Adopteer een Tourrenner

1 2 3 4
Verweggistan

Elie netjes 26e. Hoopte te kunnen profiteren van de chaos om een mooie uitslag te rijden vandaag, maar dat lukt dus net niet. De benen zijn in ieder geval goed, want anders zit je daar niet. Dus dat is positief.

KJP

Vier etappes onderweg. Antwan begon met een valse start, viel in de eerste etappe en liet daardoor helaas behoorlijk wat tijd liggen.

Daarna zat hij er gelukkig goed bij, en in de ploegentijdrit van gisteren bleef hij tegen de verwachtingen in als één van de laatste vier over, super prestatie. Met wat mazzel doet Antwan mee om de witte trui!

Martinho237

Geheel volgens afspraak zit Skujins vandaag in de vlucht van de dag. We hebben afgesproken dat wanneer de voorsprong onder de 2 minuten komt hij zijn medevluchters achter zich gaat laten. Later meer...

Martinho237

Daar was ie dan vandaag mensen! Keurig gehouden aan het strijdplan zoals ik het voor hem had uitgetekend, met als beloning de bolletjestrui. Prachtige prestatie van onze Skujins die ook nog eens de franse arrogantie wist te temperen door Calmejane naar wens uit het wiel te flitsen. Morgen gaan we de trui met leeuwenmoed verdedigen.

Spaakje

'@Martinho, mooi plan geschreven dat uit komt! Ben benieuwd of de rest van je plannen ook uitkomen met deze aardappelfan.

Kan ik nog mee doen met Kevin Ledanois? Ik had hem opgeschreven voor een keertje top 20 in een sprintetappe, hij steekt nog wel eens zijn neus aan het venster bij zulke gelegenheden. In plaats daar van werd hij de eerste aanvaller en ook drager van de eerste bolletjestrui. Ik ben wel nieuwsgierig naar wat hij nog meer gaat doen dus dat lijkt me een mooie reden om hem te adopteren deze Tour.

Verweggistan

'@spaakje: natuurlijk kan dat.

Verweggistan

Gesbert heeft zich laten zien in een ontsnapping in de eerste week, eerst al 26e in de sprint, nu mee met de ontsnapping. Elie is zich aan het opwarmen voor een sterke slotweek. Maar dan rijdt hij in zijn eigen Bretagne in de kopgroep, een hoogtepunt in zijn carriere, sta je voor de hele wereld voortaan bekend als die jongen die plots de berm inreed..: https://www.telegraaf.nl/sport/2288838/video-koploper-hard-onderuit-in-tour

Zonde natuurlijk, maar ik weet zeker dat zijn revanche zal komen, dan is hij niet meer die jongen die de berm insukkelt, maar die jongen die een Touretappe wint.

hiddeboi23

De Guinness van Dan.

Etappe 6: de Mûr-de-Bretagne. Gilbert, Alaphilippe, Valverde en heel stilletjes Daniel Martin. Niet de topfavoriet, maar er wordt wel degelijk rekening gehouden met de 'knuffel-Ier'. De klassementsmannen willen vooral geen tijd verliezen, de rassprinters zijn al met de dag van morgen bezig en de vluchters weten eigenlijk al dat ze bij voorbaat kansloos zijn.

Net voor de laatste beklimming van de Mûr rijdt Pierre Latour naast Dan. Pierre kijkt even naar de houterige stijl en het typisch Ierse gebit van Dan. Niet geïntimideerd. Totdat hij Dan in de ogen aankijkt... Die honger naar de overwinning. Latour heeft die honger ook, maar bij Dan lijkt er meer aanwezig te zijn dan enkel honger. In het kielzog van Martin komt Latour over de finish. Dan noemt de Tour van 2018 nu al geslaagd en bestempelt de rest als bonus. Na afloop loopt Pierre naar de bus van UAE om de Ier te feliciteren en om te vragen wat Dan naast die honger naar de overwinning nog meer als drijfveer had. Dan is niet aanwezig in de bus.

Dan had niet alleen honger. Dan had ook dorst. Proost, Dan! We hebben genoten :)

Martinho237

Allemaal leuk en aardig dat Dan bij de 2e passage als 1e boven was. Onze honger was reeds gestild na de 1e passage. We gaan de komende dagen Skujins soigneren, zodat Toms na de rustdag een serieuze aanval op de bollen kan gaan doen.

Wielrennertje

Valverde netjes naar de 3e plek gesprint en stormt de top 10 binnen. De volgende uitdaging staat zondag te wachten, tijd om dat kopmanschap op te eisen! ;)

Spaakje

Kevin Ledanois viert vandaag zijn 25e verjaardag, een mooie gelegenheid om zich vandaag te laten zien. Vooralsnog kiest hij niet voor een kansloze vlucht dus wellicht mikt hij vandaag op plek 25 aan de meet.

