Peloton Seizoen 21

1 2 3 4 5
Naspa

Moet dan toch een random effect in zitten. Met weinig aanvalspunten speelt dat kennelijl zwaar mee. Met 5 aanvalspunten middelt het zich eerder uit.

Slayer772004

Ab, op die 2de berg lag ook de finish.
Ik denk dat daar de sprintskill heel hard zal doorgewogen hebben. Wellicht is die van Malabaila beduidend hoger.

Naspa

Ja, maar dat verklaart niet alles.
Is voor mij de tweede keer dat in een race met weinig aanvals punten een jongere renner op 75-80% effort, die in alle skills duidelijk slechter is, het beter doet dan een oudere renner -die in alles dus beter is- en wel op 100% effort gaat.
Geen val, geen lekke band, geen verschil in mood.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Naspa, gewichtverschil?

Slayer, dan wint Malabaila toch gewoon de sprint? Zoals dat ook gebeurd in vlakke stukken waar ze wel bij eljaar blijven.
Bovendien zou bij berg sprint minder invloed hebben dan bij vlak.

Laatst gewijzigd
Naspa

In het voordeel van de oudere renner. Beide keren ging het het om klimmen. Beide keren ging het om mijn 26 jarige reuzen die het beter deden dan mijn 29-30 jarigen. 103 en 98 kilo vs renners in de 70 kilo.

Laatst gewijzigd
Naspa

Je zou bijna denken dat er een fout in de code zit.
Dat zware renners juist beter de berg op gaan dan lichte.
(Of moeten jullie me iets vertellen wat ik niet wist en nooit voor logisch had gehouden?)

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Nee, als dat zo is, dan is het mij niet bekend.
Ik heb juist altijs gezocht naar renners met een goed FA op berg en een laag gewicht.

Poeksel

Is het ploegenklassement eigenlijk relevant? Krijg je er punten voor?

Ab Normaal

Ik hoop het, ik win ze allemaal.

Poeksel

Bijna allemaal :)

Ik heb vandaag 112 punten gekregen. 10 voor de vijfde plek in de tijdrit (dat is het enige dat ik in de Wiki kan vinden), X voor de derde plek in het eindklassement, Y en Z voor de eerste plekken in respectievelijk het jongerenklassement en het ploegenklassement. X zal vast niet 102 punten zijn, dus Y en waarschijnlijk ook Z zijn groter dan 0. Maar eigenlijk zouden de waarden in de Wiki moeten staan.

Slayer772004

Poeksel, je 5de plaats is 12 ptn waard, volgens:
- etappe: 60 - 40 - 25 - 15 - 12 - 10 - 8 - 6 - 4 - 2
- eendags: 100 - 60 - 40 - 30 - 20 - 15 - 10 - 9 - 8 - 7 - 6 - 5 - 4 - 3 - 2 - 1
(zie wiki: wedstrijden / rondes)

De klassementen groen / bollen / wit / ploeg zijn: 40 - 20 - 10 (dacht ik)
Dan zou het AK 60 - 40 - 20 moeten zijn.

Laatst gewijzigd
schizm

De puntenverdeling kan je hier zien :
http://peloton.proboards.com/thread/553/points-money-supporters-races-tours

in het kort voor
Geel :
100-60-40-25-15 ...
Groen/Bollen/Wit/Ploegenklassement ;
30-20-10-5-3

Poeksel

Dank, ik heb de link aan de Engelse en Nederlandse Wiki toegevoegd.

Poeksel

Het is zover: zeven Nederlandse vlaggen op een rij in 1:1 (al denk ik niet dat ik de 7e plek vasthoud tijdens de Tour).

Slayer772004

Ik ben genoodzaakt mijn visie over de kalender, dat die enkel voor allrounders zou zijn, bij te stellen.
Behoudens een blessure wint mijn mono-skill flat morgen de Tour. Yup, mono-skill. Zot !

Vazilii

Zeker zot
Zal ook aan de matige tegenstand liggen vermoed ik ;)

Slayer772004

Hehe - Cagan deed het nochtans prima hoor.
Enkel de rit naar Ax 3 Domaines ... daar leek hij een heel slechte dag te hebben, net toen Costa besliste er nog eens de pees op te leggen op dat lang vlak tussenstuk.

De tegenstand was met oa de nummers 1 - 2 - 4 van de ranking Beste Renner lang niet mis, maar veel vlakke ritten, lange vlakke aanlopen in de bergritten, vlakkere TTT ... alles viel goed.

Volgend seizoen mag Cagan zijn ding doen ;)

Vazilii

En uiteraard ook nog eens de vlakke eindsprint winnen.
Die paar etappes waar ik vol voor winst ging, zijn ook mislukt.
Met maar 4 leadership mis ik nog al wat Attack point mogelijkheden. Laat staan dat ik 'save fitness' zo nu en dan eens kan gebruiken.
Maar gefeliciteerd. Financieel ook een lekker seizoen denk ik zo ;)

Justin Case

Dit was inderdaad een erg vlakke tour. Alleen de etappe Vielha - Arcalis was een echte bergetappe. Die andere bergetappes hadden een aanloop van meer dan 100km vlak.

Joop Zoetemelk

Nu op naar de Vuelta Ciclista a España!

Na een overwinning in de Giro/Tour zal het lastig worden om deze te pakken. (fitness voordeel concurrent)

Poeksel

2.5 M voor http://www.peloton-game.com/cyclistdetails.aspx?id=141656, waarom Dustin? Je hebt er voor dit seizoen ook niets aan...

Tossboom

Daar snap ik ook niks van. Met 23 skillpunten behoort hij niet eens bij de besten. Misschien moet ik mijn 21 jarige met 25 skillpunten dan maar voor 3,5 miljoen proberen te verkopen?

dustin

Misschien wat te veel, maar hij past in mijn planning. (is niet voor dit seizoen)
Mogelijk wat overkeken, maar ach, dat kan gebeuren.
Er zit wel een gedachte achter.
Ik heb nog beperkte ruimte.

Mogelijk dat ik ook weer wat meer ga aan en verkopen, dit terzijde.

Joop Zoetemelk

Jammer Dustin.

Het viel blijkbaar anderen ook al op! ;)
Iedereen maakt wel eens een foutje in het spel en slaat de plank wel eens mis.. :P

Ik zal jullie mijn dure fouten besparen :D

Laatst gewijzigd
Tossboom

Is geen domme fout, kan nog steeds een prima renner worden. En als je geld teveel hebt, is het helemaal prima natuurlijk.

1 2 3 4 5

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.