Team LottoNL-Jumbo 2015

1 2 ... 94 ... 182 183
kelderfan

'@vlek
Jij begrijpt inmiddels ook wel, dat de Van Poppels, Van Baarle en Slagter niet gaan komen en ook Groenewegen heeft al een plek voor 2016.
Jij weet ook, dat ik vanwege het kleine budget heb gepleit voor de jongere en goedkopere talenten. En ja Bouwman en Hofstede zijn goede renners en Bouwman krijgt de kans in de Tour of Britain. Ik denk, dat Bouwman het goed heeft gedaan in de ondersteuning van Sam Oomen. Dus voor mij is dat wel een kandidaat. Castelijns heeft het tot nu toe goed gedaan en ook Van Winden lijkt zich weer te herpakken en die heeft nog 2 weken om plek te bevechten bij TLJ. En hoe zit 't dan met Craddock. Die zal Giant toch ook niet zomaar laten gaan.

S. Morgenstern

Wat heeft dit alles met de berichtgeving te maken? Behalve dat het onderschrijft dat er nog renners zijn die zich moeten/kunnen tonen de komende periode, begrijp ik niet wat het met de veronderstelde warrige berichtgeving te maken heeft.

En hoe zit ‘t dan met Craddock. Die zal Giant toch ook niet zomaar laten gaan.

Hoe het nu zit? Weten wij veel. Giant zal hem zeker niet zomaar laten gaan inderdaad. Aangezien het nog maar de vraag is of Ten Dam de voorkeur krijgt boven een opsplitsing van dat potje, lijkt het me echter niet ondankbaar dat TLJ kan concurreren met het 'niet zomaar' van Giant. Mocht er spraken zijn van concurreren dan is het natuurlijk zaak de berichtgeving zo laag mogelijk te houden. Alleen de gewiekste zaakwaarnemer zal er wel blij mee zijn als er geschemerd kan worden met interesse van anderen, maar de ploegen hebben er verder weinig aan. Mocht er ondertussen sprake zijn van een getekend contract dan is het aan de betrokkenen om een mooi moment te kiezen om dat bekend te maken.

Jero10

'@ Kelderfan

Vlek zegt gewoon precies waar het op slaat. Degene die met warrige berichtgeving ben jij toch echt zelf. iedere dag noem je wel weer nieuwe renners die je wilt koppelen aan TLJ. Dit terwijl alleen het nieuws over Steven Lammertink bevestigd is. Ik vind het heel leuk dat je elke dag op Cyclingfever kijkt maar dit is echt geen medium dat super geïnformeerd is. Vind het ook wel leuk dat je de mediaberichten warrig vindt terwijl er helemaal geen berichten zijn...

Als er iets officieels te melden valt hoop ik dat oprecht als eerste van jou te vernemen Kelderfan! En heb je voor morgen al nieuwe namen op de korrel.

xistnc

Net zoals voor ploegopstellingen in wedstrijden, geldt voor transfers dat PCS en Cyclingfever prima bronnen zijn als er een andere onderliggende bron is. Andersom geldt hetzelfde: als er geen onderliggende bron is, dan zijn PCS en Cyclingfever geen prima bronnen.

Wat natuurlijk niet wil zeggen, dat een gerucht en de weergave daarvan op PCS of Cyclingfever nooit zal kloppen. Het komt immers ergens vandaan en dat kan heel goed bij iemand vandaan komen die belang heeft bij een gerucht. Zo'n belang is echter doorgaans het grootst, als een transfer nog niet rond is.

Los daarvan is het natuurlijk best geinig om te speculeren, met of zonder aanwijzingen die daar aanleiding toe geven. Maar ga dat niet verwarren met 'berichtgeving'. En als je wil weten welke namen het meest logisch zijn, maak dan een lijstje met alle namen die hier genoemd worden, streep vervolgens de namen door die al ergens anders (bij-)getekend hebben en/of alléén door Kelderfan zijn genoemd omdat ze een keer 37e waren in een uitslag waar Van Winden 41e was. Dan houd je volgens mij een overzichtelijk lijstje over.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@jero10 ik vind het leuk dat je het noemt, maar ik weet absoluut niet wat er binnen TLJ afspeelt als het gaat om nieuwe renners. Daarom doe ik ook niet mee aan het oplepelen van oneindig veel namen want dan komt Kelderfan er niet meer uit. Het heeft mijn inziens ook totaal geen zin. We kunnen hier het hele lijstje van contractvrije renners plaatsen maar dan weet je nog niets. De discussie zal meer moeten gaan over het type renners die ze zouden moeten aantrekken en de invulling van de namen komt dan later wel.

