Adopteer een Tourrenner

1 2 3 4
Poeksel

Eind maart werd Daniel Martinez aangevallen door een automobilist.

http://www.wielerflits.nl/nieuws/335687/daniel-martinez-slachtoffer-van-verkeersagressie-blessures-onbekend.html

Toch heeft hij een goed seizoen gehad. Een keurige 12e plek in de ronde van Catelonië en zelfs de derde plek in Californïe, nog voor Yates en Majka. Opvallend daar was dat hij niet alleen goed kan klimmen, maar ook een behoorlijke tijdrit heeft. In de Tour zal hij vooral zijn om Uran te helpen, maar wie weet mag hij af en toe voor eigen kansen gaan. Heeft Vaughters gelijk door hem "de evenknie van Bernal" te noemen? Dat is vast overdreven, maar we zullen het zien!

Avatar of
Nick Doup
admin

Ik zou graag Tom Scully volgen. Hopelijk vind ik tijd genoeg om hem voor jullie te volgen!

Verweggistan

'@BigApple: dat is inderdaad precies de bedoeling.
@wielrennertje: Is gewoon mogelijk hoor :). Maar wellicht is het ook leuk om tegelijkertijd bijvoorbeeld zijn trouwe helper Imanol Ervitit te volgen en vanuit het perspectief van de helper te kijken naar de prestaties van de kopman.

Verweggistan

Vorige week 23 jaar geworden en daarmee een van de jongste deelnemers aan de Tour. Elie was bij zijn debuut vorig jaar zelfs de jongste deelnemer. De geboren en getogen Bretoen haalde gewoon keurig Parijs als 85e. Ene Chris Froome werd bij zijn debuut 84e, om maar eens een willekeurige indicatie te geven.
Gesbert is een echte allrounder, kan op elk terrein uit de voeten (hij was bijvoorbeeld juniorenkampioen veldrijden van Bretagne), maar blinkt vooral uit in lastige etappekoersen. Niet met echte cols, hoewel hij daar ook geen moeite mee heeft, maar meer het heuvelachtige terrein, het terrein dat overvloedig aanwezig is in zijn thuisregio. Daarnaast heeft hij een aardige tijdrit (4e op het NK beloften), en kan hij aardig aankomen, vooral in een klein groepje. Elie omschrijft zichzelf als een ongeduldige, wat timide rêveur (dromer).
Het is een renner die zijn momenten kiest en niet drie weken aan stuk geconcentreerd rondrijdt.

Gesbert kreeg al op zijn 20e een stagecontract bij FDJ nadat hij tweede werd in het eindklassement van de Kreiz-Breith en boekte een epische ritzege in een bergetappe in de Tour de L'avenir na een solo van 80 kilometer. Hij bleef latere winnaar Soler voor. Hier het verslag . Tijdens zijn stageperiode liet hij zich opmerken door in zijn eerste koers direct in de kopgroep te zitten samen met Titi Voeckler.
Tot een contract bij FDJ leidde het helaas niet, maar in augustus 2016 pikte Fortuneo, de ploeg uit thuisregio Bretagne, hem op. Gesbert had in het voorjaar een rit gewonnen in de prestigieuze Ronde d'Isard en was thuis goed op dreef in de Ronde van Bretagne.
Vanaf augustus reed Elie een zwaar programma voor een eerstejaars prof; de rittenkoersen in de VS, Parijs-Brussel en een compleet Italiaans najaarsprogramma. Elie verzaakte niet en haalde overal keurig de eindstreep, met een mooie 13e plaats in de Coppa Bernocchi als beste resultaat.
Vorig jaar kwam Elie echt los. Ritwinst in 'zijn' Ronde van Bretagne, 35e in zijn eerste WT koers; de Waalse Pijl. Vervolgens zijn eerste Tour, in de 10e rit zat hij samen met Offredo in de kopgroep (en werd meest strijdlustigste renner) en in de negentiende etappe zat hij wederom mee in de omvangrijke kopgroep van de dag. Hagen pakte de dagzege en Elie werd knap 7e. Als jongste renner in je eerste grote ronde in de negentiende etappe nog mee in de aanval en 7e worden. Dat is een grootse prestatie.
Gesbert kwam dan ook erg goed uit de Tour. Hij pakte in augustus een ritzege en een tweede plaats in de Ronde van de Limousin.
Dit jaar lukt het helaas nog niet echt voor Elie, een zwaar programma met onder meer Catalonie en LBL levert hem weinig resultaat, maar wel veel ervaring op. Met slechts 23 uitgereden koersdagen staat Elie bovendien fris aan de start. En dat voor een renner die alleen maar beter wordt gedurende de Ronde. Dat beloofd veel. Een etappezege a la Calmejane behoord zeker tot de mogelijkheden. En in de eerste dagen zal hij wel een keer in de kansloze ontsnapping zitten om zich warm te draaien na een stroeve seizoensstart.
En tot slot nog een muzikale tip van Elie: Nekfleu - Verra

