgen. De meeste minuten reclame kwamen nu via "huistrutje" Dione !

Romāns Vainšteins

Denk je niet dat de meeste minuten door een constant vooraan meerijdende Gesink zijn behaald?

xistnc

Dumoulin werd bij Rabo tijdelijk 'opgevangen' toen een buitenlands avontuur niet doorging. Ik meen dat hij al had getekend bij Cervélo, dat op dat moment nog zelfstandig was maar uiteindelijk opging in Garmin. Op dezelfde manier is bijvoorbeeld Rohan Dennis opgevangen bij Rabo. In beide gevallen was het een brugjaar. Niet te geloven dat destijds Jetse Bol de smaakmaker was.

Huistrutje Dionne, tja. Meneer Sooike heeft het immers niet zo op het mensen belachelijk maken, zegt ie. Tenzij het in zijn straatje past. Goedzo, Sooike!

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

'@Xsitnc,

Destijds had Tom bij Rabo initieel inderdaad een eenjarige verbintenis omdat de kans bestond dat hij na dat jaar bij de continentals al de overstap zou mogen maken naar de profs.
Echter wilde Rabo Dumoulin na dat jaar nog niet de overstap naar de profploeg laten maken omdat zij het te vroeg vonden, zij wilden hem nog een jaar bij de continentals laten rijpen.

Dumoulin echter vond zichzelf al wel profrijp en toen het aanbod kwam van Skil/Argos is hij daar op in gegaan.

Dat heeft niks te maken met dat Rabo hem niet zou willen hebben, maar meer met het bij hun bekende beleid om grote talenten als Tom en Wilco langzaam te brengen.

Het is zeker niet zo dat hij perse heeft gekozen 'tegen' Rabo, hij heeft gewoon de keuze gemaakt die hem juist leek voor zijn loopbaan op dat moment.

Laatst gewijzigd
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan de informatie vanuit de wedstrijd was ook heel summier. van der Lijke was trouwens wel samen met Hofland gevallen alleen was hij blijkbaar in staat om gewoon door te rijden. Het is natuurlijk geen excuus voor die fout, maar wel enigszins begrijpelijk

xistnc

'@Rahimns
Nee. Niet 'enigszins begrijpelijk'. Gewoon klinkklare onzin, voor de zoveelste keer. Ze zijn niet betrokken, niet geïnformeerd en beschikken niet over voldoende taalvaardigheid om fatsoenlijk invulling te geven aan hun opdracht. Daarmee berokkenen ze Team LottoNL-Jumbo en hun sponsors schade.

kelderfan

'@Wielerfan1987
Maar begrijp jij nu ook, waarom ik er op aandrong om Sam Oomen en Hofstede bij TLJ te halen. Wanneer is een renner toe aan de overstap, dat blijft en is een lastig besluit. Je ziet aan Roosen, die bij de meeste WF volgers nog niet toe was aan WT {10-Roosen} het gewoon goed heeft opgepakt en daardoor ook bij Sporza genoemd wordt.

Wielerfan1987

'@kelderfan

Ik heb ook nergens gezegd dat ik vond dat TLJ Oomen niet moest proberen te halen.

Al wat ik gezegd heb is dat ik dacht en nog steeds denk dat het beter zou zijn voor Oomen zijn ontwikkeling als hij nog een jaar bij Rabo Development blijft om zich zodoende nog een jaar te kunnen meten met de internationale wereldtop in de beloftencategorie en af en toe in wedstrijden te meten met oud/semi en full profs.
Om finales te rijden en wedstrijden te winnen.

En blijkbaar leeft die gedachte bij hemzelf ook getuige zijn reactie in het weekend interview een tijdje terug.

Ik sluit overigens niet uit dat het ook voor Dumoulin, en D van Poppel beter zou zijn geweest nog een jaar bij de Rabo continentals te blijven om diezelfde redenen, finales rijden, ervaring opdoen, winnen.

Of ik met die gedachte gelijk heb zullen we achteraf nooit meer weten.
Elke renner is anders en ontwikkelt zich anders, de ene beter en sneller dan de ander.
Wat goed is voor de een hoeft dat voor de ander niet te zijn.
En we zullen nu simpelweg nooit meer weten hoe een Dumoulin of v Poppel zich ontwikkeld hadden als zij nog een jaar bij Rabo waren gebleven.

