Adopteer een Tourrenner

« 1 2 3 4
Verweggistan

Een Wielerflitstraditie die ook in het 10e jaar natuurlijk niet mag ontbreken: Adopteer een Tourrenner. Adopteer voor de komende Tour de France een renner die je nog niet kent of beter wilt leren kennen. Steun deze renner gedurende de Tour, moedig hem aan en houdt je medeflitsers op de hoogte van de buitengewone prestaties die jouw renner (al dan niet buiten het oog van de camera en de wielervolgers) gedurende de komende drie weken ongetwijfeld zal leveren.

Startlijst

Ik zal zelf aftrappen.
Ik kies voor Elie Gesbert (Fortuneo). De revelatie van de komende Tour.

Verweggistan - Elie Gesbert (Fortuneo)
Zwartebroekengeletrui - Thomas Boudat (DirectEnergie)
hiddeboi23 - Daniel Martin (Emirates)
StijnvanA_ - Edvald Boasson Hagen (DimensionData)
Poeksel - Daniel Martinez (EF)
KimJungPoels - Antwan Tolhoek (Lotto-Jumbo)
Edjahh - Tsgabu Grmay (Trek)
Freire fan - Dion Smith (Wanty)
BigApple - Gregor Muhlberger (Bora)
Martinho237 - Toms Skujins (Trek)
kelderfan - Primoz Roglic (Lotto-Jumbo)
Frits des Jeux - Christophe Laporte (Cofidis)
Nick Doup - Tom Scully (EF)
Wielrennertje - Alejandro Valverde (Movistar)
Naspa - Michael Gogl (Trek)
Spaakje - Kevin Ledanois (Fortuneo)

ZwartebroekengeIetrui

Ik zou Thomas Boudat graag adopteren.

hiddeboi23

Dan Martin :D

StijnvanA_

Edvald Boasson Hagen

Poeksel

Aangezien Daniel Martin al bezet is, doe ik Daniel Martinez.

KJP

Antwan Tolhoek!

pirazzi

[S]Vorig jaar had ik Elie Gesbert geadopteerd omdat hij de jongste deelnemer was.
Dit jaar is Egan Arley Bernal de jongste dus adopteer ik die.[/S]

Laatst gewijzigd
Edjahh

Ik adopteer de enige Ethiopiër in het peloton, Tsgabu Grmay dit jaar.

Freire fan

Dion Smith!

BigApple

Kom maar op dan : Gregor Muhlberger !

pirazzi

Wegens tijdgebrek geef ik de opdracht terug.

Martinho237

Kan ik Martinez overnemen van Pirazzi?

pirazzi

Van mij wel maar ik had Bernal.

Verweggistan

'@pirazzi: Ik zal goed op Gesbert passen :).

Martinho237

Potjandorie, naast pre-weekend dyslexie nu ook pre-weekend alzheimer. Excusez moi...mijn adoptiekind voor de komende weken zal dan Toms Skujins zijn.

Verweggistan

Lijstje geupdate. Topic is wel wat ondergesneeuwd door alle Tourpools op het forum. Maar het mooie van dit topic is dat je de gehele Tour nog mee kunt doen en niet per sé vandaag nog hoeft in te schrijven. Het leuke van het adopteren van een renner is dat je de Tour op een andere manier volgt.

Edjahh

~ Twitteren met Tsgabu,

The time has arrived for @LeTour. This has been a dream of mine and to be here again is a real privilege. My next dream is to one-day win a stage here. Looking forward to a great three weeks with @TrekSegafredo & representing our team partners well. #TDF2018 #TourDeTFS

Ik droom met je mee Tsgabu! Het is je gegund!

Mochten meer mensen Tsgabu willen volgen op Twitter, zijn account: @TsgabuG

kelderfan

Omdat Kelderman niet meedoet; adopteer ik maar Primoz Roglic!

Verweggistan

'@kelderfan: Wist je al dat Roglic ooit schansspringer schijnt te zijn geweest ;)

Wielrennertje

Misschien niet de meest onbekende renner (weet dus niet of dit in lijn is met wat de bedoeling is), maar ik verwacht erg veel van Alejandro Valverde deze Tour. Ik zie hem zomaar is meedoen voor de eindoverwinning met dit parcours. Hij is dus mijn keuze.

kelderfan

'@Verweggistan
Hij was ooit schansspringer.;)

FDJ

Ik kies er voor om Christophe Laporte te adopteren.

kelderfan

'@Verweggistan
"Van schans naar Tour de France" RTL 7 brengt zondag een schitterende documentaire over Primoz Roglic op TV!

BigApple

Als ik het goed begrijp, is het de bedoeling om de geadopteerde renner de hemel in te prijzen, toch ? Dan ga ik los: de eerste mega-prestatie van Gregor Muhlberger is al binnen - zijn startnummer: 115

Als je in de wieler-archieven duikt, zul je ontdekken dat de Professor Jan Janssen exact 115 overwinningen behaalde in zijn carierre, reed oud-winnaar van de bolletjestrui Rafael Majka vorig jaar nog metnummer 115. Tevens is 115 ook te lezen als 11/5 = 11 mei - en dat is weer de dag waarop de sprinter van Bora Hansgrohe (dé poeg van Muhlberger) vriend en vijand verraste in de Giro met een fenomenale sprintzege. 115 is een succesnummer !

Al met al: Muhlberger heeft een prima start - zou me niks verbazen als hij morgen ook als 115e finisht, om daarmee een soort spirituele start te maken.

Er groeit iets moois met Gregor !

En zonder gekheid: zijn prachtige 4e plek in de berg-etappe van de Ronde van Zwitserland, waar hij nipt achter Quintana, Fuglsang en Porte - en ruim voor Kelderman, Enric Mas en Steven Kruijswijk over de finish gleed.

Ik denk dat menig scorito-speler zich nog eens achter de oren krabt. Voor 500 pietermannen ben je spekkoper met deze topper.

Laatst gewijzigd
FDJ

Erg benieuwd naar Laporte. Reed een sterk voorseizoen op Franse bodem en won al de nodige koersen dit jaar. Hopen dat hij het ook in de WT een keer kan laten zien. Allez Laporte

« 1 2 3 4

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.