Laatst gewijzigd
Naspa

Michael Gogl - is die nog vrij?

Verweggistan

Ja.

Verweggistan

Gesbert 123e op 1:27. Alvast wat tijd pakken om later deze ronde in de ontsnapping te kunnen zitten. En een klein feestje bij de ploeg: de bergtrui werd veroverd door Kevin Ledanois.

Martinho237

Skujins was even vergeten dat vandaag een mooie dag was om op achterstand binnen te komen en zo ruimte te hebben om in de aanval te gaan in etappe 5. Na een stevig gesprek heeft hij beterschap beloofd en komt morgen dus als laatste over de streep.

Avatar of
Nick Doup
admin

Tom Scully. Onzichtbaar. 70ste. In het wiel van Roosen over de meet. Prima dagje.

Naspa

Hoe selecteer je een adoptie renner?
Ik wist niets van hem. Hij was me nooit eerder opgevallen, maar 'm googelende kwam ik mooie foto's tegen van valpartijen en verhalen over onwaarschijnlijke pechgevallen (Strade Bianchi). Dan kijk je hem op zo'n foto in de ogen en weet je: deze man is een doorzetter. Hier zit wel een verhaal in.

Had ik beter opgelet dan wist ik dat de 24-jarige Oostenrijker Michael Gogl (Trek-Segafredo) al in 2016 zijn debuut maakte in het profpeloton. Michael heeft in 2016 een Vuelta (uit!)gereden en ook de vorige editie van de Tour de France stond hij de kopmannen van Trek bij -toen natuurlijk nog Contador.
Had ik de Amstel Gold race gekeken, dan wist ik dat Michael ook over de inhoud beschikt om voor ereplaatsen te strijden in de klassiekers.

Geen koekenbakker dus. De eerste tourdeelnemer ooit uit het Oostenrijkse bundersland Oberösterreich. Geboren en getogen in het pittoreske Gmunde -maar daarover later meer.
Gisteren kwam hij als 80ste over de meet. Kopmannen Mollema en Stuyven zaten in de eerste groep. Dus als knecht kan hij tevreden zijn over het begin.

De verwachtingen? Zelf rekent hij op niet te veel. Maar waar hij vorig jaar vermoeid en met trainingsachterstand aan de Tour begon, is hij dit jaar scherp en spreekt hij van goede benen!
lk ben optimistisch - we gaan deze man vast een paar dagen van voren zien en anders zullen we ongetwijfeld zijn bijdragen aan de successen van de andere Trekjes hier kunnen prijzen.
https://www.radsport-news.com/sport/sportnews_108790.htm

Laatst gewijzigd
Edjahh

Even speuren op de etappe uitslag op ProCyclingstats doet mij leren dat Tsgabu gisteren 38 man achter zich heeft gelaten! Een prestatie op zich! Op naar die Ethiopische Tour etappe zege!

Wielrennertje

'@Edjahh Ik denk toch dat je iemand anders moet gaan zoeken ;)

Naspa

Mijn renner Gogl liet zich even van voren zien vandaag. Met Chavanel en Dion Smith was hij al vroeg voorop. Ik begon te rekenen of ie al virtueel in het geel zat, maar toen was het al weer over. Kennelijk was de bergtrui het doel - helaas was Smith hem te snel af . (Feli's @Freire fan!) En daarna liet hij zich weer naar het peloton terug zakken, Chavanel overlatend aan een eenzame ererit.
Heel misschien dat Michael zo nog helpt Stuyven lanceren of Degenkolb vooraan helpt. Maar normaliter is zijn werk gedaan voor vandaag.