Martinho237

Skujins gaat vandaag nog even wat puntjes sprokkelen en dat uitbollen...dinsdag meer!

ZwartebroekengeIetrui

Thomas Boudat, deze 24 jarige sprinter van Direct Energie rijdt zijn tweede Tour de France. Boudat is bezig aan een goed seizoen en wist al twee zeges te pakken. Vorig jaar reed hij zijn eerste tour en zijn beste resultaat was de elfde plaats. Deze tour laat Boudat zien dat hij weer beter geworden is. In iedere sprint is hij te vinden in de top twintig met als hoogtepunt rit 8 waar hij als 8ste over de finish kwam. Nadat de Tour besloot zowel Gaviria als Greipel te declasseren werd dat een zesde plek. Een heel mooi resultaat voor de jonge Fransman.

Martinho237

Uit protest tegen mogelijke aantijgingen van mechanische doping geniet Toms van een welverdiende rustdag en geven we geen interviews vandaag. Morgen zult u Skujins en zijn bollentrui in actie zien, meer zeggen we er momenteel niet over.

Verweggistan

Elie heeft het rustig aan gedaan gisteren. Lekker een kwartier verloren; gunstig om het de komende dagen weer eens te proberen.

Wielrennertje

Valverde heeft zich gisteren erg goed vertoond, jammer genoeg heeft dit geen tijdwinst voor hem opgeleverd. Desondanks een puike etappe gereden.
Morgen een rit voor hem. Ik verwacht niet dat de bergen zwaar genoeg zijn om Alejandro eraf te krijgen. Ook kan hij met de besten mee in de afdaling en kan daarna rekenen op zijn sprint.

Naspa

Een hoofdrol gisteren voor Gogl. Een van belangrijkste en zeker de meest waardevolle renner in het peloton!
Dankzij goed knechtenwerk de winst van Degenkolb. Ook nog eens Stuyven en Mollema die er scherp bij zaten. En op wiens fiets reed de door pech getroffen Mollema?
Juistum. Gogl heeft zijn klassementskansen opgeofferd voor zijn kopman.
Top dag.
Alleen jammer dat ploeggenoot en bollentruidrager Toms Skujins op mechanische doping is betrapt.
Dat straalt toch slecht af op de Trekkers.

Laatst gewijzigd
Martinho237

Naspa, dat is bijzonder oncollegiaal van je. Los van het feit dat het een fabeltje is. Voor straf moet Gogl morgen Skujins in de break zien te krijgen. Toms is er in ieder geval klaar voor.

Naspa

Fabeltje? Oncollegiaal? Het maakt mij niet uit hoor, hoe Toms de bollentrui gaat winnen.
Maar een klein beetje een nare Rasmussen-bijsmaak dringt zich wel op ;-)
Net even de plannen rond Gogl doorgekregen... Die mag morgen nog een beetje uitrusten van zijn inspanningen van laatste weekend.

Poeksel

Daniel Martinez klom vandaag op het niveau van Valverde en Pozzovivo. Hij hoeft niet meer te knechten voor Uran, dus morgen gaat hij vanaf de ontsnapping winnen!

Wielrennertje

Valverde naast Dumoulin de enige die iets tegen de hegemonie van Sky probeerde te doen gisteren. Dan maakt het voor mij niet uit of hij nou podium rijdt of niet. Ik had hem eigenlijk geadopteerd omdat ik dacht dat hij podium ging rijden, maar dat gaat niet meer lukken denk ik zo.

BigApple

Door een hersenschudding was ik even uit de roulatie, maar toch even een lans breken voor Gregor Muhlberger. Gisteren nog moeten wachten op zijn kopman Majka, maar vandaag mag ie vast voor eigen glorie. Ik zeg top-5 op Alpe dHuez.

BigApple

Oh, daar rijdt ie al in de kopgroep. Gregoooor !

Verweggistan

Als Gesbert had meegezeten, maar ja, dat zat hij helaas niet.
@BigApple: Er is nog iemand fan van Muhlberger: http://hetiskoers.nl/author/matthias/

Laatst gewijzigd
Wielrennertje

Valverde lijkt toch niet het niveau te halen wat ik van hem had verwacht. Ik denk dat het beste voor hem zou zijn om te stoppen met zijn karretje aan te haken in de Skytrein en voor een mooie rit te gaan in de Pyreneeën.

1 2 3 4

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.