sooike

'@xstnc
Met de term "huistrutje" maak ik Dione niet belachelijk. Maar dat is moeilijk uit te leggen aan iemand die blijkbaar als enig doel heeft mijn woorden op een weegschaaltje te leggen en geen flauw benul heeft wat ironie en satire inhoudt. Vooruit dan maar, toch een poging: ik vond dat Dione in de Tour teveel kind aan huis was bij TLJ en bijna dagelijks deel uitmaakte van het meubilair, ook nog eens niet gehinderds door enige kennis van zaken. Vandaar mijn zelf bedachte bijnaam "huistrutje".
En neem nu eens eindelijk genoegen met het feit dat Rahimns veel meer weet van historie, achtergronden en actuele ontwikkelingen bij TLJ dan jij. Ook in bovenstaande 'discussie" heeft Rahimns de juiste visie. Bijna dagelijks geef jij blijk van een ongezonde betweterigheid en daarmee dreig je langzamerhand een karikatuur van jezelf te worden. Zonde!

xistnc

Met de term “huistrutje” maak ik Dione niet belachelijk.

Sorry sooike, maar na zo'n eerste regel heb ik echt niet de behoefte om verder te lezen.

Timocycling

En wat dan nog als hij kritiek heeft op Dione de Graaff? Het is toch ook een huistrutje? Niet geremd door enige kennis van zaken staat ze daar een beetje leuk te doen.

Stelvio-fan

Jongens, blijf wel een beetje lief ajb voor mekaar! Nergens voor nodig om te hakketakken op mekaars woorden!

kelderfan

'@wielerfan1987
@quote: "Bouwman weer sterk in de Tour de L'Avenir"
De rit verliep niet alleen letterlijk met pieken en dalen, maar voor Sam Oomen ook figuurlijk. Op de eerste beklimming liep het nog niet goed met hem. Dertien renners met veel klassementskandidaten reden weg en Sam belandde in een achtervolgingsgroepje met Koen Bouwman, die net als vrijdag flink wat hand- en spandiensten kon verlenen. "
Met die Koen Bouwman heeft SEG een prima ronde-renner bij TLJ geplaatst. Hij en Martijn Tusveld hebben Sam Oomen prima ondersteund in de 2 bergritten. Door ziekte en val was Team Nederland danig verzwakt. En desondanks heeft Sam Oomen {met rugkwetsuur} op de slotklim de Sky-favoriet achter zich gelaten en is uiteindelijk 4e. AK geworden.
Ik wil hier mee aangeven, dat de overstap van jonge talenten naar TLJ geen probleem hoeft te zijn. TLJ gaat m.i. prima met talenten om.

Wielerfan1987

'@kelderfan,

En dat TLJ goed met jonge talenten om gaat concludeer je uit de huidige situatie van Bouwman die met de nationale selectie onder leiding van Arthur van Dongen goed presteert in de Tour de L'Avenir...
Een jongen die welliswaar een stage contract heeft getekend bij TLJ maar welgeteld 0 dagen met de ploeg op stap is geweest, hetzij in training dan wel in wedstrijdverband....

Dat vind ik dan toch bijzonder knap van je!!

Overigens interpreteer je mijn woorden weer eens verkeerd.

Ik heb nergens gezegd dat TLJ niet goed met talenten om zou gaan, net zoals ik vind dat ook Giant dat niet verkeerd doet.

Wat ik zeg is dat het mij beter lijkt als Oomen nog een jaartje bij Rabo blijft om wedstrijden op U23 en continentaal niveau te koersen voor de overwinning.

Dat heeft 0.0 te maken met de begeleiding die geboden wordt bij diverse ploegen die genoemd worden, maar alles met de categorie koersen en tegenstand waar hij dan mee te maken krijgt.

Jero10

Transfernieuws volgens La Gazetta dello sport:

Enrico Battaglin naar Lotto-Jumbo.

ti-raleigh

Verrassend, maar lijkt me een goeie aanwinst. Een paar buitenlanders hoeft NL-talent niet in de weg te zitten. Ik denk zelfs dat ze er beter van kunnen worden, want andere kijk op de zaken.

kelderfan

Dat lijkt goed nieuws en zeker voor de Italiaanse koersen een welkome pion.
En als 't waar is van Lawson Craddock lijkt mij ook goed nieuws; maar nog niets LTJ gezien.

Rahim Vlasblom
admin

'@kelderfan nee, zij bepalen toch zelf wel wanneer ze een renner presenteren. Is ook dus nog niet officieel.

Verder vandaag een prima Timo Roossen gezien. Deze jongen maakt toch enorme stappen dit jaar. Hij vond zelf blijkbaar zijn poging in de laatste kilometer dom, ik vond het gewoon dapper. Deze jongen kan nog enorme stappen gaan maken. Denk dat ze binnen de ploeg hier een groeibriljant hebben.

ti-raleigh

'@ rahimns
De poging zelf is niet dom. De manier waarop misschien. Leerschool gehad van Lau ? :-)

1 2 ... 91 ... 182 183

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.