Laatst gewijzigd
Timocycling

Duurt wel lang dit seizoen, denk dat we na de Vuelta duidelijkheid krijgen omtrent contractverlengingen en aankopen.

Mijn verwachting is: Haas, Craddock, Boy van Poppel, Battaglin en Campenaerts/Sprengers/Naesen (een of 2 van die) IN en uit Ten dam, Bulgac, Markus.

jerteg

Als er niks rond is kunnen ze het ook niet naar buiten brengen ;)

xistnc

'@jerteg
Zaakwaarnemers wel hoor, die hebben daar echt geen moeite mee ;)

kelderfan

'@xistnc
Lijkt mij een goed idee, dat jij achter de zaakwaarnemers aangaat.
Wat betreft Van Winden, hij werd 41e. in een ronde en nr. 37 van diezelfde ronde was ene Jakub Kaczmarek , maar die heeft al een contract voor 2016.
Oomen, Tusveld en Tolhoek waren de nrs. 4, 12 en 24.;) Dus jouw bijdrage klopt niet helemaal.

Yeez

'@kelderfan stop aub met dat ophemelen van bouman, hofstede, tolhoek etc. Je hebt al 1000x gepleit voor hun komst!

Jero10

'@ Kelderfan,

Blij dat je weer actief bent, ik wacht nog op de ''toekomstige'' renners voor TLJ voor vandaag. Maar de dag is nog lang.
Jij meldt dat de bijdrage van xistnc niet klopt, prima dat is jou mening. Maar ik wil daar graag even bij melden dat jouw bijdrages totaal overbodig zijn m.b.t. het speculeren en roepen van al die renners. Wat heeft het voor zin om van Winden te gaan vergelijken met een renner die nooit naar TLJ zal gaan komen? Of het duizend keer opnoemen van jou favoriete renners?

Sorry hoor, maar het lijkt me beter dat we gewoon gaan hebben over resultaten, types renners die TLJ nodig heeft en pas te gaan roepen over namen als deze ook officieel naar buiten zijn gebracht.

EDE#

'@kelderfan jij lijkt soms een obsessie te hebben voor sommige renners. Wellicht interessant om bij jezelf af te vragen waar dat vandaan komt. Je blijft dezelfde namen noemen en lijkt verstrikt te raken in je eigen theorieën. Daarnaast houd je vast aan uitslagen die voor jou voeding zijn voor nieuwe speculaties waarbij ik het idee krijg dat je de koers niet gezien hebt (of deels). Los daarvan bewonder ik je enthousiasme, het mag alleen wat meer gedoseerd!

jerteg

Ja, want een ronde maakt ook het verschil

kelderfan

'@xistnc roept iets zoals zo vaak en ik maak daar een opmerking over naar hem toe en wat gebeurt er een aantal spelvriendjes moeten hem verdedigen met allerlei niet relevante opmerkingen.
@EDE#
Waarom heb ik een obsessie voor sommige renners?:)

jerteg

'@kelderfan,
Wat wil je nou eigenlijk zeggen? Dat het goed is om allerlei (onzinnige) namen op te noemen? Juist.

Jero10

'@ Kelderfan,

De dag dat jij gaat inzien dat jouw opmerkingen het minst relevant zijn van allemaal gaat hopelijk heel snel komen!

S. Morgenstern

Ik heb eerlijk gezegd meer begrip voor het enthousiasme en de daaruit voortvloeiende stroom aan (inderdaad soms onzinnige) inbreng, dan voor het inhoudsloos neerhalen van dat enthousiasme.

Olifanto

Type renners? TLJ zoekt sowieso afmakers/winnaars, maar wie niet. En tijdrijders. Vanuit dat oogpunt zijn Van Poppel en in mindere mate Bataglin interessant. Net als Lammertink als tijdrijder. Een goede leadgitarist erbij zou welkom zijn, mi. Wagner, Van Winden, Van Emden...dat is t wel. Is die Boy echt een goede leadout?

Oomen zou ik graag zien, maar de bal ligt bij hem. Een klimmer extra erbij is welkom, loopt t niet van over binnen TLJ. Bussche, ervaren klimmer. Craddock wordt genoemd.

Ik hoop iig op Lammertink, Oomen, Campenaerts, Bataglin..

Stelvio-fan

Ach, ik vind het zielig! kelderfan en xistnc zijn allebei soms bloedirritant, maar ze worden nu allemaal wel heel hard neergesabeld.

