Ja, maar dat verklaart niet alles.
Is voor mij de tweede keer dat in een race met weinig aanvals punten een jongere renner op 75-80% effort, die in alle skills duidelijk slechter is, het beter doet dan een oudere renner -die in alles dus beter is- en wel op 100% effort gaat.
Geen val, geen lekke band, geen verschil in mood.
Bijna allemaal :)
Ik heb vandaag 112 punten gekregen. 10 voor de vijfde plek in de tijdrit (dat is het enige dat ik in de Wiki kan vinden), X voor de derde plek in het eindklassement, Y en Z voor de eerste plekken in respectievelijk het jongerenklassement en het ploegenklassement. X zal vast niet 102 punten zijn, dus Y en waarschijnlijk ook Z zijn groter dan 0. Maar eigenlijk zouden de waarden in de Wiki moeten staan.
Poeksel, je 5de plaats is 12 ptn waard, volgens:
- etappe: 60 - 40 - 25 - 15 - 12 - 10 - 8 - 6 - 4 - 2
- eendags: 100 - 60 - 40 - 30 - 20 - 15 - 10 - 9 - 8 - 7 - 6 - 5 - 4 - 3 - 2 - 1
(zie wiki: wedstrijden / rondes)
De klassementen groen / bollen / wit / ploeg zijn: 40 - 20 - 10 (dacht ik)
Dan zou het AK 60 - 40 - 20 moeten zijn.
Hehe - Cagan deed het nochtans prima hoor.
Enkel de rit naar Ax 3 Domaines ... daar leek hij een heel slechte dag te hebben, net toen Costa besliste er nog eens de pees op te leggen op dat lang vlak tussenstuk.
De tegenstand was met oa de nummers 1 - 2 - 4 van de ranking Beste Renner lang niet mis, maar veel vlakke ritten, lange vlakke aanlopen in de bergritten, vlakkere TTT ... alles viel goed.
Volgend seizoen mag Cagan zijn ding doen ;)
En uiteraard ook nog eens de vlakke eindsprint winnen.
Die paar etappes waar ik vol voor winst ging, zijn ook mislukt.
Met maar 4 leadership mis ik nog al wat Attack point mogelijkheden. Laat staan dat ik 'save fitness' zo nu en dan eens kan gebruiken.
Maar gefeliciteerd. Financieel ook een lekker seizoen denk ik zo ;)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.