Voor degene die nog adoptiekandidaten zoeken. Ìk zag de Let Toms Skujiņš zich eerder vandaag verdienstelijk maken door de fiets van Mollema te stabiliseren tijdens zijn plaspauze. De toiletknecht is een onderschatte rol in het moderne wielrennen.
Verder tip ik de piepjonge Franse pocketklimmer David Gaudu. Die zie ik deze tour nog wel wat ondernemen.

Laatst gewijzigd
Edjahh

'@Wielrennertje heb ik iets gemist? :o

Naspa

http://www.wielerflits.nl/nieuws/376003/tour-2018-tsgabu-grmay-eerste-uitvaller.html

Edjahh

Man man man! Wat een aderlating! :(

Arme Tsagbu!

Martinho237

Naspa i feel for you bro...
Skujins liet vandaag inderdaad zien van alle markten thuis te zijn. Waar je bij een willekeurig tankstation al snel 50 eurocent dient te doneren aan een groezelig schoonmaakstertje uit het oostblok doet onze Toms het voor gratis. Laat je echter niet afleiden door zijn onderdanigheid. Over een paar dagen mag ie van de ketting!

Wielrennertje

Alejandro attent gekoerst vandaag, enige klaasementsrenner in het voorste groepje na gister ook al meer dan een minuut ‘gewonnen’ te hebben op mede kopman Quintana, wat hij stiekem vast niet erg vond. Jammer voor hem telden de 12 kostbare seconden niet mee en staat dus nog in dezelfde tijd als vele andere klassementsrenners.

Retro Lex

Toch even Lawson Craddock vermelden hier.
Gisteren zwaar gehavend en op achterstand over de streep.
Vandaag de gehele dag in het allerlaatste wiel van het peloton. Hij heeft veel mannen langs zien komen. De mannen met bidon dienst de mannen die lek reden of gevallen waren die weer kwamen.
Kop op Craddock nog even de pijn verbijten tijdens de TTT ( en vroeg laten lopen ) maar vooral goed rusten. Etappe 4 moet ook te doen zijn

Naspa

Martinho237
Ach, u had hem al in de smiezen. Gefeliciteerd met uw keuze. Toms kon wel eens de belangrijkste man achter de tourwinst van Mollema worden. Zeker nu Grmay heeft moeten opgeven.
Trek is al flink aan het versterken zag ik.
Dus onze mannen zullen moeten laten zien dat ze ook volgend jaar de aangewezen renners zijn voor de grote ronden. Voorlopig gaat het niet slecht. Trek vandaag 3e in het ploegenklassement. Degenkolb, Stuyven en Mollema goed van voren.
Morgen gaan onze mannen een jasje uit doen om de prestatie van vandaag te evenaren.

Freire fan

Pakt mijn adoptie kind zo maar even de bollen vandaag! ^^

Avatar of
Nick Doup
admin

Tom Scully. Andermaal onzichtbaar. 151ste. In dezelfde tijd gezet als de winnaar. Daardoor geklommen van plek 70 naar 67 in het klassement. Op naar de ploegentijdrit!

hiddeboi23

Vandaag een belangrijke dag voor publieksfavoriet Dan Martin. Heeft alle valpartijen van de eerste twee dagen weten te vermijden en staat daarmee op 16 seconden van het geel. Echter is UAE geen ploeg die normaal gesproken hoge ogen gaat gooien in de ploegentijdrit. Hopelijk hebben Dan en consorten een 'breakfast & lunch of champions' om de schade beperkt te houden!

Verweggistan

Gesbert keurig mee bij de eersten van Fortuneo, netjes 17e. En weer 1:46 verloren.

FDJ

Na een keurige 5e plaats op de zaterdag, ongelukkige dag gisteren door de massale valpartij waar hij door werd opgehouden, is vandaag het dueptepunt deze Tour voor Laporte en de ploeg hopenlijk al bereikt. Verreweg de slechtste in de ploegentijdrit en niet doordat er werd gespaard, maar ook gewoon 4 man die niet kon volgen.

Morgen weer sprinten. Laporte mag zich dan weer tonen in zijn rode Cofidis tenue! Allez Christophe!

1 2 3 4

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.