S. Morgenstern

Battaglin past inderdaad goed in het verhaal over het versterken van de tweede lijn met potentiële 'afmakers'. Ik zou hem echter ook opvatten als versterking van de lead-out voor Hofland. Volgens mij was hij de laatste man bij de meeste overwinningen (of goede uitslagen) van Colbrelli. Het grootste vraagteken rond hem zal de aanpassing zijn binnen een overwegend Nederlandse ploeg. Iets wat misschien beter verloopt wanneer je hem hoofdzakelijk koppelt aan en belangrijk maakt voor een leeftijdsgenoot als Hofland, in plaats van aan een tolk als Alafaci met mogelijke eilandvorming tot gevolg.

jvh93

Ik denk dat tlj vooral mannen nodig heeft die goed een heuvel over kunnen en wellicht lang mee kunnen doen in de bergen. je hebt in de eneco-tour gezien dat kelderman wel een paar van die mannen bij hem kon gebruiken. wellicht had hij dan zelfs de eindoverwinning kunnen pakken.
ik ben het niet eens dat ze vooral afmakers nodig hebben. vorige jaren werd vooral gewonnen in kleinere koersen die ze dit jaar niet hebben gereden ivm de kleinere selectie. lijkt mij dat ze komend jaar 27/28 renners in de selectie moeten hebben om een voller programma te rijden met meer kansen. daarnaast kon hofland dit jaar geen potten breken in bijvoorbeeld Parijs nice en heeft hij wel een paar mannen nodig voor een goede lead out.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Zullen we gewoon eens de komende weken afwachten waarmee TLJ komt aan contractverlengingen en nieuwe aanwinsten. Kunnen we het hier weer gewoon gaan hebben over de huidige koersen en ook de wedstrijden die er aan gaan komen. Het halve topic is gegaan over budgetten en eventuele renners die erbij moeten komen en jammer genoeg niet over het lopende jaar... en dat is jammer.

jvh93

Goed idee, ben enorm benieuwd hoe de mannen het vandaag gaan doen in de koninginnenrit van de Vuelta. Hoop dat bennet in de aanval gaat.

richardm

Hoop dat ze allemaal op tijd binnen gaan komen..

Jero10

Alles draait om het versterken van de ''2e lijn'' zoals Plugge een paar maanden geleden aangaf. De kopmannen voor volgend jaar zullen weer dezelfde zijn als dit jaar, omdat TLJ al uitgesproken heeft dat ze geen grote naam=kopman gaan halen.

-Kopmannen: Vanmarcke, Martens, Hofland, Gesink, Kruijswijk, Kelderman en Ten Dam(als hij blijft)
- Hieromheen kom je vaak nog sterke mannetjes/superknechten tekort.

Voor het klassieke werk(Vlaanderen en Roubaix) heb je dan Vanmarcke, van Emden, Flens, Wynants, Tankink, Tjallingii, Leezer, Wagner, Teunissen en eventueel van Asbroeck en van der Lijke. Dit zit opzich prima in elkaar, het is meer dat Vanmarcke ontzettend veel pech had dit jaar maar als team zag het er altijd goed uit.

-Voor het sprinterswerk heb je dan: Hofland, van Asbroeck, Markus(als hij blijft), van der Lijke, Teunissen, Wagner, Leezer, van Winden en Flens.
Dit is vrij dun bezet. Het is vaak voorgekomen dat Holfand of van Asbroeck geïsoleerd raken in de laatste kilometers. Trainen hierop als enigste zal in mijn ogen niet genoeg zijn. Een echte goede lead-out man ontbreekt.

- Voor het klassieke werk(heuvelachtig): Martens, Roosen, Gesink, Kelderman, Kruijswijk, Keizer, Lindeman, Bennet, Ten Dam(?), Tankink, van der Lijke en Teunissen(?)
Dit is een prima groep waar je opzich met mannen als Kelderman en Martens 2 prima kopmannen hebt. Een superknecht ontbreekt echter nog.

- Voor het klimmerswerk: Gesink, Kruijswijk, Goos, Kelderman, Lindeman, Ten Dam en misschien Keizer en Roosen??
Hier mis je toch echt een goede 2e lijn die de absolute kopmannen kan ondersteunen in diepe finale. Dit seizoen werd Kruijswijk vaak opgeofferd voor dit werk wat natuurlijk doodzonde is met het talent dat hij bezit.

- Tijdrijders zijn er genoeg: Keizer, Kelderman, van Emden, Tjallingii, Lammertink, Flens, Teunissen en Vanmarcke komt er ook aan op dit gebied!
Dit seizoen is het op dit aspect super want ook Gesink en Kruijswijk hebben uitstekende tijdritten gereden.

Kortom, er staat een prima selectie maar een afmaker en een betere 2e lijn(superknechten die voor de overwinning kunnen meedoen) zouden niet misstaan!

Hoop dat ik het een beetje helder uiteen heb gezet.

1 2 ... 94 ... 182 183

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.